Proeverij de Azijnmakerij

Duur
Erg lang
Strietman .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
zeer matig. garnalen croquet smaakte naar kreeftpasta en bevatte slechts 1 Hollandse garnaal. salade zag er grauw uit. verder gevraagd om een fles wijn op tafel. nooit gekregen maar wel aparte wijnen moeten afrekenen. geen aanrader. wacht tijden erg lang
Sigrid B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Een echte aanwinst voor Zeist. De locatie is even zoeken en het terrein eromheen krijgt (nog) niet de schoonheidsprijs maar als je binnen bent, voel je je gelijk welkom. Informeel, kleurrijk en gastvrij. Er wordt hard gewerkt in de keuken en dat wat op je bord verschijnt is smakelijk en verrassend. Zowel vis als vlees. Het smaakt goed en is mooi bereid. We komen zeker en heel graag terug. Succes met deze fijne nieuwe zaak.
David-cs .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wij hebben een fantastisch menu gegeten met een groep van 10 personen in een eigen "private dinner" zaal, amuses zeer origineel, in azijn gegaarde zalm en ook de diamanthaas was prima; grand dessert met panna cotta met framboos en koffie ijs en zeer passende wijnkeuze, Grüner Veltliner en heerlijke Valpollicella. Gastvrij onthaald door Frans en zijn team, complimenten!
Hansmulder .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Wat een top restaurant. De chef combineert echt heerlijk zijn gerechten, waanzinnig lekkere en bijzondere wijnen op de kaarten en een bijzonder en sfeervol gebouw. Heerlijke avond gehad met ontspannen bediening. Prijzen voor die kwaliteit helemaal top. Hier komen wij terug!
WilbertK .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Een bijzondere aanwinst in Zeist. In een prachtige ambiance eten, in ons geval met een grotere groep in een van de aparte kamers. Sfeer uitstekend, gerechten met aandacht en zorg bereid, bediening keurig en attent en een chef die ondanks de drukte de tijd neemt om persoonlijk uitleg te geven bij gerechten en wijnen. Kortom een echte aanrader. Wij komen hier weer.
Cecile B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Leuke hippe en sfeervolle nieuwe locatie in Zeist. Een aanrader. Lekker gegeten en genoten van goede wijntjes. Bediening was helemaal ok. Smaakt naar meer ;)
Wel jammer dat het zo moeilijk te vinden is, maar zeker het zoektochtje waard.
Jos- .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Een nieuw restaurant in Zeist! Daar gaan we natuurlijk kijken, en gezien de recencies lijkt het een goede keus. Het restaurant heeft 2 kamers. 1 helemaal leeg en 1 tot de nok gevuld. We werden in het lege deel gezet en na een kwartier opgehaald omdat er een tafel vrij was in het drukkere deel. Gezellige ambiance, ietwat gehorig. De sfeer is goed en de bediening doet zijn uiterste best, maar lijken het net te druk te hebben. Het eten (open ravioli met parelhoen, zeebaars en zalm, 2x diamanthaas) kan nog wel wat meer smaak gebruiken. Op de rekening vinden we uiteindelijk een niet gedronken fles Chardonnay terug. De twee glazen Syrah zijn dan weer vergeten. Allemaal goed opgelost. De Azijnmakerij is een leuke tent, die wat last lijkt te hebben van het vroege succes.
Beste Jos, dank je wel voor je recensie. Alle feedback gebruiken we om te zorgen dat een bezoek aan Proeverij de Azijnmakerij een goede beleving is. Natuurlijk zien we je een andere keer weer graag terug zodat je ziet dat we naar je hebben geluisterd.
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wat een belevenis. Nooit eerder meegemaakt dat bediening zo vriendelijk en toch zo onprofessioneel is. Het is bijna grappig. Je krijgt niets, maar dan ook echt helemaal niets, nee echt , tenzij je luid en duidelijk de aandacht opeist van de bediening. Ik heb mensen zien opstaan en naar de bediening zien toelopen..... Helaas ik maak geen grapje.
De bediening was druk heel druk met uitserveren. Geen moment werd naar tafels borden glazen... mensen gekeken .
Het begon met ons al meteen goed. De reservering die vorige week was gemaakt was......niet genoteerd. Vervolgens werden wij zeker 10 minuten genegeerd. Toen, op het onbeleefde af, de aandacht opgeëist. Respons was uitermate oprechte excuses en vriendelijk. Al doende leer je. Dus vragen. Niets komt vanzelf.
