Proeflokaal Sijgje (Leiden)

Morsstraat 6 2312 BM Leiden Nederland Kaart
  • Abruzzese

Meer informatie over restaurant Proeflokaal Sijgje (Leiden)

Jouw recensie over het restaurant Proeflokaal Sijgje (Leiden)

anneke45 H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
ik ging samen met mijn vriendin er voor het eerst eten. er ging het één en ander mis met het telefoneren met Sijgje. maar ze hebben het van alle kanten goed gemaakt!! Het meisje dat ons hielp bleef maar glimlachen. ondanks dat ze met zieken kampten evenals de leidinggevende was kordaat. lekker gegeten en probleem goed opgelost. waar we thuis pas achter kwamen..
Maaike R.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Voor een leuke prijs prima eten. Heb wel beter gegeten, maar ben ook zeker slechter gegeten voor een hogere prijs. Nadeel: heel erg veel rumoer en herrie. Niet alleen van gasten, maar ook van het personeel. (Gooien met bestek, flesjes in de kratten etc)
sjors86 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Goedkoop eten en ook uitgebreide keuze, verder is eten okay, maar niet uitstekend, iets wat je voor deze prijs ook niet mag verwachten. Wij waren de eerste gasten van de avond en aan het begin was het hierdoor wel goed te doen qua geluidsniveau, maar tegen de tijd dat wij vertrokken was het aardig vol en daarmee ook rumoerig.

Zoals eerder aangegeven was er redelijk wat keuze , wij hadden vooraf de zalm carpaccio, hierbij viel de hoeveelheid zalm ons wat tegen. Het was voor ons eerder een salade met wat zalm. Mensen naast ons die de "gewone" carpaccio hadden besteld, kregen hier duidelijk een beter gevuld bord. Als hoofdgerecht had mijn verloofde de geitenkaas salade, deze viel wel erg tegen, de geitenkaas was prima, maar er zat dusdanig weinig salade op het bord dat de salade die ik kreeg bij mijn spareribs (goed mals, middelmatig gemarineerd) niet onderdeed, verder bevatte haar salade naast een paar stukjes tomaat niets anders dan dat van mij, op zijn minst hadden hier wat croutons of brood bij gekund.

Het dessert was verder top, de choco choco (taartje) smaakte goed en dit klinkt gek, maar er zaten wel ijsschilfers in het ijs.
Het kaasplankje die mijn verloofde had was ook prima, vanwege allergie kon zonder moeite de brie vervangen worden voor iets extra's van de overige kazen.

Verder voor de prijs een prima locatie, maar verder niet hoogstaand.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Op een leuke plek in Leiden is dit restaurant gevestigd. Voor een hele scherpe prijs eet je heel behoorlijk, is de bediening vrolijk en gastvrij en ziet het er allemaal netjes uit. De garnalenkroketjes waren smakelijk evenals het stoofpotje. Eten staat relatief snel op tafel.
Bediening doet goed haar best je een leuke avond te bezorgen. Een positieve ervaring dus.
Milou1234 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Gister heerlijk gegeten bij Proeflokaal Sijgje. Vriendelijke bediening en lekker eten. Hetgeen dat je mag verwachten van een menu van €14.25. Zeker een aanrader!
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
De vriendin waarmee ik uit eten was had goede verhalen over Proeflokaal Sijgje gehoord, dus we wilde het graag uitproberen. Eens maar nooit meer! Bij binnenkomst ziet het er best okay uit en dat er geen kraanwater geserveerd wordt vanwege de prijzen vond ik een goede duidelijke beredenering.

Maar dan het eten: de uiensoep was niet best en het stoofpotje veel te vet. En toen ik het laatste aangaf, kreeg ik als feedback van de keuken dat dit de eerste keer is dat ze het hoorden. Wow, moet dat mij als klant op deze manier verteld worden?! Geef dan niet de reactie van de keuken door, maar erg jonge meiden en minimaal supervisie (sneu). Aan het einde van de avond, terwijl er nog een paar tafels bezet waren, waren er ook twee uit de bediening aan een hoge tafel in het midden van het restaurant zelf aan het eten. Kan dit niet enigszins afgezonderd van de gasten? Niet echt netjes! De laatste twee service gerelateerde dingen, maken dat ik deze review schrijf. Kleine porties en mediocre eten kan ik me voor deze prijs voorstellen, maar deze ervaring was echt heel slecht.
Joost Z.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vandaag zijn wij met 10 man gezellig uit eten geweest bij het proeflokaal. Als voorgerecht hadden een aantal van ons carpaccio, deze was ietwat smakeloos. De Vitello was een goed gerecht maar het leek wel
Josja -.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Helaas een onplezierige avond gehad bij sijgje. Eerst kregen wij drankjes voor onze neus die vervolgens meteen weer weg werden gehaald omdat ze voor een andere tafel bedoeld waren. Met het voorgerecht gebeurde precies hetzelfde: de borden carpaccio werden, nadat deze al een paar minuten voor onze neus stonden, ook weggehaald en aan de tafel naast ons gegeven. Verder waren de porties erg klein, en duurde het ongelofelijk lang voordat het eten kwam. Het voorgerecht kwam pas na een uur. Erg jammer. Ook hing er een vieze rioolgeur in het restaurant en zaten we tegen een ongezellige airco aan te kijken.
Wendy1979 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Afgelopen zaterdag hier heel gezellig gegeten. Buiten staat een groot bord met daarop 3 gangen menu voor 14,25. We hadden daarom niet zo'n hoge verwachting van het restaurant. Maar al zodra we binnen stapten moesten we dit bijstellen. Het is erg sfeervol ingericht en de gerechten zijn prima. De bediening mag nog wel wat meer ervaring krijgen in uitserveren (kaasplankje werd gewoon neergezet zonder uitleg, ook de proeverij van port werd gewoon neergezet zonder te vertellen wat voor port het was). Het eten smaakt prima, voor deze prijs verwacht je erg karige porties, maar dit is zeker niet het geval. Al diverse vrienden verteld dat dit echt een aanrader is. Zeker een aanwinst voor Leiden!