Promessa

Service7,5/10
Decor8/10
Silmar . Bourgondiër (3 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Hier al een tiental maal geweest en het eten blijft van een fantastisch niveau. Nu echter na anderhalf uur met 1 gerechtje en 1 drankje weggegaan en het zal lang duren voordat we hier weer komen ondanks het goede eten en de leuke locatie.
De bediening wordt hier alleen steeds slechter. Vragen of iets gesmaakt heeft kan hier blijkbaar niet en ook alle vragen en interactie met de bediening verlopen niet soepel en plichtmatig. Vragen kunnen ook niet beantwoord worden en erg lange wachttijden met opnemen van bestellingen terwijl het niet druk was en er erg veel bedienend personeel aanwezig was. Bovenstaande tekortkomingen gelden voor alle mensen die wij hier gesproken hebben inclusief de eigenaar waarvan je meer mag verwachten. Helemaal geen gevoel bij gastgerichtheid en klantvriendelijkheid meer hier. Erg jammer voor een restaurant met zo'n goede keuken.
Ad W. Gastronoom (209 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vorig jaar was ik aangenaam verrast toen er in mijn beleving een flinke kwaliteitsstap was gemaakt, vanwege de komst van de nieuwe generatie. Nu benieuwd hoe dit verder was ontwikkeld, dus gereserveerd voor een lunch op vrijdag.
Het weer was mooi maar we besloten toch binnen te gaan zitten. Uiteraard gingen we voor het “Food is Art” menu wat meer is afgestemd voor de liefhebbers van de culinaire keuken.
Het aperitief dronken we in de sfeervolle loungeruimte. Een Witte Bordeaux van het huis Anniche die goed beviel. Het eerste hapje was een gevuld eitje, uitgeserveerd door Walter Dijkstra (de chef). De vulling bestond uit een smeuïge crème van aardpeer, waarin een gepocheerde dooier, afwerking met krokantjes. Goede smaken en een aangename textuur.

Het tweede hapje werd gepresenteerd op een steen. Een kogel van guacamole gevuld met tomaat op een cracker. Verrassend lekker met een duidelijke toets van avocado.

Gevolgd door een bakje gevuld met een vijftal aardappel structuren en stukjes zilverui. Herkenbare smaken met goede textuur.

We gingen aan tafel, die we zelf mochten uitzoeken, prima. De optocht van amuses ging nog even verder. Op een zakje ijs een quenelle augurkensorbetijs op een bedje van stukjes pindas met ernaast een schuim van groene appel. Een gedurfde combi. De appel viel weg tegen de augurk, de pinda bood een sterk contrast, leuk gevonden.

De laatste amuse was een schaaltje met als basis crème van ziltige groentjes (lamsoor en zeekraal) met ernaast halve sherry tomaatjes, eroverheen een schuim van asperge en afgewerkt met gepofte wilde rijst. Een goede smakenbalans en mooie textuur, erg lekker.

De eerste begeleider werd redelijk beknopt toegelicht door Rob Dijkstra. Een laatgeoogste Sauvignon uit de Loire van La Grive, zacht, mollig, met tonen van exotisch fruit. Uit de keuken een mooie presentatie op een zwart bord. Structuren van rabarber met structuren van crème fraise, een wentel teefje en een balletje van foie met een fijne krokant jasje. De foie was geweldig lekker, dit combineerde prima met de frisse tonen van de rabarber, die de wijn ietsje frisser maakte. De wijn viel naast het gerecht wel wat weg en kon de wat vollere smaken in het gerecht amper bijbenen. Van mij hadden er iets meer foie structuren bij mogen liggen want nu leek het meer op een dessert, maar dat is persoonlijk. (8,5 punten)

Over naar de Rhône met een witte La Fleur Solitaire 2014 van Boutinot, gemaakt van Grenache Blanc en Viognier. Aangenaam fris met tonen van abrikoos, in de afdronk een subtiel, aangenaam bittertje. In een wit schaaltje plakjes van langzaam gegaarde coquille met erop toefjes crème van aardpeer en ham verder nog stukken hazelnoot en kleine plakjes Iberico ham. Heerlijk! In de mond verschillende smaakovergangen en een prima textuur. De wijn sloot hierbij naadloos aan. Voor ons beide de lekkerste ronde van deze middag. (9,3)

