Proeverij de Koekfabriek

Westzijde 188 1506 EK Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant Proeverij de Koekfabriek

Uit eten duur? Niet bij Proeverij De Koekfabriek in Zaandam. Voor de prijs van 22,50 euro heb je gegarandeerd een uitgebreid diner. Bij De Koekfabriek worden namelijk onbeperkt gerechten geserveerd tussen 17.00 en 22.00 uur. Vijf uur onbeperkt én smaakvol dineren inclusief bediening aan tafel voor een hele vriendelijke prijs dus!

Het woordje ‘proeverij’ staat niet voor niets voor de naam van De Koekfabriek. Proeven en genieten met allerlei lekkere hapjes is wat je hier doet. Kies voor slechts €22,50 van de menukaart, met een keur aan vis,-, vlees- en vegetarische gerechten.

Verandering van spijs doet (lekker) eten is het motto van De Koekfabriek. Je zit niet vast aan de keuze van één hoofdgerecht, maar kunt allerlei gerechten uitproberen. Ook datgene waar je altijd al benieuwd naar was, maar nooit als hoofdgerecht durfde te kiezen. Zo kan uit eten gaan nooit tegenvallen, want als een gerecht toch niet bij je smaakbeleving past, is er nog genoeg te genieten van alle andere lekkere hapjes.

Heel eerlijk: over smaak valt niet te twisten. Neem daarom gerust de ‘proef op de som’ en oordeel zelf. Want of je nu een vleesliefhebbers bent, graag een visje hapt of liever vegetarisch eet; het menu van De Koekfabriek in Zaandam biedt voor iedere smaak wat wils.

Kwaliteiten:

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi
H B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Dit restaurant is vooral geschikt voor mensen die willen eten voor weinig geld en niet zo kritisch zijn op het gebodene. Voor mij, als kookliefhebber, was het eten ver onder de maat. De spies met tonijn was totaal drooggebakken, sommige blokjes waren zelfs zwart verbrand. Ieder gerecht wordt geserveerd met sausjes die uit flesjes lijken te komen. De salade bestond uit een paar stukjes ijsbergsla, tomaat en komkommer met een kloddertje cocktailsaus. De friet was kurkdroog (opgewarmd in de oven?), de mayonaise zoet. De ratatouille leek uit een potje te komen, de wildbouillon smaakte ook alsof het uit een pakje kwam. De ravioli hadden harde randjes. Het lijkt erop dat ze hier vooral assembleren in plaats van koken.
Funkyjazz .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
De derde generatie Koekfabriek voor ons. De eerste koekfabriek was prachtig: de orginele gele tegeltjes op de vloer en een prachtige betonnen bar, resulterend in een industriele uitstraling maar deed wel koud aan. Gelukkig was het eten warm en bovendien lekker. Mediteriaans, portugees. De volgende eigenaar heeft de gele tegeltjes verborgen door een donkere houten vloer, de betonnen bar vervangen voor een klassiek houten model. Minder industrieel maar wel warmer en zette de keuken op een prima niveau voort.
Nu een typisch zaanstreeks model: "all you can eat" voor een lage prijs. Benieuwd als wij waren, gisteren een hapje wezen eten voor 19,95 pp. Geen geld als je bedenkt dat menig restaurant deze prijs vraagt voor een hoofdgerecht. De kaart bestaat uit 25 gerechten excl. een desert. Gerechten van elk 100 gram, zoals de aardige serveerster ons uitlegde. Elke gang 1 gerecht kiezen, smikkelen en het volgende bestellen.
Garnalen piri, standaard carpacio smaakte prima. Zo ook de makreel en de inktvis ringen. Vervolgens het vlees: ossenhaas en kippenbouten. De ossenhaas was niet lekker. Structuur was taai en het vlees smaakte zurig. Ik heb het niet opgegeten daar het gewoonweg niet lekker was. Wij hebben de serveerster hierop geattendeerd en zij nam de kritiek goed op, Zij zou het voorleggen aan de kok. De kip was goed gaar maar miste smaak. Daarna nog meer vlees: spareribs en een biefstukje. Beide goed maar niet bijzonder. Terwijl mijn lief nog smikkelde van champignons wachtte ik geduldig op het desert: een mousje met een bolletje ijs en een sousje: prima.

Dus ja...eigenlijk wel verbaasd over de prijs kwaliteit verhouding, deze is gewoonweg uitstekend. Het restaurant zat vrij vol hetgeen aangeeft dat de formule werkt. Verwacht geen exotische kooktechnieken maar als je voor een lage prijs gezellig wil eten is dit een prima restaurant.
Al moet ik mijzelf wel over de vervangende schaamte van het all you can eat principe heen zetten.
Danusia T.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Lekker gegeten bij de Koekfabriek. Niet heel bijzondere gerechten, maar wel supervers en erg lekker.
Begonnen met een verse tomatensoep, gevolgd door lekkere carpaccio. De spareribs waren zoals ze horen te zijn: het vlees viel van het bot! Dessert was niet heel bijzonder. Kortom: voor een leuk prijsje lekker gegeten.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Vriendelijke ontvangst, ook prettig voor de kids. Prima keuken. Leuk om meerde gerechten te proeven!

Onze zoon van 3 is fan van de spare ribs (3 porties). Veel verse producten.

Echt een aanrader.
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
Als je nou iets bijzonders wilt meemaken kom dan kijken in het honderd jaar oude pand van Verkade langs de Zaan. "De Koekfabriek" is nieuw leven ingeblazen en vorige maand geopend en de eigenaren, vader en (voornamelijk) zoon Noel, hebben geweldige ideëen in dit prachtige pand waar de nijverheid nog gonst in de wanden.

Pa heeft zelf verbouwd en heeft dat schitterend gedaan zodat klanten in een prachtige en gezellige ambiance zitten. Nog vóór de opening kreeg ik een rondleiding! Hoe gastvrij is dat! Hier is het fijn toeven met fijne mensen in de bediening. Eten is hier veel voor weinig, voor €19,95 onbeperkt dineren van 17 tot 22:00 uur (kinderen 11,50). Lijkt me niet verkeerd met zo'n geweldige menukaart. Bij mooi (of droog) weer is het terras aan de Zaan een aanrader voor wie van water houdt (ik dus)

Kortom:
*Toffe kaart, helemaal mijn smaak
*Gastvrij en vriendelijke bediening
*Prachtige ambiance
...men gaat mij hier nog vaak zien