Proeflokaal Sijgje

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Proeflokaal Sijgje

Riko S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Donderdag 27 juli hier wezen eten, na een positief verhaal over Sijgje in Delft. Wij hadden gereserveerd via internet. De zaak zag er best ok uit qua interieur. De kaart was niet erg uitgebreid, maar zo te zien stond er voor elk wat wils op. Ik nam vooraf de gamba's met een pittige chilisaus. Ik kreeg een aantal garnalen op een bedje van sla en wat saus er over heen. Niet vies, maar ook niet verrassend lekker. Als hoofd nam ik de Sijgje burger, volgens de kaart van Black Angus rund. Hier hetzelfde, niet vies, maar ook niet echt wat ik van een Angus burger verwacht. Ik had het idee dat het vlees gepureerd was ofzo. De structuur liet zich niet als Angus hamburger herkennen. Als na de warme appeltaart met een bolletje ijs. Mijn tafelgenoten hadden andere gerechten. Zoals bijvoorbeeld de visspies. Vis laat altijd goed zien of het vers bereid is of uit de vriezer komt. Deze visspies was warm gemaakt in de convectomaat of steamer. De zalm was veel te gaar en de spies maakte een geslonken indruk, verlies van vocht denk ik. Sterk het vermoeden dat in de Sijgje keten het eten voor het grootste deel elders wordt voorbereid en op locatie wordt afgemaakt of opgewarmd. Maar ja, daar tegenover staat de prijs, wat mag en kan je verwachten? Een 3 gangen menu voor iets meer dan 14 euro? En als je dat meeneemt in je beoordeling, heb je eigenlijk niet zo veel te klagen. Hoewel met wat kleine puntjes en wat extra aandacht er een veel prettiger gerecht op tafel komt. Maar ja, we zijn een ervaring rijker, maar ik zal er geen 2e keer gaan eten.
Waus M.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Sijgje is goed gecamoufleerd formulewerk. Je hebt niet echt het gevoel in een franchise beland te zijn, maar dat zit je eigenlijk wel. Qua prijs-kwaliteit een soort EasyJet/RyanAir onder de eetcafe's. Je weet waar je aan begint als je voor iets minder dan e16 een drie-gangen menu wegzet. Mits de verwachtingen ook bijgesteld naar dito niveau (hoeveel kun je verwachten qua kwaliteit en kwantiteit voor dit bedrag), is het best leuk tafelen bij Sijgje. De kaart is gevuld met usual suspects en evergreens, die bekwaam minimalistisch uitgevoerd worden. Het is duidelijk dat voor de gerechten soms op kwaliteit, soms op kwantiteit van ingrediënten bezuinigd is. De Vitello Tonato bestaat bijvoorbeeld uit 2-3 reepjes vlees waar niet van vaststaat dat het om kalfsvlees gaat, met een minieme scheut tonijnmayo eroverheen. De stoofpot is dan weer zeer capabel. Het kaastplankje leuk uitgewerkt, maar met genant kleine blokjes kaas. Het kan verkeren voor het bedrag dat je er voor aftikt, maar verwacht noch bourgondisch gevulde borden noch indrukwekkende ingrediënten.

Desondanks is het knap wat ze voor dit bedrag op tafel weten te zetten. Of wellicht kan het eigenlijk niet uit en draait het verdienmodel op het goed pushen van drank. De frequentie waarmee gevraagd werd of we nog wat willen drinken, doet het laatste vermoeden. Mijn credo is echter, liever te vaak dan te weinig informeren naar mijn dorst. De bediening is, zoals ik ook andere recensenten zie aanstippen, jong en onervaren - geen geoefende, gepokt en gemazelde horecatijgers. Maar ze doen hun best.

