Pronto Pronto!

Schoutenstraat 19 3512 GA Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Pronto Pronto!

Krijgsvrouw .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Afgelopen donderdag hier voor het eerst gegeten. Heerlijk eten, leuk dat je kleine gerechten kan kiezen. Had o.a. vitello tonato en kalfswang. Mooi verbereid, lekkere gerechten. Decoratie ziet er netjes uit, zelfs de toilet is schoon terwijl ze maar één toilet hebben. Service was goed. Het was wel jammer dat wij binnen zaten met het warme weer en dat het dus in het restaurant ook warm was, maar goed dat kan gebeuren. Heb een leuke avond gehad!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Leuk concept met die kleine gerechten, vooral als het nog eens moeilijk kiezen is. Ons gezelschap nam de bruscetta de luxe vooraf en ieder een ander gerecht, maar eens kijken of we daarna nog een gerechtje zouden willen. De bruscetta was meteen een succes. Zes lekkere hapjes die ook elk gedeeld met z'n tweeen ruim voldoende waren. Daarna zag ik zes verschillende gerechten langskomen die er alle prima uitzagen. Zelf had ik coquilles met buikspek, een prima combinatie. Sommigen namen nog een desert en waren daar enthousiast over. Bediening was vriendelijk en attent, al moest ik als laatste binnenkomer van ons zessen wel wat lang wachten op mijn biertje. Jammer genoeg heb ik weinig van de wijnkaart meegekregen omdat iemand uit ons gezelschap al een fles huiswijn had laten aanrukken. Maar dat wil ik een volgende keer nog wel eens uitproberen!
Onemoreplease .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zit je dan; nog even snel een laatste avondmaal meepakken bij een begrip dat ook al is overgenomen. Zoals we gewend zijn van Pronto was ons ontvangst hartelijk, warm en welkom.
Onze gastvrouw mag dan wel klein zijn, ze staat in de zaak alsof het haar eigen tent is en dat heeft Pronto het afgelopen jaar nodig gehad en zij is tevens de reden dat wij hier graag komen.
Het eten was uitmuntend zoals gewend, een voortreffelijke Vitello Tonato en de Coquilles blijven legendarisch. Zwezerik en Risotto om bij te watertanden en Spaghetti en Ravioli om over naar huis te schrijven. De Negroni Spritz is als een amuse en de Pecorino uit de Marche wist het beste bij iedere gerecht omhoog te halen.
Afgesloten met kaas, Tiramisu en Scroppino’s en als afscheid goede sterke koffie en fantastische huisgemaakte limoncello. We zijn vertrokken met een traan in onze ogen. Op ProntoPronto! een welverdiende topper in de binnenstad van Utrecht. En laat ons even weten of de mooie Isabella bij jullie blijft of vertrekt, wij volgen haar!
Lioneyes .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Op dit moment mijn lievelingsrestaurant in Utrecht! Bij Pronto Pronto weten ze wat goed Italiaans eten is. Leuk concept - kleinere gerechten voor 9,50 per stuk - en genoeg om van te kiezen. De antipasti-platters en de bruschetta zijn ook heerlijk. Ik kom hier om te dineren, maar ook om soms gewoon even een wijntje te drinken met wat happen erbij. Goeie wijn ook, leuke atmosfeer.. dat ze geen terras in de zon hebben zou ik het enige nadeel noemen. Bij lekker weer heb ik soms moeite mijn vrienden te overtuigen hier te gaan zitten, met de zonnige Neude om de hoek..
Lagolosa .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Mmmmm... hier at ik het beste broodje Mozzarella buiten Italië. Op een zonnig terras aan de knusse Schoutenstraat werden we casual, maar gastvrij onthaald. Er werd spontaan een fles kraanwater op tafel gezet na afloop van onze lunch omdat we nog in bespreking waren en de mussen van het dak vielen. Fijn is dat!

Klein minpuntje: de kussens op de terrasstoelen zijn synthetisch: dat voelt erg broeierig aan als de temperaturen oplopen.

Maar nu dat broodje: mooie, knapperige bruschetta, voorzien van fris-pittige olijfolie, smeuïge mozzarella met een drupje melk er nog aan. Erbij huisgemaakte pesto zoals pesto bedoeld is: heldergroen, met een bite van de knoflook en pijnboompitjes, absoluut vers en mooi grof. Lust voor oog en tong: een takje geroosterde mini trostomaatjes uit de oven, de witte zoutkristalletjes staken mooi af op het rode velletje van de tomaten. Maar ook: smaakvol, sappig, hartig, met nog wat frisse sla erbij - zomer op je bordje en acuut vakantiegevoel!

