Proevens

Gelkingestraat 58 9711 NE Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Proevens

Klassiek met een knipoog

Rock & roll op het bord! Hoe ervaren de chef ook is, hij blijft innoveren en steekt Nederlandse klassiekers graag in een modern jasje. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. En het decor? Een retro bar, open keuken en knusse hoekjes om te zitten. Een leuk weetje is dat er ook kookworkshops gegeven worden.

Meer informatie over restaurant Proevens

Zondag en maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 17:30 - 21:30

• Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Kookcursus , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi
9,1
Hilda K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Dit is de tweede keer dat ik bij Proevens eet en wederom ben ik hier zeer positief over. De gerechten zijn elegant, verrassend en smakelijk. De porties zijn precies goed en de wijn is fantastisch. Maar ik wil vooral het personeel complimenteren over hun gastvrijheid en gezelligheid. Eten bij Proevens is wat mij betreft een absolute aanrader.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, prachtig opgediend, hippe lokatie. Mooie smaak combinaties.
Floor E.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Wauw! Wat hebben wij heerlijk gegeten... we hebben ons laten verrassen met 5 gangen en van elke gang genoten. De gastheer maakte het af, en liet ons zijn heerlijke wijnen en port proeven ( en ja, zelfs het biertje mocht geproefd worden;-) !)
Een top avond gehad. We kwamen om 7 uur binnen en verlieten het restaurant om half 1, wij komen zeker weer!
Lekker-iete V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Kaart is niet uitgebreid maar biedt een leuke keuze. Door het aanbieden van een verrassingsmenu naast de kaart is er genoeg te kiezen. Gerechten zijn mooi opgemaakt. Voorgerecht van biet en geitenkaas zeer smaakvol. Ook de wilde gans vonden wij een mooi voorgerecht. Hoofdgerechten (wij hadden vis en vlees) goed bereid. Plezierige aandacht van de bediening. Veel ideeën voor wijnen bij de verschillende gerechten, wijnen die we met veel smaak hebben genuttigd.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wat een geweldige avond hebben wij gehad. Alle zintuigen werden volledig geprikkeld. Het eten zag er niet alleen prachtig uit, maar de smaken combineerden ook echt perfect met de bijpassende wijnen. Daarnaast willen wij ook echt benadrukken dat de gastheer een toegevoegde waarde is, omdat je door zijn enthousiasme al begint te watertanden voordat het eten op tafel staat.
Tjipke S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Uitstekend gegeten. Kleine kaart met verrassende lekkernijen. Vis, vlees & vegetarisch en alle drie - voor mij - even aantrekkelijk. Bediening (eigenaar?) had goede kennis van wijn, maar zonder pronkerig te doen.
BAMMM .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het heeft onze verwachtingen absoluut overtroffen, het was een fantastische avond met heel erg goed eten! Goede wijnen en uitstekende bediening :). Aanrader!
Kyrill R.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gisteren voor het eerst gegeten bij Proevens, de ontvangst was meteen goed door de gastheer die ons heel enthousiast de opties van de kaart uitlegde. Uiteindelijk zijn we voor a la carte gegaan, omdat er het er gewoonweg heerlijk uit zag op de kaart. Het eten dat we vervolgens voorgeschoteld kregen was van uitstekende kwaliteit en overheerlijk. De bijpassende wijnen per gang waren dat zeker ook. Al met al een hele fijne eerste kennismaking met Proevens en meer bezoeken zullen zeker volgen!
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
perfecte keuze van de wijnen passend bij de voorgeschotelde gerechten.
goed gekozen gerechten, met verfijnde smaken, goede balans.
een aanrader

