Puerto Pata Negra

6,8
6,3
Timothy V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Je kunt niet reserveren voor twee personen in het weekend!
Hgj .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Echt Spaans gegeten met een aantal tapas op tafel in gezellig verlicht restaurant. Diversiteit aan smaken en ruime porties. De Spaanse medewerkers en de Spaanse muziek completeerden de sfeer. Rode huiswijn goed van kwaliteit en beschaafd van prijs. Enorme keuze aan heerlijke tapas waarvan we er 10 hebben genoten gevolgd door een crema catalana en helado als postres.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijke tapas , vooral de dadels met spek vind ik geweldig !
let wel op , de meeste medewerkers spreken slecht nederlands , dus een beetje ingewikkeld bestellen , zo hadden wij een dagschotel krab op tafel waarvan we niet wisten dat we deze besteld hadden..., wel lekker overigens en als je niet op het budget hoeft te letten ook niet erg>
Tsjop .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Ging af op andere recensies betreffende de pepers vd patron, maar die vielen tegen. De blauwe kaas op de witlof had iets smeuïger of warmer gekund, maar daarentegen waren de garnaaltjes, albondigas en kroketjes erg lekker.
Verder als alle pata negra's gezellig, rumoerig en luid zoals in Spanje
Moray .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We hebben dit restaurant een paar keer de kans gegeven, we gaan er niet meer naartoe. De bediening is slecht, bestellingen worden niet door gegeven en spreekt geen nederlands. Het eten is ook niet geweldig. Je bent de hele tijd bezig waar je eten blijft geen relaxt uitje!!
Isabel V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wij gaan vaak naar pata negra, super gezellig op vrijdag avond met live muziek. Echt authentiek spaans tentje met goed eten. Personeel doet altijd hun best voor je!
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Inmiddels heb ik een vast lijstje met nummers in m'n telefoon dat ik het liefst meteen bij binnenkomst aan de bediening geef. Ze hebben namelijk de neiging om bij drukte over de tafels heen te kijken en het is nogal een klankbak met al die tegels (vooral als er live muziek is), maar verder geen commentaar. De gekookte eieren met tonijn zijn favoriet, net als de dadels in spek. Eenvoudig tapas-buurtrestaurant met een ruim terras.
TessaJanssen07 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
We eten hier regelmatig en met veel plezier. Keuken is tot lekker laat open zodat we ook om 10 uur nog gerust binnenlopen. Onze favorieten; pimientos de padron, triqueras, empanandas, pan con tomate, berenjenas fritas, revuelto, manchego, boquerones, .....
Bediening spreekt allemaal spaans en sommigen nederlands. Geeft de zaak een leuke lokale sfeer. Kies voor de bankjes aan de straatzijde voor een fijn intiem plekje om samen te eten. Minpunt: Prijs is aan de hoge kant.

W.bermond .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gezellig Spaans Tapas restaurant, met een geweldig lekkere verzameling van heerlijke Spaanse Tapas-gerechten, die worden bediend door uiterst vriendelijk Spaanstalig personeel.
Helemaal top dit restaurant!!!!
Dick R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Wij hebben gisteravond weer eens bij Puerto Pata Negra gegeten. We komen daar al enige jaren ca. tweemaal per jaar en we zijn er nog nooit teleurgesteld. Ik moet wel aangeven dat ik gisteravond eerst de laatste recencies op Iens had gelezen en lichtelijk aan het twijfelen was geslagen. Maar goed, aangezien het restaurant makkelijk vanaf de A10 is aan te rijden, toch maar weer naar het - voor ons althans - vertrouwde adres. Gelukkig hadden we gereserveerd en dat is op een drukke vrijdagavond bepaald geen overbodigheid.

