Proeverij De Waag (1e verd.)

Markt 11 2611 GP Delft Nederland Kaart

Over het restaurant Proeverij De Waag (1e verd.)

Het klimmetje zeker waard

Culinaire geneugten in een historische ambiance. Om de Proeverij te betreden moet je even een klimmetje maken naar de eerste verdieping, maar daar kan het genieten beginnen. Verfijnde gerechten met een internationale allure en smaken die door de mond gonzen. Een culinaire en gezellige avond uit.

Meer informatie over restaurant Proeverij De Waag (1e verd.)

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
9,2

Jouw recensie over het restaurant Proeverij De Waag (1e verd.)

Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Zonder reservering een tafel kunnen vinden op woensdagavond. Genoten van een 3-gangen verrassingsmenu en daarbij gekozen voor een voorgerecht van vis en een hoofdgerecht van vlees en een kaasplankje toe. Mooie smaken, mooi gepresenteerd, lekkere sauzen, vis/vlees van goede kwaliteit. Kazen op het kaasplankje interessant. Uitleg correct. Mooie plek met vrij zicht op de keuken.
Ietje V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Prachtige locatie/pand!
Leuke, vlotte én attente bediening.
Goede, lekkere, betaalbare wijn.
Overheerlijke saté!
We waren hier voor de lunch maar gaan zéker een x terug om hier te dineren!
Chantal T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gisteravond met mijn partner en moeder voor de eerste keer hier gegeten. Wat een prachtige avond hebben wij gehad! Heerlijk eten, ontzettend leuke en attente bediening.
We zaten eerst in de voorkamer maar toen we aangaven dat we het daar wat koud vonden werd onmiddellijk een andere tafel geregeld met de woorden: 'we willen graag dat u een mooie avond heeft'. Later werd ook nog even geïnformeerd of het zo in orde was.
Bediening dus zoals gezegd uitstekend: hartelijk, maar ook beleefd en attent met een tikje humor.
We kozen het driegangenmenu verrassingsmenu en alles was even bijzonder en heerlijk. Prachtig opgemaakte borden.
In een sfeervolle ambiance.
Kortom: wij komen terug!
Els S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Vandaag weer bij de Proeverij de Waag gegeten, een eenvoudig twee gangen menu maar het eten was weer vernieuwend zoals altijd.
Tonijn met een doperwtenpuree, venkel en quinoa, prachtig opgemaakt op het bord het was een feest zonde om dit schilderij op te eten. Het hoofdgerecht was lamsvlees met bloemkool bitterballen waterkers en avocadopuree. Heerlijk!
Dit restaurant verveelt eigenlijk nooit, elke keer staat er weer iets verrassends op het menu. Mijn complimenten, ga zo door Proeverij de Waag!
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Zonder voorop gezet plan binnengestapt/naar boven geklommen bij de Proeverij De Waag.
Geluk dat we een plekje vonden en dat op maandagavond! Bij binnenkomst werd ons verteld dat zich die dag een probleem had voorgedaan met de koeling. De complete mise en place had als verloren beschouwd moeten worden en wij hadden daardoor geen keus. Het 3-gangen verrassingsmenu zou het daarom worden met de juist gearriveerde producten.
Knap, hoe de koks heerlijke voorgerechten van zeevis en eendenvlees bereidden, subtiel van smaak, zeer vers.
Het geserveerde brood met boter was heerlijk en de huiswijnen prima. Iets meer uitleg over de mogelijke wijnen die per glas besteld konden worden zou prettig zijn geweest. Voor bij mijn hoofdgerecht van rood vlees werd bijna automatisch dezelfde witte wijn bijgeschonken die ik bij het voorgerecht had, ware het niet dat ik snel reageerde en naar de mogelijke rode wijnen informeerde.
De hoofdgerechten van rund en zeebaars waren wederom zeer goed op smaak, mooie verse groenten en sausjes.
Als nagerecht het kaasplankje. Vier interessante kazen, waaronder een verrassend aangename blauwschimmelkaas uit Duitsland. Een glaasje Pedro Ximenez begeleidde dat perfect.
Al met al zeer goed gegeten op een zeer fraaie locatie nabij het historische marktplein van Delft. Qua bediening zou het net iets enthousiaster kunnen met meer informatie over de te kiezen wijnen.
Loes J.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Onverwachts naar de waag, ons welbekend om mijn verjaardag te vieren met een etentje.
Leuke verrassing en een prima keus.
Als jarige werd ik ontvangen met een glas champagne voor mij en mijn vriendin.
Tevens werd mij gemeld dat het couvert halve prijs zou zijn.Wat een leuke geste.
