Proeftuin het Bergpaviljoen

Utrechtseweg 180 3818 ES Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Proeftuin het Bergpaviljoen

De beste mix tussen uit eten gaan en thuis dineren

Het Bergpaviljoen in Amersfoort zijn continue op zoek naar een perfecte mix van uit eten gaan en thuis genieten van een heerlijke keuken. Elke dag weer weet het keukenteam en het team op de vloer de balans te vinden tussen pure smaken en eenvoudige herkenbare ingrediënten. Natuurlijk ook seizoensgericht, met o.a. het beste wild in het wildseizoen! Geniet van hun keukenbuffet, hun groepsmenu's of hun take-away!

Meer informatie over restaurant Proeftuin het Bergpaviljoen

• Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Mardalh . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Deze lunch had ik aangeraden aan vrienden en die waren vol lof.
Ik kom al jaren. Fijn, dat er met al onze wensen rekening werd gehouden.
Robert.herder . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
heerlijk gegeten, super vriendelijk personeel. Wij waren met zijn 3tjes, onze zoon van 10 mocht mee de keuken in en mocht zijn toetje zelf maken met de chef kok.
Nettyvanrijssen . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gisteravond voor onze gezamenlijke trouwdag gegeten bij het Bergpaviljoen in Amersfoort. Heerlijk gegeten van prachtig opgemaakte borden met een verfijnde smaak. Op de relatief kleine kaart staat echt voor ieder wat wils. Kleine tip: iets meer kleine bijlagen schrijven op de kaart( bijv. salade, aardappelproducten).
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Ook prijs kwaliteitverhouding was prima. We zullen zeker terug komen en ook dit restaurant aanbevelen bij vrienden.
DWE . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Weer prima gegeten bij het Bergpaviljoen. Lekkere gerechten, niet heel verrassend maar wel mooi opgemaakt en goed bereid. Ook de crè­me brûlée is het proberen zeker waard. Interessant bijpassend wijnarrangement. Uitstekende bediening, informeel, voorkomend en persoonlijk. Het Bergpaviljoen blijft een van onze favoriete restaurants in Amersfoort.
Wayne L. Expertproever (8 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Weer heerlijk gegeten bij deze top tent met super locatie! Heerlijk, lekker op de fiets er naar toe en je laten verwennen door de waanzinnige bediening. Afgelopen weekend de nieuwe kaart, hmmm, ik zeg doe mij er nog maar 1 :)
TastyFred . Expertproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Alles was weer goed, de Sashimi, de salade, de steak tartare. Klassiekers op de kaart en terecht! Hoe goed het keuzemenu ook is, hier kom je voor terug.
Ygs Y. Meesterproever (22 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Theo & Ed + team. Als vooraf had ik de Sashimi. Ruim voldoende portie en lekker. Als hoofdgerecht de black Angus. Ook voldoende en erg mals. In mijn herinnering beter gegeten dan een paar jaar geleden.
EvelineH_ . Proever (1 recensie) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Lauwe hap. Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten waren lauw tot koud. De tijd tussen het serveren van de gerechten was te lang. Hoofdgerecht werd niet gelijktijdig uitgeserveerd, en het kaasplankje is bedroevend, zeker voor die prijs.
Cengis . Meesterproever (12 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Ik kom hier elk jaar een aantal keren voor een lunch. Als je heerlijk wil lunchen en overleggen of een bespreking houden in een rustige relaxte omgeving dan zit je hier goed. Bovendien dicht bij uitvalswegen en gratis parkeren voor de deur. De gerechten zijn altijd zeer smaakvol zowel voor het oog als de smaakpapillen en origineel. Je ziet de laatste tijd nogal eens dat chefs gerechten van elkaar overnemen zo niet hier. Ze zijn altijd origineel, speciaal de voorgerechten. En de open wijnen zijn er naar keuze ruim voldoende en ook hier een goede selectie en kwaliteit en niet zoal men vaak ziet opklimmend na € 7.50 en € 8,50 per glas. De wijnen zijn precies goed geprijsd en de glazen goed gevuld, dat geeft een goed gevoel.
De inrichting is jarenvijftig chique Amerikaans artdeco achtig. Past heel goed bij de architectuur van het pand.
Een top lunch lokatie! Maar savonds zal het niet minder zijn!
Fjs1 . Fijnproever (4 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
De terrine die op de kaart stond als Marbré was heerlijk. De knapperige zalm smaakte wat frituurderig. De lofsoep was vrij smakeloos. De heerlijke duivenbouillon werd verstoord door de bittere truffelroom. Aan de vishoofdgerechten zat weinig smaak. In de vanillecreme ontbrak de vanillesmaak. Bij het herfstdessert hoorde iets van peer te zitten, maar dat proefden we ook nauwelijks terug. De opmaak van de borden was zonder uitzondering schitterend. Het was alleen jammer dat ook de vele kleine onderdelen op het bord nauwelijks smaak hadden.
Au3z . Fijnproever (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Op dinsdagavond hebben wij met z'n vieren van een diner genoten. De zalm in een krokant jasje smaakte geweldig! Het gerecht was mooi opgemaakt en goed gecombineerd met andere verfijnde smaken. De fazant koos ik als hoofdgerecht, eveneens goed bereid, zacht van smaak en prachtig gepresenteerd. Het personeel was erg correct en professioneel en de sfeer in het restaurant redelijk zakelijk, we kregen de indruk dat hier veel zakendiners gehouden werden.