Voor het pièce was een Portugese Forma de Arte geselecteerd van Quinta do Casal Monteiro gemaakt van Touriga Nacional en Cabernet Sauvignon. Mooie diepe kleur met in het aroma tonen van zwart fruit, behoorlijk stevige body een stevige afdronk. Op het bord een royale portie in klassieke stijl. Structuren van het Kempisch ree (uit Reusel), twee medaillons en een quenelle stoofvlees. Het garnituur bestond uit twee quenelles aubergine kaviaar, stukken groene asperge, gekarameliseerde meloeskes en een gepofte tomaat. De cuisson van het ree was nog net goed maar in mijn beleving ietsje te ver. Het stoofvlees was mooi hoog op smaak met een stevige toets van kruidnagel. Garnituur paste goed, wel een beetje naturelle smaken en de meloeskes mogen voor mij in dit seizoen fris zijn. De wijn combineerde goed maar was niet helemaal mijn favoriet, met ietsje te krachtig. De portie was voor ons beide, terwijl partner een vis gang had, net iets te groot, wat weer afbreuk deed aan het “Food is Art” verhaal, jammer. (7,5)

De dessertwijn was een, Late Harvest Sauvignon Blanc/Gewurztraminer 2012 van het huis Tarapacá, mooie zoet zuur balans met tonen van rozen en lychee, heerlijk. Op het zwarte bord een hele mooie presentatie. Komkommer structuren met pannacotta, bolletje van frisse room, frisse schotsen en een toefje rozencrème (verrassend lekker), aan tafel afgewerkt met een lychee tonic saus. Een mooi en originele smakencombinatie die naadloos aansloot bij de wijn, een prima afsluiter. (9)

Bediening was goed verzorgd door beide broers op een bescheiden en zachtaardige wijze.

Prijs-kwaliteitsverhouding was goed, menu €45,-, wijnarrangement €30,-, huiswijn €4,75

Samengevat, waren we iets minder onder de indruk dan vorige keer. Dit kwam met name door het hoofdgerecht, wat uit de toon viel. Deze aanpassing is bewust gemaakt vanwege het feit dat merendeel van de klanten graag goed gevuld wil worden. Verder, zeker een zaak met potentie, tussengerecht en dessert zijn voor liefhebbers van de culinaire keuken zeker de moeite waard.
Speedter . Fijnproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Zonder te reserveren konden we met een groep van 10 personen terrechtin de Foodbar: erg fijn! Uitgebreide kaart met gerechten aan uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Zelf de coquille/ganzenlever/buikspek gehad dat super smaakte! Enige is dat de coquille een beetje wegviel tegen de rest. Daarna risotto gehad ook erg goed was. Vervolgens nog de zeetong en het aardbeien dessert genomen: niets op aan te merken.
De bediening was iets minder: jonge jongens/meisjes die erg hun best doen maar het nog niet helemaal door hebben.
Wij komen hier zeker terug, want er is nog genoeg om uit te kiezen!!
Yvonne V. Fijnproever (9 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We wonen nu al enkele jaren in Eersel, maar hebben dit restaurant pas vorige zomer ontdekt. Nu komen we er regelmatig en ook vrienden die we meenemen zijn erg te spreken over de avond.

We hebben enkel nog bij de Foodbar gegeten, omdat we het zo leuk vinden om diverse verschillende gerechtjes van de kaart te kunnen kiezen. Zeer gevarieerd, wat het kiezen lastig maakt, van hamburgers, tot sushi en Italiaans. Echter doet dit de kwaliteit niet ten onder, want alles smaakt tot nu toe heerlijk.

Ook staan er heerlijke drankjes op de kaart, van wijntjes, bieren, whiskey's, gin-tonic tot de koffie aan toe, allemaal goed verzorgd.

De bediening is wisselend. Soms perfect, soms onervaren, maar altijd vriendelijk.

