Proevens

Gelkingestraat 58 9711 NE Groningen Nederland Kaart
31-502041287

Over het restaurant Proevens

Klassiek met een knipoog

Rock & roll op het bord! Hoe ervaren de chef ook is, hij blijft innoveren en steekt Nederlandse klassiekers graag in een modern jasje. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. En het decor? Een retro bar, open keuken en knusse hoekjes om te zitten. Een leuk weetje is dat er ook kookworkshops gegeven worden.

Meer informatie over restaurant Proevens

Zondag & Maandag Gesloten
Dinsdag t/m Zaterdag is de keuken van 17.30 tot 21.30 Geopend

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
9,3
Pablo66 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Ze hebben van Proevens een sfeervol restaurant gemaakt met een moderne, maar toch gezellige uitstraling. Het eten wordt voornamelijk uit streekproducten bereid, mooi combinaties met een fijne wijnkaart (met voor de liefhebber ook een flink aantal open wijnen). De bediening was prima, ongedwongen maar met kennis van zaken. Mag zonder meer blijven!
lennartvl .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
We vonden het eten goed op smaak, erg creatief en mooi opgemaakte borden. Bij het hoofdgerecht (we aten Runderstaartstuk) zaten een aantal kleine garneringen die er niet alleen voor de sier lagen, het hele bord was een belevenis qua smaken! Het vlees zelf was mooi rosé gegaard maar leuk om te zien dat aan alles eromheen ook aandacht wordt besteed.

We drinken graag wijn maar zijn geen enorme kenners, dus erg leuk dat we goeie suggesties kregen en we ook rustig een paar wijntjes konden proeven voordat we beslisten.

Zeer gastvrije ober en we zijn goed en attent bediend. Op zich vond ik de prijzen prima voor wat we aten, alleen het voorgerecht voor 13 euro vond ik wat prijzig in verhouding.

De sfeer vonden wij persoonlijk wat open en niet zo knus als omschreven, maar gewoon prima en gezellig.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Heerlijk gegeten. De kok is duidelijk heel creatief. Mooie aparte en lekkere gerechten met een verukkelijk wijnarrangement erbij. Heel aardige bediening. Een absolute aanrader.

Een toerist uit Utrecht
Bert3062 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Mooie moderne gerechten, wordt veel met groentes gewerkt. Veel wijnen per glas. Leuke en sfeervolle inrichting. Attente bediening, kaart wordt meteen gebracht als er om vragen, dus niet eerst eindeloos een aperitief drinken.
Lynn T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Heerlijk gegeten, goede smaken en mooie gerechten. Goede bijpassende wijnen en een top bediening. Voor herhaling vatbaar!
Marten V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Fijne sfeer, prima zitten met uitzicht op de binnentuin van Schimmelpenninck. Is in voormalig pand van de Parelvisser. Lekkere gerechten, niet al teveel, smaakvol, erg goede wijnen. Je kunt ook zelf wat bij elkaar fietsen uit het menu en a la carte. De waddenharder (voorgerecht), haringachtig, en luchtgedroogd rundvlees (voorgerecht) met zevenblad (?!) waren erg goed. De rode poon (tussnegerecht) ook, maar beetje te zout. Hoofdgerecht landhoen met Grunneger droge worst is erg lekker. De sukade (hoofdgerecht) sappig en precies goed gebakken, wel tikkeltje rins. Een groot pluspunt is dat bijna alle wijnen per glas te krijgen zijn. Goede bediening, niet te aanwezig, goede informatie, ongedwongen. Aanwinst voor Groningen tussen goed eetcafé en restaurant in.
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Hele vriendelijke en kundige bediening. Spannende gerechten met lokale Ingrediënten. Restaurant is sfeervol. De meeste gerechten waren goed op smaak en prima porties. Aanrader
Rolf S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wij hebben als bedrijf bij dit net gestarte restaurant genoten van een kookworkshop en een aansluitend diner.
Het restaurant straalt een heel gezellige en open sfeer uit. Met haar leuke zitjes, hoekjes en doorkijkjes en open keuken is het een erg gastvrij restaurant.
De chef heeft oog voor smaak en ziet kans om zeer mooie gerechten te maken met onverwachte ingrediënten, die hij ook nog eens zo veel als mogelijk uit de eigen regio probeert te halen.

Gryteke S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wij zijn de eerste week, dat Proevens geopend was er naar toe geweest en dat was toch een leuke avond uit. Als eerste zie je bij binnenkomst een oude bar, wat een retro look geeft. Ook was er een chef tafel met uitzicht op de keuken, wat je niet vaak ziet. We hadden deze avond een 10 gangen proeverij, wat lekkerder was dan de keer dat ik bij een Michelinster restaurant heb gegeten. De tarieven voor deze maaltijd en service voor een echte avond uit vond ik meer dan goed. Voor het eten geef ik een dikke 10+ en de inrichting is super en comfortabel. Dus een echte aanrader voor een avondje uit!!!