Over het eten dan. Tsja, wat kan je aan tapas eigenlijk verklooien; vrijwel niets wanneer je een beetje van koken snapt. En dat koken snappen ze daar wel. Wij begonnen met de gefrituurde kleine groene pepertjes. Ze waren echt helemaal perfect. Aansluitend hadden we de dadels met spek; die waren zowaar goddelijk lekker. De lamskoteletjes, geserveerd met gefrituurde aardappelschijfjes waren ook gewoon zeer goed bereid. De gegrilde groente had wat meer grillsmaak / á la plancha, mogen hebben. (Vandaar ook geen 10 als waardering voor het eten.) De blokjes gefrituurde kaas waren zoals gewoonlijk: prima! Wel jammer dat de patatas bravas pas 30 minuten later kwamen dan het eerste gerecht. Doch deze werden later van de rekening gehaald. En let wel: dat deed de bediening uit zichzelf. Resumerend aangaande het eten: de gerechten worden bereid, zoals ze horen te zijn. Men kookt er met liefde en verstand. Puerto Pata Negra zou de benchmark voor Tapas restaurants kunnen zijn.

De ambiance? Ga er op de vrijdag niet heen voor een (intiem) diner en je van enige privacy mag houden. Je zit best wel dicht op elkaar en daar moet je van houden. Normaliter houden we niet zo van het hutje-mutje-gevoel doch hier nemen we het op de koop toe. Wat wel een mooi pluspunt was en waarvoor ze dus tafeltjes hadden weggehaald: er was live muziek! Ons bezoek was kort maar krachtig: niettemin een zeer geslaagde avond. Nu we voor onze zaak vaker in Amsterdam zijn, zullen we er eerdaags wel weer aanschuiven.

