Pronk

Vismarkt 56 9711 KV Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Pronk

Stads & Terrascafé Pronk is een heerlijk plekje in Groningen, waar je kunt relaxen met uitzicht op de Vismarkt. In het restaurant vind je de open haard, gezellige zitjes, een robuuste stamtafel en vensterbanken met kussens. De sfeer wordt versterkt door prachtige oude muurschilderingen op de plafonds.

Pronk heeft ook een lichte tuinkamer en een heerlijk terras, een echte oase van rust. Hier kun je genieten van de lunch en van het diner. Bij de samenstelling van de kaart is er gestreefd naar een gevarieerd aanbod, zodat er voor iedereen iets te genieten valt. En dat is te zien. Er zijn niet alleen overheerlijke vlees- en visgerechten, maar er is ook een uitgebreide keuze voor de vegetariërs.

Veel van de ingrediënten en producten worden geleverd door onderscheidende ondernemers uit de stad. Het motto is namelijk: Gronings genieten. En dat merk je. Om ook echt Gronings te genieten, reserveer bij Stads & Terrascafé Pronk in Groningen.

Meer informatie over restaurant Pronk

Jouw recensie over het restaurant Pronk

• Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk gegeten, maar personeel mag wel wat alerter reageren.
Vrij lang gewacht voordat er überhaupt iemand bij onze tafel kwam, toen gelijk maar de gehele bestelling doorgegeven. Het gemak (of geluk) dat de menukaarten al op tafel lagen. 2e en 3e drankje liet ook erg lang op zich wachten, moeilijk om contact te krijgen met het personeel.
Eten wat wel echt heerlijk! En lekker buiten gezet in de tuin.
Zeker voor herhaling vatbaar, in de hoop dat het personeel ook iets sneller is.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Mooi terras, vriendelijke bediening, lekker eten, lekker drinken: fijne avond met t gezin!
Er ging even iets mis met een voorgerecht, maar dat werd snel en netjes opgelost.
Leuk dat er een Viognier wijn op de kaart staat, die was heerlijk!
B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
zeer vriendelijke en vlotte bediening . prima gerechten.
tafel gereserveerd voor 13.00 uur op het terras. We konden daar om 12.00 uur al terecht.
reservering ging heel vlot via de website.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Heerlijk gegeten op het verwarmde terras! Kwaliteit van het vlees was uitstekend, het toetje was ook heerlijk! De bediening had ietsje sneller gekund, maar dat is muggenziften
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Onze lunch was heel lekker, we zaten in de tuin en daar was het gezellig druk. zeker een aanrader en voor mijzelf nog eens langs gaan.
Meneer K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Wezen lunchen, en in 1 woord “geweldig”. De service was goed en snel, de lunch was heerlijk en het terras was ook goed toegankelijk voor een kinderwagen. Zeker een aanrader !
Grietje W.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
lekker eten en vriendelijke vlotte bediening.
je kunt er ook heerlijk buiten zitten.
gezellig restaurant.
P.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Heerlijk gegeten aan het mooiste ronde tafeltje in de hoek bij het raam!
Vriendelijk personeel en een prachtig ingericht restaurant.
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Met een Groupon hier gegeten. Prijs kwaliteitverhouding was prima. Vriendelijke bediening die de gangen in een iets te hoog tempo serveerde. Karafje kraanwater naast de wijn? Geen probleem!
annekerugge R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Ik vond de wachttijden soms iets te lang duren behandeling was proffessioneel en prettig
N.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Hamburger en brownie gegeten. Mooi verzorgd, prima smaak. Bediening kwam erg weinig langs. Na het bestellen werd het eten en drinken wel snel gebracht. Terras was gezellig.
M.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
De wachttijden waren erg lang. We hadden een wijziging van 2 gerechten, vervolgens ontbraken er verschillende ingrediënten. 1 gerecht werd veel later uitgeserveerd waardoor we niet gezamenlijk konden eten.
Werd goed opgelost middels compensatie
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Samen met familie, met een Grouponbon, gegeten bij Stadscafe Pronk. Mooi restaurant op een leuke plek in Groningen, nabij de Korenbeurs. Heerlijke gerechten en een leuke vlotte bediening. Vooraf werd gevraagd of er bepaalde wensen waren.
Sander H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Ik had al goede verhalen over Stadscafe Pronk gehoord, en we hebben inderdaad heerlijk gegeten. Lekkere gerechten, mooie garnituren en voor ons helemaal voldoende! We komen in het voorjaar weer terug om lekker op het terras bij het vuur te zitten
Nathalie G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Amazing! Was heel gezellig en de service was ook top! Ik en mijn vriend gingen op 14 februari naar Pronk en het was heel leuk. Mooie decor en goede eten! Echt een aanrader.
Britt H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Goede sfeer en prachtig gebouw. In de vensterbank is er een zitruimte gecreëerd waardoor het een huiselijke uitstraling heeft. Het eten is goed alleen jammer dat de biefstuk medium werd geserveerd terwijl ik andere wensen had doorgegeven
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Erg goed gedineerd bij Pronk. Het is sowieso een prachtige, historische plek in het hart van de stad. De carpaccio was overheerlijk. Na de krachtige uiensoep volgde het hoofdgrecht van maishoen met kalfsjus en fraai opgemaakte groenten. Echt heel erg lekker. Het nagerecht was de culianaire apotheose van een prachtige avond: home-made tiramisu en roomijs met karamel en zeezout. We hadden iets te vieren dus we hebben er een mooie single malt van Dalwhinnie bijgenomen. Hans (het plezier spat er van af bij hem) had nog wat extra whisky bijgeschonken. Naar huis met een smile van oor tot oor! Aanrader! Johan Brouwer
Jeannette M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Onze tafel bleek onder de geluidsbox te staan. Dat maakte dat een gesprek lastig te voeten was.
Op ons verzoek werd zonder meer de muziek zacht gezet.
Prima.
Riemke H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Erg gezellig restaurant met vriendelijke bediening en lekker eten.
Wel vier uur lang gezeten; erg genoten!
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Heerlijk gegeten in een gezellig en rustgevend restaurant. Attente bediening.