Wij komen snel nog een keertje terug.
Hans D. Gastronoom (11 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Op vrijdag, vroeg op de avond om 18.30, aan tafel gegaan en na anderhalf uur voldaan opgestaan. Heerlijk gegeten. Bij het aan tafel gaan krijg je niet meteen de menukaart voorgeschoteld dus dat is even wennen maar je wordt wel lekker verrast met tweetal (uitgebreide) amuses. Goed opgemaakt en zeer lekker van smaak. Dat beloofd wat denk je dan. En ook het voorgerecht, de ganzenlever met een rilette van geconfijte eend met pate van bloedworst en schuim van ganzenlever, mag er zijn. In het voorgerecht kom je ook weer iets tegen van een van de amuses. Lekker. Als hoofdgerecht de Australisch grain fed flanksteak van de big green egg met gebrande beukenzwam met brioche, aardappelchips, paddenstoelen crème en spitskoolsap. Heerlijk mals vlees en de brioche was fantastisch opgemaakt. Alle smaakpuppilen hebben genoten die avond evenals het oog want dat wil ook wat tenslotte. Plaatje was compleet. Bediening zou best wat vaker langs mogen komen om te vragen of er nog wat gedronken moet worden... Maar voor de rest top avond.
Rickj1990 . Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
vanavond met z'n vieren een hapje gegeten bij promessa Foodbar. stijlvolle uitstraling, bediening liep er strak en netjes bij. jassen werden netjes aangenomen en opgehangen, tafel werd gewezen en vervolgens een kwartier moeten wachten tot de bestelling voor eerste drankjes werden opgenomen. zaak zat vol maar naar mijn idee meer dan genoeg bediening op de vloer. vooraf wat brood besteld, nog eens 10 minuten moeten wachten voor dat het op tafel stond. brood was erg goed gebakken, mooie aioli erbij, niets van te zeggen. zoeken naar aandacht van de bediening, vervolgens drie carpaccio's en een pasta met geconfijte eend besteld, wederom lang wachten voordat dit op tafel stond. prima bordje, niet hoog op smaak. geen tafelsetje peper en zout, en aandacht van bediening was lastig te verkrijgen. vervolgens hoofdgerechten besteld, ik had een tournedos rossini. goed gebakken, ganzenlever aan de donkere kant maar wel prima. wederom gebrek aan peper/zout. de haricots, courgette en bospeentje mooi knapperig en wel goed op smaak geblancheerd. weinig saus en een onbeduidend stuk taai toast onder het vlees, waarschijnlijk bedoeld om het vocht op te vangen maar zag er vreemd uit. prijst/kwaliteit gezien viel het me een beetje tegen, maar zou nog wel een keer terug gaan om het nog eens te proberen. bediening mag wmb scherper, duurde toch iets te lang allemaal (rekening houdend met de drukte)
Hannemiek . Fijnproever (9 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Op een zondag avond wezen eten met vrienden bij het restaurant gedeelte ven Promesse.
We werden vriendelijk ontvangen en zijn begonnen met de amuses en een borreltje op de lounge banken. Hierna aan tafel gegaan. Was extreem rustig. wij waren de enige in het restaurant gedeelte. Het andere gedeelte was wel druk bezocht. De bediening was goed, aardig en had ook kennis van het eten en de kazen die we uitzochten. kon hier ook enthousiast over vertellen. Wij hebben er een heerlijke smaakvolle avond gehad en voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Eric T. Gastronoom (23 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Redelijk last minute besloten om hier te gaan eten op een warme zaterdagavond in juli. Het terras in de prachtige dorpskern van Eersel zat bijna vol maar ze konden nog een tafel voor ons vrijhouden. Ook binnen is het restaurant heel sfeervol ingericht, en ook het gekozen servies was mooi. Wat minder charmant waren de plastic bloemen op tafel.

We werden vriendelijk ontvangen met een amuse van een ijsje gebaseerd op caprese-smaken en brood met boter met lamsoor en zeekraal, met een chip van zwarte peper.
Als voorgerecht had ik geroosterde tonijn met een kleine paprika, groene asperges, en een schuim van gepofte aardappel. Tussengerecht was kabeljauw en mosselen met lamsoor en zeekraal, perfect gegaard en zeer mooi op smaak gebracht.
Hoofdgerecht was kalfshaas met gesmolten ganzenlever, dit was erg lekker maar wel een vrij "zwaar" een ook wat herfstig gerecht voor een zomer, vond ik.