Tafels om ons heen waren minder snel lerend . Naast ons duurde het bijna een uur voor het 1e gerecht op tafel kwam. Zij dreigden op enig moment weg te gaan.... achter ons is iemand meerdere keren opgestaan om iets te krijgen . Een andere tafel zag ik zelf een bordje ophalen bij de keuken ....
Mensen die even op een tafel moesten wachten in een aangrenzende ruimte werden aan tafel gezet voordat die tafel was afgeruimd....

Oh ja,het eten.
Het eten is ok. Af en toe wat pretentieus culinair. Zo was het hoofdgerecht van mijn 2m grote man een stukje goed bereide eendenborst met een minuscuul stukje aubergine en een kroepoek in de vorm van een spaghetti sliert...... Thuis heeft nog een bak ijs weggewerkt.

De rekening kwam ook met een (niet) verrassing. Er waren 2 glazen wijn niet aangeslagen. We hebben dat maar gecompenseerd door ruim naar boven af te ronden. De schade: €100 voor 3 gangen met 2 personen. Een professionele bediening had ons zeker 4 tot 6 glazen wijn extra kunnen slijten....

Ik zou zeggen neem eens een cursus bij mijnheer Reinders.......
Anders voorzie ik een kort leven voor dit etablissement zodra de nieuwigheid er van af is. En dat zou toch jammer zijn. Het is voorwaar een unieke locatie. De potentie is er . Het schort echter nog ernstig in de uitvoering
Beste Proever 44344, dank je wel voor je uitvoerige recensie. Ons doel is van elk bezoek aan Proeverij de Azijnmakerij een fijne ervaring te maken. Hiervoor hebben we de feedback van al onze gasten nodig. We nodigen jullie van harte uit om een andere keer weer binnen te komen zodat jullie zien dat we ook hard aan de uitvoering hebben gewerkt.
Lagers .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Zeer matige ervaring. De eigenaar kwam in een wat gestresste toestand bij onze tafel staan "kletsen" en bracht een erg onsmakelijk rookwalm met zich mee. Kennelijk had hij net buiten staan paffen. Dat was meteen al een bijzonder slechte binnenkomst.
Hij zou met een passende wijn voor bij het diner langskomen, maar is dat vergeten.
De bediening was langzaam en onhandig en wist eigenlijk niks. Het eten was niet onaardig, maar bijzonder weinig en toen we daar een opmerking over maakten, werd daar weinig mee gedaan, geen suggestie voor aanvulling van de maaltijd. Toen maar zo snel mogelijk de plaat gepoetst.
In zijn algemeenheid was het een merkwaardige ervaring en helaas geen 1 april grap.
Book73 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Mooi restaurant met sympathieke eigenaar/bediening. Hoewel we graag voordeel van de twijfel geven, ging er zo veel mis en was het eten zo matig dat we niet terugkomen. De baas (zoals genoemd door serveerster) vertelt ons bij binnenkomst dat onze tafel niet vrij is. We worden geparkeerd en krijgen een glaasje van de zaak. Pas na 15 minuten zien we ieman die een wijntje komt brengen. We zijn gecharmeerd van de serveerster en de entourage. Maar eten is koud, smakeloos en meermaals wordt iets vergeten. Het lijkt alsof men een drukke vrijdagavond nog niet aankan. De 'baas' komt geen praatje maken maar laat zijn jonge serveerster voor oplossingen zorgen. Zwaktebod. Veel beterschap gewenst.
Beste Book73, dank je wel voor je recensie. Het doel van Proeverij de Azijnmakerij is van elk bezoek een fijne ervaring te maken. Helaas zijn we daar bij jullie bezoek blijkbaar niet in geslaagd. We luisteren naar alle ervaringen en gebruiken die om ons continue te verbeteren. We nodigen je graag uit om toch een volgende keer terug te komen om te ervaren wat we met je feedback hebben gedaan.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Laatst gegeten met groep vrienden. Erg leuke en ongedwongen sfeer. Met name de basic inrichting sprak me erg aan. Gerechten waren prima, fantastisch vleesplankje vooraf. Hoofdgerechten waren uitstekend en precies goed qua hoeveelheid. Leuk dat de kok zelf kwam uitleggen wat we voorgeschoteld kregen, inclusief anekdotes! Voor herhaling vatbaar.
