Proeverij de Open Keuken

Laanstraat 31 1211 HG Hilversum Nederland Kaart

Over restaurant Proeverij de Open Keuken

Het keukentafelgevoel

Op een van de mooiste plekjes in het centrum van Hilversum is Proeverij De Open Keuken gevestigd. Hier krijg je het gevoel dat je bij vrienden aan de keukentafel zit, terwijl er in de open keuken voor je wordt gekookt. Geniet van de karakteristieke ‘proevertjes’, de internationale minigerechtjes of de andere specialiteiten van de kaart. Als in de zomer het zonnetje schijnt, is het goed toeven op het terras!

Meer informatie over restaurant Proeverij de Open Keuken

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeven in vol en gezellig restaurant. De kabeljauw was werkelijk perfect klaargemaakt en dat maak je niet heel vaak mee. Aanrader!
Robert A.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Zeer vriendelijke en correcte bediening, met humor en flexibiliteit.
Jorica V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Wij hebben hier op een dinsdagavond op een gezellig druk terras gezeten om te eten met een gift for two-dinerbon. Wij vonden het erg jammer dat je een diner voor twee als kadootje krijgt en dat zij 'dit niet doen', terwijl er op hun eigen bon staat dat je dit wel het geval is. Ze halen het bedrag echter gewoon van de rekening. Niet leuk.

Maar goed, na 20 minuten op het terras kregen wij ons flesje wijn. Niet supersnel, maar het terras is zeker gezellig!

Het eten viel ons erg tegen. Alles was welk oké, maar zeker niet erg lekker. Een salade met een gekookt eitje, een paar stukjes kipfilet en een paar plakken bacon is nou niet echt een culinair hoogstandje. Evenals de 4 gamba's voor het hoofdgerecht. Wij omschreven het een beetje als 'thuisgerechtjes'; dingen die je elke dag zelf thuis ook maakt, maar dan minder lekker.

In combinatie met de prijs zeker ondermaats. Voor dit geld kan je echt veel beter dineren.

Een proeverij is echt een leuk idee, maar als je twee warme gerechten tegelijk voor je neus krijgt is er altijd een koud als je eraan begint. De gerechten die wij kregen bevatten weinig tot geen groente, behalve sla (waarvan sommige gedeelten echt bruin waren). Bij de gerechten krijg je een puntzak friet, die overigens erg lekker is!

De service vonden wij niet super. Wij hadden gelukkig een fles (matige wijn a 31 euro) besteld, maar andere mensen zagen wij regelmatig zwaaien om een glaasje drinken te kunnen bestellen.

