Pulcinella

Rietmeent 36 1357 CE Almere Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Pulcinella

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Matthijs___ B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Prima eten. Altijd reserveren want het zit bijna altijd vol. Laatste keer met gezelschap van 6 personen. Goede bediening.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het eten bij Pulcinella is van een constante prima kwaliteit. De bediening loopt als een goed geoliede machine waarbij er ook tijd gemaakt wordt voor meer dan de noodzaklijke communicatie. Onze persoonlijke favoriet is 3 pastas naar vrije keuze van de chef. Staat welliswaar niet op de kaart, maar kan wel besteld worden. Meestal zijn er 1 of 2 pastas bij die kennelijk spontaan gemaakt worden. Als er een cijfer zou zijn voor prijs prestatie gaf ik een 10.
L0ve .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Ook het restaurant ziet er prima uit, niet heel speciaal.
Als voorgerecht had ik de carpaccio, niets op aan te merken. Daarnaast hadden we brood en warme olijven. De olijven vond ik wat minder, deze hadden ook uit een blik van de Albert Heijn kunnen komen.
Als hoofdgerecht had ik de biefstuk van de haas met gorgonzolasaus. Ik had de biefstuk rare gebakken willen hebben, dit was hij echter niet. Eerder medium en helemaal aan het uiteinde well-done. Als toetje had ik de tiramisu. Deze kwam naar mijn idee uit de vriezer. De onderste laag koek was helemaal nat van het water en proefde net ontdooit. Het water liep uit de tiramisu als je een hapje nam. De tiramisu was heel sompig, wat jammer was aangezien ik in een Italiaans restaurant wel een goede, verse, tiramisu verwacht. Ik heb de tiramisu dan ook niet helemaal opgegeten. Als dessert raad ik je dan ook zeker af om de tiramisu te proberen.
Topski .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wat een vriendelijk personeel heeft Pulcinella! Attent, uitleg gevend over wijnen, menu, etc. Een 8.
Afdalend naar de 7 voor decor. Niet bijzonder, maar ook niet bijzonder belangrijk als het eten goed zou zijn. Helaas.
Voor eten een 6. Ik moet zeggen: we begonnen niet verkeerd, met erg lekkere malse Italiaanse vleeswaren, de antipasti. Knapperig stokbrood, prima.
Ondergetekende had vervolgens risotto. Ik nam deze als hoofdgerecht. Hopende dat het goed zou zijn. Helaas. Al funghi zou het moeten zijn, met paddenstoelen dus. Flinterstukjes wel aanwezig, maar qua smaak niet. Ook verder niet goed op smaak gebracht. Gelukkig stonden peper- en zoutmolentjes op tafel ..... Fijngeraspte kaas in nauwelijks gevuld kannetje erbij. Structuur van de risotto klopte wel. Al hou ik zelf niet zo van room in mijn risotto, maar ja, dat stond wel op het menu vermeld, dus daar klaag ik niet over. In Italië krijg je zelden of nooit risotto al funghi met room. Doet ook afbreuk aan de smaak. Vind ik.
Dessert grote coupe ijs met amarenen. IJs niet bijzonder van kwaliteit, amarenen moesten het 'lekker' maken.
Jammer hoor, het was prachtig geweest als in een woonwijk een geweldig restaurant gevestigd was. Op deze zaterdagavond was het vol. Klandizie genoeg blijkbaar.
Complimenten alleen dus voor de bediening en daardoor ook goeie sfeer.
Dunja V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Heel gezellig, knus restaurant met leuke bediening. Lekkere pizza's maar ook voor de vlees of visliefhebber is er genoeg te vinden op de kaart. De porties zijn ruim en voldoende. Vriendelijkheid van personeel, ook al was het erg druk, is erg prettig. We hebben heerlijk gegeten en komen graag nog eens terug.
Erlimare .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Klein gezellig restaurantje midden in een woonwijk. Het eten was redelijk maar doorsnee te noemen. De vitello tonnato bevatte teveel saus en was wat saai. De gamba's van de grill waren lekker, maar 6 stuks Voor bijna €20.- met aan weerszijden een stukje sla met en uienring toch te duur. De bijgerechten, aardappelpartjes en salade ,waren erg vet en erg klein om met zes mensen te delen. Personeel was wat kortaf naar mijn idee. Voor mij geen tweede keer.
Bert .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Iedereen adviseerde ons hier te gaan eten.
Nou dat viel tegen.
Geheel is krap ingericht. Personeel moet productie draaien en dat is te merken. Kwaliteit van het eten was slecht.
Behalve de meloen met parmaham, maar ja wie kan dat slecht opdienen.
Pizza bodem vreselijk taai, bij commentaar wordt er niets mee gedaan.
Tiramisu kwam uit de vrieser, koud, nat en klef. Kortom helaas voor ons nooit meer.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Wat is dit toch een verborgen pareltje. Het pand oogt niet al te aantrekkelijk maar laat je hierdoor niet afschrikken.