Het 4 gangen diner was opnieuw super met kabeljauw, kwartel en diamanthaas als ster in de verschillende gerechten.
De bediening ouderwets gezellig.
Ga zo door mannen.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
verrassend lekker gegeten .,had er jaren geleden al eens gegeten en dat was toen niet erg bevallen
maar toen stond er een andere uitbater aan het roer.
maar nu zijn wij helemaal om ( 6 personen ) .De gerechten allemaal met veel zorg bereid en gedrest
en de smaken voortreffelijk
Delft is echt een heel belangrijk restaurant rijker top ga zo door!!!
kleine tip de wijnen zijn mooi maar een beetje meer keus zal het nog meer versterken
Els S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Gisteren een 4 gangen verassingsmenu gegeten bij de Proeverij de Waag in Delft. Het voorgerechtje tonijn met wat kleine groenten erbij was heerlijk. Het is gezellig toeven in de proeverij, oude antieke tafels, royale stoelen en onder de eeuwenoude balkenplafonds draagt bij aan de unieke sfeer.
De wijnen en de gerechten waren goed op elkaar afgestemd en de bediening was uitermate correct. Een restaurant waar je graag nog eens terug wilt komen.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Als je met meer dan 8 personen komt kun je bij de Proeverij kiezen uit vastgestelde menu's van 3 (of 4) gangen. Dat lijkt een beperking maar is het geenszins, want wat een heerlijke en verrassende gerechten had men gemaakt! Met 10 personen in een aparte kamer op de 1e verdieping van de sfeervolle Waag, om een vierkante tafel. Dat zit erg fijn en iedereen kan contact houden. Er was een visvoorgerecht gevolgd door een vleeshoofdgerecht (of andersom) en ook aan de vegetariërs was gedacht. Als hoofdgerecht had ik een supermalse eendenborst met diverse toefjes groenten, te verscheiden om alles apart op te noemen. Alles was even verzorgd en verfijnd. Het personeel licht alles toe en is bijzonder attent. Geweldige kwaliteit voor een schappelijke prijs en ik kom zeker terug, ook met een groot gezelschap.
Quincy M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Het eten was heerlijk, maar vooral verrassend. Een goed voorbeeld is de chips in dahl. De beef smeltte op mijn tong. De wijnen die geadviseerd werden waren allemaal goed. Vooral de Donnaluce was en genot. Thanks Frank.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Wederom heerlijk gegeten bij De Proeverij. Creatieve combinaties leiden tot heerlijke smaken, borden zijn ook altijd prachtig opgemaakt. Hier wordt op hoog niveau gekookt.
Wij nemen altijd een wijnarrangement waarbij meestal bijzondere en heerlijke wijnen worden geserveerd. Wijn wordt tijdens een gang ook gerust bijgeschonken, hier wordt niet moeilijk over gedaan. Bediening is professioneel en hartelijk en heeft kennis van zaken.
Echt een avondje genieten!
Gabriëlle V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. We hadden het menu van de restaurantweek, dat met recht in de top 10 staat! Als voorgerecht rouleau van livar, daarna eendenborst met een rolletje van zuurkool met spek en na een nougatparfait. Alle drie de gerechten overtroffen de verwachting, we hebben er echt van genoten. Uitstekende service, voorkeuren die van tevoren waren doorgegeven waren bij iedereen die onze tafel bediende bekend. Enige minpuntje is de open keuken, waardoor je na afloop een fonduegeur met je meedraagt. Maar ondanks dat zeker een aanrader!
Zijmar Z.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Voor het eerst gegeten bij proeverij de Waag. Bij binnenkomst ziet het er heel sfeervol uit. prachtige open keuken. Nadeel is dat je de hele avond in de baklucht zit en de volgende dag je kleding goed moet wassen.
Eten was met aandacht gemaakt maar de bediening zou voor mij beter kunnen. Wanneer ik voor bijna tweehonder euro ga eten verwacht ik een verwengevoel. Helaas moest ik bij de eerste gang zelf om mijn wijntje uit het wijnarrangement gaan vragen wat lastig was omdat ze het erg druk hadden. Dit vind ik prima als ik in een eetcafe zit maar niet als ik voor dit geld ga eten.
Voor mij had de bediening met meer aandacht en zonder haast aanwezig moeten zijn.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Met 14 collega's gingen we eten bij Proeverij De Waag, achter het stadhuis van Delft. Bij binnenkomst dronken we op de begane grond een apperitief, waarna de groep naar de eerste etage ging voor het diner. Boven bleek dat het niet mogelijk was om een vierkante tafel te installeren, zodat iedereen aan tafel kon zitten. Wel kon er een lange tafel worden geformeerd. Omdat men dan tussen de twee kopplekken geen contact zou zijn, werd de opstelling van de twee tafels geaccepteerd.
