Public Grill

Parkstraat 32 1791 Den Burg (Texel) Nederland Kaart

Over het restaurant Public Grill

Vleesliefhebbers in de hemel

Amerikaans. Western. Bourgondisch. Zo kun je dit steak house het beste omschrijven! De uitgebreide kaart staat bomvol steaks, malse spareribs, een stuk vis van de grill. Als je iets vegetarisch wilt eten, even bellen, en ze maken iets voor je. De inrichting van rood leer in een donkere ruimte zet een sfeer neer die je op Texel verder niet tegenkomt.

Meer informatie over restaurant Public Grill

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

6,7

Jouw recensie over het restaurant Public Grill

T. V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
voor ons de eerste keer dat we hier neerstreken, je moet toch ook eens wat anders. Bij binnenkomst een hele vriendelijke ontvangst. Het was er absoluut niet druk, vermoedelijk door de extreme kou.
We bekeken de kaart en hadden onze keuzes al rap gemaakt.
Een "tapa" gerecht vooraf. Deze bestond uit gefituurde uienringen, kipkluifjes, kipsaté spiesjes, mini loempiaatjes en tortillachips. Daarbij een bbq- en guacamole saus. Het was allemaal lekker van smaak, de kipkluifjes licht pikant.
Als hoofdgerecht kozen er twee voor spare-rib met drumstickjes en de derde persoon voor een steak.
Een bord vol kwam ter tafel. Alles goed bereidt en de steak precies gegaard zoals besteld. Twee gepofte aardappelen met suas, twee schalen patates-frites, een bakje salade en nog wat sausjes en kruidenboter. Het was zoveel, we konden het gewoonweg niet op. Volgend de eigenaresse waren we één van de weinigen die het bord niet leeg kregen, maar ...... de meesten nemen dan ook geen voorgerecht.
Een nagerecht hebben we niet meer genomen, we zaten zo vol. Wel jammer, want gedurende de hele maaltijd lag er een placemat op tafel met daarop alle nagerechten. Die hadden ons de hele tijd aangestaard en het leek ons allemaal heel erg lekker. Dit weten we nu voor de volgende keer, want we gaan hier zeker weer een keer eten.
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
We hadden zin in spareribs en omdat ze hier een combinatie hadden van spareribs en kippenvleugels kwamen we hier terecht. Een erg aardige dame van de bediening. Dat was wel zo'n beetje het enige positieve wat er te melden valt. Het eten was smakeloos. De spareribs waren zelfs niet helemaal warm. Alles smaakte naar een marinade. Het vlees was allemaal voorgegaard en daarna opgewarmd. Het was veel, veel te veel. Dat bevordert uiteindelijk de kwaliteit ook niet. De gepofte aardappel was overigens heel aardig. En ook de salade was vers en fris.
Wellicht dat de steaks er beter zijn, maar die kans geven we Public helaas niet meer. Er moeten op Texel beslist betere te vinden zijn.
Rene .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Van buiten af ziet het er niet echt gezellig uit. De hamburger was erg goed. Een lekker broodje die goed was belegd met verse ingrediënten en een goed stuk vlees.
Viktor80 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Op het allerlaatste moment nog kunnen eten op oudjaarsavond. De hele stad was al bijna dicht om pas om 1 uur weer open te gaan. Dat is wel even wennen! Maar goed we zijn desalniettemin zeer vriendelijk ontvangen. De spare ribs waren niet de beste die ik ooit gehad heb maar de entrecote van mijn vriendin was wel zeer smakelijk. Lekker met roquefort saus. Je krijg door de bijgerechten meer dan voldoende en ook wat je kan verwachten van een grillrestaurant/steackhouse. De inrichting is heel Amerikaans.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Een paar dagen Texel moet natuurlijk goed worden afgesloten worden met vleesch! veel vleesch! zeker als het een "man only" uitje betreft. Van buiten ziet deze plek met rode lichten er een beetje discutabel en goedkoop uit. Maar goed, never judge a book by its cover toch? Op een regenachtige woensdag avond waren wij de enige drie gasten in dit restaurant, waar misschien bij een volle bak plaats is voor een man of 100 (?) het was zo stil dat de eigenaar (?) en zijn, wellicht, vrouw zelf maar een hapje gingen eten. 500 gram spareribs p.p besteld en uiteraard ook gekregen. Smaak, prima! goed gemarineerd had wel iets meer vlees aan kunnen zitten maar goed, je kan niet alles hebben he. De gepofte aardappel was lekker en de frietjes goed knapperig. Meer dan genoeg! Decor is een beetje "moulin rouge" achtig, western stijl met country muziek op de achtergrond. Kan mij voorstellen dat niet iedereen dit trekt. Over het algemeen een prima restaurant, ongedwongen een hapje eten. Zeker de moeite waard om nog eens te bezoeken.
Walter En Ria S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015

“Heerlijke gegrilde gerechten, betaalbaar en genoeg !”

Beslist een aanrader, indien men van heerlijke bourgondische grill gerechten houdt in een leuke typische Amerikaanse inrichting. De verhoudingen prijs, kwaliteit, service, gastvrijheid, decoratie staan hier in een zeer goede verhouding, dus betaalbaar en genoeg ! Onze hotelgasten en wij komen hier graag terug.

Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
We hebben fantastisch gegeten voor een redelijke prijs, lekkere frieten en salade. Je zit lekker prive door de zitjes op lekkere banken. Mooi interieur voor een leuke sfeer.
Op de eerste verdieping een tentoonstelling van kunst o.a. Herman Brood.
Kortom tot de volgende keer
Marcel en juliette
Mausie .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
We zijn al verschillende keren aan de Public Grill in Den Burg voorbij gelopen; de entourage is niet echt wat ons aanspreekt. Een Amerkikaans Western Steakhouse. Voor Texel gelukkig wel eens wat anders dan het verplichte "Texels Lamsvlees" en andere producten.

Toch maar een naar binnen om te eten: vriendelijke en klantgerichte bediening (excuses voor het uitvallen van de muziek........, heerlijk eindelijk eens een restaurant zonder herrie!!). Spareribs en Grillmix gegeten. Prima van kwaliteit, heerlijk vlees en mals. Ook de bijgerechten waren buitengewoon goed.

En de rekening na afloop was ook aangenaam. Je kunt hier prima eten voor een schappelijke prijs. Over het decor en inrichting van het restaurant moet iedereen maar zijn eigen mening bepalen. Wel zit je in je eigen "treincoupé" lekker ongestoord van de andere gasten.

Wij gaan ook nog eens de andere gerechten proberen.
Martin en Saskia