Proto

Rijnkade 5 2406 CA Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over het restaurant Proto

Een waar begrip

Bij Proto vieren ze keer op keer een heerlijk mediterraan feestje. Of je nou komt lunchen of dineren, de zon breekt spontaan door. Het vriendelijke personeel zorgt dat het je aan niets ontbreekt en schenkt met liefde nog een drankje voor je in. Heerlijk eten in een bijzondere ambiance.

Meer informatie over restaurant Proto

• : Parkeerplaats

- Lunch vanaf 12:00

Welmoed B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! Veel verschillende smaken geproeft. Mooie menukaart met voor ieder wat wils. Nieuw terras waar je ook als het fris is, lekker onder een warmte lamp kan zitten.
Ik kom er zeker terug.
Monica J.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
PROTO.... een mooi concept van luxe heerlijke tapas, maar ook voor een uitstekende en uitgebreid keuze a la carte menú met zowel een prachtig stuk vis, vlees of vegetarische gerechten en een geweldige wijnkaart, met toegankelijke prijzen. Vriendelijke bediening, en de twee eigenaren? Fantastische gastheren. Kortom...PROTO...om van een super avond te genieten!
Juanes .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Wat een geweldig restaurant! Hartje winter in Nederland een warme mediterrane sfeer proeven en beleven. Heerlijk gevarieerd eten, een mooie wijnkaart en een vriendelijke en vlotte bediening. De sfeer is losjes en gezellig. De Griekse eigenaar kwam persoonlijk informeren of alles naar wens was en bood ons na afloop een drankje van het huis aan. We waanden ons in Griekenland! We komen zeker terug!
baltena .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Ik ben met een paar collega's bij Proto geweest. Ik ken het restaurant maar ,mijn collega's kenden het niet. Deze twee heren zijn wat men noemt fijnproevers en kenners van een goed diner. Zij waren beiden zeer enthousiast over de kwaliteit van het eten, de geboden service , de bediening en het comfort. Dit geldt overigens ook voor mij zelf.
leo H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
eten goed vriendelijk personeel boven zitten is rustiger wij komen zeker terug
Lidy V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Het eten was heerlijk en het personeel was heel aardig, alles werd met goede tussenpauze's geserveerd!
Maxine93 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Laatst weer wezen eten met het Menu Febrero, heerlijk! Bediening top en ook de twee eigenaren super gastvrij! Wordt steeds mooier binnen.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Op zaterdag 21 januari jl. hier gaan eten. Wij hadden niet gereserveerd, maar er was gewoon plek. Als voorgerecht hadden wij allebei een koude tapas. Deze werd snel geserveerd en was prima, goede smaak. Als hoofdgerecht hadden wij met z'n tweeën de plateau met een variatie van warme tapas genomen. Voordat dit werd opgediend, duurde het ongeveer een half uur. De dame in de bediening die deze gang bij ons serveerde zag ineens dat de bordjes van het voorgerecht nog niet weggehaald waren. Nadat dit was opgelost, konden wij genieten van ons hoofdgerecht. Wat een variatie van verschillende tapas moest zijn, had in werkelijk weinig met tapas te maken. Wij kregen spareribs, moussaka, varkenshaasmedaillon en kipfilet teriyaki geserveerd. Ten eerste waren de hoeveelheden zo groot, dat het laatste gerechtje koud was. Daarnaast hadden wij toch wat meer Spaanse invloeden verwachten. Proto noemt zich niet voor niets een tapasrestaurant. Na het hoofdgerecht een nagerecht genomen. Ten eerste moesten we heel lang wachten op de menukaart en het opnemen van de bestelling. Daarnaast was het wachten op de nagerechten echt het toppunt. Ongeveer een uur. Andere tafeltjes om ons heen hadden later besteld, maar eerder hun nagerecht. Toen we bij de bediening doorgaven dat wij het nagerecht op deze manier niet meer hoefden, stond het ineens voor onze neus. De eigenaar bood zijn excuses aan en heeft de nagerecht niet in rekening gebracht. Al met al een hele ervaring, maar wij zullen hier niet meer gaan eten.
