Over het restaurant Proost

Welkom bij Restaurant & Café Proost in Utrecht!

Proost! is gelegen parallel aan het Griftpark op de Bollenhofsestraat. Het oude pand is gemakkelijk te herkennen aan de groene markiezen en het sfeervolle terras. Dagelijks is Proost! geopend vanaf 11:00 uur voor lunch, borrel en diner.

Zoek je een leuke plek om met je vrienden, je lief of familie te gaan eten? Reserveer dan nu alvast je tafel bij Proost! in Utrecht.

Meer informatie over restaurant Proost

- Bar 17:00 - 23:30

Jouw recensie over het restaurant Proost

Lisette H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Super knus en gezellig!
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Prima restaurant, kleinschalig met aandacht voor de gast. Eten is goed en de prijs-kwaliteit verhouding goed. We gaan er regelmatig eten en zijn nog nooit teleurgesteld weggegaan. Buiten eten kan tot laat in de avond, gezien de ligging op het westen. Aanrader !
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Gezellig restaurant op een prachtige locatie. Er is de hele dag zon op het terras. Ik heb er heerlijk gegeten, sam-sam concept is ideaal! Bediening is ook zeer vriendelijk en attent. Ik kom gauw terug!
Junior78 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Heerlijk de hele avond met vrienden op het terras gezeten. Eten was zoals altijd prima in orde en ook de bediening had er duidelijk zin in. Bedankt voor een topavond! Keep up the good work!
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Prima restaurant!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
samen met vrienden hier gegeten, lekkere gerechten, samsamkaart is leuk concept.
bediening is erg vriendelijk en accuraat.
we komen graag weer terug!
Heleen A.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
De slibtong was heerlijk gaar, maar behoorlijk vet en niet krokant gebakken. Voorgerecht Quiche had een heerlijke vulling. Maar een slappe korst. Wel heerlijk gegeten, al met al.
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Een gezellige plek voor de lunch. Prima selectie, prima smaken.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Nog geen plek toen wij binnenkwamen op afgesproken tijd. Na even wachten aan de bar snel en vriendelijk naar ons tafeltje geholpen. Heerlijk eten in ongedwongen sfeer. Vriendelijk en beleefd personeel. TOP!
Jantien V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Leuke avond gehad, dank!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Gisteren hier gegeten met mijn vriendin. Proost is een aardig eetcafe net buiten de binnenstad. Het kleine terras was vol, maar binnen was voldoende plek. De bediening was over het algemeen goed, maar waarom - als er lege bierviltjes op tafel liggen - zet je de drankjes daarnaast? Natte kringen op tafel geven geen nette indruk... De kaart is niet heel uitgebreid, maar biedt voldoende keus. De sam-sam-formule biedt de mogelijkheid om verschillende dingen te proeven. Het eten was goed; alleen de (huisgemaakte?) frites waren zeer slecht. Te dun gesneden en te lang gefrituurd, waardoor het grootste deel van de frites keihard was. Voldoende reden om ons nog eens te bedenken als we weer eens in de buurt wat willen gaan eten.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Heerlijk gegeten bij Proost!

Het is een leuk restaurant met een gezellige sfeer. Wij hebben hier echt heerlijk gegeten en de bediening was top! Wij komen snel nog eens terug.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Gezellig restaurant met een recht toe recht aan inrichting. De tafels zijn wat krap bemeten, de stoelen zitten goed. Een menukaart met een 3 gangenmenu tegen een redelijke prijs waarbij voor- en hoofdgerecht ook in halve porties (dus vier totaal) gekozen kunnen worden. De kaart heeft ruime keus. De gerechten zijn over het algemeen wat klassiek bereid maar zeer smakelijk en worden ook uiterst verzorgd opgediend. Daarover niets dan lof. De wijnkaart is enigszins beperkt, maar bevat aardige vondsten. De bediening is, ook als het druk is, efficiënt en blijft vriendelijk. Voor iedere tafel wordt even tijd genomen. Kortom, een herhaling waard.
Bertes .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Twee heerlijke jaren bij Proost...gefeliciteerd Daniel en de crew! Heerlijke eten met een leuke combinatie concept. De sfeer vind ik super en altijd dat extraatje: dat maakt Proost extra leuk! Als je mazzel hebt kan je de Minister President tegenkomen. Aanrader.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Proost is een erg leuk eetcafe. De samsam combinatie is een goede uitvinding om je gerechten te delen. Ik ben hier uiteindelijk met een grotere groep teruggekomen omdat het zo goed is. Service is snel en met een lach en de kwaliteit van het eten is zeer goed. Prijs kwaliteit verhouding een van de beste waar ik ooit geweest ben
Laura W.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
High tea gedaan op zaterdag. Erg goed en niet duur! zowel warme/koude /zoete en hartige gerechtjes, allemaal erg lekker.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Ik heb hier gegeten met mijn vriendin en het eten was super goed! Wij hadden gekozen voor het Sam/Sam menu echt een aanrader. Wij komen hier zeker nog eens terug. Goede prijs kwaliteit verhouding!
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Ik ben hier met mijn vriendin gaan eten en het eten was echt super goed. Wij hebben gekozen voor Sam/sam echt een aanraden! Ook was het personeel erg behulpzaam. Goede prijs-kwaliteit verhouding, wij komen zeker nog eens terug!
Harry M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Met vier personen met gebruik van Groupon hier gegeten. De bediening was erg vriendelijk, maar met weinigen waardoor we lang op drinken en eten moesten wachten. Ik had twee (Sam Sam) voorgerechten. Mijn salade Nicoise was erg smaakloos en erg droog. Mijn andere voorgerecht waren mosselen in roomsaus. Schelpresten knarsten tussen mijn tanden. Heel jammer. Mijn hoofdgerecht (ook samsam) was een prima, eenvoudige Angussteak en kaasfondue, lekker op smaak maar aan de dikke kant. Er werd weinig geserveerd bij de hoofdgerechten en met porties huisgemaakte friet, €5,- voor een paar patatten, drinken en extra brood voor bij de kaasfondue, werd het ondanks de Groupon een duur etentje. Prijs versus kwaliteit beslist niet in verhouding.
Eeke R.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Prima en heerlijk restaurantje voor Sam Sam (of 'gewone' gerechten). We hadden een Groupon-bon en konden genoeg kiezen. Gevarieerde kaart, ook voor vegetariërs genoeg keus. Soep is aan de (te) pittige kant, daar moet je van houden (en het stond er niet bij). Toen we dit aangaven werd hier goed op ingespeeld; we mochten wat anders als we dat wilden. De bediening is vriendelijk, spontaan en attent. Enige nadeel is dat de tafeltjes nogal dicht op elkaar staan en toen naast ons een luidruchtig viertal plaatsnam wij elkaar niet meer konden verstaan. Prijs is soms niet helemaal in verhouding; de huisgemaakte frieten voor 4,50 bijvoorbeeld... erg weinig patat voor dat bedrag.