Proto

Rijnkade 5 2406 CA Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over het restaurant Proto

Een waar begrip

Bij Proto vieren ze keer op keer een heerlijk mediterraan feestje. Of je nou komt lunchen of dineren, de zon breekt spontaan door. Het vriendelijke personeel zorgt dat het je aan niets ontbreekt en schenkt met liefde nog een drankje voor je in. Heerlijk eten in een bijzondere ambiance.

Meer informatie over restaurant Proto

• : Parkeerplaats

- Lunch vanaf 12:00

Simone V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Op zaterdag 21 januari jl. hier gaan eten. Wij hadden niet gereserveerd, maar er was gewoon plek. Als voorgerecht hadden wij allebei een koude tapas. Deze werd snel geserveerd en was prima, goede smaak. Als hoofdgerecht hadden wij met z'n tweeën de plateau met een variatie van warme tapas genomen. Voordat dit werd opgediend, duurde het ongeveer een half uur. De dame in de bediening die deze gang bij ons serveerde zag ineens dat de bordjes van het voorgerecht nog niet weggehaald waren. Nadat dit was opgelost, konden wij genieten van ons hoofdgerecht. Wat een variatie van verschillende tapas moest zijn, had in werkelijk weinig met tapas te maken. Wij kregen spareribs, moussaka, varkenshaasmedaillon en kipfilet teriyaki geserveerd. Ten eerste waren de hoeveelheden zo groot, dat het laatste gerechtje koud was. Daarnaast hadden wij toch wat meer Spaanse invloeden verwachten. Proto noemt zich niet voor niets een tapasrestaurant. Na het hoofdgerecht een nagerecht genomen. Ten eerste moesten we heel lang wachten op de menukaart en het opnemen van de bestelling. Daarnaast was het wachten op de nagerechten echt het toppunt. Ongeveer een uur. Andere tafeltjes om ons heen hadden later besteld, maar eerder hun nagerecht. Toen we bij de bediening doorgaven dat wij het nagerecht op deze manier niet meer hoefden, stond het ineens voor onze neus. De eigenaar bood zijn excuses aan en heeft de nagerecht niet in rekening gebracht. Al met al een hele ervaring, maar wij zullen hier niet meer gaan eten.
Timon Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Geweldig gegeten en een top service!
Vriendelijk personeel, gezellige inrichting en eten van zeer hoge kwaliteit. Ga er snel weer eten
Ulrike W.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
erg lekker gegeten! ah restaurantactie gehad! veel keuze en goed kwaliteit voor die actie! erg vriendelijk gewest! moest een beetje langer wachten voor het hoofdgerecht en 2 keer foutje gebeurd bij de bestelling. maar ze hebben het heel snel gecorrigeerd! echt een aanrader!
Pijper .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Was hier nog nooit geweest. Gezellige inrichting, vriendelijk personeel en het eten was verrukkelijk. We gaan er zeker vaker heen
kirstenkarline .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Veel variatie in het voorgerecht, 4 verschillende gerechtjes. Het personeel was erg vriendelijk. Een echte aanrader!
mippie2 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Bijzonder mooi ingericht restaurant!
Eten was heerlijk, van goede kwaliteit!
Voorgerecht waarbij je een plateau krijgt met 4 verschillende (tapas) hapjes, vonden wij heel goed bedacht. Had evt. ook leuk geweest voor hoofdgerecht, maar zeker voor nagerecht. Keuze voor nagerecht viel enorm tegen.
De bediening is jong en onervaren. Op zich geen probleem, iedereen moet het leren. Echter, was het jammer dat wij bij de vragen die de serveersters niet konden beantwoorden wij zelf moesten aangeven of ze het bij haar collega wilde navragen. Zou hen sieren als zij dat initiatief zelf nemen, net het kleine stukje meer service.
JeanneKok .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Aanrader voor een avondje heerlijk genieten van de vriendelijke bediening, uitzicht en de uitstekende gerechten. Van het plankje overheerlijke tapas, ook voor vegetariërs gevarieerd naar een vegetarische lasagne en zalmfilet tot een dessert met yoghurt en verse pruimenjam.
Compliment.