Als nagerecht kreeg ik een mooie selectie kazen; de kaastrolley kon niet naar buiten ivm de sierbestrating, maar dat was voor mij geen probleem. Er was een uitzonderlijk mooie en spannende selectie kazen gebracht. Zonder stroop of confiture maar dat was ook niet nodig. Ik kreeg ter begeleiding een Abanico Solera Gran Reserva Empordan dessertwijn.

De bediening was attent, wist veel te vertellen over het eten. Waarschijnlijk door de drukte zat er wel veel tijd tussen de gerechten. De borden waren zeer mooi opgemaakt, en allerbelangrijkst: alles was zeer mooi op smaak.
NellieL . Gastronoom (33 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Voor het eerst hier gegeten op aanbeveling van een kennis. De totaalervaring viel tegen:
Eten: heerlijke amuses waaronder een hoorntje met mojito ijs, heldere gazpacho met basilicumolie. De amuses werden gevolgd door een prachtig opgediend en lekker voorgerecht van ganzenlever met diverse bereidingen van biet. Wat leek een fantastische eetbeleving te worden, werd teniet gedaan door de volgende 2 gangen. Lamskoteletjes van de green egg met aardbeiensaus, geitenkaas, ananas en noten. Het lamsvlees goed bereid maar niet op smaak gebracht. De aardbeiensaus had echt niets te zoeken op dit bord en in deze combinatie, smaakte nergens naar. Als garnituur gewoon verkruimelde noten en hele aardbeien. Het enige dat echt lekker was in dit gerecht was de gegrilde ananas. Presentatie was ook beneden de maat. Wat volgde als hoofdgerecht was eendenborstfilet met asperge, courgette en tomaat. De eendenborst was in 4 grote dikke stukken gesneden, mede daardoor taaier dan nodig bij het eten en bovendien iets te ver doorbakken. De rode wijnsaus die werd geserveerd had nauwelijks smaak en dat gold ook voor het groentegarnituur met uitzondering van de asperge. Gelukkig konden we afsluiten met een perfect dessert van appel, stroopwafel, kaneel. Het beste gerecht van de avond. Helaas leverde de koffie via de rekening weer een kater op 4,50 voor een klein kopje koffie met 3 schamele bonbonnetjes erbij.
Service: het was bijna leeg in het restaurant. Je zou zeggen dat dat de bediening de ruimte geeft om wat meer contact te zoeken met gasten, maar dat was niet het geval. Eten werd snel op tafel gezet met korte toelichting, op enige moment zijn we zelf de wijn maar bij gaan schenken. Op onze terugkoppeling dat tussengerecht en hoofdgerecht toch wel wat tegenvielen (uiteraard met toelichting van onze kant) werd nauwelijks of op zijn hoogst wat ongeïnteresseerd gereageerd.
Decor: het restaurant is sfeervol ingericht en de stoelen zitten comfortabel. Het was niet druk maar anders staan sommige tafeltjes toch wel erg dicht bij elkaar. De 7 score heeft met name te maken met de irritante te harde dance-achtige muziek die de hele avond op de achtergrond klonk en die op enig moment, in ieder geval bij mij, op je zenuwen gaat werken en ook absoluut niet past bij de entourage van het restaurant.
Ad W. Gastronoom (209 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Na het zien van mooie foto’s op Tripadvisor was mijn aandacht getrokken. Een kort onderzoek leerde dat de nieuwe generatie van de Familie Dijkstra de koers van Promessa in een richting hebben gedraaid die mij persoonlijk veel meer aanspreekt. Rob Dijkstra heeft de sommeliersfuctie op zich genomen, hij is bezig met een vinoloog opleiding en dus nog volop in ontwikkeling. Walter Dijkstra heeft, na stages bij La Fleurie, Treeswijkhoeve en de Librije, de rol van souschef naast zijn vader (de chef) op zich genomen. Veelbelovende ontwikkelingen en dus tijd voor een nieuw bezoek. Voor ons helemaal top dat je tegenwoordig ook kunt lunchen.