Goudsmaak .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Recent geopende "proeverij" in fraai gerestaureerd pand. Gastvrije ontvangst, prettige ambiance.
Het lukt prima om smaakvolle gerechten zo te bereiden, dat de hoofdaccenten (bijvoorbeeld geroosterde pompoen in het voorgerecht en eendenborstfilet in het hoofdgerecht) goed tot hun recht komen. Voorverwarmde borden dragen ook bij aan dat effect.
Al met al: een aanwinst voor Zeist !
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Min of meer verscholen en daardoor moielijk te vinden. Dat komt omdat de omgeving nog bebouwd wordt, dus het zal wel goed komen. Een historisch pand is met liefde gerestaureerd en met gevoel ingericht. In het lunchlokaal voelen we ons direct op ons gemak. De kaart biedt ruime keus, mijn lief en ik kiezen beiden voor Salade Ceasar. Die wordt zonder opsmuk geserveerd. Het gerecht moet het hebben van de smaak en dat is gelukt. Malse, sappige kip met veel smaak, frisse appel, walnoot, knapperige salade en een geslaagde dressing, die niet overheerst. De koffie is goed. De bediening is attent. Hier komen we vaker.
Gertjan L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Plezierig nieuw ding in Zeist, blijkt lastig te vinden, maar alles is nog nieuwbouw en bordjes zijn er nog niet. Het pand zelf is een gerestaureerd gebouw met eerlijk hout en staal. Prima sfeer. Gaan er lunchen. Bediening is persoonlijk en direct. Niet heel snel, maar we hebben geen haast. Alles is lekker en vers gemaakt. Ik neem een clubsandwich. Prima brood, alles goed. Jus d'orange is vers geperst, dus ook niet ijskoud. Goed. Eén opmerking. Lang houdbare melk is minder lekker in de goede koffie, dan verse.
Restaurant_proever .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Vol nieuwsgierigheid hier naar toe gegaan. Even goed kijken waar het nu is maar als je binnen stapt in de gemoedelijke ruimtes voel je er thuis.
Wij zaten in de zijkamer waar je niet in de keuken kan kijken maar de sfeer net zo goed is.
Uit de verrassende menu kaart een goede keus gemaakt en er erg smakelijk van gegeten. Goede wijn erbij. De eigenaar deed de bediening en had even de tijd om vragen te beantwoorden. Overal is dit een aanrader waar Zeist trots op kan zijn.
De prijs kwaliteit verhouding is erg goed en eerlijk!
Beste restaurant proever, dank u wel voor de positieve feedback. Met nog geen 3 weken open zijn we blij om te lezen dat onze wens om een balans te creëren tussen goed eten, prettige atmosfeer en de juiste prijs over komt. Graag zien we u terug in Proeverij de Azijnmakerij.
NielsRoosmalen .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Zaterdag 27 februari gegeten in dit nieuwe restaurant, en het was gewoon erg goed. Originele locatie welke wel even zoeken is. Prima gerechten ( ik koos als voorgerecht gerookte ribeye met schorseneren en als hoofd zwarte vongole en niet te vergeten de lekkere amuse) met mooie wijnen en goed pils van de tap. Zeker een aanwinst en wij komen terug.
MKarsenbarg .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Leuke, historische locatie met een fijne kaart. Kleinschalig met goede service. Het eten was lekker en vooral de kaasplank een mooie verrassing.
Kik2 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wat is het hier leuk! Lastig vindbaar, maar neem vooral de tijd om er te komen: het is het zoeken meer dan waard! Historisch pandje, enorm leuke inrichting. Zeer persoonlijke bediening (zelfs de kok kwam even uit de keuken voor een praatje). Prima kaart, prijs/ kwaliteit zeer oké. Hier gaan we zeker terugkomen!
Tjeerd D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Informele sfeer in een historisch pand. Heerlijk eten en een gastvriendelijke omgeving.
Bijzondere avond, wij komen zeker terug.
Rob_Proost .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Op de eerste dag na de opening maak De Azijnmakerij een goede indruk. Sfeervol, relaxed en warm gevoel tijdens een waanzinnig goeie bak koffie en heerlijke lunch… Top locatie, leuke mensen, prima kaart!