Proevens

Gelkingestraat 58 9711 NE Groningen Nederland Kaart
31-502041287

Over het restaurant Proevens

Klassiek met een knipoog

Rock & roll op het bord! Hoe ervaren de chef ook is, hij blijft innoveren en steekt Nederlandse klassiekers graag in een modern jasje. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. En het decor? Een retro bar, open keuken en knusse hoekjes om te zitten. Een leuk weetje is dat er ook kookworkshops gegeven worden.

Meer informatie over restaurant Proevens

Zondag en maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 17:30 - 21:30

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Kookcursus , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,4

Jouw recensie over het restaurant Proevens

Lizette L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Wij hebben bij Proevens met een groep van 12 mensen gegeten. Omdat we met een groep waren kregen we het verassingsmenu. We hebben allemaal heerlijk gegeten. Een van onze groep eet veganistisch en die gerechten waren ook heerlijk. Bij alle gerechten werden ook goede bijpassende wijnen geschonken. Al met al een hele geslaagde avond. Wij komen zeker een keer terug om nog een keer te genieten in dit restaurant.
Chantal P.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
heerlijke eten, goed verzorgde opgemaakte borden. Perfecte wijnkeuze bij gerecht. Water werd spontaan aangevuld. Topbediening.
Nicolien B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk genoten van een 3 gangen menu, leuke wijnen bij het hoofdgerecht, en een spontane bediening !
Zeker de moeite waard als je een leuk avondje uit wil in Groningen
Hott00 S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk gegeten, top bediening.
rik V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Prima restaurant lekker en met wat speciale elementen erin. Prijs kwaliteit erg goed
Han V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijke avond in restaurant Proevens Groningen. Wat een heerlijk enthousiast team, Uitstekende gerechten. Waarbij de streek voorop staat Gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu met been bijpassend wijn arrangement! Je gewoon laten verwennen en dat kunnen ze daar. Voor ons een perfecte start van culinaire weekend!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
met vrienden een heerlijke avond gehad met heerlijk eten. Proevens heeft een buitengewone enthousiaste gastheer met kennis. Met flair en humor weet hij voor de juiste sfeer te zorgen. Dit restaurant is zeker een aanrader.
Laura P.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Wij gingen n.a.v. de zeer goede recensies op Iens bij Proevens eten. Daardoor waren onze verwachtingen erg hoog gespannen. Die werden niet helemaal waargemaakt. Dat lag deels aan het ontbreken van een verrassingsmenu en deels aan de entourage (geen tafelkleden en casual kleding bediening maken dat het restaurant geen 'exclusieve' uitstraling heeft zoals het Gerecht of de Prinsenhof). Wel hebben we lekker en gezellig gegeten. Bediening was zeer vriendelijk!

Tip voor de chef: wij wilden graag een verrassingsmenu, maar de ober zei dat dit was afgeschaft omdat 95% voor een verrassingsmenu koos en de inkoop hierdoor niet goed ging. De a la carte ingredienten moesten dan weggegooid worden. Ons advies zou zijn toch het verrassingsmenu - dat zo goed bij de naam Proevens past! - weer in te voeren en dan in plaats van a la carte eten. Dat zou dit restaurant uniek(er) maken. Wij zouden dan nog wel een keer terug willen komen. Nu is het restauran goed maar niet heel bijzonder ten opzichte van wat Groningen al kent.
R N.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijk gegeten: mooie gerechten, prima gecombineerd met voortreffelijke wijnen!
alya S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
4 augustus bij Proevens erg fijn bij Proevens gegeten. Ontvangst en bediening waren fantastish, de gastheer die door anderen geroemd wordt, verdient inderdaad een dikke pluim. De entourage was ook prima, heel anders dan de vroegere Parelvisser. Tafels voor twee iets aan de krappe kant. Het eten was goed met uitschieters richting subliem bij visgerechten. Erg genoten!
Allard N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Geweldige gerechten, maar ook geweldige bijpassende wijnen. Absolute aanrader
Edward K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Topavond gehad bij Proevens! Henk Jan is een ware kunstenaar in de keuken. Zowel de opmaak van de gerechten als de smaak waren fantastisch. De bediening was zeer vriendelijk en gaf goede uitleg bij de gerechten.
R V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
De waardevolle aanwinst voor Groningen.
Gerechten goed op smaak en representatief geserveerd door mede eigenaar Fabian.
Inrichting goed in balans. Prettige sfeer. Muziekkeuze kan iets beter.
Marloes S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Nog nooit eerder hebben we gegeten bij Proevens. Het is zeer goed bevallen. Er is nagedacht over de kaart en het eten was van goede kwaliteit. De bediening was echt top. Proevens kan zeker rekenen op nog een bezoek van ons!
F O.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Hebben heerlijk een verrassingsmenu gegeten met bijpassend wijnarrangement. Voortreffelijk. Hebben genoten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Henk-Jan blijft een geweldige kok, we missen alleen Visvliet, Wietske en de kleintjes. Maar we blijven komen, ondanks dat het nog meer omrijden is.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Een zeer verrassende ervaring. In dit restaurant komt alles te samen:
Goede warme ontvangst, prima inrichting, nazit mogelijk in de achtertuin, uitleg bij het eten, wijn proeven voor de uiteindelijke keuze, amuses extra, brood zelfgebakken extra, je kunt rustig met elkaar praten... en dan het eten:
Dit is van super klasse ( ervaring alle over the world). Dit restaurant komt voor ons in de top tien. Michelin ster waardig. Succes met jullie restaurant!
sibylle L.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Ik heb genoten van het heerlijke eten in Proevens, de bijpassende wijnen vielen erg in de smaak. De service was super! Er werd verteld wat er op het bord lag, en eventuele vragen werden duidelijk beantwoord. Heerlijke avond! Ik zou wel aanraden iets later te gaan eten dan 18:00 uur, we waren aan de vroege kant, er waren nog niet veel andere eters om ons heen, die kwamen een uurtje later wel.
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Wow! Met 2 personen alle voor- en hoofdgerechten geproefd. Ieder gerecht is echter al een proeverijtje van smaakjes en vooral texturen. De kok houdt blijkbaar vooral van afwisselend mondgevoel, van zalfjes en geleitjes tot krakend gefrituurde deegzakjes met inhoud. Kleine verrassingen als boterzachte stukjes lenteui. Wildachtige sukade van graangevoerd rund. Alleen de bao vonden we niet lekker, want te plakkerig. Iets meer brood erbij was prettig geweest, de kwantiteit van het eten was niet heel hoog.

Wijnen mochten we even voorproeven en konden we per glas bestellen. Buiten zitten, binnen eindigen, allemaal geen probleem. Fijn. Bediening adekwaat, wellicht zelf ietsje te glad.

We gaan zeker nog een keer terug.
Arnold S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Voor het eerst bij Proevens gegeten. Wij hadden op de website al gerechten uitgezocht op de menukaart maar er bleek met een nieuwe kaart te worden gewerkt. Achteraf was dit geen probleem want de gerechten die we geserveerd kregen waren uitstekend qua presentatie en smaak. Ook de bijpassende wijnen sloten naadloos aan op de gerechten. Een aandachtspunt is wel om de kaart op de website actueel te houden. Voor ons was het een geslaagde avond en hebben we erg lekker gegeten.