Voor de mensen die roepen dat het eten er vet is: dat is nu eenmaal inherent aan Spaanse tapas.
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Nooit meer! Wat smerig... al het eten was bagger vet.
Bediening ongeïnteresseerd en vertelde bij elk gerecht wat het koste... heel raar....
Het stokbrood vooraf was verbrand. Biefstukjes met brood leken wel schoenzolen...
Wij noemde het achteraf een tapas- snackbar. Dit is niet the place to be....
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Tijdens de SAIL neer gestreken op het terras voor een biertje en calamares. Rommelig terras, vieze tafeltjes. Calamares waren bleek en taaier dan wat ik gewend ben, en ook behoorlijk aan de prijs. Je moet aardig wat moeite doen om de aandacht van de bediening te trekken.
Wiene .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Als je ervan houdt om te wachten tot het personeel eindelijk besluit je met een sjagerijnige kop te bedienen en matig te eten, dan is dit je plek. Wij stonden in de rij (van 5 mensen) te wachten om te pinnen en 2 mensen hadden flink foutieve bonnen (niet in hun voordeel).
Ik heb altijd prima ervaringen gehad bij de twee andere Pata Negra's, en ben dan ook echt geschrokken van de service hier.
Ik vroeg bijvoorbeeld aan één van de vele obers die er rondlopen of hij mijn bestelling kon opnemen. Hij zei "ja" en liep weg.
Een klant probeerde aardig te doen tegen een serveerster en zei dat ze vast lekker hard had gewerkt en veel geld had verdiend. Haar korte antwoord was: I don't like to earn money for someone else. Dat illustreerde precies het gevoel wat je daar van het personeel krijgt.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Het was matig. Eerder gegeten bij andere locaties van Pata Negra en ben daarover meer te spreken. Hoewel de locaties niet uit zouden moeten maken, doet dit het helaas kennelijk toch.
Het eten was oké, niet goed en niet slecht. Het kwam in een snel tempo op tafel. De wijn/cava: je kunt het beter bij non alcoholische dranken houden.
Wat betreft de service: we hadden niet gereserveerd en vroegen om een plek: "kijk maar ergens", was het antwoord. Voordat we drinken konden bestellen en de kaart kregen, zaten we een half uur te seinen met iedere ober... Het was druk, maar er werd niet netjes en niet klantvriendelijk gewerkt. Niet eens beleefd.
Wij waren hier eenmalig.
Violier V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Ik snap de recensies hieronder echt niet. Wij eten er graag. Het personeel is super vriendelijk, je kan nog laat binnen lopen, het eten is er goed vooral de groene pepertjes, schapenkaas, asperges, sardines in het zuur, ommelet met spinazie enz. Ik vind deze Pata Negra de fijnste van alle Pata Negra's in Amsterdam.
Marleen T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Besteld: brood met aioli, gegrilde groenten, sardientjes, gegrilde groene asperges en scampi's.Plannen voor meer. Op alles als enige smaakmaker bergen grof zeezout. Smakeloos brood, aioli niet lekker en substantie als van slasaus.
Scampi's smaken meelderig. Sardientjes met een loep op het bord gevonden.
Piepklein , compleet doorbakken.Groente soort van oke.
Bediening ongeinteresseerd , verveeld. (gedeprimeerd??)
Jammer want ik woon vlak bij en ben dol op tapas
Jeff A.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Schandalig restaurant. Omdat het eten wél lekker is ben ik hier nog 4 keer teruggekomen. Elke keer, zonder uitzondering, vergeet men complete gerechten te serveren, wordt het verkeerde drank ingeschonken of klopt de rekening niet. Via hun website kan je een all-you-can-eat bon krijgen maar als je dan een tapas zoals lamskoteletten besteld dan krijg je er een berg patat en brood bij (die verplicht op moet). Zo ben je na één tapas wel uitgegeten. De wijn zit in veel te kleine glazen. De bediening spreekt vaak zeer matig Nederlands of Engels. Dit was absoluut de laatste keer.
Hans A.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We kwamen hier regelmatig en met veel plezier, maar sinds kort is er iets grondig mis met dit restaurant. Stuurse en trage bediening en ondanks onze ruime wijnconsumptie kan een karaf kraanwater er niet van af. Alleen dure flessen bronwater. De gerechten komen lauw op tafel en zijn duidelijk minder van kwaliteit dan we gewend zijn. Matig en ongeïnspireerd zijn de eerste woorden die me te binnen schieten.
Ook aan de andere tafels werd er flink geklaagd. Zo krijg je wel een band met je tijdelijke buren maar dat is niet waar je voor komt.
N P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Op een warme avond hebben we met twee kinderen op het terras gegeten.
Misschien kwam het door de warmte en de drukte, maar het personeel was verre van enthousiast, en leek ook volledig stuurloos.
Het eten werd redelijk snel geserveerd, maar het werd koud omdat er geen bestek kwam. Op de wijn hebben we nog langer gewacht, en het water voor de kinderen zijn we na drie keer vragen zelf maar gaan halen. We vroegen aan de bar om twee glazen kraanwater, maar waren verplicht een fles bronwater van 6 euro te nemen. Hoe onsympathiek. Als het buiten zo warm is, zorg dan in eerste instantie dat mensen water krijgen, gewoon kraanwater. Meteen, niet na een uur.
Dan het eten.
De patatas bravas waren melig en werden geserveerd met een saus die waarschijnlijk uit een potje kwam.
De salade bevatte de delen van de groente die je normaal gesproken weggooit: een bijna rauwe tomaat, het bittere deel van de ui, de stronk van ijsbergsla, aangemaakt met veel te veel olie.
De tortilla behoorde tot de slechtste die we ooit hebben geproefd.
De andere gerechten waren zeer matig, alleen de gehaktballetjes in saus waren lekker.
Ons zie je hier niet meer terug.
Carina M.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Hier gegeten met familie. Tapas wisselend van kwaliteit en duur. Kleine porties (2 kleine gegrilde groene asperges met niks erbij noem ik geen tapa). Je zit wel lekker op het terras aan het water en de Spaanse obers zijn aardig. We gaan hier nog wel heen voor een drankje, maar niet meer om te eten.