Proeftuin het Bergpaviljoen

Utrechtseweg 180 3818 ES Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Proeftuin het Bergpaviljoen

De beste mix tussen uit eten gaan en thuis dineren

Het Bergpaviljoen in Amersfoort zijn continue op zoek naar een perfecte mix van uit eten gaan en thuis genieten van een heerlijke keuken. Elke dag weer weet het keukenteam en het team op de vloer de balans te vinden tussen pure smaken en eenvoudige herkenbare ingrediënten. Natuurlijk ook seizoensgericht, met o.a. het beste wild in het wildseizoen! Geniet van hun keukenbuffet, hun groepsmenu's of hun take-away!

Meer informatie over restaurant Proeftuin het Bergpaviljoen

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

m. K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Gereserveerd voor een diner - 18.00 uur. Een van de gasten was vanaf 17.50 aanwezig en vroeg de kaart. We zaten op hst terras. Toen de anderen omstreeks het afgesproken tijdstip (18.00 uur) arriveerden, nogmaals de kaart gevraagd. Deze recensie zal ik kort houden: nog enkele keren de kaart gevraagd en ... om 18.25 uur kregen we de kaart - eindelijk. Goede gerechten - mooie keuze. Wij vroegen binnen te dineren. Na ongeveer twintig minute werd ons gezegd dat we naar binnen konden. Zoals gezegd: ik zal het kort houden. Om iets na 20.00 uur liepen we naar buiten - we hadden alleen een hoofdgerecht gegeten. Nog twee uren (??) voor een nagerecht konden we niet opbrengen. Samenvattend: prima kok - tempo: zwaar onvoldoende. Jammer.
Wayne L.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Wederom heerlijk gegeten op het mooiste terras van Amersfoort en omstreken! Service was top, evenals het eten. Ga zo door ga zo door!
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Bediening was echt dramatisch. Friet vergeten, drank regelmatig om gevraagd en kwam niet en ook de tijd tussen de gangen (45 minuten) was gewoon te lang. Erg jammer, want de ligging is echt mooi. Maar wij komen met ons bedrijf hier voorlopig niet meer.
Mathijs K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Mooie lokatie en ruim opgezet restaurant waar je ook prima buiten kan eten. Het eten is bovengemiddeld maar verwacht geen huzarenstukjes. Op verzoek ook aan te vullen met frites en mayonaise.
Corry V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Wij hadden na een emotionele en enerverende begrafenis van onze dierbare, verwacht dat de koffietafel in het Bergpaviljoen op rolletjes zou lopen.
Helaas, het mocht niet zo zijn. Wat het restaurant aanbied aan sandwiches en bouillon was kwalitatief goed.
De geserveerde koffie was jammer genoeg lauw. Veel bezoekers hebben zelfs geen tweede kopje koffie/thee gekregen, hetgeen wel was geoffreerd. Pas nadat erom gevraagd was, werd het met moeite gebracht. De bediening was niet attent, vriendelijk of begripvol. Qua service was het dus allesbehalve goed.
Er was door ons afgesproken dat er melk/karnemelk bij de sandwiches zou worden geserveerd. Helaas hebben wij ook die niet gehad. Bij navraag waarom de melk/karnemelk niet geserveerd was kregen wij de terug verwijzing dat wij het personeel hierop hadden moeten attenderen. Het moge duidelijk zijn dat wij hier natuurlijk achteraf niets mee kunnen. Vooral vanwege de aard van ons bezoek aan Bergpaviljoen. Zeker ook als op hun site staat vermeld dat zij graag helpen bij de organisatie!
Dit is ook van toepassing op de hoeveelheid sandwiches. Wij hebben na ons eerste gesprek aangegeven dat het verwachtte aantal mensen hoger zou liggen dan welke wij in eerste instantie hadden doorgegeven. Tijdens dit gesprek heeft het Bergpaviljoen ons aangegeven dat het aantal sandwiches dat gemaakt zou worden ook het maximale aantal is. Hierbij werd duidelijk aangegeven dat er speciaal voor deze gelegenheid afgepast door hun wordt ingekocht. Als ons na de gelegenheid alsnog wordt aangegeven dat er extra sandwiches gemaakt hadden kunnen worden, is dat voor ons mosterd na de maaltijd.
Er werd ons achteraf gezegd dat men bij het Bergpaviljoen niet goed op de hoogte was van wat wij verwachtte. Het lijkt ons dat een restaurant die pretendeert zoveel ervaring te hebben met koffietafels, juist zelf met ideeën kan komen, waar wij, in een tijd van verdriet en stress niet aan denken.

