Proto tapasbar & restaurant

Rijnkade 5 2406 CA Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over het restaurant Proto tapasbar & restaurant

Een waar begrip

Bij Proto vieren ze keer op keer een heerlijk mediterraan feestje. Of je nou komt lunchen of dineren, de zon breekt spontaan door. Het vriendelijke personeel zorgt dat het je aan niets ontbreekt en schenkt met liefde nog een drankje voor je in. Heerlijk eten in een bijzondere ambiance.

Meer informatie over restaurant Proto tapasbar & restaurant

• : Parkeerplaats

- Lunch vanaf 12:00

Jan-Willem H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Proto blijft een super restaurant.
Het nieuwe veranda-achtige terras is een grote aanwinst: verwarmd buiten zitten aan het water bij een luchttemperatuur van 14 graden is nog steeds heel erg lekker.
Wachttijden zijn soms wel dramatisch. Iedereen loopt de benen uit het lijf maar het zijn kennelijk gewoon te weinig benen.
Voor de verandering gebruikte ik nu eens de Albert Heijn restaurantactie.
Dat bleek een speciaal en zeer beperkt menu, dat ook nog eens duurder was dan een menu a la carte.
Beetje verlakkerij. Evenwel een heerlijke avond.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Heerlijk buiten op het mooie terras kunnen eten. Goede stoelen en banken en een schitterend nieuwe uitschuifbare overkapping die het zeer aangenaam maakten.
Het eten was heerlijk en de bediening vriendelijk en attent.
Een aanrader!
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heel leuke sfeer. Lekker buiten gezeten, warm onder de heather. Personeel uiterst vriendelijk. Wij houden niet van een zoet dessert, gaven dit aan, en er werd gelijk een kaasplank aangeboden, waar niks extra voor gerekend werd (we hadden een AH menu).
1 klein minpuntje, we hadden als hoofdgerecht de varkenshaas, die vonden we behoorlijk zout, verder wel erg lekker. We komen zeker nog eens terug...
gh H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Beetje rommelig met bediening dat werd wel weer goedgemaakt uiteindelijk prima tent
Het eindoordeel is goed en leuk
Kiki K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Lekker gegeten, wederom zeer vriendelijk personeel. Het AH menu was zeker een succes waar ze goed op zijn ingespeeld. Dit 4-gangendiner was voor ons alleen nèt iets te veel!
Corrie D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Helaas geen positieve ervaring. Wij zaten binnen maar doordat de buitendeur open stond hadden we het erg koud. De mannelijke bediening heeft wel getracht om deze dicht te houden maar helaas was hij de enige waardoor het toch continu open stond. Wij hebben zo ongeveer 45 minuten moeten wachten voordat ons voorgerecht kwam. Daarna kregen we champignonne soep, helaas voor mij is dat de soep die ik echt niet lust. Heb ik ook gezegd maar daar werd niets aan gedaan. Hoofdgerecht hadden we varkenshaasje gekozen. We kregen een bord met varkenshaasje in pepersaus, daar lag een paar champignonne op en dat was het. Geen aardappeltjes of frites erbij en ook geen groente.Ik was ook zeer verbaasd over de prijs. Op de site stond helaas niet zoals bij de andere het menu met de prijs. Het was dan ook wel even schrikken dat dit € 39,50 was.
Al met al geen leuke ervaring en veel te duur voor wat we kregen.
wout K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Vrijdagavond en verassend rustig bij Proto, men had kennelijk op meer gasten gerekend, want er was een overvloed aan personeel. Het personeel was vriendelijk, maakte wat kleine fouten, maar was door de bank genomen goed. De tapas die wij bestelden smaakten goed, alleen de gamba' s waren erg droog.Tafel linnen en mooie wijn glazen, maakten het interieur af . zeker voor herhaling vatbaar
Alexandros N.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Super leuk restaurant, hele vriendelijke en enthousiaste bediening, je voelt je erg welkom. Eten ook heerlijk, de keuze is reuze, snel en mooi geserveerd, goede wijn, kortom; een echte aanrader!
Desiree V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Erg lekker gegeten! Gezellige sfeer met lekkere muziek en goede vlotte bediening. De locatie is geweldig aan het water met een prachtig (eventueel) verwarmd terras.
