Proevens

Gelkingestraat 58 9711 NE Groningen Nederland Kaart
31-502041287

Over het restaurant Proevens

Klassiek met een knipoog

Rock & roll op het bord! Hoe ervaren de chef ook is, hij blijft innoveren en steekt Nederlandse klassiekers graag in een modern jasje. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. En het decor? Een retro bar, open keuken en knusse hoekjes om te zitten. Een leuk weetje is dat er ook kookworkshops gegeven worden.

Meer informatie over restaurant Proevens

Zondag en maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 17:30 - 21:30

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Kookcursus , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
9,3
R N.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
alya S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
4 augustus bij Proevens erg fijn bij Proevens gegeten. Ontvangst en bediening waren fantastish, de gastheer die door anderen geroemd wordt, verdient inderdaad een dikke pluim. De entourage was ook prima, heel anders dan de vroegere Parelvisser. Tafels voor twee iets aan de krappe kant. Het eten was goed met uitschieters richting subliem bij visgerechten. Erg genoten!
Allard N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Geweldige gerechten, maar ook geweldige bijpassende wijnen. Absolute aanrader
Edward K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Topavond gehad bij Proevens! Henk Jan is een ware kunstenaar in de keuken. Zowel de opmaak van de gerechten als de smaak waren fantastisch. De bediening was zeer vriendelijk en gaf goede uitleg bij de gerechten.
R V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
De waardevolle aanwinst voor Groningen.
Gerechten goed op smaak en representatief geserveerd door mede eigenaar Fabian.
Inrichting goed in balans. Prettige sfeer. Muziekkeuze kan iets beter.
Marloes S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Nog nooit eerder hebben we gegeten bij Proevens. Het is zeer goed bevallen. Er is nagedacht over de kaart en het eten was van goede kwaliteit. De bediening was echt top. Proevens kan zeker rekenen op nog een bezoek van ons!
F O.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Hebben heerlijk een verrassingsmenu gegeten met bijpassend wijnarrangement. Voortreffelijk. Hebben genoten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Henk-Jan blijft een geweldige kok, we missen alleen Visvliet, Wietske en de kleintjes. Maar we blijven komen, ondanks dat het nog meer omrijden is.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Een zeer verrassende ervaring. In dit restaurant komt alles te samen:
Goede warme ontvangst, prima inrichting, nazit mogelijk in de achtertuin, uitleg bij het eten, wijn proeven voor de uiteindelijke keuze, amuses extra, brood zelfgebakken extra, je kunt rustig met elkaar praten... en dan het eten:
Dit is van super klasse ( ervaring alle over the world). Dit restaurant komt voor ons in de top tien. Michelin ster waardig. Succes met jullie restaurant!
sibylle L.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Ik heb genoten van het heerlijke eten in Proevens, de bijpassende wijnen vielen erg in de smaak. De service was super! Er werd verteld wat er op het bord lag, en eventuele vragen werden duidelijk beantwoord. Heerlijke avond! Ik zou wel aanraden iets later te gaan eten dan 18:00 uur, we waren aan de vroege kant, er waren nog niet veel andere eters om ons heen, die kwamen een uurtje later wel.
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Wow! Met 2 personen alle voor- en hoofdgerechten geproefd. Ieder gerecht is echter al een proeverijtje van smaakjes en vooral texturen. De kok houdt blijkbaar vooral van afwisselend mondgevoel, van zalfjes en geleitjes tot krakend gefrituurde deegzakjes met inhoud. Kleine verrassingen als boterzachte stukjes lenteui. Wildachtige sukade van graangevoerd rund. Alleen de bao vonden we niet lekker, want te plakkerig. Iets meer brood erbij was prettig geweest, de kwantiteit van het eten was niet heel hoog.

Wijnen mochten we even voorproeven en konden we per glas bestellen. Buiten zitten, binnen eindigen, allemaal geen probleem. Fijn. Bediening adekwaat, wellicht zelf ietsje te glad.

We gaan zeker nog een keer terug.
A. J. S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Voor het eerst bij Proevens gegeten. Wij hadden op de website al gerechten uitgezocht op de menukaart maar er bleek met een nieuwe kaart te worden gewerkt. Achteraf was dit geen probleem want de gerechten die we geserveerd kregen waren uitstekend qua presentatie en smaak. Ook de bijpassende wijnen sloten naadloos aan op de gerechten. Een aandachtspunt is wel om de kaart op de website actueel te houden. Voor ons was het een geslaagde avond en hebben we erg lekker gegeten.
nando G.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Erg vriendelijk personeel, heerlijk eten.
Hilda K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Dit is de tweede keer dat ik bij Proevens eet en wederom ben ik hier zeer positief over. De gerechten zijn elegant, verrassend en smakelijk. De porties zijn precies goed en de wijn is fantastisch. Maar ik wil vooral het personeel complimenteren over hun gastvrijheid en gezelligheid. Eten bij Proevens is wat mij betreft een absolute aanrader.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, prachtig opgediend, hippe lokatie. Mooie smaak combinaties.
Floor E.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Wauw! Wat hebben wij heerlijk gegeten... we hebben ons laten verrassen met 5 gangen en van elke gang genoten. De gastheer maakte het af, en liet ons zijn heerlijke wijnen en port proeven ( en ja, zelfs het biertje mocht geproefd worden;-) !)
Een top avond gehad. We kwamen om 7 uur binnen en verlieten het restaurant om half 1, wij komen zeker weer!
Lekker-iete V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Kaart is niet uitgebreid maar biedt een leuke keuze. Door het aanbieden van een verrassingsmenu naast de kaart is er genoeg te kiezen. Gerechten zijn mooi opgemaakt. Voorgerecht van biet en geitenkaas zeer smaakvol. Ook de wilde gans vonden wij een mooi voorgerecht. Hoofdgerechten (wij hadden vis en vlees) goed bereid. Plezierige aandacht van de bediening. Veel ideeën voor wijnen bij de verschillende gerechten, wijnen die we met veel smaak hebben genuttigd.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wat een geweldige avond hebben wij gehad. Alle zintuigen werden volledig geprikkeld. Het eten zag er niet alleen prachtig uit, maar de smaken combineerden ook echt perfect met de bijpassende wijnen. Daarnaast willen wij ook echt benadrukken dat de gastheer een toegevoegde waarde is, omdat je door zijn enthousiasme al begint te watertanden voordat het eten op tafel staat.
Tjipke S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Uitstekend gegeten. Kleine kaart met verrassende lekkernijen. Vis, vlees & vegetarisch en alle drie - voor mij - even aantrekkelijk. Bediening (eigenaar?) had goede kennis van wijn, maar zonder pronkerig te doen.
BAMMM .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het heeft onze verwachtingen absoluut overtroffen, het was een fantastische avond met heel erg goed eten! Goede wijnen en uitstekende bediening :). Aanrader!