Proeftuin het Bergpaviljoen

Utrechtseweg 180 3818 ES Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Proeftuin het Bergpaviljoen

De beste mix tussen uit eten gaan en thuis dineren

Het Bergpaviljoen in Amersfoort zijn continue op zoek naar een perfecte mix van uit eten gaan en thuis genieten van een heerlijke keuken. Elke dag weer weet het keukenteam en het team op de vloer de balans te vinden tussen pure smaken en eenvoudige herkenbare ingrediënten. Natuurlijk ook seizoensgericht, met o.a. het beste wild in het wildseizoen! Geniet van hun keukenbuffet, hun groepsmenu's of hun take-away!

Meer informatie over restaurant Proeftuin het Bergpaviljoen

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Mir H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zoals altijd fantastisch! Franse keuken, juiste proporties, lekkere wijnen en vriendelijke bediening, met een persoonlijke touch!
Fred A.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Top! Hoezo 120 tekens? Dit toprestaurant kan ik direct boeken( kijk op de website) scheelt € 2.00 pp, betaal je toch zelf als gast
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het Bergpaviljoen is erg goed bereikbaar vanaf de A28. Je parkeert er gratis voor de deur. De inrichting is klassiek en sfeervol, de ontvangst uiterst vriendelijk.
Wij hebben afgelopen met een groep een heerlijk wildmenu gegeten, met een bijpassend wijnarrangement. Heerlijke gerechten en een zeer vriendelijke bediening. Probeer zeker de duivenbouillon, echt een Bergpaviljoen-klassieker. Voor herhaling vatbaar.
Pascal G.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Ik heb hier gisteren avond gegeten samen met mijn gezelschap. En wij moeten eerlijk bekennen wat een super ervaring hebben wij gehad. De inrichting is erg klassiek, je moet er van houden. De bediening was heel vriendelijk en het feit dat we er nog op geattendeerd werden om even onze laptops uit de auto te halen sprak mij ook erg aan.

Wij vonden het eten echt van de amuse tot het dessert een ware beleving. Ook de opmaak van de borden spraken ons erg aan.

Voor mij persoonlijk (iemand dat van erg gekruid eten houdt) het feit dat ik geen moment de behoefte heb gehad om het eten te voorzien van extra zout of peper, kan als een zeer groot compliment ervaren worden. Smaken waren perfect op elkaar afgestemd. Ook de wijnen waren heerlijk, en in tegenstelling tot wat anderen schrijven vonden wij de prijzen erg meevallen en we zullen dit restaurant zeker aanbevelen bij anderen.
E.J.F.M. W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Genoten.
Pascal G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016

Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Opdringerige en misplaatst familiaire ontvangst die ons naar een gin tonic evenement wil dwingen waardoor we drie keer moeten aangeven dat we gewoon aan tafel willen. Dat is een slecht begin.
De pretentieus aangekondigde gerechten maken hun beloften bij lange na niet waar, de prijs-kwaliteit verhouding is helemaal zoek. Het voorgerecht met zalm valt erg tegen; de ministukjes zalm zijn armzalig van smaak. De amuse met pompoen heeft in het midden een kern die het meest wegheeft van een maggi-blokje. En zo gaat het de hele maaltijd door. Op de kaart lijkt het heel wat, maar in de praktijk valt het tegen, zeker voor deze prijzen. De wijn is wel goed.
Al met al veel te veel betaald voor uitgesproken matig eten. De twee dames die ons bedienden waren wel heel aardig.
R B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk gegeten met collega's. Betaalbare en heerlijke wijnen. Zeer gastvrije en vriendelijke bediening. We gaan hier zeker terugkomen. Onze dank aan jullie hele team voor de geslaagde en vooral smaakvolle avond.
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Dit was eerste keer bij het Bergpaviljoen en erg geslaagd. Heerlijk eten, goede wijnkeuze, uitstekende en vriendelijke bediening. Zeer relaxed diner met collega's en veel genoten van ieder moment!
Mippie28 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Na een lange wandeling, in wandelkleding en bergschoenen, hier spontaan terecht gekomen. Hoewel we echt wel "under dressed" waren werden we geholpen alsof we de koning en de koningin waren. Super vriendelijk personeel. Er werd goed rekening gehouden met allergieën en het personeel luisterde ook echt (het gebeurd zo vaak dat ik iets zonder gluten bestel en dat ik dan toch een broodmandje vooraf krijg, hier gebeurde dat dus echt niet!)
Het eten was heerlijk! Topt tent
Mardalh .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Deze lunch had ik aangeraden aan vrienden en die waren vol lof.
Ik kom al jaren. Fijn, dat er met al onze wensen rekening werd gehouden.
Monique W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het begin was nog prima: het weer was prachtig (het was 25 augustus; de warmste dag van het jaar), het terras zag er geweldig uit en zat boordevol. Er werd op verzoek een prima alcohol-vrije cocktail gemaakt en de amuse, die uit een spannende combinatie van olijven en vijgen bestond, was gewoon goed gelukt.
We kregen echter al vrij snel de indruk dat er voor aanmerkelijk meer gasten gedekt was dan het restaurant eigenlijk aankon en dat was te merken: wachttijden liepen op en hoewel de bediening zich de een slag in de rondte werkte om het zo goed mogelijk te doen, werden er fouten gemaakt: brood werd vergeten en borden op verkeerde tafels neergezet. Aan onze tafel wilde men wijn voor de voorgerechten al inschenken terwijl de amuse nog moest komen en de aperitieven nog lang niet op waren. Als reactie liet me de flessen niet gekoeld op tafel staan in de hitte in afwachting van de voorgerechten. Toen die bijna een uur later kwamen was de wijn veel te warm.
Nou zou dit allemaal nog wel overkomelijk zijn geweest als het eten van goede kwaliteit geweest was, maar daar vloog men echt uit de bocht.
Op de kaart staan een aantal voor-, tussen, hoofd- en nagerechten voor een vaste prijs (13,00/8,50/22,00/10,00), plus een lijst met “Classic” met iets hogere prijzen. Wij kozen voor een voor- en hoofdgerecht van de gewone lijst (Rillette van rode poon en Kalfslende) plus van beide één van de “Classic” lijst (gebakken eendlever en Salade Paviljoen).
Gezien de pretentieuze wijze waarop de gerechten op de menulijst gepresenteerd werden, sloeg het eten dat uiteindelijk ter tafel kwam echt nergens op. Eigenlijk hadden we het al kunnen weten: een gerecht als “Rillette van rode poon met gebakken gamba, parelgort met groene kruiden, mangochutney, crème van zwarte knoflook, vanillehangop en tuille met ras el hanout” aanbieden voor 13 euro kan eigenlijk helemaal niet,en dat bleek dan ook: de gamba’s waren volstrekt smakeloos, de parelgort vervangen door (diepvries-)doperwten –werd ook door de ober vermeld - die smaakten als piepschumen balletjes, en het dieptepunt was de tuille, die toch echt verdacht veel leek op het kaakje dat we die ochtend bij de koffie hadden gehad. Op het andere bord lag de Classic “Gebakken eendenlever met gegrilde perzik, stroop van PX en frambozenvinaigrette” (16 euro). Op papier een mooie combinatie, maar dan moet de eendenlever wel vers zijn en niet de meest smakeloze diepvriesvariant die ik in jaren gehad heb, de perzik niet uit blik komen en degene die bedacht had om bij dit gerecht een geblancheerde wortel te serveren moet voor straf naar huis gestuurd worden.
Bij de hoofdgerechten meer van hetzelfde: bij de “Kalfslende met terrine van zoete aardappel en knolselderij, groene asperges, geroosterde paprika, artisjok en morieljessaus” viel met name de taaiheid van de kalfslende op en bij de Classis “Salade Paviljoen - Rijk gevulde salade met gamba, coquille, pata negra, crème van eendenlever en truffelmayonaise” (25,00 als hoofdgerecht) keerden de smakeloze gamba’s terug, dit keer in combinatie met tot gummi gebakken diepvries coquilles op een chaotisch bord, waarop de crème van eendenlever niet te vinden was.
Desserts hebben we toen maar laten zitten en de koffie hebben we elders besteld.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
heerlijk gegeten, super vriendelijk personeel. Wij waren met zijn 3tjes, onze zoon van 10 mocht mee de keuken in en mocht zijn toetje zelf maken met de chef kok.
Nettyvanrijssen .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gisteravond voor onze gezamenlijke trouwdag gegeten bij het Bergpaviljoen in Amersfoort. Heerlijk gegeten van prachtig opgemaakte borden met een verfijnde smaak. Op de relatief kleine kaart staat echt voor ieder wat wils. Kleine tip: iets meer kleine bijlagen schrijven op de kaart( bijv. salade, aardappelproducten).
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Ook prijs kwaliteitverhouding was prima. We zullen zeker terug komen en ook dit restaurant aanbevelen bij vrienden.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Met zijn zessen om iets te vieren ons laten verassen door de chef. Waarbij wij wel als hoofdgerecht bestelden de meest malse ossenhaas.
Vooraf oesters, niet moeilijk wel prima. Daarna sushimi, die gewoonweg niet koud genoeg waren en daardoor niet zo goed van smaak leken. Tussendoor hadden we een flinke discussie over een Sancerre, een andere die ons geadviseerd werd dan op de kaart stond. Die van de kaart was niet meer voorradig, terwijl de geserveerde Sancerre maar matig van smaak was. Overigens is de wijnkaart redelijk beperkt, ook redelijk van prijs, maar met weinig of geen mooie chateaux. Wel een een keurige Chateau Nenin 2009 als rood.
Daarna een mooi tussendoor warm visgerechtje. Hoofdgerecht, weliswaar mooi opgemaakt was gewoon slecht. Taai vlees wat de meesten van ons maar lieten staan.
Koffie en liqueur maakten weer wat goed. Bediening was zeer vriendelijk.
DWE .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Weer prima gegeten bij het Bergpaviljoen. Lekkere gerechten, niet heel verrassend maar wel mooi opgemaakt en goed bereid. Ook de crè­me brûlée is het proberen zeker waard. Interessant bijpassend wijnarrangement. Uitstekende bediening, informeel, voorkomend en persoonlijk. Het Bergpaviljoen blijft een van onze favoriete restaurants in Amersfoort.
Wayne L.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Weer heerlijk gegeten bij deze top tent met super locatie! Heerlijk, lekker op de fiets er naar toe en je laten verwennen door de waanzinnige bediening. Afgelopen weekend de nieuwe kaart, hmmm, ik zeg doe mij er nog maar 1 :)
TastyFred .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Alles was weer goed, de Sashimi, de salade, de steak tartare. Klassiekers op de kaart en terecht! Hoe goed het keuzemenu ook is, hier kom je voor terug.
Ygs Y.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Theo & Ed + team. Als vooraf had ik de Sashimi. Ruim voldoende portie en lekker. Als hoofdgerecht de black Angus. Ook voldoende en erg mals. In mijn herinnering beter gegeten dan een paar jaar geleden.
EvelineH_ .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Lauwe hap. Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten waren lauw tot koud. De tijd tussen het serveren van de gerechten was te lang. Hoofdgerecht werd niet gelijktijdig uitgeserveerd, en het kaasplankje is bedroevend, zeker voor die prijs.