Proeflokaal de Zotte

Meer informatie over restaurant Proeflokaal de Zotte

Maandag t/m donderdag 16:00 - 01:00
Vrijdag en zaterdag 16:00 - 03:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Proeflokaal de Zotte

Peter D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Een prima Belgisch biercafe met veel aanbod op tap maar ook lokale streekbieren van kleine brouwerijen op de fles. Een menu kaart met voor elk wat wils .Echt een aanrader.
Goof B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Keiharde muziek zodat een gesprek nauwelijks mogelijk was. Tafels staan zeer dicht op elkaar, benauwende ruimte. Eten zeer vet, weinig smaak. Een plek om nooit meer terug te komen.
Eefke H.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Lekker gegeten. Geen culinaire hoogstandjes maar dat hoeft ook niet in zo'n gelegenheid. Gezellig en wat rumoerig eetcafé waar de bier liefhebber zijn hart kan ophalen met alle soorten bier. Personeel was ook erg vriendelijk en behulpzaam.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Prima en warme ontvangst door personeel. Was te rumoerig door luide muziek om familie verjaardag te vieren.
Gerben R.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Verrasend lekker eten voor een gezellig oud bruin eetcafe waar studenten en toeristen de boventoon voeren. De kwaliteit die je in bijna elk Belgisch restaurant te vinden is, maar in Nederlandse restaurants lang geen zekerheid is.
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Prima eetcafé lekker gegeten goede bediening
gertjan C.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Top cafe in het centrum van Amsterdam met een ruime keuze aan top bieren!
Bramber .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Fijn café. Goede bieren op de tap en vriendelijk personeel. We hebben hier gedineerd en allebij een gerecht van het weekmenu genomen. Een gebraden kippetje en een biefstuk omwilleld met ham en deeg. goed van smaak en precies genoeg.

Leuke plek om terug te komen!
Frits K.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Gemoedelijk en gezellig rommelig biercafe. Verrassend lekker bereid speenvarken gegeten. Drukke maar immer vriendelijke bediening, mag wel meer kennis van bieren hebben aangezien het een specialiteitencafe is.
Veerle V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Dit is een gouden tent. Ik kom er al jaren. Net zoals vele anderen trouwens. Muziek is altijd goed, een karakteristieke en onvervalste sfeer. Bediening is vriendelijk en persoonlijk en er is een ruime keuze aan bieren en wisselende daghappen. Betaalbaar en valt nooit tegen. Aanrader.
dick dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Wat een mooi knijpje midden in het centrum. Een echt proeflokaal waar je, je als een kind in een speelgoed winkel waant. rijkelijk assortiment aan bier . De huis wijn is niet veel. het eten was klasse en aangenaam. franse entrecote en de lamshaas rucola met pesto was top. onze gastvrouw was renee . mijn complemente aan haar . was een drukke dag en ze liep alleen . En niemand kreeg geen aandacht
Quirine B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Op aanraden van elle eten hebben wij hier gegeten. De spareribs zijn echt een no-go, taai draderig nauwelijks saus. De frietjes waren slap en de blauwe biefstuk op zijn hoogst middelmatig. De service was aardig en het is zeker ene gezellig cafe, maar volgende keer houdt ik het bij een drankje!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Geweldige kroeg qua bierkaart, uitstraling en service - helaas viel het eten erg tegen.

