Proevens

Gelkingestraat 58 9711 NE Groningen Nederland Kaart
31-502041287

Over het restaurant Proevens

Klassiek met een knipoog

Rock & roll op het bord! Hoe ervaren de chef ook is, hij blijft innoveren en steekt Nederlandse klassiekers graag in een modern jasje. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel. En het decor? Een retro bar, open keuken en knusse hoekjes om te zitten. Een leuk weetje is dat er ook kookworkshops gegeven worden.

Meer informatie over restaurant Proevens

Zondag en maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 17:30 - 21:30

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Kookcursus , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,4

Jouw recensie over het restaurant Proevens

Renate G.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Verschrikkelijk lekker gegeten. Vegan geen probleem, veganistische spannende gerechten met zorg en aandacht gepresenteerd. Alle gerechten werden uitgelegd. Mooie wijnen met liefde voor het vak en verstand van zaken gepresenteerd en afgestemd op de persoon. Allen die aan tafel zaten komen zeker terug. Een dikke aanrader.
Charl C.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Ruim opgezette (hoe heerlijk is dat!) restaurant met de juiste balans tussen fris modern en gezellig warm. Prima bediening. Het eten veelal regionaal en zeer smaakvol bereid. Een tafelgenoot wou icetea drinken vooraf, maar kreeg op advies een zelfgemaakte aperitief op basis van kweepeer. Geweldig!! (En niet te zoet zoals zo vaak het geval is). Bij de groente o.a. gestoofde wortel en schorseneer - perfect bereid. Bij het dessert vond een tafelgenoot helaas een stuk plastic in haar crème fraîche. Duizend excuses en goedgemaakt door gratis koffie met friandises voor allen. Een zeer geslaagde avond - ik kom terug. Persoonlijk en attent bij het binnenkomen en verlaten van het pand.
jaap M.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Persoonlijke bediening, top eten, voor herhaling vatbaar. Verrassingsmenu was hap voor hap de moeite waard.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Gastheerschap met hoofdletters. Mooie gerechten.
grietje V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving die niet te druk was.
Anton B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Interessante gerechten maar de drie gangen menu duurde 3 uur!
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Verse producten en verrassende gerechten.
Heerlijk gegeten!
marit Q.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Lekker en experimenteel! Wij werden goed verzorgd. Ook onze zoon, die wat moeilijker is qua eten, heeft gesmuld.
Lizette L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Wij hebben bij Proevens met een groep van 12 mensen gegeten. Omdat we met een groep waren kregen we het verassingsmenu. We hebben allemaal heerlijk gegeten. Een van onze groep eet veganistisch en die gerechten waren ook heerlijk. Bij alle gerechten werden ook goede bijpassende wijnen geschonken. Al met al een hele geslaagde avond. Wij komen zeker een keer terug om nog een keer te genieten in dit restaurant.
Chantal P.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
heerlijke eten, goed verzorgde opgemaakte borden. Perfecte wijnkeuze bij gerecht. Water werd spontaan aangevuld. Topbediening.
John B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk genoten van een 3 gangen menu, leuke wijnen bij het hoofdgerecht, en een spontane bediening !
Zeker de moeite waard als je een leuk avondje uit wil in Groningen
Hott00 S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk gegeten, top bediening.
rik V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Prima restaurant lekker en met wat speciale elementen erin. Prijs kwaliteit erg goed
Han V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijke avond in restaurant Proevens Groningen. Wat een heerlijk enthousiast team, Uitstekende gerechten. Waarbij de streek voorop staat Gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu met been bijpassend wijn arrangement! Je gewoon laten verwennen en dat kunnen ze daar. Voor ons een perfecte start van culinaire weekend!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
met vrienden een heerlijke avond gehad met heerlijk eten. Proevens heeft een buitengewone enthousiaste gastheer met kennis. Met flair en humor weet hij voor de juiste sfeer te zorgen. Dit restaurant is zeker een aanrader.
Laura P.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Wij gingen n.a.v. de zeer goede recensies op Iens bij Proevens eten. Daardoor waren onze verwachtingen erg hoog gespannen. Die werden niet helemaal waargemaakt. Dat lag deels aan het ontbreken van een verrassingsmenu en deels aan de entourage (geen tafelkleden en casual kleding bediening maken dat het restaurant geen 'exclusieve' uitstraling heeft zoals het Gerecht of de Prinsenhof). Wel hebben we lekker en gezellig gegeten. Bediening was zeer vriendelijk!

Tip voor de chef: wij wilden graag een verrassingsmenu, maar de ober zei dat dit was afgeschaft omdat 95% voor een verrassingsmenu koos en de inkoop hierdoor niet goed ging. De a la carte ingredienten moesten dan weggegooid worden. Ons advies zou zijn toch het verrassingsmenu - dat zo goed bij de naam Proevens past! - weer in te voeren en dan in plaats van a la carte eten. Dat zou dit restaurant uniek(er) maken. Wij zouden dan nog wel een keer terug willen komen. Nu is het restauran goed maar niet heel bijzonder ten opzichte van wat Groningen al kent.
R N.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijk gegeten: mooie gerechten, prima gecombineerd met voortreffelijke wijnen!
alya S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
4 augustus bij Proevens erg fijn bij Proevens gegeten. Ontvangst en bediening waren fantastish, de gastheer die door anderen geroemd wordt, verdient inderdaad een dikke pluim. De entourage was ook prima, heel anders dan de vroegere Parelvisser. Tafels voor twee iets aan de krappe kant. Het eten was goed met uitschieters richting subliem bij visgerechten. Erg genoten!
Allard N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Geweldige gerechten, maar ook geweldige bijpassende wijnen. Absolute aanrader
Edward K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Topavond gehad bij Proevens! Henk Jan is een ware kunstenaar in de keuken. Zowel de opmaak van de gerechten als de smaak waren fantastisch. De bediening was zeer vriendelijk en gaf goede uitleg bij de gerechten.