Publieke Werken

Sint Annastraat 12 4811 XK Breda Nederland Kaart

Over restaurant Publieke Werken

Niet voor niets al 19 jaar een begrip in Breda

Je bent op zoek naar de perfecte plek voor een onbezorgde en gezellige avond uit. Maarja, Breda barst van de leuke tentjes, dus waar moet je naar binnen? Wij raden je aan om voor Café Publieke Werken te kiezen. Of je nou met een hele groep bent of romantisch met zijn tweetjes, alles is hier mogelijk! Geniet van de ongedwongen sfeer, oprechte gastvrijheid en smaakmakende gerechten.

Meer informatie over restaurant Publieke Werken

Maandag t/m Woensdag
Donderdag t/m Zaterdag
Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Alex M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Prima gelunched, relaxed en goede pittige tomatensap.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Fijne omgeving om (deze keer met vrienden) te eten. Leuke, vlotte bediening. Geen probleem ook om eerst nog even iets te drinken in het bijbehorende cafe. Slibtongetjes waren zoals altijd prima en de hertenfilet was volgens mijn tafelgenoten een aanrader. Ook enkele afwijkende bijgerechten werden zonder probleem vervangen.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Gisteren hier met een groep collega's gegeten. We namen het keuzemenu met voor- hoofd- en nagerecht voor € 26,75 per persoon. Mijn voorgerecht was een papadum met daarop gerookte zalm, salade en dressing. Een wat vreemde combinatie zo op het eerste gezicht, maar eigenlijk best smakelijk.
Het hoofdgerecht, een Ierse biefstuk was goed. Mooi gebakken, wel wat aan de rode kant, maar heerlijk van smaak. Er werd een pepersaus bij geserveerd. De friet was helaas wat minder, nogal hard doorgebakken. Hierbij kwam nog een klein schaaltje met een eenvoudige salade.
Het nagerecht, bananenijs met een crunch van hazelnoot en slagroom vond ik erg lekker.
Dit is een zaak om gewoon goed te eten zonder opsmuk, met vriendelijke bediening en zeer redelijke prijzen.
YDBV .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Weer eens bij PW gegeten, de mexicaanse tortilla's (hoofdgerecht) smaakten beter/Mexicaanser dan bij de 2 mexicaanse restaurants in Breda.
Al jaren kun je er uitstekend eten! Zullen daarom terug blijven komen.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Mooi eetcafé in een leuk straatje buiten de Grote Markt. Relaxte sfeer. Vriendelijke bediening. En de Ierse biefstuk was zeer mals met een heerlijk sausje. Top!
Michael-nb .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Prima gegeten. Qua stijl een beetje tussen eetcafés met een stadshap en wat luxere restaurants in. Prima sfeer en bediening.

