Proost

Bollenhofsestraat 2 3572 VN Utrecht Nederland Kaart
31-302720151

Over restaurant Proost

Samen genieten

In de buurt van het prachtige Griftpark geniet je van de smaakvolle Italiaanse keuken. Het samsamconcept dat dit fijne restaurant hanteert, is de ideale manier om lekker veel te proeven van de creatieve menukaart. De bediening maakt dit schitterende plaatje helemaal af en schenkt met liefde nog een drankje voor je in. Je komt graag nog een keer terug.

Meer informatie over restaurant Proost

- Bar 17:00 - 23:30

Maurice S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Ik heb hier gegeten met mijn vriendin en het eten was super goed! Wij hadden gekozen voor het Sam/Sam menu echt een aanrader. Wij komen hier zeker nog eens terug. Goede prijs kwaliteit verhouding!
Maurice S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Ik ben hier met mijn vriendin gaan eten en het eten was echt super goed. Wij hebben gekozen voor Sam/sam echt een aanraden! Ook was het personeel erg behulpzaam. Goede prijs-kwaliteit verhouding, wij komen zeker nog eens terug!
Harry M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Met vier personen met gebruik van Groupon hier gegeten. De bediening was erg vriendelijk, maar met weinigen waardoor we lang op drinken en eten moesten wachten. Ik had twee (Sam Sam) voorgerechten. Mijn salade Nicoise was erg smaakloos en erg droog. Mijn andere voorgerecht waren mosselen in roomsaus. Schelpresten knarsten tussen mijn tanden. Heel jammer. Mijn hoofdgerecht (ook samsam) was een prima, eenvoudige Angussteak en kaasfondue, lekker op smaak maar aan de dikke kant. Er werd weinig geserveerd bij de hoofdgerechten en met porties huisgemaakte friet, €5,- voor een paar patatten, drinken en extra brood voor bij de kaasfondue, werd het ondanks de Groupon een duur etentje. Prijs versus kwaliteit beslist niet in verhouding.
Vlegel V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Prima en heerlijk restaurantje voor Sam Sam (of 'gewone' gerechten). We hadden een Groupon-bon en konden genoeg kiezen. Gevarieerde kaart, ook voor vegetariërs genoeg keus. Soep is aan de (te) pittige kant, daar moet je van houden (en het stond er niet bij). Toen we dit aangaven werd hier goed op ingespeeld; we mochten wat anders als we dat wilden. De bediening is vriendelijk, spontaan en attent. Enige nadeel is dat de tafeltjes nogal dicht op elkaar staan en toen naast ons een luidruchtig viertal plaatsnam wij elkaar niet meer konden verstaan. Prijs is soms niet helemaal in verhouding; de huisgemaakte frieten voor 4,50 bijvoorbeeld... erg weinig patat voor dat bedrag.
Bertes .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Bij restaurant voel ik mij thuis. Het eten is heerlijk en de menukaart wordt per seizoen aangepast. De dienst is prima en vriendelijk. Proost is een echte aanrader! Een borrel op het terras (zelfs als het koud is, het terras wordt verwarmd) is super. Ik vind het samsam concept geweldig want neem soms een halve maaltijd of ik bestel twee halve maatlijden. Waar Proost voor mij het verschil maakt met andere restaurants is het personeel...top!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Op een zomerse zondag namiddag met z'n tweeën bij Proost gegeten. Op een prettig terras aan de rand van het Griftpark volgens het SamSam concept gedineerd. Gevarieerde kaart op basis van de Italiaanse keuken. Zeer smaakvolle risotto en prettig kaasplankje na afloop. Keuze is dus reuze en bediening zeer attent. Aanrader in combinatie met middagje Griftpark.
InUtrecht D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Met Groupon een 3-gangen Samsam menu gegeten op het terras. Wat een feestje is zo'n proeverij! In totaal dus 10 gerechtjes geproefd. Allemaal lekker en goed van kwaliteit. De bediening was vriendelijk en attent. Al met al een positieve ervaring. Hier komen wij zeker terug!
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Met Groupon met 2 personen gegeten bij Proost. In tegenstelling tot vermeld kan er slechts een beperkte keuze worden gemaakt. Dagspecial, de vis van de dag en een aantal desserts vallen niet onder de actie en kunnen dus alleen tegen volledige betaling worden besteld.
Eten was op zich goed. Stoelen staan nog steeds niet ruim maar bij de voorganger Oost was het nog slechter. Bediening vriendelijk. De keuken is klein en er kan weinig personeel werken. Waarschijnlijk duurde het daarom ruim 2 uur om drie gangen geserveerd te krijgen.
Al met al in combinatie met een Groupon niet slecht, maar geen reden om er voor om te rijden.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Heerlijke high tea in een reuze gezellige tent met vriendelijke bediening! Locatie is super! Lekker op het terras onder een heater. Top!
Marjog .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gezellig restaurant. Klein en dus qua akoestiek prettig om te zitten. Het eten vond ik kwalitatief erg goed, maar niet heel bijzonder op smaak gebracht. De bediening daarentegen is uiterst vriendelijk. Ook het terras is geweldig .. ik denk dat de zon daar als laatst ondergaat in Utrecht !
