Proevens

Gelkingestraat 58 9711 NE Groningen Nederland Kaart
31-502041287

Over het restaurant Proevens

Klassiek met een knipoog

Rock & roll op het bord! Hoe ervaren de chef ook is, hij blijft innoveren en steekt Nederlandse klassiekers graag in een modern jasje. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. En het decor? Een retro bar, open keuken en knusse hoekjes om te zitten. Een leuk weetje is dat er ook kookworkshops gegeven worden.

Meer informatie over restaurant Proevens

Zondag en maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 17:30 - 21:30

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Kookcursus , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi
9,2
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Henk-Jan blijft een geweldige kok, we missen alleen Visvliet, Wietske en de kleintjes. Maar we blijven komen, ondanks dat het nog meer omrijden is.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Een zeer verrassende ervaring. In dit restaurant komt alles te samen:
Goede warme ontvangst, prima inrichting, nazit mogelijk in de achtertuin, uitleg bij het eten, wijn proeven voor de uiteindelijke keuze, amuses extra, brood zelfgebakken extra, je kunt rustig met elkaar praten... en dan het eten:
Dit is van super klasse ( ervaring alle over the world). Dit restaurant komt voor ons in de top tien. Michelin ster waardig. Succes met jullie restaurant!
sibylle L.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Ik heb genoten van het heerlijke eten in Proevens, de bijpassende wijnen vielen erg in de smaak. De service was super! Er werd verteld wat er op het bord lag, en eventuele vragen werden duidelijk beantwoord. Heerlijke avond! Ik zou wel aanraden iets later te gaan eten dan 18:00 uur, we waren aan de vroege kant, er waren nog niet veel andere eters om ons heen, die kwamen een uurtje later wel.
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Wow! Met 2 personen alle voor- en hoofdgerechten geproefd. Ieder gerecht is echter al een proeverijtje van smaakjes en vooral texturen. De kok houdt blijkbaar vooral van afwisselend mondgevoel, van zalfjes en geleitjes tot krakend gefrituurde deegzakjes met inhoud. Kleine verrassingen als boterzachte stukjes lenteui. Wildachtige sukade van graangevoerd rund. Alleen de bao vonden we niet lekker, want te plakkerig. Iets meer brood erbij was prettig geweest, de kwantiteit van het eten was niet heel hoog.

Wijnen mochten we even voorproeven en konden we per glas bestellen. Buiten zitten, binnen eindigen, allemaal geen probleem. Fijn. Bediening adekwaat, wellicht zelf ietsje te glad.