Daarnaast een leuke keuze uit verschillende speciaalbieren.
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Smakelijk gegeten bij Publieke Werken in een prettige ambiance. Een serieuze tent. Dat zie je er van de buitenkant niet van af. Op uitnodiging van mijn beste vriendin naar PW geweest om weer eens lekker bij te praten. Maar dat viel nog niet echt mee want het was behoorlijk druk. Een aantal gezelschappen, koopavond. Misschien is het altijd wel zo. Veel geroezemoes dus. Niet echt storend, maar je moest er wel rekening mee houden.
Het duurde nogal voordat we ons mandje met brood kregen. Moest nog afgebakken worden maar ik denk dat het niet doorgekomen was. Werd charmant opgelost. Daarbij een chardonnay. Wij gingen voor een scholfilet uit de oven met geroosterde amandelen en een frisse, romige saus van limoen, kerrie en tuinkruiden en een maïskipfilet met tomaat, mozzarella en basilicum. Geserveerd met een jus van salie en rozemarijn . Keurig opgemaakt en smakelijk. Lekkere friet, sla was niet bijzonder en ook niet al te veel. De fles Shiraz Pinotage was OK. Een leuk initiatief om bieradviezen bij de gerechten te zetten, maar waarom niet hetzelfde met wijn? Als dessert deelden we een kaasplankje en een aarbeien- rabarbermousse. Koffie toe.
Het was goed. Maar niet bijzonder goedkoop, zeker ook als je de hoeveelheden in aanmerking neemt. En er zit dan ook een fles wijn bij van € 24,= Dat hoeft natuurlijk niet. En horeca-Nederland: waarom maken jullie die toch zo duur? Ik weet zeker dat er meer mensen komen als je daar een normale prijs voor vraagt. Al lijkt me de aanloop bij PW niet het probleem :-). De bediening was prettig. We werden soms door alle 4 de dames gevraagd of alles naar wens was. Kortom: probeer het zelf maar eens!
Adriaan N.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Uitstekende plek om met een goede prijs/kwaliteit te eten. Goede kaart met weinig spectaculairs, maar wel voor ieder wat wils. Leuk met bieradvies bij het gerecht op de kaart!!!
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We werden erg vriendelijk ontvangen en bediend. Het eten was erg goed voor een eetcafe. We komen graag nog eens terug en bevelen het eetcafe graag aan.
Coen-en-friends .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gezellig restaurant voor de hele familie, eten was goed alleen de supplementen waren wel karig, bediening was prima, aanrader voor even lekker gewoon wat eten
DLN .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hebben prima gegeten, leuke ambiance, vriendelijk personeel! Reserveren wel gewenst want dit adresje is al door meer mensen ontdekt.
Emile B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Het eten is - zeker voor een eetcafe - erg goed. Ook de setting is leuk. Wij aten bij Publieke Werken voorafgaande aan een Comedy Night die ook zeker het aanbevelen waard is. wij vonden het eten echter wel een beetje prijzig; net geen 50 euro p.p. voor drie gangen met een paar wijntjes en biertjes.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Prima kaart met gerechten die net wat afwijken van de standaard die je in andere restaurants ziet. De biersuggestie bij de gerechten is ook welkom. Bediening is correct. Aankleding, toch zeker in deze periode van het jaar, is sfeervol. Het is sowieso een gezellige ruimte waar je je direct op je gemak voelt.
Rogiern .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Eten was erg goed. Jammer dat de borden bij het hoofdgerecht tot 2 maal toe bijna te snel weggehaald werd. Wat iemand anders in zijn recentie ook al zei is dat het waardeloos is dat je door het rookhok naar binnen en.buiten gaat....
Rian V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten, we hadden gekozen voor het 3 gangenmenu en hierin was de keuze voortreffelijk. De bediening was top, er werd geregeld gevraagd of alles naar wens was. Een minpuntje is dat bij het verlaten van het pand je door een walm van rokende mensen moet om op straat te komen.
Greet.joosen .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Biefstuk was perfect gebakken, frietjes met schil was onweerstaanbaar. Bediening was perfect, vriendelijk en geinteresseerd. Aankleding was mooi door kerstversiering. Zaak is mooi oogeknapt! Complimenten. Ik kom hier weer terug!
En leuk dat eigenerasse mij nog herkende na 4 jaar afwezigheid :-)
Alexisfineart .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Verrassende locatie gezellig en sfeervol ingericht, eten van uitstekende kwaliteit heb genoten van het heerlijke zalmgerecht.
Vriendelijk en professionele bediening, een uitstekende gelegenheid om jezelf eens lekker te laten verwennen Chapeau PW.
Marek M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Heerlijke hertebiefstuk met sprundelpuree gegeten en in het voorcafé genoten van leuke muziek en fijne sfeer. Een lekkere Merlot bij het eten vergezeld met een aantal Weizeners :P .
Het laatste restaurant/ café in Breda, wat ik ken, met attent en proffessioneel barpersoneel.
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Uitermate gezellig en onlangs vernieuwd eetcafé in de St. Annastraat, een straatje waar je als buitenstaander niet heel snel zou komen (het groeit wel in populariteit) maar dat is misschien wel de kracht van dit horecabedrijf. Ruim van opzet, goed personeel, goed eten en je kan hier voor alles terecht. Op een dinsdagavond afgesproken met 2 vrienden. Broodje vooraf, 1x saté, 1x veg. pizza en 1x pasta PW. Allemaal keurig verzorgd en vers. Pasta PW was heerlijk op smaak en (apart) geserveerd met een Bleu d'Auvergne saus. Daarna koffie en net zoals voor het diner een biertje gedronken vooraan in het gezellige café.