Proeverij de Kroon

• Mastercard , Pin
  • Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
JohanVoog .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Op een regenachtige avond dit eetcafé binnengegaan; dat was een poos geleden dat we hier waren en voor sommigen de eerste keer.
Tafel direct voor 5 geschikt gemaakt door de eigenaar.

Vooraf: garnalenkroketjes (prima van smaak), heerlijke uiensoep met gesmolten kaas en 'pittige' Buffalo Wings ( 6 kleine kipstukjes: niet pittig!). Kommetje met 10 hele kleine stukjes stokbrood en wat kruidenboter erbij.

Hoofgerechten: runderschnitzel (weekmenu ), saté van de haas en biefstuk Calva. Alles geserveerd met een kommetje eenvoudige salade en twee kommetjes dikke friet en klein schaaltje zalige (wat zurig frisse) mayonaise.
De runderschnitzels ietwat aan de rauwe kant, goed op smaak gebracht. Saté voorzien van pindasaus en gebakken uitjes en twee kleine stukjes kroepoek. Saté perfect gaar en mals. Biefstuk prima gebakken en mooi van kwaliteit. De (waarschijnlijke fabrieks-) friet was adequaat gebakken in schone olie of vet. Salade vrij gewoontjes aangemaakt.
Schotels aangekleed met reepje suikermeloen en schijfje sinaasappel.

Desserts: stroopwafelijs, dame blanche (chocolade reeds aangebracht en niet apart geserveerd, helaas) en eiwitschuim gevuld met vanilleijs: prima van smaak.

Flesje Merlot Cabernet Sauvignon huiswijn (€ 19,50): een lekkere huiswijn (6 glaasjes uit fles). Verders wat Amstel maltbier, Coca Cola light en Ice Tea.

De genuttigde voorgerechten varieerden van € 5,00 tot € 7,50.
Onze hoofdgerechten varieerden van € 12,50 tot € 19,00 (excl. voor- en nagerechten dus).
Toetjes van € 6,50 tot € 7,50.

Pluspunten: vriendelijke bediening, prima sfeer, goede ontvangst, ronde tafel, schone katoenen servetten maar allerbelangrijkst: goede kwaliteit van de bereide gerechten.

Opmerkingen: frites, mayonaise, Buffalo Wings, salade en stokbrood wat karig. Tekort aan frites bijbesteld en -deels- op rekening gekregen. Beter om frites mee te serveren op borden hoofdgerecht (dan valt de kok ook op dat het wat weinig is)

Tenslotte: deze hernieuwde kennismaking met Proeverij De Kroon is een aanbeveling om dit etablissement weer vaker te gaan bezoeken. Eten is duidelijk met aandacht bereid. Hoeveelheden staan in verhouding tot de prijzen (+/-€ 35,00 per persoon) maar geschikt voor niet al te grote eters.
LisetteK .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Ouderwets gezellig eetcafé. Het echtpaar zorgt voor een goede ontvangst en een prettige sfeer. Het eten is simpel maar in orde.
Erik121970 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Echt een leuk eetcafé met heerlijke simpele gerechten leuke en goede bediening. heerlijke biefstuk een de beste tonijn ooit gegeten
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Het is een heerlijk pretentieloos restaurant waar ik zo nu en dan graag kom als Weesper.
Het eten is OK, niet super bijzonder, de bediening is altijd vriendelijk en de toetjes zijn ook lekker. Als je er niet meer van verwacht dan zeg maar eetcafé heb je een plezierige avond in een gezellige sfeer.
RBauwens .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Laatst wat gegeten met een grote groep. Het was eigenlijk precies zoals ik had verwacht. Niet als te duur, niet heel speciaal maar ook niet heel duur. Het was erg rustig waardoor we ons eten lekker snel kregen. Ook de bediening had daardoor weinig te doen, maar werden er gelukkig niet lui van! Mijn varkenshaas met pepersaus was heerlijk. Mooi stuk vlees met een goede saus. De aardappels en salade erbij waren niet bepaalt goed. Die maak ik helaas zelf lekkerder.