Klassiekers op de kaart als de saltimbocca a la romana, kalfslapjes bereid in witte wijn saus, zalig. Maar ook pizza calzone met daarin als verrassing een heel gekookt ei is niet versmaden.
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Ter gelegenheid van een verjaardag at ik met een groepje bij dit populaire polderrestaurant. Een Italiaan in de keuken en zijn Nederlandse partner verantwoordelijk voor de bediening, een goede combinatie.
We hadden gekozen voor gedeelde voorgerechten en die waren uitstekend. Om te beginnen lag op elk bordje een bruschetta, precies zoals het moet zijn. Geroosterd stukje brood dat van binnen nog zacht is. Daarop olijfolie, rijkelijk knoflook, uitstekend op smaak gebrachte gehakte stukjes tomaat - toch een prestatie in januari - zout, peper. In al zijn eenvoud zo een schitterend gerechtje.
Daarna verschillende te delen schalen. Inktvis met aardappel-salade. Heerlijke sappige smakelijke en malse stukjes tentakel, zoals ik die uit Ligurië ken. Insalate caprese, goede mozzarella met tomaat. Dun gesneden plakjes gerookte tonijn. Perfecte carpaccio van ossehaas met parmezaanse kaas, citroensap en olijfolie. Vitello tonato, mooie sappige kalfvlees-plakjes met een goede tonijnmayonaise. En, op ons verzoek, ook hollandse garnalen met een sausje. Niet zo italiaans, wel heerlijk. Hoewel zeer overvloedig ging het toch allemaal schoon op, het was te lekker.
Als wit dronken we een smakelijke biologische witte chardonnay uit Emilia-Romagna, van Corte d'Aibo. Als rood hadden we een Valpolicella Ripasso 2012 van Tommasi, die vond iedereen heerlijk.
Mijn hoofdgerecht was een hele goede Saltimbocca alla Romana van biologisch kalfsvlees, uitstekend klassiek uitgevoerd, zoals het moet, sappige plakjes kalfsvlees waarop salie en parmaham met een houten stokje vastgezet in een witte wijnsaus. Gelukkig geen gesmolten kaas er bij.
Ook de andere gerechten zagen er heerlijk uit. Bio kalfsvlees met truffelsaus bijvoorbeeld, maar ook de pasta-gerechten en pizza's. Opvallend waren ook de schaaltjes heerlijke groenten. Lekkere venkel uit de oven, stukjes geroosterde aardappel en lichte stukjes gefrituurde courgette, en ook nog een goede gemengde salade. Hierbij waren de uienringen eerst geweekt om de scherpte weg te halen, echt zo'n klein detail dat symbolisch is voor de zorg die aan de gerechten besteed wordt.
De bediening was de hele tijd erg vriendelijk en alert. Nieuwe flessen wijn werden nooit bijgeschonken maar liet men ons altijd eerst weer voorproeven. Zo hoort het! Een fles Ripasso met kurk werd meteen gesignaleerd en gemeld en vervangen door een goede.
Als nagerecht had ik een heerlijke cassata van de lokaal vermaarde ijssalon Mariola. Hier ben ik jaloers. Hadden we in Amsterdam maar een ijssalon met de kwaliteit en het aanbod van die Almeerse Mariola in plaats van al die vreselijke ijs met wafels en Nutella-tenten die tegenwoordig ons straatbeeld verpesten.
Als Amsterdammer kan je dus in de nabije polder onverwacht goed en gunstig eten en met de bus ben je in een dik half uur weer terug op het Amstelstation. Zowel het eten als de wijn zijn vriendelijk geprijsd, het is hier niet alleen erg lekker, je krijgt er ook nog eens erg veel waar voor je geld.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Van alle italiaanse restaurants in de regio is dit de favoriet. Of je pizza neemt, een pasta of een specialiteit, het is echt heel smakelijk.

Het eten wordt ook altijd goed heet geserveerd, wat ik voor deze keuken belangrijk vindt. De smaak komt dan veel beter tot zijn recht.

Bijzonderheden van deze avond: als voorgerecht Pasta met Parmaham. Op verzoek Penne, daar ben ik dol op. Er komt een aantal pizza's op tafel, en een biefstuk met gorgonzola kaas.