fam.w.rademaker .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Deze week van het ah menu genoten bij Proto. Vooraf een 4 tal tapas hapjes van goede kwaliteit. Hierna een hoofdmenu van varkenshaas met champignonsaus deze was heerlijk, alleen de bij geserveerde sla was wat minder daarin tegen waren de aardappeltjes weer lekker. Ook het nagerecht van Griekse yoghurt was prima. De erbij gebruikte huiswijn was ook lekker. Voor herhaling vatbaar en hopen op wat andere sla bij het gerecht.
bezemerra .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Mooie ligging aan de Rijn, gevarieerde gerechten, attente en vriendelijke bediening. Wij hadden niet zoveel tijd; daar werd netjes rekening mee gehouden.
lozoni .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
hebben heerlijk gegeten, voelden ons welkom en niet gejaagd.
de ruimte waar we zaten vonden we minder geellig dan het andere deel van het restaurant.
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Proto was afgelopen zondag erg druk bezet. Het AH-keuzemenu zag er goed uit en smaakte goed: de vier tapas als voorgerecht waren van goede kwaliteit en kwantiteit. Het hoofdgerecht (zalm) was op zicht wel aardig maar niet hoogstaand (de bijgerechten - laffe frieten en een minuscuul bakje salade - waren echt matig). De nagerechten waren lekker: vooral de yoghurt. Maar de portie Old-Amsterdam was wel wat karig. Kijken we naar de prijs, die dit menu zou hebben moeten kosten zonder het voordeel van de AH-actie (€ 35,--) dan was die echt veel te hoog.
Joost P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Bediening erg rommelig, verkeerde volgorde van de getechten ondanks hun advies, gerechten uitverkocht en frites lauw, stond 5 minuten op de desk. Ondanks kortingsactie toch veel geld voor matig eten.
r.couveld .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gebruik gemaakt van der AH-actie en die was prima verzorgd.
Bij Proto was het erg druk (vrijdagavond) , maar daar was niet van te merken. Alles liep op rolletjes.
Diner was prima verzorgd en smaakte goed.
Carla B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het was bij binnenkomst al een welkom.gevoel en heel vriendelijk personeel.
Het eten was allemaal heerlijk en keurig verzorgd.
De prijs was wel wat aan de hoge kant vond ik maar ik weet nuet wat de normale prijzen hiet zijn,want wij waren met de AH actie en ik denk dat daar de prijs naar aangepast is omdat de 2de gratis was..
Sabine M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de familie. We werden vlot en vriendelijk geholpen. Leuke inrichting met verschillende hoogtes. Zeker voor herhaling vatbaar!
Sjaak M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We hebben echt heerlijk gegeten en we zaten bij het raam dat vind ik heel gezellig. Een volgende keer zeker weer.
Echt een aanrader.
Ineke J.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Met de AH bonnen gegeten hier. Prima menu niets op aan te merken. Meer dan genoeg. Varkenshaas prima gebakken en ruim voldoende.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Een fijn en gezellig restaurant. Aardige bediening. Een aanrader.
Wij gingen dineren met een bon van AH. Je komt binnen en hoeft dat niet meer te melden, het is bekend en het daarvoor afgestemde menu werd ons voorgelegd.
Femke1984 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten van het AH-restaurantactiemenu. Lekkere smaken en prima hoeveelheden. Sfeer in restaurant ook goed. Tafeltjes voorin staan wel redelijk dicht op elkaar. Bediening kan er net tussendoor.
Nienke2016 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Wij waren gisteravond uiteten geweest (twee vriendinnen) met de AH actie.
Het eten was verrukkelijk en een passende wijn gekozen. Complimenten voor de bediening. Zeer gastvrij, spontaan, vriendelijk en oprecht interesse voor de wensen van de klant.
Het eten was zeer goed en enigszins veel (voor ons). Een van ons twee was vegetarisch en daar kon het voorgerecht op aangepast worden.
Uiteindelijk hebben wij met (tip) 25 euro per persoon uitgegeven. Wij voelde ons daar enigszins bezwaard onder aangezien het eten zeer kwalitatief was, met zorg bereid en het personeel echt hard werkt (met plezier).
Wij komen zeker terug naar Proto!