Wat kwaliteit betreft zeker een aanrader!
Herald4 . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Moeilijk te zeggen wat het lekkerste gerecht was. Als hoofdgerechten hadden we rundersucade (ongelofelijk goed) en vis (ook buitengewoon goed met 5 soorten vis). Het hersftdesert was prachtig om te zien, zeer creatief. De bediening was vlot en prettig. We komen graag terug.
Bianca T. Meesterproever (14 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gisteren gelunched met 3 gangen. Vooraf een perfecte krokante buikspek, mooi gecombineerd. Dorado met safraanrisotto was heerlijk. Panna cotta ook. Creatieve culinaire gerechten, zeer goed bereid. Verrassende menukaart. Bediening was vriendelijk, professioneel, alert. We zijn blij dit bijzondere restaurant dichtbij huis Te hebben ontdekt en komen zeker terug! Aanrader!!
J. V. Meesterproever (40 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Het Bergpaviljoen, 'de proeftuin van Amersfoort', zoals het restaurant zichzelf graag noemt, behoort tot de DiningCity Top 250 en dat schept verwachtingen. Het paviljoen - want dat is het - ligt aan de buitenrand van Amersfoort en dat betekent: meer dan voldoende gratis parkeergelegenheid, bij wijze van spreken pal voor de ingang. Het restaurant zelf is ruim opgezet en smaakvol ingericht in nostalgische Art Deco-stijl. Een fors terras maakt het plaatje compleet. De menukaart telt vijf voor-, twee tussen-, vijf hoofd- en drie nagerechten en daarenboven nog een dertiental 'Bergpaviljoen Classics' en met zo'n ruime keuze is er zeker voor elk wat wils. Wij gaan voor het zelf samen te stellen '3-gangen keuzemenu' (39,50 euro) en ik laat daarbij mijn keuze vallen op gebrande makreel met bospeen, Black Angus staartstuk met ham-kaas gnocchi, en bavarois van zomerfruit met limoensorbet. Een amuse van het huis en een cappuccino completeren het geheel. Alle gerechten waren zowel kwalitatief als qua opmaak van hoog niveau; de bediening is vriendelijk, vlot en deskundig. Enige domper op de feestvreugde: voor een HERVULBAAR flesje 'plat tafelwater' moet 4,50 euro worden neergeteld!
Titus K. Expertproever (6 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Zoals altijd weer lekker gegeten. Deze keer tijdens de Mijn restaurant week. Bij het Bergpaviljoen doen ze niet moeilijk en mag je ook nu kiezen uit het menu. Goede en correcte bediening met een lekkere keuze en goede wijn.
Therecia V. Meesterproever (17 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Eerste keer in dit restaurant, maar wat een toplocatie! We hebben hier ook zeer goed gegeten. We gingen voor een 4 gangen keuze menu, waarbij er uit diverse gerechten kon worden gekozen. Als voorgerecht had ik de dun gesneden ribeye met oosterse invloeden, prachtig opgediend en smaakvol bovendien. Daarna de Tom Ka Khai soep met een garnaal in tempurabeslag. Hoofdgerecht rode poon met coquile en als afsluiter , rood fruit in champagnesabayon met daarnaast nog een bavarois van rood fruit en sorbetijs. Hier wordt met passie gekookt. Prijs- kwaliteit verhouding was ook prima. We komen zeker weer!
Wmjanse . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
We hebben hier onze bruiloft gevierd. Overdag ca 40 mensen en 's avonds ca 80-100. Dag was goed geregeld, niks op aan te merken. Super locatie om je trouwdag te vieren; vriendelijk personeel, goede service en lekker eten!
Gerco . Meesterproever (23 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Op een zomerse zaterdagavond kennis gemaakt dit leuke restaurant. Vanwege het mooie weer hebben we heerlijk buiten gegeten op het mooie terras. De kaart biedt naast een 3-gangen menu (€ 39.50), diverse losse gerechten. De borden zijn mooi opgemaakt en de gerechten smaken heerlijk. De bediening is vriendelijk, snel en heeft kennis van zaken. Al met al een prettige ervaring en het is niet voor het laatst dat wij bij dit restaurant hebben gegeten.
Tijn B. Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Prima lunch locatie vooral bij mooi weer om onder de bomen te zitten. Leuk menu en goede prijs kwaliteit voor een lunch. Makkelijk parkeren. Binnen is de zaal een beetje groot en lijkt me ongezellig maar heb geen ervaring daarmee. Alleen 2x geluncht op terras buiten