Aanrader in de Utrechtse binnenstad: je zit er rustig, alleen wandelaars en fietsers door de straat, sfeervolle ambiance.
Awiekenkamp .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Al heel vaak de bruchetta's gewoon en de luxe gegeten als lunch, altijd heerlijk. Vandaag weer, maar ze zagen er niet zo mooi uit als de vorige keren, beetje rommelig, op 1 een flintertje tonijn, op 1 zalm met bruin randje enz. Bordjes teruggebracht en gemeld bij de meneer van de bediening. Hij vond het onterecht, maar bracht het toch terug naar de keuken. Daarna kregen we hele mooie en super lekkere bruchetta's zoals we gewend waren. Meneer deed daarna heel boos, zette alles zonder een woord op tafel en negeerde ons volkomen. Ik heb nog gevraagd waarom hij zo boos deed en of hij echt niet het verschil zag tussen bordjes 1 en 2, maar hij zag het niet en bleef het onterecht vinden. Jammer van zo'n reactie. Gemiste kans om een klacht goed op te lossen.
Jerryenesther .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
We hebben al eerder gegeten bij Pronto Pronto, vooral tijdens lunch. Deze keer, 's avonds, viel het erg tegen. De meeste gerechen die we hadden besteld waren veel te zout. Vooral de geconfijte kalfswang was echt bremzout. Jammer, zeker omdat het ook een vrij duur restaurant is. Toen we er iets van zeiden zei de serveerster dat de koks het hadden geproefd en dat het gerecht zo hoort te smaken. Tja, dat is niet echt een goed teken.
Bernard C.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Vooral voor lunch uitstekend restaurantje met heerlijke Italiaanse panini. Vooral de bruschetta vitello tonnato sottosopra is een aanrader. Attente en snelle bediening. Leuke locatie in Utrechtse binnenstad.
CvdBerg .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
In een nog leeg restaurant wilden we even gezellig wat eten voor we naar een concert gingen. Toen we i.v.m. de tijd vroegen of we onze bestelling konden doorgeven maakte de bediende eerst even haar gesprek met haar collega af.
Mijn dochter en ik bestelden na de carpaccio zeebaars voor 2 personen. Een compleet visje werd op tafel gezet op een schaal zonder bestek. Het gerecht van 20 euro werd geserveerd zonder iets erbij. Toen ik vroeg of de vis gefileerd kon worden was het antwoord 'Nee'. Op mijn vraag hoe ik zonder bestek moest fileren antwoordde de bediende: 'we houden het graag een beetje speels'. Met mijn eigen bestek heb ik het visje gefileerd. Met trek hebben we de zaak verlaten. NOOIT MEER Pronto Pronto! Zowel de gastvrijheid, als het besef dat je de klant naast vis/vlees iets extra's biedt is hier volkomen afwezig. Heel jammer en zonde van ons geld.
Ruth V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Leuke tent! Ik eet hier met enige regelmaat en kom vooral graag lunchen hier. Het is prima eten voor een leuke prijs. Niet echte stunt gerechten maar het is top als je niet te gek wilt doen. Ik vind de bediening hier prettig al duurt het soms wel even. Ze zijn vriendelijk en houden je in de gaten. Inrichting is prima maar een beetje kaal. Het ligt echt aan welke tafel je zit. Al met al een leuke plek om te komen!
Jelmer P.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
De formule die ze hier hanteren (kleine gerechtjes) is net als shared dining erg populair. Terecht wat mij betreft; het geeft de mogelijkheid meerdere dingen te proeven.
Bij pronto kosten alle gerechtjes 10 euro. Ik las hier dat je aan 2 gerechtjes genoeg hebt; dat gold zeker niet voor mij (zalm, coquilles, porchetta en als toetje nog de risotto). Dat maakt het dan meteen wel weer erg prijzig. Het zou natuurlijk prima door mijn keuze van vrij dure ingrediënten kunnen komen, maar mijn tafelgenoot kwam ook makkelijk tot 3 gerechtjes plus een toetje.
Het eten zelf is erg lekker. De coquilles met bloedworst en bloemkoolcreme sprongen er voor mij uit: heerlijk. Bij de pompoenravioli met geitenkaas (van tafelgenoot; die mijn mening hierover niet deelde overigens) overheerste de kaas voor mij te veel en de porchetta viel wat tegen (de jus en de kastanjes hadden wat meer aanwezig mogen zijn), maar over het algemeen hebben we erg lekker gegeten.
De service is correct, maar ik zou graag nog even horen wat er op mn bord ligt. Een echte misser was dat 60 seconden na het serveren van een aperitief het eerste gerecht al op tafel verscheen.
Zoals hier al eerder genoemd is het vrij druk en zijn de tafeltjes wat klein, maar verder oogt het restaurant gezellig.
Annemieke .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Wat een toptent is dit! Als aperitief prosecco met vlierbloesem, erg smakelijk. Wijnen passen goed bij t gerecht. Kaasplankje met de gekoelde, rode dessertwijn is echt voortreffelijk. Ik vertel iedereen die t horen wil, hoe fijn t eten is hier. Bediening is goed. Decor, soms wat krap maar sfeervol.
Martine R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Super:
1. Het eten! Voor de derde keer in jaren hier gegeten en het was weer heerlijk! Smaken en combinaties kloppen precies, met name de luxe bruchetta's en de visgerechten zijn heerlijk. Eten was perfect! Goede prijs/kwaliteit verhouding.
2. Omdat het Valentijn was kreeg ik een roosje mee.
3. De dame die ons bediende hield ons goed in de gaten en was heel vriendelijk.

