Proevens

Gelkingestraat 58 9711 NE Groningen Nederland Kaart
31-502041287

Over het restaurant Proevens

Klassiek met een knipoog

Rock & roll op het bord! Hoe ervaren de chef ook is, hij blijft innoveren en steekt Nederlandse klassiekers graag in een modern jasje. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. En het decor? Een retro bar, open keuken en knusse hoekjes om te zitten. Een leuk weetje is dat er ook kookworkshops gegeven worden.

Meer informatie over restaurant Proevens

Zondag & Maandag Gesloten
Dinsdag t/m Zaterdag is de keuken van 17.30 tot 21.30 Geopend

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,3
Vogels W.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Fijne ambiance, prettig personeel.
Astrid P.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Top eten, top bediening. Op naar de ster!!!!
Christiaan T.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Fantastisch 4 gangendiner gehad met bijpassende wijnen. Dikke aanrader
Angele O.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Ronduit geweldige smaak uitdaging.
_jasper V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Erg goed gegeten voor een prima prijs! In totaal voor 2 personen 4 gangen ongeveer 130,-. Fijne sfeer, kalm tempo, mooie gevarieerde eerlijke gerechten en mooie wijnen. Het concept van het kaartloze restaurant spreekt ons ook erg aan. Ga zitten en laat je een avond verrassen. Aanrader!
Corinne D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Heerlijk gegeten! Prachtige gerechtjes met een goddelijke smaak. En een fijne sfeer.
Hendrikus B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Weer heerlijk gegeten - kom graag nog eens-
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad, echt gezellig dineren hier.
Janneke A.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Het drie-gangenmenu was verrassend, zowel het vegetarische menu als het vismenu. Het was vers, goed van smaak en structuur gebruik
Saskia B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Wat een sublieme ervaring. Heerlijke wijnen en smaakverrassingen met elk gerecht.
De keuze voor de stoelen vond ik wat afdoen aan de ervaring met het eten maar dat is een persoonlijke smaak.
Gastheer en wijn connaisseur maakten de avond nog completer.
Sharisca V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Wat een heerlijke ervaring. Ontzettend fijne persoonlijke, attente bediening. Zeer smakelijke, verrassende gerechten, prachtige zaak. Absolute aanrader! Hier kom ik graag terug.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Vanavond voor de eerste keer gegeten bij Proevens; het werd tijd! In dit restaurant is overal aandacht aan besteed: van het interieur, de borden en het bestek tot natuurlijk de gerechten. We gingen voor het 4-gangen (verrassings)menu. De kwaliteit van het eten en de wijnen is uitstekend. Prachtig opgemaakt, verschillende structuren, uitgesproken smaken. Heerlijk! De bediening is ook nog eens ontzettend hartelijk en kundig. Kan bijna niet beter!
Geert K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Wederom prima gegeten met verrassende gerechten en verrassende smaakcombinaties op mooi opgemaakte borden en goede bijpassende wijnen. Aanrader!!
Monique Q.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Het eten was heerlijk, het was voor mij precies genoeg maar voor mijn man was het te weinig. De uitleg over het eten en de bereiding was uitgebreid maar naar mijn smaak ook een tikkeltje overdreven: ik vind het fijn om te weten wat ik eet maar ik waande mij nu in een culinaire tv show
Gerard R.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten in een rustige, ontspannen omgeving. De gerechten waren afwisselend in samenstelling, structuur en smaak en de daarbij geschonken wijnen waren passend.
Renate G.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Verschrikkelijk lekker gegeten. Vegan geen probleem, veganistische spannende gerechten met zorg en aandacht gepresenteerd. Alle gerechten werden uitgelegd. Mooie wijnen met liefde voor het vak en verstand van zaken gepresenteerd en afgestemd op de persoon. Allen die aan tafel zaten komen zeker terug. Een dikke aanrader.
Charl C.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Ruim opgezette (hoe heerlijk is dat!) restaurant met de juiste balans tussen fris modern en gezellig warm. Prima bediening. Het eten veelal regionaal en zeer smaakvol bereid. Een tafelgenoot wou icetea drinken vooraf, maar kreeg op advies een zelfgemaakte aperitief op basis van kweepeer. Geweldig!! (En niet te zoet zoals zo vaak het geval is). Bij de groente o.a. gestoofde wortel en schorseneer - perfect bereid. Bij het dessert vond een tafelgenoot helaas een stuk plastic in haar crème fraîche. Duizend excuses en goedgemaakt door gratis koffie met friandises voor allen. Een zeer geslaagde avond - ik kom terug. Persoonlijk en attent bij het binnenkomen en verlaten van het pand.
jaap M.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Persoonlijke bediening, top eten, voor herhaling vatbaar. Verrassingsmenu was hap voor hap de moeite waard.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Gastheerschap met hoofdletters. Mooie gerechten.
Grietje V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving die niet te druk was.