Je gaat niet naar Sijgje om culinair van je sokken geblazen te worden, wel als je redelijk solide voedsel voor een zacht prijsje voorgeschoteld wil worden. Als zodanig eigenlijk eerder concurrentie voor de studentencafe's en daghappen van eetcafe's dan ander aanbod. Met de kanttekening dat een daghap in een leuk eetcafé wat meer cachet en spanning op tafel brengt dan deze prijsvechterfranchise die de veilige McDonalds route bewandeld: bij elke Sijgje weet je altijd waar je aan toe bent.
Ellie V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Afgelopen week voor het eerst een hapje gaan eten bij Sijgje. Reservering gemaakt, maar tevergeefs, want op een kruk aan de bar gezet zonder excuses en daar maarliefst 20 minuten zitten wachten. Waar maak je dan een reservering voor?! Uiteindelijk na aandringen een tafel gekregen (van klanten zelf nota bene die het gesprek van afstand mee hadden geluisterd) en ons hun tafel aanboden. Van de (waarschijnlijk) floormanager?? (zeer jong, evenals al het andere personeel!!) nul begrip of drankje vanwege de gemaakte inschattingsfout. Ook de jongen die ons bediende (vriendelijk, maar niet te verstaan) leek de 15 nog niet gepasseerd. Eigenlijk niet acceptabel dat enkel zulke jongeren de zaak draaiende moeten houden. Eten op zich goed van smaak maar eenvoudig. Entourage was prima, maar wij zaten precies naast de keuken waardoor je continu personeel voorbij zag vliegen en om beurten aan de bar zag zitten eten etc. Wederom niet erg professioneel.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Voor de eerste maal hier geweest met een verjaardagsgroep ( 8 man).
Heerlijk gegeten en leuke sfeer.
We komen snel terug.
Ma_Da .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Nu een paar keer bij Sijgje Voorburg gegeten. Duidelijke formule, bekende gerechten. In het begin was het goed en veel, maar dat wordt steeds minder. De zalm is een streepje i.p.v. een vierkantje, zeer weinig frites en salade. Bediening is lief en aardig maar duurt erg lang. Veel tafels met lege glazen (ook heel veel lege glazen op de bar!!). Denk niet dat ik er nog terug ga.
lorenzo91 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Belachelijk dat als je heb gereserveerd voor 32 personen en nog extra bij moet betalen aan zaal huur nog steeds geen recht op je tafel!! Gereserveerd voor 7 uur met oud gezelschap 65+.wij waren vanaf 18.45 aanwezig en toen werden wij naar buiten gestuurd in de kou omdat er nog gasten zaten te eten die om 18.00 binnen waren komen lopen ! en na een aantal keren naar binnen te zijn geweest en meerderemalen weg te worden gestuurd, en wij onze gasten buiten moesten ontvangen in de kou hebben wij besloten om elders te gaan eten dit omdat wij om 19.30 nog steeds niet naar binnen mochten !! bizar dat er nog zaken zoals deze zijn die zo slecht met hun gasten om gaan . Het ergste is dat er totaal geen moeite werd gedaan om het ook maar enig op te lossen !!!! Deze zaak gaat het op deze manier zeker niet lang vol houden in de horeca branche !
peter V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Leuk restaurant met een duidelijke formule. Drie gangen voor een prima prijs. Geen culinaire hoogstandjes maar vooral de bekende gerechten. Niet te grote porties maar daardoor in 3 gangen voortreffelijk. Een aanrader om regelmatig even binnen te vallen. Ook met kinderen een aanrader.
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Op een lekkere avond in de tuin van het restaurant gegeten. Eerste keer hier. Een drie gangen diner voor maar 14,25. Zou het wat kunnen zijn voor dat geld? Restaurant ziet er verzorgd en mooi uit. En bijna alle tafels bezet. Bediening jong en nog niet al te ervaren, maar voor de rest wel attent. Er is meer dan genoeg keus aan gerechten op de kaart en er zijn wat specials. De gerechten zijn verzorgd, maar niet super bijzonder. Dat mag je voor dat bedrag dan ook niet verwachten. Bij het hoofdgerecht was de kip iets droog, maar de 'Sijgje' burger was erg smaakvol.