Minpuntjes:
1. Bij aankomst werd ons een tafel gewezen door een jongeman die weinig gastvrijheid toonde, even meelopen de jassen aannemen is bijvoorbeeld een kleine moeite vind ik.
2. De ambiance (we zaten in het gedeelte zonder keuken of bar) en het was vrij rustig waardoor de ruimte wat stil en ongezellig was.
3. De muziek was echt vreselijk (spicegirls en andere oude hitjes) en niet passend bij het eten of de atmosfeer.
Annebethschipper .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Super gezellige zaak, klein opgezet met een moderne look. Je zit op de bank wat dicht op elkaar maar ik vind dat altijd wel iets hebben.
Je kunt kleine gerechten bestellen voor €10. 2 gerechten per persoon volstaat, en wij zelf hadden ook nog de bruchette voor af. Prijs kwaliteit prima, het eten is wat vlak in smaak en had er net iet meer van verwacht. Op de kaart ziet het heel spannend uit maar in smaak niet helemaal terug te vinden. Bediening is jong, maar doet wel haar best. Qua wijn was het prijzig, 4,5 goedkoopste wijn per glas tm 8 per glas. Dat is natuurlijk je eigen keuze . Overigens genoten van de chardonnay en ronco nole! Aanrader!
Eus P.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Drie keer gegeten in 4 jaar tijd. Continue topkwaliteit, creatief, smakelijk en goed. Zwezerik met geroosterd suikerbrood en aceto een uitvinding en Vitello tonnato sottosopra, Gegrilde tonijn met een grove kalfsmayonaise all time favoriet. Maar ook makreel, paprikataartje en gerookte (!) yoghurt gegeten. Ondanks redelijk kleine tafels en drukke avond wordt veel tijd genomen om wijnen uit te leggen. Wijnen waren allemaal bijzonder en wijn-spijscombinaties zeldzaam goed. Dát is bijzondere van pronto pronto: alles klopt. En dat drie keer op rij over meerdere jaren. Juweel in Utrechtse binnenstad.
Astrid J.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Ondanks ze vol zaten toch leuk plekje voor ons geregeld. Bediening waren super vriendelijk heerlijk eten en top ambiance.
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Vanmiddag lekker geluncht met mijn ex-collega in dit heerlijke restaurant. Ik had hier al meerdere keren gedineerd, maar ook de lunch is buitengewoon smakelijk en een streling voor het oog. We waren eensgezind en kozen voor de Bruschetta Vitello tonnato sottosopra (vers gegrilde tonijn met grove kalfsmayonaise en salsa verde) en een heerlijk glas huiswijn. Zonder te vragen kregen we ook een glas water erbij en gezouten amandelen en olijven. Dit is een restaurant om vaak terug te keren, zowel voor de lunch als diner!
Dacade .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Ondanks goede recensies van vrienden was onze lunch een teleurstelling. Een etagère deluxe met antipasti voor 2 pers viel tegen. Niks bijzonders en ondanks dat t voor 2 pers was, ligt er 1 stukje tonijn, 1 cocquille, beetje vreemd. Tomatensoep vooraf, (andere was op) was niet oké, lauw, snel op t bord, niet smaakvol.
Simone O.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Afgelopen zaterdag met mijn partner gegeten bij Pronto Pronto. Bij binnenkomst waren de medewerkers erg druk, we moesten dus even wachten op de ontvangst. Vervolgens naar ons tafeltje gewezen. Het was een klein tafeltje maar groot genoeg om te zitten, echter moesten we daar ook onze jas kwijt, dat vond ik met een dikke winterjas wel een minpunt. De gerechten waren overigens heel erg lekker en creatief. Wij namen ieder 3 gerechten (inclusief nagerecht) en we hebben echt zitten genieten, ook de wijn was heerlijk! Wat ons wel opviel was dat de zaak toe is aan een opfrisser. De tafels waren afgebladerd, de kaarten waren vies en je ziet gewoon dat alles een beetje "af" is. Prijs/kwaliteit verhouding is goed in orde, we komen zeker nog een keer terug.
Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Heerlijk gegeten in dit Italiaanse restaurant! Met een groep van 8 hadden wij het groepsmenu dat voor een hele redelijke prijs voldoende keus biedt uit vlees, vis en vegetarisch. De antipasti misto als voorgerecht geeft al aan wat je te wachten staat: een proeverij van alle gerechten in kleine hoeveelheden. In de groep waren er verschillende dieetwensen, die heel goed werden opgevangen. Het meisje aan onze tafel bleef eindeloos geduldig, heel prettig. Het restaurant ligt in een mooi deel van het oudere Utrecht. Binnen is het wat krap, maar dat weegt niet op tegen de service en de prima maaltijd.