We gaan zeker nog een keer terug.
A. J. S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Voor het eerst bij Proevens gegeten. Wij hadden op de website al gerechten uitgezocht op de menukaart maar er bleek met een nieuwe kaart te worden gewerkt. Achteraf was dit geen probleem want de gerechten die we geserveerd kregen waren uitstekend qua presentatie en smaak. Ook de bijpassende wijnen sloten naadloos aan op de gerechten. Een aandachtspunt is wel om de kaart op de website actueel te houden. Voor ons was het een geslaagde avond en hebben we erg lekker gegeten.
nando G.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Erg vriendelijk personeel, heerlijk eten.
Hilda K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Dit is de tweede keer dat ik bij Proevens eet en wederom ben ik hier zeer positief over. De gerechten zijn elegant, verrassend en smakelijk. De porties zijn precies goed en de wijn is fantastisch. Maar ik wil vooral het personeel complimenteren over hun gastvrijheid en gezelligheid. Eten bij Proevens is wat mij betreft een absolute aanrader.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, prachtig opgediend, hippe lokatie. Mooie smaak combinaties.
Floor E.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Wauw! Wat hebben wij heerlijk gegeten... we hebben ons laten verrassen met 5 gangen en van elke gang genoten. De gastheer maakte het af, en liet ons zijn heerlijke wijnen en port proeven ( en ja, zelfs het biertje mocht geproefd worden;-) !)
Een top avond gehad. We kwamen om 7 uur binnen en verlieten het restaurant om half 1, wij komen zeker weer!
Lekker-iete V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Kaart is niet uitgebreid maar biedt een leuke keuze. Door het aanbieden van een verrassingsmenu naast de kaart is er genoeg te kiezen. Gerechten zijn mooi opgemaakt. Voorgerecht van biet en geitenkaas zeer smaakvol. Ook de wilde gans vonden wij een mooi voorgerecht. Hoofdgerechten (wij hadden vis en vlees) goed bereid. Plezierige aandacht van de bediening. Veel ideeën voor wijnen bij de verschillende gerechten, wijnen die we met veel smaak hebben genuttigd.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wat een geweldige avond hebben wij gehad. Alle zintuigen werden volledig geprikkeld. Het eten zag er niet alleen prachtig uit, maar de smaken combineerden ook echt perfect met de bijpassende wijnen. Daarnaast willen wij ook echt benadrukken dat de gastheer een toegevoegde waarde is, omdat je door zijn enthousiasme al begint te watertanden voordat het eten op tafel staat.
Tjipke S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Uitstekend gegeten. Kleine kaart met verrassende lekkernijen. Vis, vlees & vegetarisch en alle drie - voor mij - even aantrekkelijk. Bediening (eigenaar?) had goede kennis van wijn, maar zonder pronkerig te doen.
BAMMM .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het heeft onze verwachtingen absoluut overtroffen, het was een fantastische avond met heel erg goed eten! Goede wijnen en uitstekende bediening :). Aanrader!
Kyrill R.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gisteren voor het eerst gegeten bij Proevens, de ontvangst was meteen goed door de gastheer die ons heel enthousiast de opties van de kaart uitlegde. Uiteindelijk zijn we voor a la carte gegaan, omdat er het er gewoonweg heerlijk uit zag op de kaart. Het eten dat we vervolgens voorgeschoteld kregen was van uitstekende kwaliteit en overheerlijk. De bijpassende wijnen per gang waren dat zeker ook. Al met al een hele fijne eerste kennismaking met Proevens en meer bezoeken zullen zeker volgen!
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
perfecte keuze van de wijnen passend bij de voorgeschotelde gerechten.
goed gekozen gerechten, met verfijnde smaken, goede balans.
een aanrader

piter de fries
Martina S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Na een dagje shoppen in Groningen via Iens een restaurant gezocht. ik wilde 't liefst nét even wat anders dan anders. Dat heb ik hier zeker gevonden. Wat een passie voor eten bereiden en serveren en wat een smaak! Het 4-gangen menu is een aanbeveling. Prima wachttijd ook tussen de gerechten. Geweldig.
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Goede tip van een vriendin om hier te gaan eten, een heerlijk ontspannen avond gehad met alleen maar prachtige en vooral lekkere gerechten. 3 gangen verrassing- menu genomen, geen verkeerde keuze!! Verschillende wijnen erbij op aanraden van de aardige ober. Gezellige inrichting, warm , modern, mooie mix. Komen zeker terug!!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Bij Proevens prima gegeten. We zijn gegaan voor het viergangenmenu, aangevuld met kaas. Alle gerechten waren goed op smaak, al was de patrijs van het tussengerecht in onze ogen wat te ver gegaard en daardoor aan de droge kant. De bediening was vriendelijk en kwam regelmatig langs. Het was wel vrij rustig in het restaurant, terwijl ik dat gezien de kwaliteit van het eten niet zou verwachten, misschien nog iets meer aandacht aan de PR besteden. Mij heeft het eten in elk geval erg goed gesmaakt en ook de wijnen waren bij de gerechten telkens een goede aanvulling.
Jolande U.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Vriendelijk personeel in een gezellige, niet al te spannende, locatie. Eten was origineel en goed.
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gisteren voor het eerst Bij Proevens gegeten en dat viel niet tegen! Het interieur is modern en sfeervol en mooier dan vanaf de buitenkant (wellicht) doet vermoeden. De kaart is niet uitgebreid maar dat is geen minpunt, nu wat je geserveerd krijgt tongstrelend is: warme, goed gegaarde, originele gerechten. Puur met een twist. De bediening was attent en heeft ons bij onze gerechten een bijpassend wijnarrangement samengesteld waar wij zeer van hebben genoten. Het kaasplankje als afsluiter was zo heerlijk; in tijden niet zo'n origineel en passend plankje gehad! Kortom: zeer voor herhaling vatbaar!