ProefPuurPlaza

De Heurne 57 7511 Enschede Nederland Kaart

Over restaurant ProefPuurPlaza

Puur en biologisch

ProefPuurPlaza is een restaurant met een bijzondere maar zeer toepasselijke naam. Deze spot, dat middenin de Ekoplaza supermarkt gelegen is, heeft een keukenmaster die gerechten met uitsluitend biologische producten bereidt. Het is een initiatief van de winkel zelf, waar je dus na je lunch ingrediënten kunt kopen om het thuis nog een keer over te doen! Geniet van pure gerechten in hartje Enschede!

(Let op: zij serveren geen alcohol).

Meer informatie over restaurant ProefPuurPlaza

Maandag t/m Vrijdag 08:30 - 19:30
Zaterdag 08:30 - 16:00
- Ontbijt 11:00 - 16:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Francis72 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Nette en hartelijke ontvangst. Mooie ruime en schone biologische supermarkt met achterin een hoekje voor koffie, high-tea en eten. Wij waren de enige die er zaten. De high-tea was qua kwaliteit goed, maar niet heel bijzonder. De biologische Pyramide thee vonden we zelfs weinig smaak hebben.
Wietske W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Mijn vriendin merkte op, dat het er heel schoon uitzag
Arton053 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het restaurant bevindt zich achter in een biologische winkel, moeilijk te vinden want van de straat niet te zien. Bij aankomst waren wij vriendelijk ontvangen, achter in de winkel was wel een gezellig hoek om te zitten. De bediening was prima, was netjes uitgelegd over het eten, het was ook lekker en voldoende. Het was een leuke ervaring.
Gertfokkens .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Wie eens wil weten en proeven hoe heerlijk een puur biologische high tea smaakt, moet eens naar ProefPuurPlaza gaan. In een rustig hoekje van een grote winkel met biologische producten, krijg je bij elke gang uitgelegd uit welke ingrediënten de verschillende gerechten en hapjes zijn samengesteld. En vervolgens is het smullen geblazen. Het was voor mij een uiterst smaakvolle kennismaking met Enschede.
Gert Fokkens
Brick .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
de keus was zeer beperkt, of eigenlijk ...er was geen keus, er was 1 " hap van de dag" zoals de serveerster het noemde, dus als je niet van bietjes houdt, jammer dan. o.k. het eten was zonder meer goed, eenvoudig , maar lekker. goede uiensoep vooraf, daarna de bietjes met een uitstekende aardappel/gehaktschotel gevolgd door een " frambozencrumble" , een fles wijn uit de winkel gehaald, de serveerster bood aan die koud te zetten ! m.a.w. ze was goed ! als je zonder al te veel poespas smakelijk wilt eten: aanrader
Likoned .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Door omstandigheden waren we erg laat, maar geen probleem, we konden nog aanschuiven.
Aardige mensen, goede bediening. Een heel avontuur om te dineren in een winkel. En dan nog wel veganistisch. Echt heel erg lekker. Ik begrijp wel waarom musici van Het Orkest van het Oosten hier graag komen.
In mijn eigen stad zouden ze dit concept ook zo mogen starten.
Omdat we niet aan het toetje toekwamen, zijn we er de volgende dag voor terug te komen, als onderdeel van onze lunch. Kom daar nog maar eens om in het westen.
Eenmextra .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Met de AH aanbieding gegeten in deze "supermarkt", dus de keuze was wat beperkt, alhoewel ik niet de indruk had dat hun volledige kaart zoveel uitgebreider is ....
Als voorgerecht een prima tomatensoepje, echtgenoot een uiensoep en die was volgens hem ook prima op smaak.
Als hoofdgerecht een groentelasagne. Veel groenten zoals beloofd. Was erg lekker, spontaan het recept (mondeling) meegekregen ! Een beetje rauwkost erbij miste ik wel.
Nagerecht was een tiramisu met speculaas voor mijn echtgenoot en voor mij een crumble met rode vruchten. Beide ook erg lekker, maar ook machtig.
Minpuntje omdat ik me een beetje opgejaagd voelde, een vlotte bediening kan ook te vlot zijn .... En je voelt je door de entourage toch een beetje bekeken door het winkelend publiek.
Maar we komen zeker nog wel een keer terug.
Ben.rekers .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Proefpuurplaza is een klein, huiskamerachtig, restaurant in supermarkt Ekoplaza. Je kan er goed eten en de bediening is familiair. Een echte aanrader voor wie een keer heel anders uiteten wil.
Ddd_desiree .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
We hadden gereseveerd op maandagavond. 3 gangen menu was erg lekker. We hadden als voorgerecht: tomaten-paprikasoep. De hoofgerecht was de daghap: Thaise curry met rijst. En als nagerecht had mijn partner gekozen voor de Rode vruchten Crumble met warme vanille-roomsaus en ik had de Tiramisu. Super lekker allemaal! De hoeveelheid van de porties was ruim voldoende. Bij het nagerecht hebben we ook koffie en thee bijgekregen. Vriendelijke bediening en het sfeer van het restaurant is prettig.
