Over het restaurant Publieke Werken

Niet voor niets al 19 jaar een begrip in Breda

Je bent op zoek naar de perfecte plek voor een onbezorgde en gezellige avond uit. Maarja, Breda barst van de leuke tentjes, dus waar moet je naar binnen? Wij raden je aan om voor Café Publieke Werken te kiezen. Of je nou met een hele groep bent of romantisch met zijn tweetjes, alles is hier mogelijk! Geniet van de ongedwongen sfeer, oprechte gastvrijheid en smaakmakende gerechten.

Meer informatie over restaurant Publieke Werken

Maandag t/m Woensdag
Donderdag t/m Zaterdag
Zondag

Jouw recensie over het restaurant Publieke Werken

Piet V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Mijn collega's en ik hebben hier lekker gegeten. Als voorgerecht had ik een tapas plank en daarop was van alles te vinden van worst, ham, kaas, een gazpacho, kroketjes en nog veel meer. Leuk opgemaakt en meer dan genoeg. Erg smakelijk.
Mijn hoofdgerecht was een proeverij van vlees. Verschillende vleessoorten werden als schotel gepresenteerd. Hierop onder andere ossenhaas, kip en spareribs met champignons en paprika. Weer ruim voldoende en heel goed van smaak. Als bijgerecht verse frites en salade, waarbij het opvallend was dat dit juist een heel klein schaaltje was terwijl de rest in ruime porties werd geserveerd. Er werd overigens heel snel aangevuld door de vlotte en vriendelijke serveersters. Afsluitend een dessert met after eight (ik wist niet dat dit nog bestond) en kokosijs. Prima smaakcombinatie. Hierbij dronken we een Spaanse wijn, Tempranillo van Hoja Sana. Lekker vlot drinkend, niet al te zwaar.
Verwacht hier geen haute cuisine, het is tenslotte een eetcafé, maar wel een goed eetcafé!
yvonne J.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
We hebben hier geluncht tijdens het Breda jazz festival op de 27e. Alledrie de chefs plate, voor 13,95 eet je echt lekker (en veel, vond ik). Goede kroket, tonijnsalade en soep. De bediening was erg vriendelijk. Het is de moeite waard om hier heen te gaan, en het geld meer dan waard om hier te eten!
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heel lekker gegeten, goede prijs/ kwaliteit verhouding. Vriendelijk en attent personeel. We kregen een glaasje prosecco aangeboden omdat het onze trouwdag was.
Mark en Ina B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Een prachtig verscholen eetcafé in het centrum van Breda. Een cafe en een apart restaurant wat na de facelift er mooi uitziet. Onze voorgerechten waren prima, de vegetarische pasta was echter te duur en fantasieloos. Het eten is zeker vlees georiënteerd. De bierkaart is bijzonder wat je ook mag verwachten, de bediening en sfeer top, maar het eten voor ons wisselend van kwaliteit.
Emma S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Via google kwamen we op dit restaurant terecht. We komen niet uit Breda dus zijn eens gaan kijken. Als we niet gegoogled hadden waren we waarschijnlijk niet eens naar binnen gelopen, want vanaf de buitenkant lijkt het een rokerig cafe te zijn. Achter dit cafe zit echt een heel gezellig restaurant. Gelukkig was er nog een plekje voor 2. De bediening was erg vriendelijk, en maakte steeds een gezellig praatje. Vooraf de carpaccio en tom kha kai soep. De soep was verrukkelijk! Heel rijkelijk gevuld met grote garnalen. Als hoofdgerecht de spareribs en kipschotel. Spareribs heerlijk mals, goed gemarineerd! Die kunnen nog wel eens tegenvallen maar waren heerlijk. Mexicaanse kipschotel was ook rijkelijk gevuld met nacho's, groente, olijven, fruit, kaas etc. Dit was wel heel veel en vullend, zeker na een voorgerecht. Een hele leuke en lekkere avond gehad, voor een goede prijs. We komen hier zeker nog eens terug als we weer in Breda zijn, zodat we van de rest van de kaart kunnen kiezen!
Patricia S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wederom heerlijk gegeten!! Goede sfeer &gezelligheid, aanrader.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Goed en gezellig restaurant met gastvrije bediening en lekkere gerechten waarbij wij verbaasd staan dat ze vanuit een kleine keuken zoveel mensen op tijd en met deze kwaliteit kunnen bedienen,
Ook de bar is een mooie en gezellige plaats om te lunchen en te genieten van de uitgebreide bierkaart.
Joey H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Zeer teleurstellend, met familie uit eten geweest. De service was traag, het eten was er matig met een over de top rekening.
Alex M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Het voorgerecht was goed, de champignons. Het hoofdgerecht was verre van goed. Een niet verse waterige vis op een hoopje van te veel verschillende soorten groente met een niet zo lekkere kreeftensaus.