Het was mooi lente weer, maar we kozen toch voor een plaatsje binnen. We startten in de lounge hoek op de fleurige gestoffeerde bank met uitzicht op het rek met digestieven. Een knusse hoek met uitzicht over een groot deel van de zaak. De huiswijn was een Sauvignon Blanc van Tarapaca die goed bevalt. Het eerste hapje werd ongeveer gelijktijdig uitgeserveerd, een hoorntje met een bolletje mojito sorbetijs gekruid met basilicum. Het ijs was heerlijk, mooi hoog op smaak, het hoorntje was wat te dik en minder lekker.
Het tweede hapje was een shot, gepresenteerd in een reageerbuis gevuld met transparante gazpacho met erop wat basilicum olie, lekker.

De kaart werd uitgereikt en we gingen voor het vier gangen “Food is Art menu” (klonk al goed.)

De eerste amuse was een decadente gepresenteerd in het blikje van kaviaar. In Eindhoven gekweekte kaviaar van de steur op een toefje crème fraîche en bedje kruim van gekookte aardappel. Een heerlijke combinatie met een goede balans.

De tweede amuse was keurig gepresenteerd in een schaaltje. Een kogel van gekoelde aspergecreme op een tomaten puree met ernaast een quenelle avocadocrème. De smaakbalans leek niet helemaal te kloppen daar de bittere toets nogal overheerste, jammer.

Aan tafel de derde amuse, sorbet ijs van passievrucht met een luchtige room en een krokantje met ansjovis. Ook weer een verfrissend hapje met de passievrucht in de hoofdrol.

Breekbrood van spelt kwam op tafel met een niet zo’n hele lekkere olijfolie, of beter, wat smaak neutrale olie.

De eerste begeleider was er een die we niet vaak zien, een Muscat 2012 uit de Alsace van het huis Kientz. Mooie frisse Muscat tonen in het aroma en in de mond een tikkeltje mollig met mooie zuren. Uit de keuken een mooie presentatie van een klassieke smakencombinatie. Stukjes gerookte rode biet, gerookte paling, cilindertjes van ganzenlevermousse en gedroogde brioche. Er omheen toefjes kersen confituur en verse zwarte bessen. Een hele mooie, decadente, smakencombinatie waar je blij van wordt. De wijn leek wat te fris maar door de besjes en de frisse tonen van de confituur sloot hij toch netjes aan, keurig. Voor mij de lekkerste ronde van de middag.

De tweede begeleider is een Chardonnay 2012 uit Argentinië van het huis Bousquet, met vier maande houtopvoeding. Blijkbaar geroosterd hout want het aroma had stoere toetsen van leer en teer, wat jammer was. Uit de keuken een asperge gerecht met rolletjes hooiham, peterselie en structuren van ei. Een quenelle roerei en druppels gel van eigeel. Ernaast nog een stuk zeebaars filet en een stuk staart van de Oosterschelde kreeft. Aan tafel afgewerkt met een saus van geklaarde boter. Een klassieke smaakcombinatie, keurig uitgevoerd, altijd goed. De boter verzorgde een mooie koppeling naar de wijn die met zijn stoere tonen, voor mij, toch een wat mindere begeleider was.

We schakelden over naar Portugees rood, Tinto da Anfora 2011 van Bacalhoa, gemaakt van voornamelijk inheemse druivensoorten. Mooie diepe kleur, vol met zwart fruit en een elegante afdronk. Uit de keuken, twee keurig gegaarde reebok medaillons van de rug met stuken asperge, crumble van gedroogde zwarte olijf, tomaten puree, olijven tapenade en de verrassing waren de blokjes geschroeide ananas. Aan tafel afgewerkt met een eigen jus, die van mij ietsje geconcentreerder had gemogen. Mooie pure smaken die goed combineren, ook de ananas die wel een aparte sappige zoetzure toets gaf.

