Proeflokaal Reijngoud

Schiedamse Vest 148 3011 BG Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Proeflokaal Reijngoud

Elwin S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Ik ben fan van Reijngoud, maar was minder te spreken over de Reijngoud Burger die ik hier at. Op de menukaart staat Runderburger met pulled pork, bacon, bbq saus. Ik ken het patatje met pulled pork bij Reijngoud en dat is erg lekker. Helaas ging deze burger op te veel punten voor mij de mist in:

- Bacon was slap / kort gebakken. Er bestaat voor mij maar 1 soort goeie bacon: crispy bacon! Lekker zout en doorgebakken zodat het knapperig is. Hier lagen twee lapjes op die ik en niet zout vond, en totaal niet crispy.
- BBQ saus was een soort tomatensalsa. Tegenwoordig (en zeker bij burgers) verstaan we ook in Nederland onder bbq saus van die lekkere zoete Amerikaanse bbq saus. En niet de Hollandse tomatenprut zoals Calve die tot voor kort ook in flesjes als "barbecuesaus" verkocht.
- Broodje was te droog. Ik ben sowieso niet zo van de broodjes op de bakplaat, maar als je het doet, doe het dan kort. De buitenste kant was nu bijna beschuit. Je moet het broodje nog wel normaal kunnen indrukken zonder dat het barst en breekt.
- Pulled pork was vrij grof in grote stukken. Als extra topping op een burger moet je pulled pork heel klein snijden. Nu was het veel te hoog, waardoor je de burger never nooit meer in je mond krijgt.
- Formaat broodje t.o.v. burger klopt niet goed genoeg. Je merkt het, de vergrijpen worden minder erg naar mate je verder in het lijstje komt, maar ik geef graag een volledig advies ;-)
Ik houd ervan als het broodje ongeveer even groot is als de burger. Dus dat de burger niet uitsteekt, maar ook niet te klein lijkt. In dit geval was het broodje echt een maat te groot voor het oppervlak van de burger. En droge broodrandjes eten is niet lekker.

Zo. Ik hoop dat de keuken meeleest dan kan ik de volgende keer nog eens een burger bestellen, want op papier klonk hij wel erg goed hoor!
Verder: goed bier, leuke mensen, prima tent! Burger? Nee, daar gaat nog te veel mis.
Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Hou je van biertjes en een niet te ingewikkeld maar goed bereid diner? Dan is Proeflokaal Reijngoud het juiste adres. Fish & chips en kippetje van het spit piri piri waren beiden heel lekker. Knapperige frieten en hele aardige bediening. Enige minpuntje is dat er geen dessertkaart is. Al met al een aanrader!
Milly T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Meestal kom ik hier om een biertje te doen, maar heb hier laatst ook gegeten; een half kipje met frietjes en appelmoes. Het eten was redelijk snel op tafel en lekker, niet super speciaal maar prima voor een snelle hap na een drukke werkweek.

De bierkaart is geweldig en ook het personeel weet vaak wel wat leuks aan te raden (en dat is niet altijd het geval in een Belgisch biercafe tegenwoordig).
Eduard E.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Een prima hamburger met goede frietjes op het terras van Reijngoud. Het vlees goed mals en stevig, goed in balans met het beleg, niet te veel natte kledder of overheersende saus. Bierkaart uitstekend, jammer dat ze maar één Rotterdams biertje nog beschikbaar hadden, de rest was op, dat zal wel iets met de populariteit van lokaal bier maken hebben. Drankjes kwamen direct, daarna wel lang wachten op het eten. Mooi terras om mensen te kijken maar te veel vieze vliegmieren op en rond het eten... gatsie.
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Afgelopen zomer met vrienden hier op het terras gegeten. De uitgebreide bierkaart is goed en de bediening weet je er goed over te adviseren. De wachttijden aan de bar zijn soms wel wat lang.
Hoewel er meer uitstekende burgerzaken in de Witte de With zitten, kan je ook hier moeiteloos kiezen voor de runderburger! Goed bereid en prettig in balans, goede aanrader.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
In mijn ogen het prettigste biercafe van Rotterdam. Vriendelijk en kundig personeel die je snel aan je gewenste biertje helpt. Uiteraard voorzien van advies wanneer dat nodig is. Eten is ook goed, wat je bij een eetcafé kunt verwachten. Dit is ook de plek waar ik een waanzinnig Amerikaans biertje dronk (ja het bestaat). De Dead Pony Club, een bier met weinig alcohol maar bizar veel smaak. Zeker het proberen waard!
Sven C.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Een levendig proeflokaal en aanwinst op de Witte de With. Een gezellige warme sfeer tussen kerst en oud en nieuw. Vele soorten bier maar ook een goede keus aan wijnen. Met een vriend naast de drankjes ook een hapje gegeten. Prijs is ok voor wat je er voor krijgt. Het is niet erg veel, niet hoogstaand maar goed voor een doordeweeks avondje buiten de deur eten op een plek waar je daarna nog kan blijven hangen voor een drankje.
Bediening is vlot. Ook boven waar wij zaten.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Twee weken geleden heb ik hier een heerlijk pannetje mosselen gegeten! Het personeel is top en snel, het eten was lekker en de sfeer goed (Rotterdams, no nonsense en gezellig). Lekkere biertjes, een goede hap eten en de juiste atmosfeer; aanrader voor avondje bier drinken en/of eten zonder poespas.
Ingrid O.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Gegeten heb ik er (nog) niet, maar van de verschillende biertjes wel geproefd. De bediening is soms wat traag (maar wel vriendelijk), maar kennis van de verschillende bieren hebben ze wel. Naast de bieren kan je ook genieten van heerlijke wijnen. Een prima gelegenheid. Sinds kort hebben ze naast diverse borrelgarnituren een uitgebreidere kaart. Zelf zou ik hier niet zou gauw eten omdat in de buurt genoeg eetgelegenheden zijn.