Het enige minpuntje is dat ze geen alcoholisch dranken aanbieden.
Liesbethkoster .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Na de vriendelijke ontvangst in bio-supermarkt en eetgelegenheid EkoPlaza werd ons een heerlijk rulle en goed hete paprika-tomatensoep als voorgerecht geserveerd bij een glas wijn uit een fles die we zelf uit het schap van de winkel hadden gekozen, en later ook betaald. Officieel mag EkoPlaza geen alcohol schenken... Als hoofdgerecht een smakelijke bloemkoolcurry met noten en meergranenrijst, en als toetje crumble uit de oven met ongezoete bosvruchten waarbij een kannetje warme vanillesaus. Sympathieke eetgelegenheid, aanrader!
Bfleferink .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
We hebben een heerlijke uiensoep/tomatensoep, aardappels en mediterane groente uit de oven en linzenballetjes gehad. De dagschotel was dus vegetarisch. Als vleesvervanger vonden wij de linzenballetjes wat weinig maar al met al was de maaltijd ruim voldoende. Ook het toetje en de cappucino (alles inbegrepen) waren lekker en keurig verzorgd. De bediening en de uitleg was vriendelijk en deskundig. Van harte aan te bevelen.
Irene F.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Persoonlijk vond ik de entourage, een prachtig uitgebreide biologische winkel, heel bijzonder en een eyeopener. Prachtige producten en een enorme keuze, in een goed ingerichte en overzichtelijke winkel. Mijn partner had er meer moeite mee en vroeg waarom ik in 'een supermarkt' had gereserveerd.
De service was uitstekend en het eten smaakte voortreffelijk. Mijn enige commentaar daarop was dat we een tajine met kip-gerecht hadden besteld en er nauwelijks kip te vinden was. Bij navraag was het antwoord dat het wel biologische kip was en dat is een duur product.
E.deibel8 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Veel hebben we hierboven al weergegeven. Datgene wat ons voornamelijk is bijgebleven, is de vrolijkheid en openheid van de sfeer die de ruimte en bovenal degene die ons bediende uitstraalde. 100% oprecht en geen gewauwel uit professie.
Chapeau!
Tryj .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Het eten was lekker. Maar door omstandigheden was er geen keus. Vd 2 toetjes was er eentje op. Het hoofdgerecht, normaal in variant vlees, vegetarisch of veganistisch was er nu alleen vegetarisch. De soep (tomaat en ui) was beide heel erg lekker en veel.
De bediening is erg behulpzaam en vriendelijk.
Jkuijs .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Het eten was puur en lekker, de bediening was perfect maar ik wist niet dat ik in een supermarkt ging eten..... Dat had wel bij de informatie mogen staan , hebben trouwens eerst lopen zoeken naar het restaurant, ten einde raad in een winkel gevraagd en toen bleek dat we daar tussen de kruidenierswaren zouden eten...
Hanneke N.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Dit was werkelijk een juweeltje!
Enthousiaste bediening, uitstekend (biologisch) eten, liefdevol bereid, alles vers. Een aanrader!
Moniquevanhattem .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Verrast door deze bijzondere plek: in een biologische winkel, aangenaam licht en ruim.
Verrukkelijke maaltijd, eenvoudig,maar alles puur en verfijnd van smaak. Een geurige,krachtige tomatensoep met basilicum gegarneerd,een heerlijk,zacht gekruide uiensoep. Een milde kokoscurry met biologische kipstukjes en cashewnoten als hoofdgerecht en een zalige speculaastiramisu toe met heerlijke koffie naar keuze. Zeer sympathieke, geïnteresseerde en attente bediening. Klasse,hoge kwaliteit,zeer betaalbaar. Ons dagje Enschede met Turner en ProefPuurPlaza een topper,we komen nog eens.
Agnes R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Wat hebben we daar lekker gegeten. Alles werd netjes uitgelegd. Niets dan lof voor dit restaurant. Ingrediënten allemaal puur en biologisch.
Testtaster .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
heel lekker eten, in een 'aparte' ambiance, wel grappig. Je zit in een hoekje van de winkel, met uitzicht op de shoppende medemens. Al het eten was biologisch, dat gold ook voor de uitstekende wijn en het Budels bier.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Ik heb zelden zo heerlijk vegetarisch gegeten. Degene die kookte en ons bediende had een aanstekelijke passie voor goed en gezond eten. Ik kreeg onmiddellijk zin om het thuis ook te gaan maken. Geen geheimen van de kok. Ze legde alles geduldig uit. Zelfs de koffie toe hoorde bij het menu. Ik kan iedereen aanraden daar eens te gaan eten.