L. V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Voor het eerst neergestreken in dit restaurant aan het Griftpark. Het was een eerste zonnige lentedag en dat kon je goed zien. Alle tafeltjes buiten waren bezet met mensen die aan het borrelen waren. Wij kregen dus binnen een tafeltje en zijn rustig gestart met kletsen en het nuttigen van wat drankjes. 1 van de 2 gastheren kwam op een gegeven moment spontaan vragen of wij het leuk zouden vinden om buiten nog wat van de avondzon te genieten. Er zou snel een tafeltje vrijkomen en hij wilde dat wij hier het eerst van zouden kunnen profiteren. Kijk van zo iets wordt ik nu heel blij. Buiten verder geborreld maar gezien de invallende avond voor flink wat afkoeling zorgde alsnog naar binnen gegaan. De kaart bied o.a. de mogelijkheid om de voor en hoofdgerechten met elkaar te delen. Dat deden wij met de voorgerechten te weten de zalm en de carpaccio. De zalm met bleek wat vlak van smaak wat mogelijk ook veroorzaakt werd doordat deze wat te koud op het bord kwam. De klassiek geserveerde carpaccio was echter prima van smaak. De hoeveelheden waren ruim te noemen. Als hoofdgerecht gekozen voor de satespies en de biefstuk (Black Angus) waren goed waarvan de ene met wat rijst kwam en de ander met dikke frieten. De opmaak had wat meer aandacht kunnen hebben en kwam niet boven het gemiddelde eetcafe uit. Als groente werd wat rucula op het bord meegeven. Het toetje Parfait beviel zeer goed en het is te hopen dat deze blijft want wij vernamen dat eerdaags de kaart zal worden vernieuwd. Na de koffie met een voldaan gevoel vertrokken en ondanks een foutje bij het afrekenen wat snel hersteld werd verdiend het personeel een hele grote pluim. Beide gastheren weten hoe je mensen benaderd en waren buitengewoon vriendelijk. Vandaar een dik verdiende 10 voor de service. En eerlijk is eerlijk, wij komen graag terug om de nieuwe kaart uit te proberen. Wel rekening houden met de parkeerkosten. Ruim 12 euro voor 3,5 uur parkeren in de straat was wel schrikken. Mogelijk dat het tegenover het restaurant gelegen ruime parkeerterrein iets goedkoper is??
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Gezellig, informeel restaurant met een prima service, lekker eten en topbediening. Wij waren hier met een groupon-aanbieding. Alles was goed en we komen zeker terug.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Proost. Wat een vriendelijke bediening. Je voelt je s nel thuis. De gerechten waren erg lekker en we hebben met z'n vieren ook gebruik gemaakt van het samsam-principe. Voor iedereen in Utercht eo een must om eens te gaan eten.
Bertes .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Restaurant Proost is echt een aanrader! Het eten is fantastisch en de bediening is bijzonder goed en vriendelijk. Ik eet er weleens met vrienden of ga er soms langs voor een borrel of koffie (of verse munt thee) met heerlijke appelgebak. Ik geniet van de hertenpot en de huis friet is heerlijk. Het samsam concept werkt goed en het is leuk om twee gerechten te combineren. Kerst 2015 was Proost geopend en konden wij heerlijk dineren.
Rik1985 .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Gisteren voor het eerst bij Proost gegeten. Dit was voorheen Oost. Omdat ik bij Oost niet zo beste ervaringen heb gehad was mijn verwachting niet hoog. Ik ben gisteren echt positief verrast! Wat een verbetering!! Er zit nu een nieuwe eigenaar die het samen met zijn vrouw runt. Een echt familiebedrijf! Je proeft en ziet echt het plezier bij het personeel! Vooraf nam ik de gerookte kippendijen en het tartaartje zalm. Heerlijk! Als hoofd de Hertenstoof. Dit was ook een succes. M'n vriendin was als toetje erg te spreken over de noga parfait. Proost! Ga zo door en hou vol! Ik kom snel weer eens langs!
Floor030 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Leuk, lekker en sfeersfol. Dat is eten bij Proost. Eerder al geluncht en nu gedineerd. Overzichtelijke kaart met lekkere en spraakmakende gerechten met als pluspunt het sam/sam concept. Vooraf hebben wij genoten van de carpacio, de zalm, heerlijke uiensoep en de spicy gamba's. Als hoofdgerecht de steak en de sate welke beide erg lekker waren. De zelfgemaakte friet is een echte aanrader. Al met al een goed restaurant waar je zeker voor om mag fietsen om met een glimlach en uitstekende service lekker te eten en na te borrelen.
Liesvl .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Proost is weer het gezellige buurtrestaurant dat Oost voorheen wilde zijn. De bediening is zeer attent en vriendelijk, je voelt je thuis. Het eten wordt keurig gepresenteerd, maar op de smaak valt helaas wel veel aan te merken: slap bladerdeegtaartje, onsmakelijk kaasfonduetje, veel te zoute hertenstoof, vreemde quiche. De rest was aardig, maar niet om over naar huis te schrijven. Ze willen in de keuken meer dan ze kunnenn. Wij zouden zeggen: hou het eenvoudig, met eerder de pretentie van een eetcafé, en dan wordt Proost een succes.
Nicole805 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Proost is een leuk restaurant tegen over het griftpark in Utrecht, gezellige café/restaurant met een geweldige Sam/samconcept. Halve gerechten zo kan je de heerlijke gerechten combineren, vooraf spicey gamba en gerookte kip genomen, heerlijke bijzondere smaken! Als hoofd agnussteak en quiche met geitekaas, pecan en rodekool, apart maar heel lekker, gezellige sfeer bediening heel vriendelijk, we komen zeker weer terug!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Een heerlijk avondje tafelen! Ik ben dol op het sam-sam concept - ideaal voor mensen die niet kunnen kiezen :-D. De porties zijn ruim; m.n. bladerdeegtaartje, risotto, hertenstoof en de cheesecake. De bediening is vriendelijk.
Rickvanschijndel78 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Het eten is echt super bij Proost! Het sam-sam concept maakt het mogelijk om lekker meerdere gerechten te proeven...wat een feest.

Bediening goed en attent.