Spareribs waren verbrand en uitgedroogd, daarnaast totaal fantasieloos gemarineerd. De frites had veel te lang in het frituurvet gelegen, smakeloos en te krokant. Ondanks de schappelijke prijs niet de moeite waard.
bohijstek .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Eet er regelmatig als ik in de stad ben, onder andere omdat het zo lekker centraal zit. Kunt er terecht voor een goed stuk vlees, maar ik ga toch meestal voor m'n favoriete vega pasta! Is er altijd gezellig druk, maar heb nooit lang op m'n eten hoeven wachten en met het enorme aantal bieren om uit te kiezen hoef je je sowieso niet te vervelen. Met de goeie adviezen van het personeel lukt het me altijd weer om m'n Untappd lijst uit te breiden :)
Yvette M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Het aller gezelligste bierproeflokaal van Amsterdam als je het mij vraagt! Ik heb hier op vrijdag gegeten en het was gezellig vol, reserveren is dus best handig!! We hadden een heel leuk tafeltje achterin waaraan we een biefstuk en een kaastaart hebben gegeten. Ik heb hier al een keer eerder andere gerechten geprobeerd ( de lamshaas en quiche) en het is allemaal heel erg lekker. Snelle en goeie keuken en vrolijke en lieve bediening. Echt een aanrader!
Ming S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Had gereserveerd door voor 16.00 uur te bellen en zoals het bericht vertelt mijn contactgegevens en gegevens mbt de reservering in te spreken. Geen belletje of sms terug gekregen dus zal het wel goed zijn. Niet dus.... de jonge dame in de bediening heeft het goed opgelost al zouden we wel halverwege de avond moeten verkassen naar een andere tafel. Het duurde wel heel erg lang voordat we iemand konden melden dat we gereserveerd hadden. De tent was vol toen we er arriveerden en in de bediening werkten maar twee dames.... echt te weinig. Weet niet waar dat aan lag maar daar moet de gast ook niet mee bezig zijn. Later op de avond kwam er een derde bediening meehelpen maar toen was het eigenlijk al rustiger is de zaak. Je zag dat het meteen vlotter ging (logisch).

Het vlees is altijd goed bij de Zotte. De blauwe biefstuk en de entrecote prima gebakken en goed van smaak. De jus/saus zou met cantharellen zijn maar het waren oesterzwammen.... heb een van de dames van de bediening gevraagd en zij gaf aan dat ze dit wel eerder had gehoord en dat dit een 'foutje van de zaak is' wat op zich wel grappig klonk. Het is typisch een eetgelegenheid waar men studenten laat werken en aan hun lot over laten. Nog mazzel voor de eigenaren van de Zotte dat ze leuke meiden hebben aangenomen maar eigenlijk is het onbehoorlijk om structureel iets anders op de kaart te hebben staan dan je serveert.

Al bij al geen vlekkeloze avond maar toch een lekker stukje vlees gegeten in een leuke bruine kroeg.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Hier ga je naartoe voor bier, bier en nog eens bier.
En allemaal Belgisch natuurlijk.
Ze hebben een regelmatig wisselende keuze aan tapbieren, een stuk of tien.
Ik heb 3 verschillende bieren gedronken, allemaal erg lekker, en er zaten wat onbekende bieren bij van kleine brouwerijen.
Uit de keuken (vrij beperkt menu), komen een aantal lekkere gerechten zo te zien-, de mensen aan de tafel naast mij genoten van de bleu steak. Zelf heb ik bitterballen, friet en salade gegeten, wat ik beter bij mijn bier vond passen. Erg lekker.
Leuke informele atmosfeer en prettige bediening door de jongedames.
Je zit wel een beetje krap.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
LEUK! Authentiek tentje, geen gezeur, geen pretenties. Veel bieren, veel keuze, en lekkere blonde bieren. Menukaart is overzichtelijk. Wij namen de kaastaart, soort quiche, heerlijk gevuld met kaas en tomaten. Huisgemaakte frites erbij ook heel smakelijk. Bediening is ok, past bij deze tent, niet super oplettend maar wel heel aardig en behulpzaam, daar gaat het om! Kleine tafeltjes, je zit dicht op elkaar.
XQJ .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Heerlijk gegeten, en als de Koninck (33cl. waar vind je dit nog in de horeca) hoogst persoonlijk voor de Hertog wordt afgestoft kan mijn avond niet meer stuk.

Primadeluxe!!
WendyLo .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Prima entrecote hier gegeten onlangs. We eten hier vaker, de kwaliteit is consistent en goed. Lekkere frieten hebben ze ook, naast de grote keus aan soorten bier!