Puccini

31-206208458

Meer informatie over restaurant Puccini

Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mooi hoor, om je espressobar te vernoemen naar die beroemde componist van operamuziek. Zo oorstrelend als de muziek van Puccini, zo tongstrelend zijn de gerechten die tijdens de lunch worden geserveerd. Mijn charmante gezelschap en ik hebben genoten van de vegetariano en de pastrami. De verse jus d'orange is heerlijk, evenals de cappuccino en de taartjes. Door de, overigens zeer vriendelijke, jongeman in de bediening worden wij begroet en aangesproken in het Engels. Veronderstellend dat hij denkt dat wij toeristen zijn, meen ik hem in het Nederlands te kunnen antwoorden zodat hem duidelijk zou worden dat wij gewoon Amsterdammers zijn. Mis, de jongeman blijkt geen woord Nederlands te begrijpen. Is dat erg? Niet heel erg, maar de schijnbare vanzelfsprekendheid waarmee wordt verondersteld dat je je Nederlandse gasten in een vreemde taal kunt bedienen, voelt niet goed. Echt minder geslaagd vinden mijn gezelschap en ik het feit dat door de bediening geen initiatief wordt genomen om de tafel af te ruimen zodat wij lang tegen vieze borden blijven aankijken. Over het decor het volgende. De ruimte is klein, de tafels zijn heel klein; met z'n drieën hebben wij de beschikking over een tafelblad van enkele tientallen vierkante centimeters. Maar goed, de gerechten zijn van uitstekende kwaliteit en dat is het belangrijkste. Puccini is dan ook een prima adres voor een heerlijke lunch in hartje Amsterdam.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Van dit soort zaken word ik heel blij. Heerlijke lunchgerechten voor een betaalbare prijs en excellente service. Puccini heeft buiten een terras met uitzicht op de Stopera en de Amstel en binnen een klein aantal tafeltjes en ook meteen de keuken – eigenlijk zit je gewoon in de keuken. Ik had de dagsoep, een bospaddenstoelensoep, en de focaccia magor met mascarpone en gorgonzola, tomaat, basilicum, radijs en pesto. Zowel de soep als het broodje smaakte fantastisch en door de enthousiaste medewerkers van Puccini voel je je er echt helemaal thuis.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Voor mij hebben zij het aller allerlekkerste vegetarische broodje van Amsterdam! Wat wordt je hier blij van, goed, belegd, niet kinderachtig met de pesto en het brood zelf ook lekker knapperig gebakken. Hier fiets ik graag voor om! Ook de koffie (cappuccino) wordt goed gemaakt.
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Heerlijk geluncht! Fijne vers gemaakte gerechten, die voor je ogen worden bereid.
De roerei was echt goed van smaak en werd geserveerd met brood. Foccacia met mozerella was ook echt heel goed. Goeie echte verse jus en heerlijke koffie. Echt een aanrader!
Henriette D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Best salad in town. Ik kom er al jaren. De salade is geweldig en blijft al jaren het uitstekende niveau behouden. Bedienend personeel is reuze vriendelijk. Met dank en groet aan Wendela. Tot snel,
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Erg leuke lunch tent , genoten van de broodje vegetariano , caramel-chocolade taart verse jus en goede koffie , ook een top plek om mensen te kijken
Victor G.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Ik kom hier al jaren voor een overheerlijk broodje Magor. De sfeer is er ontspannen en zit het liefst aan het tafeltje in de keuken, met een krantje erbij. Vriendelijke en vlotte service. Kom snel weer
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
In het verleden wel eens eerder bij Puccini geluncht. Vandaag eerst voor thee met taart langs gegaan. Je krijgt gezellig een theepotje, de groene thee was heerlijk. De kwarkframbozentaart een beetje klef, smaak wel goed. 's-Avonds op aanraden van een vriendin gereserveerd voordat wij naar het muziektheater gaan. Er waren in totaal 4 mensen ik had het drukker verwacht. Het brood met tapenade en visfilet was heerlijk, er staat ook een kan water op tafel. Wij kozen voor de vegetarische pasta. Daar had ik wel iets meer van verwacht. Het was smakelijk maar wel wat saai. Pasta met 1 portobello, geitenkaas, groene asperge, en geroosterde tomaat. Klinkt heel goed maar toch miste ik iets. De salade erbij was prima. Mijn conclusie is dat ik Puccini een fijn lunchrestaurant vind maar 's-avonds eerder voor een ander restaurant zou kiezen. De broodjes zijn er echter wel heerlijk.
NettyvLC .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Inmiddels is het geen geheim meer, maar Puccini is het ideale adresje om een goede Italiaanse hap te eten vóór je naar het Muziektheater gaat. Lekker, vers en gezond en als toetje heerlijke cappuccino met taart, minder gezond maar verrukkelijk. Zo ga je met goede zin de voorstelling in.
Henriette D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
De salade en de vegetarische broodjes zijn zo lekker. Best in town. Beslist een aanrader. Ook voor de uitvoeringen in de Stopera kan je op je gemakje eten. Heerlijk.
Jekor .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2012
Eén van mijn favoriete lunchplekken. Heerlijke broodjes, ruim belegd met goede kwaliteit beleg. De salades zijn nog beter, een echte maaltijdsalade, goed van smaak.
De bediening is vriendelijk en efficient.
Prachtige locatie.
Lisakroon .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
De lekkerste broodjes van Amsterdam. Je proeft Italie in de verse ingredienten. Bediening is aardig, niet altijd een alert en de meneer die er werkt is té gehaast.
Ruml .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Foccacia Pastrami smaakte op zich goed, weliswaar een beetje aan de zoute kant. We moesten overigens meer dan een half uur op onze broodjes wachten, dus als je haast hebt moet je hier niet zijn. Verder vond ik de prijs/kwaliteit verhouding volkomen zoek. 4 Euro voor een iniemini glaasje grapefruit sap is gewoon echt afzetterij. Helaas - niet aanbevolen!