puntoPASTA

Hendrik Jan van Heekplein 7511 Enschede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant puntoPASTA

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

- Bar 10:00 - 22:00

Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Zeer goede prijskwaliteitverh. Goede rode huiswijn. Personeel alert en attent. Dikke voldoende. Groot compliment. Hamburgers goed gegrild, salade mooi opgemaakt. Open keuken, goed zicht op profesioneel ingestelde chefs. Werk wordt goed verdeeld. Uitserveren keurig netjes op tijd en gelijktijdig
Hannie H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Als je een panini besteld met ham, sla en honingmosterdsaus verwacht ik een broodje.
Krijg je een uitgedroogde wrap met ham en ijsbergsla en een schaaltje honingmosterdsaus.
Als je uiteindelijk de bediening vraagt wat je op je bord krijgt zegt ze, o dan had ik even moeten vertellen dat het hier niet om een broodje gaat maar een wrap. Heb netjes afgerekend en bij het betalen nog even toegelicht dat dit geen broodje was en dat de menukaart wel wat duidelijker in het nederlands kan en niet met italiaanse benamingen. Erg slecht.
Beste Gast,
We hadden de klacht direct intern besproken.
De collega gaf aan dat u duidelijk de Piadina prosciutto caldo bestelde en daarom hebben we deze ook gemaakt voor u, ze had toen niet de indruk dat u niet wist wat u bestelde anders had ze gelijk ingegrepen. Jammer dat u er vanuit ging dat u iets anders zou krijgen en begrijp dan dat u dit teleurstellend vind. Op verzoek maken wij dit ook met een ander broodje (huisgemaakt chiabatta of focaccia) voor u dit doen wij ook vaker voor andere gasten en vinden dit ook geen probleem. Als u de volgende keer vragen heeft over het product dan leggen wij dit graag aan u uit, dit zal dan ook klachten voorkomen waar wij uiteindelijk ook niet op zitten te wachten.
Ter info.
De panini is de naam voor broodje in het algemeen.
Piadina is een platbrood zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Piadina
Onze ham is een langzaam gegaarde (huisgemaakte) varkens procureur.
Onze honing-mosterd is ook huisgemaakt.
Ons concept is Italiaans vandaar dat wij alles zo authentiek mogelijk proberen te houden.

Ik wil graag uw negatieve ervaring omzetten in een positieve.
U kunt hiervoor contact opnemen via info@puntopasta.nl

Mvg,
Team puntopasta

Reactie van proever:

De reactie van de bediende had ook anders gekund, zij had het gerecht kunnen innemen en laten vervangen door een broodje. Dan was het opgelost. Wij lieten weten dat wij een broodje verwachten en geen wrap.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Hier eten we als het even tussen door moet. Dat hebben ze goed begrepen. Perfecte verse pasta en de bruschetta is erg lekker. Deze bestel ik altijd met de rode huiswijn. Deze is ook erg goed. Bediening is snel en attent. De plek is goed om te zitten.
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Leuke lunchstek in Enschede. Met diner nog geen ervaring gehad. Qua eten geen uitschieters maar gewoon in orde. Het leuke hier is dat je lekker in de banken kunt wegzakken en dat er veel leesvoer is, waaronder de dagelijkse krant. Hier maken ook veel (zo te zien) gepensioneerden gebruik van. Gemêleerd publiek. Als je even alleen gaat lunchen voel je je niet zo "alleen" als in een klassiek eetcafé. Leuk uitzicht op de entree naar het centrum, dus veel leven. Vriendelijke service.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Veel verhalen gehoord over Punto pasta. Lekker eten voor een leuke prijs. Bij binnenkomst erg rumoerig. Voor kinderen is het erg leuk. Ze kunnen lekker rond rennen en er is een speel hoek. Maar de gelegenheid is erg rumoerig en het is eten is niet heel speciaal en bijzonder. Waar is wel erg van onder de indruk was is dat bij het verlaten er een wacht rij buiten stond. Conclusie leuk als je met een paar vrienden een redelijk hapje wilt doen voor weinig.
Kim O.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Gister hebben we bij Punto Pasta gegeten. Vooraf hadden we een tapas plateau besteld voor 2 personen en als hoofdgerecht 2 pizza's. Bij het tapas plateau kregen we veel te hard geroosterd brood. De pizza's waren smaakloos, saai van smaak. Ik heb de mijne teruggestuurd omdat er meer 'kaas' op zat dan wat anders. Ze gingen gelijk een nieuwe pizza voor mij maken, deze keer smaakte hij beter. Erg jammer deze ervaring, want je betaald er uiteindelijk wel voor. Niet echt voor herhaling vatbaar.
Beste Kim2015.
Bedankt voor uw recensie, helaas voor ons teleurstellend zoals u het heeft ervaren.