De toetjes zijn geweldig. Mijn favoriet is tiramisu, wat ik overal proef waar ik de gelegenheid heb. Dit is echt de beste tiramisu die je kunt krijgen.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Voor de eerste keer na de verbouwing geweest, door de uitbreiding nu +/- 20 personen extra plek en het volledig vol en dat is het hier volgens mij al jaren. Eten is nog steeds ruim voldoende alleen jammer dat de vlees gerechten bedolven worden onder de saus, dit kwam de smaak niet ten goede. De courgette blijft ook zoals vanouds, gelukkig, in traditie. Bediening is jarenlang al dezelfde mensen goed op elkaar ingespeeld, blijft leuk weg een leuk restaurant voor een ieders budget.
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Weer eens de groene (deeg) pizza genomen. Onze favoriet met extra gorgonzola. De extra pepertjes (ons idee (voorheen) goene pepertjes uit een potje. Nu de zaadjes uit een rode peper. Hij was dus erg pikant. Vlammen.
Volgende keer weer de heerlijke biefstuk met gorgonzolasaus. De gefrituurde courgettereepjes als groente eet ik mijn vingers bij op.
Jitka B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij dit restaurantje! Het zat helemaal vol, maar voor ons was er toch nog een plaatsje vrij. De service was heel goed, vriendelijk en in voor een praatje. Zeer gastvrij. We hadden vongole vooraf en een steak als hoofdgerecht. Maar het toetje was de verrassing, espresso met chocolade en vanille ijs in cacao! Alles heel vers en lekker! Echt een aanrader.
Rina V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Prima Italiaan in Almere. Heerlijk eten, absoluut niet vet (wat wel eens wil gebeuren met een pizza) en niet overdadig belegd. Pasta ook erg smaakvol. Service ondanks de drukte erg snel en vriendelijk. Echt de beste Italiaan van Almere dus voor herhaling vatbaar.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Pulcinella altijd goed. Grote porties, goed eten, lekkere huiswijn. Wat over blijft mag je meenaar huis nemen. Een goede ambiance, goede bediening. Erg gezellig.
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Gisteren voor het eerst hier gegeten op aanraden van vrienden. Leuk klein restaurant, met gezellige omgeving. Het zat goed vol, maar dat was niet te merken in de bediening die vlot en vriendelijk was. Het eten was werkelijk waar heerlijk en ik ben goed gewend. Spaghetti was van uitstekende kwaliteit en ook de pizza zag er erg lekker uit.

Ik ga zeker nog een keer terugkomen als ik in de buurt ben.
JMastenbroek .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Sinds de verbouwing binnen ruim en licht. De bediening is altijd top en het eten heerlijk. De groenten die bij de hoofdgerechten worden geserveerd komen vaak uit de volkstuin van de eigenaar en dat proef je.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
We dineren in dit italiaanse restaurant. Het is een poosje geleden dat we hier hebben gezeten, want we kennen dit adres al sinds jaren. Het is prima en smakelijk eten. De pasta's zijn bijzonder en gevarieerd. Ten opzichte van kwaliteits restaurants mis ik wel echte specialiteiten, het is hoofdzakelijk pasta's en pizza's.

Toch zijn de gerechten binnen dit menu wel bijzonder te noemen. Zo heeft een tafelgenoot een tagilatelle schotel met parmaham, roomsaus. Verder komt er een pizza calzone met een heel ei erin en ik heb zelf penne met een zalm roomsaus.

De pasta is heerlijk al dente, en de gerechten komen goed heet op tafel. Je kunt dus lekker rustig eten zonder dat je bord en eten te snel koud is. De zalm roomsaus heeft echt een zalmkleur, dan maakt het mooi af. Het pizzadeeg is heel goed, het is knapperig en tegelijkertijd zacht.

We maken het af met een Dama Nera, wat het tegengestelde is van een Dame Blanche. De kids zijn gek op chocola, en de saus gaat tot het einde op. Zelf neem ik de Tiramisu die hier heel goed is.

Kortom: het is een aanrader qua eten. Een klein minpuntje vind ik de bediening. Het is een beetje onhandig en vooral erg snel en vlug/vluchtig. Ik vind het niet slecht of net aan voldoende, maar het past voor mij niet bij de huiskamerstijl. En in de moderne restaurants verwacht ik of meer persoonlijke aandacht of een goed lopend meerkeuze hapjes concept. Omdat de bediening hier al jaren rondloopt, zal dit echter niet snel veranderen.

Ik zal hier over een paar weken weer terugkomen, ik heb nog een paar pasta's gezien die ik weer wil proeven.
Adriaam .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Eten was geweldig! Echt Italiaans restaurant en leuk opgezet. Als ik jou was, zou het diner met gemengde Italiaanse vleeswaren beginnen (delen met iedereen). Echt eigen italiaanse producten. Daarna Pasta (Spaghetti met tomaten-gehaktsaus en Parmezaanse kaas en Tagliatelle met Parmaham, room en Parmezaanse kaas zijn fantastisch!) en Scaloppine alla romana ook heerlijke. We dronken een fles Montepulciano d'Abruzzo, super lekker wijn! Wij gaan hier zeker nog eens naar toe! Een echte aanrader!
Robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Laat je niet afschrikken door de buitenkant van dit ristorante want u kunt hier heerlijk, authentiek, Italiaans eten. Beetje woonkamer idee, maar de pasta's worden heerlijk, al dente, bereid en de pizza's zijn overheerlijk. Onze favoriet, de calzone, enige zorg, de wijnkaart.