De dessertwijn was een Spaanse uit Emporda van het huis Albanico. Gemaakt van Grenache, de witte en rode variant, en 10 jaar gerijpt op het solera systeem. Lijkt wat op een PX sherry maar is duidelijk minder zoet. Uit de keuken een hele mooie presentatie op een donker bord. Als basis een zalf van stroopwafel met speculaas kruiden, eromheen koekjes, schuim van eiwit, quenelle sorbet van Granny Smith en een appeltje gevuld met crème van kaneel. Mooie uitbundige smaken waarbij het sorbetijs voor contrast zorgde. De wijn sloot keurig aan bij de zoete smaken maar combineerde minder mooi bij de frisse tonen in het gerecht. Een goede afsluiter.

Bediening was zeer goed verzorgd door Rob Dijkstra die de wijnen keurig presenteerde, ondersteund door een jonge man die de gerechten keurig presenteerde. Alles op een gemoedelijke wijze met voldoende tijd voor terugkoppeling.

Prijs-kwaliteitsverhouding was goed, menu €45,-, wijnarrangement €30,-, huiswijn €4,50 en espresso €2,50.
Ten opzichte van de vorige keer is er een flinke stap gemaakt. De jongste generatie is goed bezig en nog volop in ontwikkeling. Een restaurant om in de gaten te houden voor de liefhebbers van de culinaire keuken. Wij komen terug.
Anton V. Gastronoom (27 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Vorig jaar hebben wij Promesse overgeslagen en dat was een uiterst domme zet.
Het restaurant kent nog wel 2 afdelingen maar de naam van het Tapaz deel in veranderd in de Foodbar . maar daarmee is niet alleen de naam veranderd maar ook het concept met als uitgangspunt: “Het moet echt lekker zijn”
Want het is alleen maar beter geworden in de afgelopen 2 jaar van dit echte Familiebedrijf met bijna de hele familie Dijkstra op diverse posities aanwezig in het Restaurant.
En dat is een winnend team, hetgeen ook het Bandenmannetje al eerder was opgevallen. Immers 2 bestekjes en een bieb in de Guide Michelin is toch niet niks.
En daar ligt meer aan te komen. Het interieur heeft een flinke opknapbeurt gehad zonder de geheel eigen stijl van de schilderende chef kok te verliezen.
Zo kun je op twee gebieden creatief zijn: Voor aan de muur en in de keuken.
En creativiteit in de keuken is zeker aanwezig .
De kaart is klein gehouden en mede daardoor kan er zoveel extra aandacht worden gegeven aan de bijzonder mooie amuses en smakelijke gerechten die ons werden voorgezet.
Voor een avondje uit is het verrassingsmenu een echte aanrader.
Uitgangspunt van de familie Dijkstra: “Food is Art” en dat is een aardige woordspeling ten opzichte van de kunst die aan de muur hangt.
De door ons gekozen witte en rode wijnen waren van uitstekende kwaliteit; niet goedkoop maar voor deze wijn zeer betaalbaar.
Als je zo sterk betrokken bent bij de filosofie om de gasten een uiterst prettige avond te bezorgen dan kan het ook niet goedkoper.
Zowel de service als wel de bediening was tot in de kleinste details erg goed verzorgd.
Wij hadden een welbestede avond en dat moesten we toch maar even melden.
Pascha1912 . Gastronoom (65 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
tijdje geleden maar oude liefdes slijten niet
korte samenvatting
we praten over het restaurant
amuses :grappig,innovatief,leuk
promessa menu: zeer prijswaardig
wijn:wijn per glas -over de jaren niet veranderd-niet slecht ,maar haalt het restaurant eerder naar beneden dan dat het een plus is
menu:een 10 voor het ganzelever voorgerecht
een 6voor de indische fazant :idee is origineel maar de smaak is take-away india
een 9 voor het hert
een 6 voor de rijstebrij :idee is origineel maar de smaak met het kerrie ijs doet je naar gebakken kip verlangen wat niet zo ok is bij een dessert
Al met al weer een aangename avond vol originaliteit en een redelijke prijs maar probeer eens wat aan de wijnen te doen en er aan te denken dat een origineel idee ook moet leiden tot een gastronomisch resultaat
Mikel_Fielder F. Gastronoom (34 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Inmiddels zijn we vaste gasten van promessa. Altijd kiezen we voor het 5-gangen verrassingsmenu en telkens weten ze ons te verbazen met unieke gerechten tegen een betaalbare prijs. Het is niet altijd precies wat wij lekker vinden maar de bereidingswijze is altijd van hoge kwaliteit. Je kan vooraf aangeven of je bepaalde gerechten niet wilt etc. De service is goed volgens mij is het een en al familie wat er werkt en dat merk je aan de service!
Pascha1912 . Gastronoom (65 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Tweede maal,zelfde score.Dit maal Food for Art menu gekozen. Besef dat er af en toe ten voordele van het zicht/ de "art" een kleine opoffering van de "food" gevraagd wordt. Lees: het is makkelijker met (op het randje) beetgare groenten mooiere composities te maken dan met door malse en dan loop je een risico dat je er net naast zit. Over de verrassende presentaties ga ik niets vertellen,dat moet je maar zelf zien
Gelijk terug gereserveerd want deze zaak zou wel eens flink duurder kunnen worden als bepaalde recensenten met sterretjes gaan zwaaien