Timon Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Geweldig gegeten en een top service!
Vriendelijk personeel, gezellige inrichting en eten van zeer hoge kwaliteit. Ga er snel weer eten
Ulrike W.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
erg lekker gegeten! ah restaurantactie gehad! veel keuze en goed kwaliteit voor die actie! erg vriendelijk gewest! moest een beetje langer wachten voor het hoofdgerecht en 2 keer foutje gebeurd bij de bestelling. maar ze hebben het heel snel gecorrigeerd! echt een aanrader!
Pijper .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Was hier nog nooit geweest. Gezellige inrichting, vriendelijk personeel en het eten was verrukkelijk. We gaan er zeker vaker heen
kirstenkarline .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Veel variatie in het voorgerecht, 4 verschillende gerechtjes. Het personeel was erg vriendelijk. Een echte aanrader!
mippie2 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Bijzonder mooi ingericht restaurant!
Eten was heerlijk, van goede kwaliteit!
Voorgerecht waarbij je een plateau krijgt met 4 verschillende (tapas) hapjes, vonden wij heel goed bedacht. Had evt. ook leuk geweest voor hoofdgerecht, maar zeker voor nagerecht. Keuze voor nagerecht viel enorm tegen.
De bediening is jong en onervaren. Op zich geen probleem, iedereen moet het leren. Echter, was het jammer dat wij bij de vragen die de serveersters niet konden beantwoorden wij zelf moesten aangeven of ze het bij haar collega wilde navragen. Zou hen sieren als zij dat initiatief zelf nemen, net het kleine stukje meer service.
JeanneKok .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Aanrader voor een avondje heerlijk genieten van de vriendelijke bediening, uitzicht en de uitstekende gerechten. Van het plankje overheerlijke tapas, ook voor vegetariërs gevarieerd naar een vegetarische lasagne en zalmfilet tot een dessert met yoghurt en verse pruimenjam.
Compliment.
fam.w.rademaker .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Deze week van het ah menu genoten bij Proto. Vooraf een 4 tal tapas hapjes van goede kwaliteit. Hierna een hoofdmenu van varkenshaas met champignonsaus deze was heerlijk, alleen de bij geserveerde sla was wat minder daarin tegen waren de aardappeltjes weer lekker. Ook het nagerecht van Griekse yoghurt was prima. De erbij gebruikte huiswijn was ook lekker. Voor herhaling vatbaar en hopen op wat andere sla bij het gerecht.
bezemerra .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Mooie ligging aan de Rijn, gevarieerde gerechten, attente en vriendelijke bediening. Wij hadden niet zoveel tijd; daar werd netjes rekening mee gehouden.
lozoni .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
hebben heerlijk gegeten, voelden ons welkom en niet gejaagd.
de ruimte waar we zaten vonden we minder geellig dan het andere deel van het restaurant.
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Proto was afgelopen zondag erg druk bezet. Het AH-keuzemenu zag er goed uit en smaakte goed: de vier tapas als voorgerecht waren van goede kwaliteit en kwantiteit. Het hoofdgerecht (zalm) was op zicht wel aardig maar niet hoogstaand (de bijgerechten - laffe frieten en een minuscuul bakje salade - waren echt matig). De nagerechten waren lekker: vooral de yoghurt. Maar de portie Old-Amsterdam was wel wat karig. Kijken we naar de prijs, die dit menu zou hebben moeten kosten zonder het voordeel van de AH-actie (€ 35,--) dan was die echt veel te hoog.
Joost P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Bediening erg rommelig, verkeerde volgorde van de getechten ondanks hun advies, gerechten uitverkocht en frites lauw, stond 5 minuten op de desk. Ondanks kortingsactie toch veel geld voor matig eten.
r.couveld .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gebruik gemaakt van der AH-actie en die was prima verzorgd.
Bij Proto was het erg druk (vrijdagavond) , maar daar was niet van te merken. Alles liep op rolletjes.
Diner was prima verzorgd en smaakte goed.