Ons doel is dat iedereen uiteindelijk tevreden de zaak verlaat, om deze reden hebben we dan ook een nieuwe pizza voor u gemaakt. Dit keer een andere keuze zoals ik intern begrepen heb dus deze smaakt ook werkelijk anders. We hebben de tweede keer geen ander deeg, saus of kaas gebruikt dus het moest hem wel zitten in de belegkeuze. Van het brood had ik geen klacht gehoord. Hoewel wij deze altijd grillen willen wij e.e.a. best aanpassen naar uw wensen en hadden dit natuurlijk ook ter plekke willen verhelpen. Als u uw wensen zoals weinig kaas op de pizza doorgeeft doen wij dit natuurlijk graag voor u.

Jammer dat u ons zo negatief waardeert. Zeker omdat wij zonder problemen uw pizzakeuze hebben verandert met de intentie u alsnog een positief gevoel mee te geven.

Mvgr,
Team PUNTO
Rubicon .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Een pizza Gamberi met rucola besteld met een glas rode wijn. Vertel er altijd bij dat de pizza pas uit de oven mag als hij bruine trekken vertoont. Vertel je dit er niet bij dan krijg je een naar deeg smakend en lijkbleek uitziende pizza op je bord. Hij was dit keer goed gebakken, maar smaakte naar perfecte neutraliteit.
Het deeg is bijna ongezouten en "kleur- en geurloos" van smaak, wat ook gold voor de rest van het beleg. De smaakpappillen waren hier niet echt blij mee! De wijn was okay. Gelukkig werd je niet opgeschrikt door zo'n restaurantwekker, maar fatsoenlijk ouderwets bediend...
Beste Rubicon.
Jammer van je ervaring, ik begrijp echter de strekking van je verhaal niet zo goed.
Je geeft aan dat hij naar eigen wens gemaakt is en "dit keer goed gebakken" en dan toch niet?kleurloos/geurloos?

Ik kan uw smaak niet beoordelen en weet allen hoe en waarom wij bepaalde zaken aanpakken.
De garnalen marineren we in knoflook olie voor de smaak en rucola kun je niet zo veel aan doen.
Als topping gebruiken wij mozzarella i.p.v. pizza kaas dit is inderdaad vlakker van smaak maar daardoor komen de ingrediënten beter naar voren. En in ons deeg word de hoeveelheid zout gebruikt welke volgens de wet op dit moment geadviseerd wordt en op korte termijn verplicht. (wij koken bewust met iets minder zout, dus geen hele avond dorst na het eten van een pizza)
Het deeg maken wij met desem wat wel degelijk een bijzondere geur en aroma geeft.

Maar goed, dan kan er altijd wat mis gaan.
Heb die dag zelf gewerkt en helaas geen opmerking of klacht hierover ontvangen.
Komt u rustig een keer binnen en vraag naar Peter dan kunnen wij samen kijken hoe wij uw wensen goed op het bord krijgen.