Svw . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Wij gaan ieder jaar 1 'a 2 keer met vrienden een hapje eten in het restaurant gedeelte. Tappas gedeelte vind ik in vergelijking met restaurant minder gezellig. Je hebt mooie comfortabele stoelen in het restaurant en je zit lekker ruim.
Gastrvouw komt soms wat gereserveerd over maar ik denk dat het haar karrakter is.
het eten is echt super. je krijgt meer dan genoeg en de amuses maken de avond compleet.

Steeds weer een verrassende en gezellige avond met heerlijke gerechten.
Voor mij persoonlijk leuker dan een michelin restuarant omdat de porties voldoende zijn en de sfeer niet zo stijf is.

Pascha1912 . Gastronoom (65 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Mijn ervaring was uitstekend. Goed, het was een doordeweekse en zeer rustige avond dus de brigade van het restaurant zat niet onder de stress. En als u graag grote porties wenst en doorgaar bereidde groenten ,blijft u misschien ook beter weg. Maar als u van creatieve dingen houdt en op zoek bent naar een mooie prijs/kwaliteitsverhouding (zowel qua eten als voor de per glas verkochte wijnen) dan is een ommetje sterk aan te bevelen.Ik verheug me al op een tweede bezoek
Anton V. Gastronoom (27 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Het was een wonderschone warme zomeravond in Augustus en het o zo gezellige Markplein in het culinaire Mekka van het dorp Eersel zat bomvol met gezellige toeristen. Wij hadden binnen geboekt maar werden uiterst vriendelijk ontvangen en aan ons verzoek om buiten te mogen genieten van de Zomerse avond werd onmiddellijk invulling gegeven door de presentatie van een aantal heerlijke amuses aan de grote houten tafel op het buitenterras.
Ons laatste bezoek dateerde al weer van bijna een jaar geleden, maar naar onze ervaring is het alleen maar nog beter geworden.
Toegegeven, het heerlijke weer en de mooie ambiance op het Marktplein hebben zeker ook een bijdrage geleverd maar het moet toch van het eten, de keukenbrigade en de bediening komen. En dat was piekfijn in orde.
Bij de amuses troffen wij lekkere mosselen in een smaakvolle warme saus, diverse soorten heerlijk brood en vooral de `bruine boterhammetjes` verwenden onze smaakpapillen.
De carpaccio, de steak tartaar, de zwezerik, de zeetong, en de tournedos werden allemaal - opgediend in een fraaie presentatie – door ons hogelijk gewaardeerd.
En al dat lekkers werd begeleid door een voortreffelijke witte huiswijn van Château Anniche (Sauvignon Blanc.)
Maar heel bijzonder was de rode vino nobile de Moltepuciano uit 2008 (Lodolo Nuova, Ruffino)
En als voor dit alles, samen met de lekkere Dame Blanche, die ons aan het einde van een fantastische bijeenkomst werd voorgezet, een bescheiden bijdrage wordt gevraagd van iets meer dan 7 tientjes per persoon, dan lijkt mij de uitlating dat dit `aan de dure kant is ´ geen blijk te geven van inzicht in de kosten die er voor zijn gemaakt.
1 keer per jaar is te weinig voor de Promessa.
Promessa is een echte belofte; we komen er dan ook snel weer een keer van genieten.
Angelique G. Gastronoom (56 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Als vanouds heerlijk gegeten bij Anderz. Heerlijke hapjes, prima om te delen of voor jezelf te houden. Goed op smaak. Ik krijg wel de indruk dat ze steeds duurder worden, maar gezien de kwaliteit niet onbegrijpelijk.
