Proeflokaal de Ouwe Smisse

Breedveld 3 4316 BA Zonnemaire Nederland Kaart

Over het restaurant Proeflokaal de Ouwe Smisse

Een plek om je thuis te voelen

Midden in Zeeland, in een dorpje waar je waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord, worden wijn en spijs op spraakmakende wijze gecombineerd. In de oude boerderij voel je je meteen thuis en ook de hartelijke bediening geeft je het gevoel dat je meer dan welkom bent. Strijk neer en geniet, binnen of op het terras, van een fantastisch diner in een warme ambiance!

Meer informatie over restaurant Proeflokaal de Ouwe Smisse

- Lunch vanaf 12:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
susanenhan .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het eten was prima verzorgd, mooi keuze menu met heerlijke producten en goed bereid. De presentatie van de gangen goed en informatief. Bediening attent en vriendelijk. Je moet hier naar toegaan om een avond gezellig te gaan eten, niet als je haast hebt.
De entourage is gezellig, sfeervol.
Er was een klein min puntje, we zaten vlak bij de deur en hadden regelmatig last van kou, vooral als de rokers buiten de deur laten openstaan, maar verder niets dan lof. Een absolute aanrader. Hier gaan we vaker komen.

Susan en Han van Eijk
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten was prima, de sfeer ook en de bediening vriendelijk en attent. Gezellig oud bruin café/restaurant met als open haard de oude schouw van de smederij. Hierop werden de vleesproducten gegrild, geeft een aparte sfeer.
erpeetje .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Ontvangst was erg gastvrij. Het eten smaakte prima, hoewel de maaltijd iets warmer geserveerd mocht zijn.
Verder was wat rondom het geserveerde vlees en/of vis lag té weinig cq karig: een klein aardappeltje, een klein worteltje, een klein stronkje broccoli, etc. Maar dat zal wel iets "Haute cuisine" moeten zijn of zo ? ?
Ook het dessert was iets van dat karige gehalte, maar wel lekker.
In ieder geval: we gingen niet met een honger-gevoel of overvolle maag sensatie weer de deur uit.
De drankjes vonden we niet aan de goedkope kant......
Al-met-al voor ons in ieder geval niet voor herhaling vatbaar.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
De bediening is voortreffelijk. Je kan er overheerlijk biologisch eten van meestal plaatselijke geteelde groenten en gemeste dieren. Het lokaal straalt een perfecte ambiance uit. Een plek voor vaker.
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Gezellig ingericht. Het duurde 1,5 uur voordat het hoofdgerecht kwam. Goede ingrediënten maar eenvoudig bereid.
cobie.buijs .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Goede en hartelijke ontvangst, fijn dat voor onze dochter een speciaal gerechtje werd klaargemaakt en gelijk met ons voorgerecht werd geserveerd. Eten smaakte ons prima, alleen had misschien gevraagd moeten worden hoe we de biefstuk wilden. Maar het was goed verzorgd allemaal!
Licolette .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een kleine locatie. Mooi opgemaakte borden en voortreffelijke gerechten van het 3- gangen menu dat wij zelf, na een NIET dwingend advies, hebben uitgebreid naar een 4-gangenmenu.
miganto .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
T was echt heeeerlijk,voor iedereen een aanrader,keuken echt super etem was zonlekker,bedienen keurig,we komen zekerweten terug
herbswartz .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
In gezellige ambiance lekker gegeten met vrienden. We hadden gekozen voor het 4 gangen menu wat ons goed bevallen is. De bediening was zeer vriendelijk.
hendrika191 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Fijn sfeer vol restaurant!
Goede kok en gezellige gastvrouw!
Eten was echt fantastisch kleine kaart wat wij erg prettig vinden.
k.bol6 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Leuke entourage in een leuk dorpje.
Bediening erg aardig. Het voorgerecht was heerlijk, het hoofdgerecht was goed de vis was goed heet alleen de groente en puree was nog maar net warm en de groente mogen net wat gaarder en alles kon wat meer op smaak.
Zeker de moeite waard nog een keer terug te gaan.
veradeurloo1 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het eten was heerlijk! Qua hoeveelheid was het voor mij net genoeg maar het was niet bijzonder veel. Vegetarisch eten is mogelijk al is het is het betste omdat van te voren aan te geven.
021 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Ondanks kleine kaart voortreffelijk gegeten, hele pure smaken heerlijk vers.
Knap hoe hier met 2 mensen zoiets weg gezet kan worden.
Ga zo door!
a.jaspers .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Het eten is er heel lekker je krijgt het menu wat ze die dag hebben met heerlijke streekproducten. De bediening is goed en het restaurant is een oude smederij nog een in oude stijl heel erg leuk en gezellig.
caraad2 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. toppers: streekgroenten bij het hoofdgerecht en de koffie met aankleding. Lekkere wijn en gratis karafje water.
NathalieHoe .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Met AH restaurantactie hier gegeten. Lekker gegeten. Lokale producten. Eten zonder poespas zoals sausjes of iets dergelijks. Heeft het eten ook niet nodig. Is goed zoals het is. Vriendelijke bediening, doen nergens moeilijk over. Heerlijk terras midden in het dorp. In de zon kunnen eten. Verrukkelijke wijnen, veel keuze.
bijtjeboo .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten, voorgerecht was iets minder, toetje was Super. Gezellig maar wel rokerig door de vuurschaal voor de deur.
lieneke16 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Leuke ambiance in een oude smederij. Het eten was goed bereid, de bediening was zeer vriendelijk en de stijl van bedienen paste goed bij het decor.
Vooraf gerookte Makreel, verwerkt in een soort salade. Als hoofdgerecht kon je kiezen tussen vis of vlees. Beide was lekker, het vlees werd op de open haard in het restaurant gegrilld, erg leuk. Lekkere bijpassende wijnen.
Originele friandises bij de koffie.
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Prima ontvangst. Doet de naam ouwe smisse eer aan. Het eten was prima vooral het hoofdgerecht! Het tussengerecht iets te ver gezocht. Proeverij is op zijn plaats.
Hilde B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Erg leuke ambiance, aardig personeel, gemoedelijke sfeer, of te wel een heerlijke avond.
3 gangen diner van de iens actie. Ganzenborst ietsie pietse te lang bereid, groente erom heen weer heel erg goed, sommige stukjes iets taai, andere weer heel goed, voorgerecht, salade met porc erg lekker en het dessert, mij kon jij wegdragen, wat lekker, met witte choco mousse. Dank jullie wel.