Reactie van proever:

Ik bedoel dat de pizza ditmaal goed gebakkeni is, maar dat wil nog niet zeggen dat ie smaakt. Dus de gaar- en baktijd kloppen, het "broodgedeelte" ahw is gelukt. Blijft dat er mijns inziens te weinig zout in het deeg verwerkt is. Ik heb het nagezouten, maar dit hielp slechts aan de oppervlakte, het pizzadeeg moet het zoutige natuurlijk van binnenuit hebben. Aan jullie ingrediëntenlijst twijfel ik niet, evenals aan de uitvoering en de goede bedoelingen. Echter is het geheim van een goede pizza meer dan de som van het geheel der ingrediënten. Hiervoor moet je zelf ook een goede smaakervaring hebben, passie en "Fingerspitzengefuhl" om het geheel tot een succes te maken. Dit maakt het verschil tussen een gemiddelde en vlak smakende pizza en een creatie waar je terecht innerlijke trots aan kunt ontlenen. Vorig jaar heb ik ook enkele keren een pizza bij Puntopasta gegeten, en daarbij was ik 1 à 2 keer echt tevreden. Vandaar dat ik met de beste bedoelingen het nog een keer een kans wilde geven en ik ben echt geen strenge gourmand, ik wil gewoon goed eten. Waar het ook aan ligt, het eten blinkt uit door een te grote (smaak)wisselvalligheid. Om niet al te negatief te lijken is het natuurlijk wel een "over smaak valt niet te twisten". Groet Rubicon.

anf 2e reactie van restaurant:

Het blijft vervelend voor u deze negatieve ervaring.
Ik weet echter niet wat ik er nu aan kan doen.

Ik kan de bollen niet meer controleren op fouten.
Het kan natuurlijk zijn dat er een fout gemaakt is met het recept (zout) welke we al minimaal 4 jaar zo hanteren (zelfde meel zelfde hoeveelheid zout).

Goed om te horen dat u in het verleden wel vaker van een goede pizza heeft genoten.
Jammer dat we daar geen beoordeling van terug konden vinden.

Hopelijk ontmoet ik u eens en kunnen we weer een pizza op maat voor u maken en door u laten beoordelen.
Mvgr,
Peter
Menno K.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Vandaag eten gehaald bij Punto pasta. Eten stond wederom niet klaar, net als de vorige twee keer. Men moest nog beginnen toen ik binnenkwam op de afgesproken tijd. In de pasta biefstuk zaten welgeteld 4 stukjes biefstuk en dat voor €10.... Volgende keer maar eens een ander restaurant proberen.
Beste Menno28
Jammer dat u dit zo heeft ervaren.
Voor de pasta met biefpunten gebruiken we altijd precies 80 gram vlees. Dat ze te dik gesneden zijn was natuurlijk niet goed. Soms lukt het ons om uw maaltijd precies op tijd klaar te hebben staan en soms niet. Dat heeft nu eenmaal te maken met een keuken waar we elke maaltijd vers bereiden. We kiezen er soms ook bewust voor om te beginnen als u binnen bent zo heeft u alles warm en vers. Exacte tijdgaranties kunnen wij helaas niet geven.
Ben G.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten en gedronken. Uitgebreid voorafje en smakelijke hoofdschotel. Geheel open keuken dus je ziet alles! Centraal gelegen dus simpel, wel betaald, parkeren op loopafstand.
Mialse .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Vandaag geluncht bij puntopasta. Het eten (ik had zelf pasta arrabiata, mijn echtgenote een pizza funghi) is duidelijk bereid met verse en goede producten. De saus op de pasta is vers bereid en ook de mozzarella op de pizza is echt lekkere mozzarella, wat zeker niet altijd het geval is bij pizzeria's.
De bediening was vriendelijk en enthousiast, maar een beetje onbeholpen, zoals de vraag: "heeft het een beetje gesmaakt?"
Rybakov .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2013
Wederom voor klein bedrag gegeten, pasta was helaas niet helemaal gaar. Water was voorheen vrij verkrijgbaar, maar nu alleen bij bestelling van koffie. Een leuke geste was altijd een flinke waaier Parmezaanse kaas over de pasta, maar daar is ook op bezuinigd. De verlichting van de zaak is desastreus ongezellig en een domper op de sfeer, aandacht hiervoor lijkt te ontbreken.