Proeflokaal de Ouwe Smisse

Breedveld 3 4316 BA Zonnemaire Nederland Kaart

Over het restaurant Proeflokaal de Ouwe Smisse

Een plek om je thuis te voelen

Midden in Zeeland, in een dorpje waar je waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord, worden wijn en spijs op spraakmakende wijze gecombineerd. In de oude boerderij voel je je meteen thuis en ook de hartelijke bediening geeft je het gevoel dat je meer dan welkom bent. Strijk neer en geniet, binnen of op het terras, van een fantastisch diner in een warme ambiance!

Meer informatie over restaurant Proeflokaal de Ouwe Smisse

- Lunch vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Proeflokaal de Ouwe Smisse

Ank L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Wij zijn in het restaurant geweest ,was een aanfluiting eten half lauw ,een menu en viel tegen met het eten ,de wijn was lekker ! Ook het enigste wat lekker was !
Ank
Helen K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Een gezellig en sfeervol restaurant met gastvrij en zeer klantvriendelijk personeel. De gerechten waren goed. Zowel binnen als buiten kun je gezellig eten en borrelen in een leuke ambiance. Als we weer op Schouwen zijn komen we zeer zeker terug. Een AANRADER!!
Helen K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Een sfeervol en gezellig restaurant met gastvrije en zeer klantvriendelijk personeel. De gerechten waren goed. Je kunt zowel binnen als buiten gezellig zitten. Leuke ambiance en buiten oogt het pittoresk. Mochten we weer op Schouwen komen gaan we zeer zeker weer terug. Een AANRADER!
T. K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Voor 27,50 (drankjes niet meegerekend) hebben we met z'n tweeën prima gegeten. De gerechten waren niet heel exclusief maar zeker lekker en grote porties. een aanrader!
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Een sfeervol en leuk restaurant . De gerechten waren goed ,een aanrader om hier te gaan eten.Als we weer eens op Schouwen zijn gaan we zeker terug naar de Ouwe Smisse.
herman.luyckx .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Prima gegeten,heerlijke makreel en forel,en diamanthaas.
Voorgerecht tartaar met een salade,ook heel smakelijk.
Ook het toetje aardbeien met room was zeer apart ! ,kortom we komen nog eens terug!
Cees P.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Erg lekker gegeten. We waren hier op een maandagavond, maar ondanks dat het niet druk was wist men wel sfeer te maken waardoor je je zeer welkom voelde. Kortom zeker voor herhaling vatbaar.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Heerlijk gegeten!!, genoeg om te kiezen, leuk het concept 3,4 of 5 gangen menu.
Joke G.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Gegeten met ah restaurant actie.
Voor en na gerecht waren goed. Hoofdgerecht van ons allebei was gewoon niet lekker.
Niet voor herhaling vatbaar.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
We waren toevallig in de buurt en hebben dit restaurant gekozen omdat het meedoet aan de AH actie. We mochten uit het meerkeuze-3 gangenmenu kiezen. Werd pompoensoep (lekker), ribeye geroosterd op de barbecue in de open haard (goed, maar wel een erg dik stuk vlees waardoor het wat lastig te snijden was), en toe aardbeien met banketbakkersroom en chocolademousse (heerlijk). De bediening was erg vriendelijk. Het restaurant is een eetcafé. Het was er nu rustig, maar als het voller is zou ik het geluidsniveau waarschijnlijk te hoog vinden. De tafeltjes zijn klein en staan erg dicht bij elkaar, wat nu ook niet hinderlijk was maar bij een 'volle bak' denk ik wel.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Gisteren met vrienden in d'ouwe Smisse gegeten - het was heerlijk! We namen een driegangen-menu en hadden als voorgerecht een salade of aardappelsoep. Degene die aardappelsoep nam, was lyrisch over de subtiele look-smaak. Verder kozen we allevier voor een vleesgerecht, maar de een koos voor een gebraden haantje, de ander voor Iberico varken en er was een rundvlees-stuk en allen waren blij met hun keuze, ook het garnituur erbij was heerlijk van smaak. Het dessert met de yoghurtpoeder was heel intens, echt bijzonder. De bediening was ook heel prettig en deskundig: kortom een geslaagde avond in een leuk, sfeervol restaurant!
susanenhan .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het eten was prima verzorgd, mooi keuze menu met heerlijke producten en goed bereid. De presentatie van de gangen goed en informatief. Bediening attent en vriendelijk. Je moet hier naar toegaan om een avond gezellig te gaan eten, niet als je haast hebt.
De entourage is gezellig, sfeervol.
Er was een klein min puntje, we zaten vlak bij de deur en hadden regelmatig last van kou, vooral als de rokers buiten de deur laten openstaan, maar verder niets dan lof. Een absolute aanrader. Hier gaan we vaker komen.

Susan en Han van Eijk
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten was prima, de sfeer ook en de bediening vriendelijk en attent. Gezellig oud bruin café/restaurant met als open haard de oude schouw van de smederij. Hierop werden de vleesproducten gegrild, geeft een aparte sfeer.
erpeetje .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Ontvangst was erg gastvrij. Het eten smaakte prima, hoewel de maaltijd iets warmer geserveerd mocht zijn.
Verder was wat rondom het geserveerde vlees en/of vis lag té weinig cq karig: een klein aardappeltje, een klein worteltje, een klein stronkje broccoli, etc. Maar dat zal wel iets "Haute cuisine" moeten zijn of zo ? ?
Ook het dessert was iets van dat karige gehalte, maar wel lekker.
In ieder geval: we gingen niet met een honger-gevoel of overvolle maag sensatie weer de deur uit.
De drankjes vonden we niet aan de goedkope kant......
Al-met-al voor ons in ieder geval niet voor herhaling vatbaar.
JLG S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
De bediening is voortreffelijk. Je kan er overheerlijk biologisch eten van meestal plaatselijke geteelde groenten en gemeste dieren. Het lokaal straalt een perfecte ambiance uit. Een plek voor vaker.
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Gezellig ingericht. Het duurde 1,5 uur voordat het hoofdgerecht kwam. Goede ingrediënten maar eenvoudig bereid.
cobie.buijs .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Goede en hartelijke ontvangst, fijn dat voor onze dochter een speciaal gerechtje werd klaargemaakt en gelijk met ons voorgerecht werd geserveerd. Eten smaakte ons prima, alleen had misschien gevraagd moeten worden hoe we de biefstuk wilden. Maar het was goed verzorgd allemaal!
Licolette .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een kleine locatie. Mooi opgemaakte borden en voortreffelijke gerechten van het 3- gangen menu dat wij zelf, na een NIET dwingend advies, hebben uitgebreid naar een 4-gangenmenu.
miganto .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
T was echt heeeerlijk,voor iedereen een aanrader,keuken echt super etem was zonlekker,bedienen keurig,we komen zekerweten terug
herbswartz .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
In gezellige ambiance lekker gegeten met vrienden. We hadden gekozen voor het 4 gangen menu wat ons goed bevallen is. De bediening was zeer vriendelijk.