Rekening: een bon (eten voor twee??) en 55 euro bijbetalen.
Wij komen hier niet meer.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ik heb hier met veel plezier op het terras gedineerd. Het terras is super groot en je hebt veel keuze om in of uit de zon te zitten. De bediening is snel en vriendelijk. Ik heb een vis trio besteld en dit was uitstekend (heerlijke vissoep!) met een heerlijk glas witte wijn. Binnen heb ik nog niet gezeten maar dat doen we zeker een keer in de winter. Voor mij is dit voor herhaling vatbaar!
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Ik heb een paar weken geleden, de exacte datum weet ik niet meer, maar op een mooie zonnige avond, bij restaurant de open keuken, mosselen gegeten. Die waren bijzonder lekker klaargemaakt op verschillende wijzen, met bier, wijn en op de Japanse manier, kreeg je de gerechtjes opgediend in mosselpannetjes. Wat ik zo goed vond is dat de mosselen met grof gesneden verse knapperige groente waren bereid. Precies zoals het hoort... Daarnaast kreeg je er drie verschillende sausjes bij, deze kwamen overeen met de drie verschillende bereidingen van de mosselen, erg lekker... Als side dish zat er een heerlijke groene salade bij, en wat ik daar goed aan vond, was dat deze nauwelijks aangemaakt was, dus super gezond! De vriendelijke man die naast mij zat, zag mij het gerecht oppeuzelen, en besloot, op dat moment, hardop, de volgende keer hetzelfde te nemen... En ik moet toegeven, zoals ik die avond al aangaf, ik heb nog nooit ergens, buitenhuis, zulke goede mosselen gegeten....
Margreet84 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Aardige vlotte bediening. Tafel gereserveerd en ze lieten ons de keus om te switchen tussen binnen en buiten wanneer we maar wilde. Veel keus tussen kleine gerechtjes voor ieder wat wils Vega, Vis, Vlees. Echt genieten.
Laurie S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Lekker gegeten op een vrijdag avond, op het terras met mooi weer. Het terras was sfeervol aangekleed in friszomers blauw en paars. Wij waren met 2 volwassenen en 2 tieners, en hadden een mix van de Lente menu (eigenlijk hun normaal proevers menu voor een speciale prijs) en wat van de kaart. Ik had de zalmtartaar en taboekah salade om te beginnen, mijn man sashimi en anti pasti. Voor 2 hoofd proevers hadden wij meerval en gebakken gamba's, en mijn man een zalmburger en weet ik niet meer! De jongens hadden carpaccio en vegetarisch pizza en oma's gerecht vooraf en een tournedos als hoofdgerecht van de kaart. Ik weet niet meer zo goed de namen van de gerechten maar je begrijpt wat ik bedoel denk ik. Al de proevers waren uitstekend gepresenteerd en waren ook heel lekker. Hoofdgerechten vielen goed in de smaak zo te zien. Een lekker wijn uitgekozen van de verrassend goed wijnkaart en wij waren heel tevreden. Wij hadden soms een wat minder ervaren serveerster maar iedereen moet leren. Een aanrader en zeker goed voor de herhaling!
Fee R.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Hier met herdenkingsdag gegeten, zoals ik dat ieder jaar doe. In de maand mei hebben ze een lentemenu voor 25 euro, met heerlijke keuzes (vooral voor iemand die een liefhebber voor vegetarische gerechten is). Eten was prima in orde, meerval kon wellicht meer opmaak aan groente bij, maar ik had de risotto als tweede hoofdgerecht gekozen en die smaakte er top bij, evenals de voorgerechten. De frietjes hadden er eventueel iets langer in mogen zitten, ze waren best slapjes. Bediening was vriendelijk en kondigde ruim van tevoren aan dat er 2 minuten stilte werd gehouden in het restaurant. We hadden zo gepland dat de hoofdgerechten na de 2 minuten door konden, en dit was goed. Ook de keuken had alles goed gecoördineerd rond die 2 minuten. Tot volgende keer!
Dennis246 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Goed personeel, we hoefde nooit lang te wachten. Het eten was heel goed, en ook leuk dat ze kleine gerechten serveren (Geen tapas, maar gewoon iets kleinere porties.) zodat je wat meer verschillende dingen kan proberen.

We komen zeker een keer terug.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Op woensdag avond bij de proeverij gegeten. Het zat vrijwel helemaal vol. De kaart is aantrekkelijk in het ruime aanbod van leuke gerechten. Het eten scoort tussen de 7 en 8 in. De steaktartaar was prima, de kip curry ook. De varkensbuik en de Tataki van gemarineerde Jodenhaas waren lekker! Wijnen (pinot grigio en malbec) waren ook erg lekker. De bediening is vlot en straalt passie voor haar vak uit. Zeker een leuke tent om te eten. Omdat de kaart nog veel meer aantrekkelijke gerechten heeft ga ik zeker nog een keer terug komen.
Hidde P.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. De bediening was erg vriendelijk en niet opdringerig (juist heel geduldig en transparant). De Rioga Crianza die we hadden was een lekker wijntje, en het eten wat super. Heel fijn dat er van alles te kiezen is, tot sashimi aan toe. Er was niets op deze fijne avond aan te merken zonder van muggen olifanten te maken. We komen graag terug, bedankt!
Herma S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Geweldige bediening, super lekker eten, met nog maar 1 tip: doe iets aan de akoustiek. Erg rumoerig als het wat drukker is.
Deewan .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016

Geweldig gezellig restaurantje. Goede sfeer, uitstekende bediening: gastvrij en professioneel.

Eten was heerlijk, hoewel ik al die kleine hapjes en vele smaken erg waardeer vind ik wel dat je veel beslissingen moet nemen voordat je kunt ontspannen.