Anton V. Gastronoom (27 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Gisteravond maar weer eens gegeten bij Promesse op het Marktplein in het o zo gezellige centrum van het Brabantse Eersel.
In het Tappaz gedeelte van het restaurant dat onder de naam AnderZ onder andere heerlijke (Spaanse) Tapaz serveert was op deze zondagavond weinig te doen maar het voortreffelijke restaurant zat nagenoeg vol.
In het gezeur van eerder recensies uit voorgaande jaren konden wij ons niet vinden.
De medewerkers zijn vriendelijk en correct en misschien is de eigenaresse wat gereserveerd, wij kregen alles wat ons hartje begeerde en dat waren direct na binnenkomst al diverse smaakvolle amuses in een wel heel bijzondere presentatie.
Ach, dan voel je al direct thuis en kijk je om je heen in smaakvol strak ingerichte restaurant met al die integrerende schilderijen aan de muur. Nu valt over smaak niet te twisten en ik ben al helemaal geen kunstkenner maar werd wel nieuwsgierig gemaakt door het uitgesproken karakter van de kunst aan de muur.
Mijn nieuwsgierigheid werd bevredigd voor een allervriendelijkste jongeman die luisterde naar de naam Rob en ons uitgebreid en een beetje trots vertelde wat de diverse tableaus voorstelden en dat al deze kunst was gemaakt door de chef kok.
Daarna riep een stemmetje in mij dat ik door moest vragen en na een beetje trekken kon hij er niet meer onderuit: De eigenaresse en de chef kok waren zijn vader en moeder.
En dat vonden wij een soort bescheidenheid die toch wel aandoenlijk kan worden genoemd.
Maar uiteindelijk kwamen wij om te eten alhoewel de entourage, die in de voorgaande beoordelingen een grote rol heeft gespeeld, natuurlijk van groot belang is voor het juiste “feel good “ is bij een restaurantbezoek.
Wij zijn ook op dit punt ook niets te kort gekomen.
Onze gerechten waren goed bereid, smaakvol en hadden een evenwichtig smaakpallet.
We konden een prima keuze maken uit de goede wijnkaart en besloten dus na een zeer aangename avond onder de koffie met lekkers erbij om hier snel weer een keer terug te komen.
De prijs/kwaliteit was zeer redelijk te noemen want zonder de wijn (wij waren wat te uitbundig geweest in de wijnkeuze) waren wij net 5 tientjes kwijt voor een prima en goed verzorgde maaltijd.
H.C.A. A. Fijnproever (9 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
In de najaars vakantie in een mooi restaurant gaan eten. We werden uiterst vriendelijk ontvangen. Na een aperatief, met uiteraard een knabbeltje, genuttigd te hebben werden er overheerlijke amuse's geserveerd. Mijn vrouw nam het 4 gangen menu en ik het 5 gangen verrassingsmenu. Naast de uiterst kunstzinigge presentatie van de gerechten waren ze ook nog eens op een zeer bijzondere en met verfijnde kruiden klaar gemaakt. Een in het bijzonder in het oog vallend onderdeeltje was een balletje Epoisseskaas te zijn wat wel op een heel bijzonder manier was klaar gemaakt. Mij navraag werd door de chef uitvoerig verteld hoe hij dit had gemaakt. Heel bijzonder. Ook de wijnen van het wijnarrangement waren heel goed gekozen. De bediening was vriendelijk en korrekt. En de inrichting was gezellig.