Proeflokaal Rixt

Rixt van Doniastraat 6 9163 GR Nes (Ameland) Nederland Kaart
31-519542259

Over het restaurant Proeflokaal Rixt

Grote ronde tafels, een open keuken en gedroogde hammen. Proeflokaal Rixt is een stoer en hip restaurant middenin het historische dorpje Nes. Op de kaart vind je diverse hammen, carpaccios, biefspiezen en burgers. De gerechten zijn perfect om te delen zodat je veel hebt geproefd als je bij Proeflokaal RIxt de deur uitloopt.

Halve fles mineraalwater

Henry L.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
John V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
op zaterdag 28 juli 2018 lekker gegeten bij Rixt in Nes. diverse proeverijen geprobeerd een ideaal concept om vele gerechten te proberen. Alles smaakte lekker en het vlees was super mals. echt een aanrader als je op Ameland bent
John V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
lekker gegeten bij proeflokaal Rixt op Ameland , in alle gangen kan je met je tafelgenoot kiezen uit vlees of vis proeverijen
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Bij Proeflokaal Rixt is het gewoon, proeven en delen. Wij bestellen een vleesplank, overheerlijk mals vlees. Een goed glas wijn erbij maakt de beleving compleet. Op beide terrassen en binnen is het druk maar het wachten is kort. Wat lopen ze hard en toch een vriendelijk woord voor iedereen. Veel huisgemaakte producten....Top restaurant.
In september zijn wij er weer !!
Frits T.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Geweldig gegeten, in het byzonder de lemon pie met de huisgemaakte limoncello een aanrader.
Bediening lekker vlot in omgang. Restaurant zat vol en toch geen moment moeten wachten.
De biefstuk die wij besteld hadden van uitsonderlijk goede kwaliteit.
Wij komen zeker nog eens terug.
jp M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
eten was prima maar bediening kan iets beter. we moesten lang wachten probeerden ca 10 min. oogcontact te maken en moesten er zelf om vragen om te kunnen bestellen terwijl in tussen wel de plank voor de glazen werd schoongemaakt. Bediening was verder wel heel vriendelijk
mjbspoler .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Met partner bij dit restaurant gegeten. Sfeervol restaurant met wat minnen en plussen. De kaart biedt voldoende keuze, maar kent weinig verrassingen. Voorgerecht was aan de karige kant wat betreft hoeveelheid (Libanees brood met aioli). Hoofdgerecht was voor ons een plank voor twee personen, bestaande uit kabeljauw, gamba's en gekookte mosselen. Qua smaak en presentatie prima, portie deed echter meer aan als een eenpersoons portie,waarbij een klein bakje salade nog als extra diende te worden besteld en betaald. Bediening en serveren/afruimen was te traag maar wel vriendelijk, scheve verhouding prijs-kwaliteit.
C L.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Ontspannen sfeer en goede prijs/kwaliteitsverhouding. Vriendelijke bediening! Zeker aanrader. Heerlijk gegeten, goeie porties.
Carmen V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Slecht, veel te duur veel te weinig eten, voor bijgerechten die minimaal waren wordt veel geld gevraagd. Eenmalig bezoekje
MH S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
De nieuwe koks van Rixt maken er een feest van om hier te eten. Zowel op de kaart als de 'specials' naast de kaart zijn zeer smakelijk. Met z'n 2en een fijne avond uit, van alles wat geproefd en we hadden een goede fles wijn erbij. Fijn bedienend personeel die echt voor je zorgen en je helpen de beste keuzes te maken. Ik kom graag terug!
Tita V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Droge spareribs,rollade verbrand,frites droog.Kok na klacht in discussie.Niet netjes. Geen dessert genomen. 3 pers € 120
Wendenski .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We komen al heel wat jaren op Ameland, maar waren nog nooit bij Rixt geweest. Concept van shared dining is, dat de gerechten niet per bord maar voor de gehele tafel worden uitgeserveerd. Dat doen de traditionele Chinese restaurants al decennia, trouwens. Het eten op zich was wel lekker. Al met al een redelijke avond gehad.
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Mooi restaurant. Kleine gerechten en slechte service. Na half uur wachten op de bediening zijn we weggegaan. Jammer van een spaarzaam avondje uit.
Kirsten H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Lekkere gerechten, met sharingconcept. Heel divers en dan kun je van alles wat bestellen- ook leuk met kinderen! Amelands bier op de kaart, heerlijk!
bpemathon .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten, maar wat moesten we lang wachten.
En we vonden het ook duur.
Trendy inrichting en vriendelijke, maar langzame bediening van begin tot eind.
martijn V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het is een gezellig en sfeervol restaurant, maar het oogt beter dan dat het daadwerkelijk is. Nadat het voorgerecht niet compleet was en het hoofdgerecht flink was aangebrand (werd overigens wel hersteld), was ik het meest verbaasd over de prijs van enkele bijgerechten (patat en salade). Deze worden aangeslagen voor twee personen, terwijl een gerecht niet eens voor 1/8 persoon voldoende is. Dit is gewoon je klanten misleiden en totaal overbodig.
Tamarah O.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wow wat een leuke avond hebben wij gehad! Wij zijn naar Ameland gekomen omdat we 3 jaar getrouwd zijn, en dat wordt hier zo leuk opgepakt! Als verrassing kregen we een heel uitgebreid nagerecht, hoe leuk is dat?
Verder is de inrichting heel knus en de service top. Wij hadden het samengestelde gerecht genomen met een mix van verschillende soorten vlees (zal eens in de zoveel tijd wel veranderen) en dat was echt heerlijk. Vooral de biefstuk is hier aan te raden, heel mals. Kortom, als je Ameland bezoekt, zeker hier gaan dineren.
Yvet P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Woensdag 26 oktober gedineerd. We werden vriendelijk en spontaan ontvangen door Micheal. Op zijn aanraden hebben we gekozen voor de wandeling. Dit is echt een aanrader als je gezellig met een groepje wilt dineren. Het interieur is zeer eigentijds en past uitstekend sfeer.
Kortom een echte aanrader als je op Ameland bent!
Corrie J.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Woensdag 24 en vrijdag 26 augustus gedineerd. Keus zelf gemaakt voor wat betreft de volgorde van gerechten. Origineel zoals dit restaurant zich profileert. Terrassen hadden goede bezetting waardoor je wordt uitgenodigd de kaart te bekijken. Mooi gedekte tafels. Eten uitstekend. Prijs/kwaliteit niet altijd in verhouding maar zeer smaakvol. Wij komen hier zeker terug. Bediening heeft niet altijd kennis van gerechten welke hij moet uitserveren. Aandachtspunten voor volgend seizoen. Twee dames uit Amsterdam en omgeving.
meergerda .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Op 20 augustus met vier volwassenen hier gegeten. De kwaliteit was zeker goed maar de hoeveelheid is niet in verhouding met de prijs die je betaald voor een sharing diner (€29,95 pp); een wandeling door de kaart met 10 gerechtjes (volgens de beschrijving). Je begint met vijf snijplanken met vleeswaren die wel heel erg dun gesneden zijn zodat je per persoon nog geen 25 gram op hebt als de planken leeg zijn. Dit is echt te minimaal en geldt in mijn ogen niet als vijf gerechtjes.