Proeverij de Azijnmakerij

Maurikstraat 20 3701 HC Zeist Nederland Kaart

Over het restaurant Proeverij de Azijnmakerij

Bij Proeverij De Azijnmakerij in het hart van Zeist kun je genieten van smaakvolle gerechten in een sfeervolle huiselijke omgeving op een unieke locatie. Het restaurant is gevestigd in een prachtig monumentaal pand.

Proef traditionele Franse en Italiaanse gerechten met een exotische twist. Deze worden bereid met pure ingrediënten zonder het gebruik van half- of kant en klare producten.

Zo kun je vooraf genieten van een heerlijke Thaise gelakte varkenshaas met een kruidensalade. Gevolgd door een gebraden kip met sinaasappel, venkel en Pernod. En als afsluiter een heerlijke gegrilde ananas met kardemon kokosroom en praline.

Laat je verrassen door de traditionele gerechten met een exotische twist en geniet van de unieke locatie bij Proeverij De Azijnmakerij in Zeist.

Meer informatie over restaurant Proeverij de Azijnmakerij

Bushalte op 40 meter afstand
  • Kom je met de auto?
    Ons monumentale pand bevindt zich in een smal steegje, het is niet mogelijk om met de auto direct voor de deur te parkeren. Parkeren kan het makkelijkst in de parkeergarage aan Het Rond 1. Wij zitten 30 meter achter het gemeentehuis, kijk op Google maps,
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Geopend op dinsdag tot en met zaterdag vanaf 10.30. De keuken sluit rond 21.30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Proeverij de Azijnmakerij

Maud N.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Leuke plek, lekker eten, fijne bediening. Heerlijke wijn!
R.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Het is moeilijk te vinden in het centrum van Zeist. Het zoeken is meer dan de moeite waard, het is een bijzonder leuke en authentieke zaak die het bezoek meer dan waard is. De vingerwijzer zal zeker zijn dienst gaan bewijzen.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Locatie leuk. Jammer dat de diamanthaas lauw/koud was
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Gezellig, niet te groot restaurant, goede bediening en service (kon zelfs met een tikkie betalen want was geld vergeten) en lekker eten.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Mooi bereid en mooi opgediend. Wijn qua prijs aan de hoge kant, maar smaakte wel goed. Qua temperatuur niet te dunne kleding aan.
Zeer de moeite waard om het steegje achter het gemeentehuis in te gaan!!
D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Heerlijk gegeten in een karakteristiek pandje. Top! Zeker een aanrader.
Genoeg keuze op de kaart en alles even smaakvol bereidt.
V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Wij zijn tevreden. Het is een uitdaging om er wat van te maken voor de kok. Het gebouw doet wel rommelig aan.
dat konden we niet zo erg waarderen
Wil en Kees van Reenen
Sandeep P.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Lekker eten en vriendelijk maar bovenal persoonlijke aandacht bij de bediening. Zeer zeker een restaurant om aan te raden!
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Prima gegeten in een fijne aparte kamer. Goede bediening die goed de gewenste snelheid van de gangen aanvoelde. Beetje slechte akoestiek en wat warm, maar gelukkig konden er wat deuren open.