Al met al een restaurant waar je voor relatief weinig geld, lekker ongecompliceerd kunt eten in een gezellige ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijk gegeten voor weinig geld. Onze verwachtingen waren vooraf niet hoog gespannen want een 3 gangen menu voor 14,25 en dat in Nederland.
Maar het was geweldig lekker. Je kunt zelf je menu samenstellen.
Heel vriendelijke en attente bediening.
Niets dan lof en zeker een aanrader.
Bourgon655 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteravond weer even langgeweest. Wilde even het nieuwe interieur bewonderen na de verbouwing. De toiletten zijn prachtig geworden. Maar dat niet alleen. Wederom heerlijk gegeten, ditmaal met mijn vrouw. Zaak zat helemaal vol. Vooraf de oosterse salade en de gebakken gamba's in een jasje (of zoiets, het was de special. Als hoofdgerecht allebei de varkenshaas saté . Daarna zaten we vol. Ik nog een kopje koffie en mijn vrouw een heerlijke chocolate Macchiato . Kortom was weer fantastisch. Complimenten Sijgje
Eva1974 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Ongelofelijk wat een aansluiting. Jong en onervaren bediening. 3 gangen menu's van 15 euro maar wij hadden liever lekker gegeten voor wat meer geld. Stokbrood was oud en droog. De garnalen als hoofdgerecht waren ver onder de maat. Twee stokjes met wel vier kleine garnalen. Extra friet werd doorberekend. Zonde, dit terwijl de locatie erg leuk is.
Els F.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gezellige sfeer leuk terras. Jong en onervaren personeel. Service is onvoldoende. Er werd cola gemorst en bierglas was gebarsten. Hier werd verder weinig mee gedaan. Vitello Tonnato was onder de maat en te weinig in vergelijking met ander voorgerechten. Burgers waren ok. De gamba's waren voor een hoofdgerecht zwaar onder de maat. 4 kleine garnalen aan een spies is voor een voorgerecht ok maar zeker niet voor een hoofdgerecht. Wij komen niet meer terug.
Romy B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Nog nooit zulke slechte bediening gehad. Dit ligt absoluut niet aan de vriendelijke dames die rondlopen, maar puur omdat het restaurant de drukte niet aan kan. We moesten 15min wachten tot we onze drankjes konden bestellen, meer dan 30min voor het voorgerecht en na nog eens 40min op het hoofdgerecht te moeten wachten waarbij ons nog niet eens een drankje werd aangeboden, zijn we helaas op gestaan en weggegaan. Twee uur wachten op je hoofdgerecht is voor ons echt te lang.
Eboroek .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Waar voel je je voor zo weinig geld nog echt te gast. Attente bediening, lekker eten en een meer dan acceptabel rekening. Als dan ook de deur nog spontaan voor je gesloten wordt bij het weggaan denk je alleen maar; hier kom ik snel terug, want er staan nog zoveel lekkere dingen op de kaart en het is heerlijk om echt als gast behandeld te worden.
Kilkenny .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Prima restaurant, en dat zeker voor een prijs van 14,25 voor een 3 gangen menu. Ruime keuze in de gerechten en de porties zijn voldoende. De smaak is goed! De bediening is nog wat "onhandig"; het zijn jonge mensen die het vak nog moeten leren, maar ze zijn allen zeer vriendelijk.
Leuke en vriendelijke zaak!
Jordy L.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Gisteravond voor het eerst gegeten bij Proeflokaal Sijgje aan één van de ronde tafels aan de achterzijde van het restaurant. Ondanks het feit dat het restaurant bij aankomst volledig gevuld was, konden we toch nog last minute een tafel reserveren voor 5 personen (2 uur van tevoren). De prijs/kwaliteit verhouding van deze zaak is fenomenaal! Een driegangenmenu met keuze uit ongeveer 6, voor, hoofd en nagerechten voor slechts 14,50! Bovendien is de huiswijn op fles ook scherp geprijsd! De zalmcarpaccio en biefstuk met stroganoff saus zijn zeker een aanrader! Zo ook het kaasplankje. Het voornamelijk jeugdige personeel is erg vriendelijk, maar de bediening kan zo nu en dan wat professioneler. Storend is het echter verre van! Kortom, prik een datum en wacht niet langer om deze absolute must een bezoek te brengen!
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Je eet tegen een scherpe prijs, maar daar is ook alles mee gezegd. Vitella Tonato was sla met een plak worst en wat mayonaise er bovenop, de rundersteak was droog met een saus waar het water uitliep, de brownie was een prefab ding van 2x1 centimeter. Aan andere tafels zag ik al niet veel betere producten. Champignons die dreven in water, ingestorte appeltaart. Bediening vriendelijk, maar soms wat onhandig. Soit, dat kan gebeuren. Ik kom er niet meer. Er zijn veel betere alternatieven in de directe omgeving.
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Erg lekker gegeten voor een scherpe prijs. Niet te grote porties, zodat je niet te vol zit maar ook zeker niets te kort komt. De bediening is vriendelijk en snel, maar niet opdringerig. De brochetta met thaise saus is een aanrader. Een prima restaurant met een ongedwongen sfeer
Patteflet .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Bij Sijgje krijg je voor 14,95 een prima 3-gangenmenu. Eerder hadden wij verschillende dingen gehoord over het restaurant. Van lekker tot niet lekker. We namen als hoofdgerecht de dagspecialiteit. Duo in pepersaus. Biefstuk/varkenshaas. Ik vond de saus goed van smaak, maar het vlees eronder flauw. Voorgerecht carpaccio en nagerecht crème brûlée prima. Al met al geen spijt van onze reservering. Gezellige avond gehad in een sfeervol Sijgje. Vriendelijk, erg jong personeel. En afrekenen was plezierig :)
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wat hier direct opvalt: de prijzen in vergelijking met wat je ervoor krijgt.
Hoe kunnen ze het er voor doen?
Drie gangen voor € 14,25!
Daar kan ik zelf niet voor koken.
Toegeven: de porties zijn niet al te groot, we hebben friet bijbesteld, maar het blijft een geweldig concept.
Choco brownie als dessert was zeer smakelijk.
We zullen hier weer komen.