Jammer dat juist het laatste onderdeel, de koffietafel, na een verder goed verlopen afscheid van onze dierbare, niet was wat wij ervan hadden verwacht en het Bergpaviljoen ons voor ogen had gehouden.
Wij hadden het Bergpaviljoen met zorg uitgekozen. Helaas wat ons betreft nooit meer. Dit geldt zeker ook voor ons gehele gezelschap, waarvan een aantal nog een verre reis tot over de Nederlandse grens voor de boeg hadden.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Een zakelijke lunch werd een verrassing. Wat kunnen ze je hier verwennen .... aanrader. Voorgerecht, Hoofdgerecht en Toetje waren allemaal 100% af. Bediening correct en de kok kwam ook nog even aan tafel. Zeker doen.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Het Bergpaviljoen bevindt zich op een mooi gedeelte van Amersfoort. Het restaurant is intiem ingericht en straalt 'klasse' uit. Wij kozen voor het 3 gangen dag menu. De Rilette van spareribs was heerlijk, goede structuur met een mooie topping. Bijgestaan door een bijpassende wijn was dit een goed begin. De hoofdschotel was de vis van de dag en de roodbaars. Ook deze waren goed geslaagd, fijn van smaak met een heerlijke natinteling in de mond. De bijpassende wijnen waren goed uitgekozen en gaven de vis een mooie kleur.
De avond werd afgesloten met een heerlijke Mousse van pure chocolade met fragipane, bijgestaan door een heerlijk frisse sauterne.
De bediening was vriendelijk en informeel. Een paviljoen waar wij zeker nog eens terugkeren.
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Voor een zakelijk diner neergestreken bij het Bergpaviljoen. Een restaurant dat zich qua uitstraling op het wat hogere segment wil etaleren.
Mijn beide tafelgenoten namen de oesters vooraf en waren daar zeer content mee. Mijn marbré van eend was prima. Tweemaal verse vis van de afslag en eenmaal kalfssucade waren ook prima bereid. Het Bergpaviljoen is een goed restaurant, waar je niet snel teleurgesteld zal worden, maar dat ook weinig verrassend is. Het zou wat losser mogen en de bereidingen zouden ook speelser kunnen (minder gericht op de presentatie). Kortom een prima avond, maar geen hallelujah-gevoel.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Men begrijpt wat we prettig en smaakvol vinden. Wordt écht naar ons geluisterd! Niets is te veel gevraagd! Fantastische avond met fantastische ambiance.,
Jelle N.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Al meerdere keren geweest in dit fijne restaurant. Altijd heerlijk eten en zeer bekwame bediening.
Dit is ons favoriete restaurant in amersfoort, als we gaan eten zonder kinderen.
Mir H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zoals altijd fantastisch! Franse keuken, juiste proporties, lekkere wijnen en vriendelijke bediening, met een persoonlijke touch!
Fred A.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Top! Hoezo 120 tekens? Dit toprestaurant kan ik direct boeken( kijk op de website) scheelt € 2.00 pp, betaal je toch zelf als gast
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het Bergpaviljoen is erg goed bereikbaar vanaf de A28. Je parkeert er gratis voor de deur. De inrichting is klassiek en sfeervol, de ontvangst uiterst vriendelijk.
Wij hebben afgelopen met een groep een heerlijk wildmenu gegeten, met een bijpassend wijnarrangement. Heerlijke gerechten en een zeer vriendelijke bediening. Probeer zeker de duivenbouillon, echt een Bergpaviljoen-klassieker. Voor herhaling vatbaar.
Pascal G.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Ik heb hier gisteren avond gegeten samen met mijn gezelschap. En wij moeten eerlijk bekennen wat een super ervaring hebben wij gehad. De inrichting is erg klassiek, je moet er van houden. De bediening was heel vriendelijk en het feit dat we er nog op geattendeerd werden om even onze laptops uit de auto te halen sprak mij ook erg aan.

Wij vonden het eten echt van de amuse tot het dessert een ware beleving. Ook de opmaak van de borden spraken ons erg aan.

Voor mij persoonlijk (iemand dat van erg gekruid eten houdt) het feit dat ik geen moment de behoefte heb gehad om het eten te voorzien van extra zout of peper, kan als een zeer groot compliment ervaren worden. Smaken waren perfect op elkaar afgestemd. Ook de wijnen waren heerlijk, en in tegenstelling tot wat anderen schrijven vonden wij de prijzen erg meevallen en we zullen dit restaurant zeker aanbevelen bij anderen.
E.J.F.M. W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Genoten.
Pascal G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016

Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Opdringerige en misplaatst familiaire ontvangst die ons naar een gin tonic evenement wil dwingen waardoor we drie keer moeten aangeven dat we gewoon aan tafel willen. Dat is een slecht begin.
De pretentieus aangekondigde gerechten maken hun beloften bij lange na niet waar, de prijs-kwaliteit verhouding is helemaal zoek. Het voorgerecht met zalm valt erg tegen; de ministukjes zalm zijn armzalig van smaak. De amuse met pompoen heeft in het midden een kern die het meest wegheeft van een maggi-blokje. En zo gaat het de hele maaltijd door. Op de kaart lijkt het heel wat, maar in de praktijk valt het tegen, zeker voor deze prijzen. De wijn is wel goed.
Al met al veel te veel betaald voor uitgesproken matig eten. De twee dames die ons bedienden waren wel heel aardig.
R B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk gegeten met collega's. Betaalbare en heerlijke wijnen. Zeer gastvrije en vriendelijke bediening. We gaan hier zeker terugkomen. Onze dank aan jullie hele team voor de geslaagde en vooral smaakvolle avond.
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Dit was eerste keer bij het Bergpaviljoen en erg geslaagd. Heerlijk eten, goede wijnkeuze, uitstekende en vriendelijke bediening. Zeer relaxed diner met collega's en veel genoten van ieder moment!
mippie28 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Na een lange wandeling, in wandelkleding en bergschoenen, hier spontaan terecht gekomen. Hoewel we echt wel "under dressed" waren werden we geholpen alsof we de koning en de koningin waren. Super vriendelijk personeel. Er werd goed rekening gehouden met allergieën en het personeel luisterde ook echt (het gebeurd zo vaak dat ik iets zonder gluten bestel en dat ik dan toch een broodmandje vooraf krijg, hier gebeurde dat dus echt niet!)
Het eten was heerlijk! Topt tent