De dame die ons hielp was bijzonder aardig. Helaas heeft een ober bier op ons gemorst en kwam ik in het toilet een andere ober tegen die zijn handen niet waste.

Wij komen niet meer terug.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Prima gelunched, relaxed en goede pittige tomatensap.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Fijne omgeving om (deze keer met vrienden) te eten. Leuke, vlotte bediening. Geen probleem ook om eerst nog even iets te drinken in het bijbehorende cafe. Slibtongetjes waren zoals altijd prima en de hertenfilet was volgens mijn tafelgenoten een aanrader. Ook enkele afwijkende bijgerechten werden zonder probleem vervangen.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Gisteren hier met een groep collega's gegeten. We namen het keuzemenu met voor- hoofd- en nagerecht voor € 26,75 per persoon. Mijn voorgerecht was een papadum met daarop gerookte zalm, salade en dressing. Een wat vreemde combinatie zo op het eerste gezicht, maar eigenlijk best smakelijk.
Het hoofdgerecht, een Ierse biefstuk was goed. Mooi gebakken, wel wat aan de rode kant, maar heerlijk van smaak. Er werd een pepersaus bij geserveerd. De friet was helaas wat minder, nogal hard doorgebakken. Hierbij kwam nog een klein schaaltje met een eenvoudige salade.
Het nagerecht, bananenijs met een crunch van hazelnoot en slagroom vond ik erg lekker.
Dit is een zaak om gewoon goed te eten zonder opsmuk, met vriendelijke bediening en zeer redelijke prijzen.
YDBV .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Weer eens bij PW gegeten, de mexicaanse tortilla's (hoofdgerecht) smaakten beter/Mexicaanser dan bij de 2 mexicaanse restaurants in Breda.
Al jaren kun je er uitstekend eten! Zullen daarom terug blijven komen.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Mooi eetcafé in een leuk straatje buiten de Grote Markt. Relaxte sfeer. Vriendelijke bediening. En de Ierse biefstuk was zeer mals met een heerlijk sausje. Top!
Michael-nb .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Prima gegeten. Qua stijl een beetje tussen eetcafés met een stadshap en wat luxere restaurants in. Prima sfeer en bediening.

Daarnaast een leuke keuze uit verschillende speciaalbieren.
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Smakelijk gegeten bij Publieke Werken in een prettige ambiance. Een serieuze tent. Dat zie je er van de buitenkant niet van af. Op uitnodiging van mijn beste vriendin naar PW geweest om weer eens lekker bij te praten. Maar dat viel nog niet echt mee want het was behoorlijk druk. Een aantal gezelschappen, koopavond. Misschien is het altijd wel zo. Veel geroezemoes dus. Niet echt storend, maar je moest er wel rekening mee houden.
Het duurde nogal voordat we ons mandje met brood kregen. Moest nog afgebakken worden maar ik denk dat het niet doorgekomen was. Werd charmant opgelost. Daarbij een chardonnay. Wij gingen voor een scholfilet uit de oven met geroosterde amandelen en een frisse, romige saus van limoen, kerrie en tuinkruiden en een maïskipfilet met tomaat, mozzarella en basilicum. Geserveerd met een jus van salie en rozemarijn . Keurig opgemaakt en smakelijk. Lekkere friet, sla was niet bijzonder en ook niet al te veel. De fles Shiraz Pinotage was OK. Een leuk initiatief om bieradviezen bij de gerechten te zetten, maar waarom niet hetzelfde met wijn? Als dessert deelden we een kaasplankje en een aarbeien- rabarbermousse. Koffie toe.
Het was goed. Maar niet bijzonder goedkoop, zeker ook als je de hoeveelheden in aanmerking neemt. En er zit dan ook een fles wijn bij van € 24,= Dat hoeft natuurlijk niet. En horeca-Nederland: waarom maken jullie die toch zo duur? Ik weet zeker dat er meer mensen komen als je daar een normale prijs voor vraagt. Al lijkt me de aanloop bij PW niet het probleem :-). De bediening was prettig. We werden soms door alle 4 de dames gevraagd of alles naar wens was. Kortom: probeer het zelf maar eens!
Adriaan N.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Uitstekende plek om met een goede prijs/kwaliteit te eten. Goede kaart met weinig spectaculairs, maar wel voor ieder wat wils. Leuk met bieradvies bij het gerecht op de kaart!!!
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We werden erg vriendelijk ontvangen en bediend. Het eten was erg goed voor een eetcafe. We komen graag nog eens terug en bevelen het eetcafe graag aan.
coen-en-friends .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gezellig restaurant voor de hele familie, eten was goed alleen de supplementen waren wel karig, bediening was prima, aanrader voor even lekker gewoon wat eten
DLN .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hebben prima gegeten, leuke ambiance, vriendelijk personeel! Reserveren wel gewenst want dit adresje is al door meer mensen ontdekt.