Wij waren er op een maandagavond en alle tafeltjes waren bezet! Meer complimenten kan je niet krijgen!
MLU .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
1proevertje als voorgerecht 2proevertjes als hoofdgerecht en 1nagerecht genomen, erg lekker, alles goed op smaak gebracht, alles bij elkaar (incl broodplank bij binnenkomst) ruim voldoende gegeten (toetje paste er nog maar net bij, was te lekker om wat van te laten staan). Leuk dat je de keuken in kunt kijken. Bediening en sfeer in (druk bezochte) restaurant was goed!
Goede prijs kwaliteit verhouding. Komen zeker nog eens terug!
Dagmar D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Leuk concept, lekker eten, kleine gerechtjes combineren en uiteindelijk voldoende qua porties/hoeveelheid. Goede en vriendelijke bediening, gezellige sfeer.
Enig minpuntje is dat na het eten de bediening ook in het restaurant wat zat te drinken. Vind ik niet erg passend als de klanten nog aanwezig zijn....
Verder prima!
René D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Voor het eerst bij proeverij de open keuken gegeten. Leuk concept van kleinere gerechten. Wij besloten niet voor een menu te kiezen maar zelf losse gerechten te bestellen. Een menu met 4 gerechten per persoon en daarna nog een dessert is voor ons wat te veel van het goede.
Na wat brood met boter,kruidenboter, olie en aioli een viertal gerechten gekozen om met zijn tweeën te delen. Op verzoek van de eigenaar naar een ander tafeltje verkast omdat hij dan een ander gezelschap beter kon plaatsen. We begonnen met een tatane van gegrilde jodenhaas. Mooi gegrilde stukjes vlees met taugé, boontjes en perfekt op smaak. Ook de anti pasti misto was prima. Parmaham,Seranoham , gegrilde groenten en olijven. Wij misten bij dit gerecht en stukje brood, toen wij dit aangaven bij de eigenaar nam hij direkt de beslissing om dat in het vervolg wel bij dit gerecht te serveren. We vervolgdenmet oma's recept, een perfect bereid stukje sukade van het Angus rund, geserveerd met een saus van bloedworst. Laat je door dat laatste niet weerhouden, heerlijk gerecht! Ook in de tweede gang de crispy porc. Langzaam gegaarde stukjes varkensvlees, heerlijk van smaak. Iets minder "crispy" dan ik verwacht had. Als dessert kozen we voor het kaasplankje, deze werd ons aangrboden ivm het verplaatsen naar een ander tafeltje, niet nodig maar wel een mooi gebaar.
Kortom, een adres om te onthouden. Wij gaan hier zeker terug komen!
Rosanne B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ontvangst was goed, direct een lekker broodje met een palet (letterlijk) aan smeersels. Voorgerechtjes waren erg goed, maar na meer dan anderhalf uur hadden we alleen nog maar die voorgerechtjes op. Uiteindelijk kwamen de hoofdproevertjes; lekkere hartige taart, goede zalmburger, maar hele flauwe risotto. Jammer! Daarna duurde het twintig minuten voordat de vieze bordjes werden opgeruimd, dat vonden we niet erg prettig. De wijn (Malbec) was erg goed en het chocoladetaartje na was ook lekker, de caramel was een beetje karig. Bij het afrekenen werd er gevraagd of alles naar wens was geweest en toen hebben we maar eerlijk gezegd dat we telkens erg lang hebben moeten wachten. Misschien kwam het omdat we helemaal achterin een hoekje zaten. Dat vonden ze erg vervelend en daarom kregen we een glaasje wijn van het huis. Op zich leuk hier een keer te zijn geweest, want het is een leuk concept, er waren zeker lekkere gerechtjes, de bediening was ook erg vriendelijk, maar een volgende keer zoeken we weer een ander leuk restaurantje.
EW77 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Erg gezellig & sfeervol restaurant. Wij kozen voor het driegangverrassingsmenu. Was erg lekker en afwisselend. Ook voor de kinderen leuk, zij kregen een eigen menukaart, welke tevens diende als kleurplaat. Deze eerste keer bij De Open Keuken was voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een gezellige avond gehad. Tafels wat aan de kleine kant. Wij zaten tegenover de open keuken. Dit was wat rumoerig. Het eten was heerlijk!! Bediening erg vriendelijk en behulpzaam. Wij komen zeker terug.
Zonnetje4 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Lekker gegeten en wij kozen voor het Proevertjes menu, d.w.z. om te beginnen twee Proevertjes naar keuze, ook voor de hoofdronde twee Proevertjes met een flinke puntzak friet en mayo erbij.
Daarna afgesloten met een dessert naar keuze. We hadden allemaal verschillende proevertjes gekozen en alles smaakte zeer goed. Je zit er niet heel erg ruim, het is een kleine ruimte en stampvol. Ook achter de keuken langs zat het vol. De bediening is jong, heel aardig en bekwaam. De eigenaar is ook enthousiast en ondanks de drukte neemt hij de tijd om een praatje te maken. Een aanrader!