Aanrader voor een besloten avondje!
K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Alles klopte en was heel plezierig, zowel de reservering als de maaltijd. Mooi opgemaakte borden, met zorg uitgeserveerd, goed van smaak, vriendelijke bediening, helaas rumoerige mensen aan het tafeltje er naast, maar dat kan overal gebeuren!
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Nette sfeervolle ruimte. Goede en vriendelijke bediening. Gerechten zijn van goede kwaliteit. Keuken in de zaak ook wel bijzonder.
Job V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Geboekt met groupon. een leuk pandje ,vroeger een azijnfabriekje, waarvan de benedenverdieping redelijk intact is gebleven.(jammer van de misstaande slinger rode led lichtjes aan de open keuken) Groupon meldt een 4-gangen diner, maar daar moest om gevraagd worden :een kopje lekkere gazpacho en een bitterbal van bospaddestoelen daarna werd het wachten geblazen. de voorgerechten waren redelijk (thaise kipsalade en een lamskoteletje met gortparels) weer wachten tot de hoofdgerechten er stonden (we klokten1.45 uur) De hoofdgerechten vielen zwaar tegen: een klein stukje rode poon, wat vol met graat zat en een surf en turf van 3 blokjes diamanthaas (60 gr. maximaal) en 3 gamba's op een bordje, waar ook nog eens een schaaltje friet en een bakje mayonaise stonden!
De bestelde wijn werd niet gebracht. Toen we het eten op hadden, was er pas weer contact met de bediening : O, ja wijn vergeten, zal ik het nu brengen? Heeft het gesmaakt? Er zat wel veel graat in de rode poon, niet erg lekker om zo te eten. Ja, dat weet u, er zit nou eenmaal veel graat in! Ik vond het wel een heel mager portie surf en turf, als dat voor 24 euro op de kaart staat. Ja, maar dat heeft u er met de groupon niet voor betaald! Oh, het was een speciaal groupon hoofdgerecht? Nee ,hoor, we serveren voor dit gerecht 180 gram vlees en 3 gamba's Ja maar dit was toch geen 180 gram, 3 blokjes aan een satestokje? Daar ga ik niet over discussieren! Enfin, het dessert duurde weer een hele tijd en toen het er eenmaal stond misten er weer ingrediënten : o, ik al het even navragen, Er verder niets meer over gehoord. Kortom een hele teleurstelling, deze 2 uur en 3 kwartier lange zit. En of het nou lag aan het feit ,dat er een gezelschap van 14 personen zat, of dat 1 man in de keuken 1 man in de bediening veel te weinig is om klanten goed te verzorgen?
Voorlopig dus voor ons de chagrijnmakerij!
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Het eten was lekker, maar niet heel origineel. De prijs was ietwat aan de hoge kant en de porties ietwat aan de kleine kant.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
De ontvangst verliep ongemakkelijk. Wij hadden via de website gereserveerd, maar het leek wel of wij ongelegen kwamen. Eenmaal aan tafel werd niet gevraagd of wij iets wilden drinken. Pas enige tijd later, bij het opnemen van het bestelling, hebben wij zelf moeten aangeven graag iets te drinken te willen bestellen. De kaart is beperkt en daarvan waren twee hoofdgerechten niet meer te bestellen. Het hoofdgerechten, rode poon en parelhoenfilet, waren lauw warm en daardoor waarschijnlijk minder smakelijk. De wijn smaakte erg goed, maar werd tot twee keer toe bijgeschonken uit een andere fles. De nagerechten, ananas carpaccio en chocolade lavacake, waren mooi opgemaakt en erg smaakvol.
Ieneke M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Op het moment dat wij daar waren is er een gezelschap van 16-18 personen dus is het druk voor persoon in kwestie om iedereen tegelijk te bedienen, ook met redelijk vol bezette stoelen, maar het even wachten is wel waard!
De Klein K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Hier gegeten via Groupon. Het menu op de site van Groupon was totaal anders dan de menukaart in het restaurant zelf. Vis op de kaart was op (terwijl we als eersten in het restaurant zaten). In plaats daarvan was er rode poon. Deze zat vol met graten. De aardappelgratin daarnaast was niet gaar. Zeker geen menu ter waarde van 111,50 euro voor 2 personen.
M.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
prettige rustige omgeving, het eten lekker ook met de lactose, aanpassing

We hadden het over de naam :restaurant-proeverij de Azijnmakerij
Geeft een wat samentrekkende mond/maag reflex.
"De Oude Azijnmakerij" geeft meer afstand in de tijd en minder zuur gevoel!!
Een idee?.. met vriendelijke groet, Gerda van Hulst
Z.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
We hadden de aparte ruimte geboekt (zonder extra kosten). Goede bediening en uitstekend eten! Aanrader, wij gaan volgende keer weer hier naar toe.
V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Zeer lekker, smaakvol menu ! Zeer vriendelijke bediening ! Echt een aanrader !
Het was opvallend rustig, misschien door de, een beetje, verborgen ligging.
Het loont de moeite om het restaurant te bezoeken.
Annelijne V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Dit was echt top! Heerlijk eten, goede service, leuke sfeer en onverwachts aparte locatie (op een leuke manier). I kom zeker nog eens terug!