Er kon een keuze worden gemaakt uit vooraf vastgelegde gerechten.
Na een heerlijke rode wijn, werden er borden op tafel gezet met allerlei soorten licht geroosterde stukken brood met een zachte boter.
Nadat de borden en het bestek van het voorgerecht werden opgehaald, werd er wederom gevraagd of er nog brood op tafel moest worden gezet.
Ik koos bij het voorgerecht voor: Kalf muis, komkommer, enoki tauge, bloemkool, crème chorizo, uienringen, groenten pickels en retich. Een smakelijk voorgerecht dat als een schilderijtje werd opgediend.
Het hoofdgerecht bestond uit schouderhaas, mousseline, haricots verts, knolselderij crème, rode kool, truffel-eendenleverjus. Wederom een prachtig opgemaakt bord.
Als dessert nam ik chocolade ganache, zoethout crème, praline ijs, mandarijn, hazelnoot crumble. Het dessert werd opgediend in een ronde a-symetrische schaal die door chocoladevegen in de schaal tot een kunstwerk waren verheven.
Het viel me op dat het bedienend personeel precies wist, wie wat besteld had. Zeer vriendelijkpersoneel, dat kennis van zaken heeft.
SmakelijkEtentje .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Blijft een sfeervolle gelegenheid in de oude waag.
Eten is aan de prijs maar erg lekker.
De bediening is soms wat wisselend in attentie.
robertzandstra .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Dinsdagavond hier gegeten met vier personen. Allemaal gekozen voor viergangen menu van de chef. Kon aangeven , vis, vlees, vegetarische of combinatie van het menu. Hier maakt ieder zijn eigen keuze en dat was totaal geen probleem. De gerechten die kwamen voldeden dan ook aan de gemaakte wensen. Ieder gerecht was al een plaatje om te zien. Duidelijk uitleg door bediening wat een ieder op zijn bord had liggen! Personeel is echt bij het product betrokken en zeer gemotiveerd om alles uit te leggen. Van begin tot het eind zijn alle gerechten plaatjes en smaken heerlijk. Van enige haast was geen spraken alles werd in alle rust gedaan. Geheel straalt dan ook professioneel vakmanschap uit. Kort om een feestje om hier te eten!
Yan N.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2014
Fantastisch eten . Bij dit restaurant heb ik voor het eerst ervaren wat er met het gerecht en de beleving van de avond gebeurt wanneer men een perfect passende wijn schenkt bij een gerecht. Sinds dien heb ik nergens meer zo een perfecte combinatie mogen proeven. De bediening was vriendelijk, deskundig en zeer vakbekwaam. Naar mijns inziens iets te formeel en afstandelijk. Persoonlijk houd ik van een wat informelere omgang. Het decor is stijlvol en sober. Een bijzonder luxe uitstraling. Van mij mag het iets warmer aangekleed worden. Bijvoorbeeld verse boeketten. Sanitair was goed verzorgd.
Rspaan S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Met zijn tweeën gekozen voor het vier-gangen verrassingsmenu (vlees en vis/vlees) i.c.m. een half wijnarrangement en heerlijk gegeten! Alleen zat er in mijn stukje sucade een groter stuk pees, wat erg taai was. We werden verrast met een mooie rode dessertwijn. Mooie locatie in het mooie Delftse centrum. Het was die avond wel koud met harde wind buiten en er werd daarom een heater aangezet vlak naast onze tafel.
Coen W.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Hier met een internationaal gezelschap gegeten na eerst beneden geborreld te hebben. De rekening ging soepel mee naar boven waar we een drie gangen verrassingsmenu hadden: dorade vooraf, mooi vlees als hoofdgerecht en een kaasplankje toe. Vriendelijke bediening, flexibel voor een extra gast, een vegetariër en een gast die geen kaas lustte. Uitleg van de kaas miste maar werd netjes hersteld. Fantastische ambachtelijke ambiance, zowel beneden als boven en door mijn buitenlandse gasten zeer gewaardeerd !
Lennard R.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht, wij hebben ons laten verrassen door de koks. geweldige gerechten, bijzonder smaakvol, kwalitatief hoogwaardig, geweldige combinatie van producten. Goede uitleg tussen de gangen door van wat wij te eten kregen. Ik begrijp waarom dit restaurant vol zit. Zeker een aanrader.