Welmoed B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! Veel verschillende smaken geproeft. Mooie menukaart met voor ieder wat wils. Nieuw terras waar je ook als het fris is, lekker onder een warmte lamp kan zitten.
Ik kom er zeker terug.
Monica J.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
PROTO.... een mooi concept van luxe heerlijke tapas, maar ook voor een uitstekende en uitgebreid keuze a la carte menú met zowel een prachtig stuk vis, vlees of vegetarische gerechten en een geweldige wijnkaart, met toegankelijke prijzen. Vriendelijke bediening, en de twee eigenaren? Fantastische gastheren. Kortom...PROTO...om van een super avond te genieten!
Juanes .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Wat een geweldig restaurant! Hartje winter in Nederland een warme mediterrane sfeer proeven en beleven. Heerlijk gevarieerd eten, een mooie wijnkaart en een vriendelijke en vlotte bediening. De sfeer is losjes en gezellig. De Griekse eigenaar kwam persoonlijk informeren of alles naar wens was en bood ons na afloop een drankje van het huis aan. We waanden ons in Griekenland! We komen zeker terug!
baltena .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Ik ben met een paar collega's bij Proto geweest. Ik ken het restaurant maar ,mijn collega's kenden het niet. Deze twee heren zijn wat men noemt fijnproevers en kenners van een goed diner. Zij waren beiden zeer enthousiast over de kwaliteit van het eten, de geboden service , de bediening en het comfort. Dit geldt overigens ook voor mij zelf.
leo H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
eten goed vriendelijk personeel boven zitten is rustiger wij komen zeker terug
Lidy V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Het eten was heerlijk en het personeel was heel aardig, alles werd met goede tussenpauze's geserveerd!
Maxine93 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Laatst weer wezen eten met het Menu Febrero, heerlijk! Bediening top en ook de twee eigenaren super gastvrij! Wordt steeds mooier binnen.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Op zaterdag 21 januari jl. hier gaan eten. Wij hadden niet gereserveerd, maar er was gewoon plek. Als voorgerecht hadden wij allebei een koude tapas. Deze werd snel geserveerd en was prima, goede smaak. Als hoofdgerecht hadden wij met z'n tweeën de plateau met een variatie van warme tapas genomen. Voordat dit werd opgediend, duurde het ongeveer een half uur. De dame in de bediening die deze gang bij ons serveerde zag ineens dat de bordjes van het voorgerecht nog niet weggehaald waren. Nadat dit was opgelost, konden wij genieten van ons hoofdgerecht. Wat een variatie van verschillende tapas moest zijn, had in werkelijk weinig met tapas te maken. Wij kregen spareribs, moussaka, varkenshaasmedaillon en kipfilet teriyaki geserveerd. Ten eerste waren de hoeveelheden zo groot, dat het laatste gerechtje koud was. Daarnaast hadden wij toch wat meer Spaanse invloeden verwachten. Proto noemt zich niet voor niets een tapasrestaurant. Na het hoofdgerecht een nagerecht genomen. Ten eerste moesten we heel lang wachten op de menukaart en het opnemen van de bestelling. Daarnaast was het wachten op de nagerechten echt het toppunt. Ongeveer een uur. Andere tafeltjes om ons heen hadden later besteld, maar eerder hun nagerecht. Toen we bij de bediening doorgaven dat wij het nagerecht op deze manier niet meer hoefden, stond het ineens voor onze neus. De eigenaar bood zijn excuses aan en heeft de nagerecht niet in rekening gebracht. Al met al een hele ervaring, maar wij zullen hier niet meer gaan eten.
Timon Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Geweldig gegeten en een top service!
Vriendelijk personeel, gezellige inrichting en eten van zeer hoge kwaliteit. Ga er snel weer eten
Ulrike W.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
erg lekker gegeten! ah restaurantactie gehad! veel keuze en goed kwaliteit voor die actie! erg vriendelijk gewest! moest een beetje langer wachten voor het hoofdgerecht en 2 keer foutje gebeurd bij de bestelling. maar ze hebben het heel snel gecorrigeerd! echt een aanrader!
Pijper .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Was hier nog nooit geweest. Gezellige inrichting, vriendelijk personeel en het eten was verrukkelijk. We gaan er zeker vaker heen