piter de fries
Martina S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Na een dagje shoppen in Groningen via Iens een restaurant gezocht. ik wilde 't liefst nét even wat anders dan anders. Dat heb ik hier zeker gevonden. Wat een passie voor eten bereiden en serveren en wat een smaak! Het 4-gangen menu is een aanbeveling. Prima wachttijd ook tussen de gerechten. Geweldig.
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Goede tip van een vriendin om hier te gaan eten, een heerlijk ontspannen avond gehad met alleen maar prachtige en vooral lekkere gerechten. 3 gangen verrassing- menu genomen, geen verkeerde keuze!! Verschillende wijnen erbij op aanraden van de aardige ober. Gezellige inrichting, warm , modern, mooie mix. Komen zeker terug!!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Bij Proevens prima gegeten. We zijn gegaan voor het viergangenmenu, aangevuld met kaas. Alle gerechten waren goed op smaak, al was de patrijs van het tussengerecht in onze ogen wat te ver gegaard en daardoor aan de droge kant. De bediening was vriendelijk en kwam regelmatig langs. Het was wel vrij rustig in het restaurant, terwijl ik dat gezien de kwaliteit van het eten niet zou verwachten, misschien nog iets meer aandacht aan de PR besteden. Mij heeft het eten in elk geval erg goed gesmaakt en ook de wijnen waren bij de gerechten telkens een goede aanvulling.
Jolande U.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Vriendelijk personeel in een gezellige, niet al te spannende, locatie. Eten was origineel en goed.
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gisteren voor het eerst Bij Proevens gegeten en dat viel niet tegen! Het interieur is modern en sfeervol en mooier dan vanaf de buitenkant (wellicht) doet vermoeden. De kaart is niet uitgebreid maar dat is geen minpunt, nu wat je geserveerd krijgt tongstrelend is: warme, goed gegaarde, originele gerechten. Puur met een twist. De bediening was attent en heeft ons bij onze gerechten een bijpassend wijnarrangement samengesteld waar wij zeer van hebben genoten. Het kaasplankje als afsluiter was zo heerlijk; in tijden niet zo'n origineel en passend plankje gehad! Kortom: zeer voor herhaling vatbaar!
LCY .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Vrijdag weer eens gegeten bij Proevens. Ditmaal het drie gangen menu voor 28,50 genomen. Erg van genoten, zeker in combinatie met de lekkere wijnen! Service was wederom erg goed. Het restaurant heeft een warme sfeer en is zeer mooi aangekleed. Echt een aanrader!!!
Edwina D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk eten, heerlijke wijn. Mooi geserveerd. Bijzondere en verrassende kaart. Terras achter (4 tafeltjes beschikbaar buiten). Artistiek/creatief ingericht. Attent en deskundig personeel. Goede sfeer. Ruim opgezet restaurant, met een plezierige indeling. Originele kunstwerken aan de muur, die te koop zijn. Een aanwinst voor de stad Groningen (hartje centrum) en een aanrader!
SteenRon .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Top ervaring.
Mooie wijnen bij heerlijk verrassingsmenu. 4 gangen die goed in evenwicht waren en qua hoeveelheid goed geproportioneerd
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Op een rustige woensdagavond hebben we met ons vieren hier gegeten. We kozen voor het verrassingsmenu, waarbij aangetekend 3 x vega en 1 x vlees (geen vis). Alle gerechten zagen er prachtig uit, met "vergeten" groentes, meerdere bereidingen van een ingrediënt en kundig bereid. De sfeer was losjes en aan tafel zeer gezellig. Een aanrader.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Opvolger van de Parelvisser. Proevens, komt dat proeven! Wat een enthousiasme, wat een leuke sfeer, wat een mooie avond. Geweldige gastheer die duidelijk veel vakkennis heeft en zijn energie overbrengt op zijn gasten. We hebben een 5 gangen diner genoten. Harder, zacht gegaarde procureur, zijlende, kaas, nagerecht. Alleen het nagerecht was vlak en saai. Maar dat is vergeven.
Veel wijnen per glas, zeer mooie wijnen. Uitstekend bij de gerechten.
Fraai opgediende gerechten. Prima prijs/kwaliteit.
Dit restaurant verdient het om het te redden, een aanwinst voor de stad!
Frank J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Na alle positieve recensies hier eens gaan eten. Erg rustig op een vrijdagavond, geen goed voorteken. Bediening uiterst vriendelijk, toch vraag ik me af hoe ze met 2 man alle tafels hadden willen bedienen als het vol zat. Afijn, tapbier hebben ze hier niet. Dat zie je wel vaker bij "gastronomische" restaurants. Jammer maar daar valt mee te leven. Het eten zelf viel zwaar tegen. De steak tartare kwam uit de Magimix en had daarvoor de textuur van babyvoedsel. Was ook absoluut niet op smaak (mede door het ontbreken van ui). Als hoofdgerecht namen we de harder. Ik schat dat er misschien 50 gram vis op het bord lag. De vis zelf was "overcooked" en ook dit gerecht was niet op smaak. Koolhydraten in welke vorm dan ook werden niet geserveerd, waardoor we met honger vertrokken zijn. Om ons de teleurstelling van een slecht desert te besparen zijn we bij de Italiaan een lekker schepijsje gaan halen. De rekening: 106€, waarbij niet eens een fles wijn zat. Geen wonder dat hier weinig mensen zitten want dit kun je niet anders bestempelen dan een rip-off. Bediening was overigens wel dik in orde, dat moet gezegd. Al bij al een afrader dus.