Proeflokaal Bregje

Donderdag t/m Zondag 17:00 - 22:30
Voordelig
Anna W.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Lekker aan de bar gegeten. De jongedames in de bediening waren erg enthousiast en vriendelijk en ik werd snel geholpen. Het eten was erg mooi en erg smakelijk. Zowel de hamburger als proeflokaal Bregje, is dit zeker een aanrader!
Stijn L.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Gisteren voor het eerst hier gegeten. Vriendelijk ontvangst eenmaal bij onze tafel kregen we een eigen gastvrouw.
Deze dame heeft ons de hele avond goed geholpen en het eten was heerlijk. Dit had ik niet verwacht voor deze prijs.
Positief verrast, wij komen zeker terug!
Dokpet .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was redelijk goed. De bediening was niet kundig en een verkeerde houding naar de klanten.
Bij binnenkomst wordt al gezegd dat je maar een uurtje hebt ivm drukte ondanks onze reservering. De derde gang hebben we niet gehad ondanks de vraag ernaar. Het eten was redelijk, gamba's waren slecht de hamburger smaakte goed. In ieder geval nooit meer naar Bregje te Alkmaar.
Symon D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Lekker aan de bar gegeten
Bereiding was goed een 9
Vlot personeel en leuke inrichting .
Smaken waren in balans .
Presentatie was ook goed en de locatie is natuurlijk helemaal goed
Anouk D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Personeel is lekker jong en gezellig. Dat vonden wij juist leuk aan deze avond. Eten was erg lekker en betaalbaar. Er hangt een leuke sfeer en het is leuk ingericht. Er word zo veel mogelijk rekening gehouden met de wensen van de gasten en dat was heel erg fijn.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Afgelopen zondag met mijn vrouw en kinderen gegeten bij Proeflokaal Bregje. Wij werden vriendelijk ontvangen door het personeel. Vooraf had ik een heerlijke oosterse salade met biefstukpuntjes, mijn vrouw een vegetarische proeverij. Bij het hoofdgerecht namen wij allebei de zalmfilet. Deze was perfect gegaard en werd geserveerd met een heerlijke bernaise saus. Als dessert nam ik een cheescake met een saus van zwarte bessen en mijn vrouw een warm chocoladetaartje met een bolletje vanille-ijs. Wij hebben genoten van dit drie gangen menu en konden haast niet geloven dat dit maar 12,50 kostte. De bediening is vriendelijk en snel.
Het eten kwam niet heel snel achter elkaar maar dat maakte voor ons niet uit. We zaten heerlijk onder de heater op het terras terwijl de kids aan het spelen waren op de paardenmarkt. Ook leuk: ze hebben zelfs buitenspeelgoed voor de kinderen.
Lisa J.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Bij binnenkomst vriendelijk personeel, mooie zaak en goede sfeer. Door de kermis was het druk maar er liep ook veel personeel. 14,50 voor drie gangen is een koopje: maar wat we kregen was een teleurstelling. Stokbroodje was wit afbakstokbrood, van dat goedkope. Vooraf gamba salade was sla met garnalen erop, hoofdgerecht de viscurry: koud en geen curry maar stukjes vis met een kerriesausje. Dessert was denk ik kam en klaar, was nog het lekkerst van alles.
Tja wat had je dan verwacht voor dat geld? Nou niet dat ik de patat nog het lekkerst vond. We moesten bovendien echt heel erg lang wachten, zowel op eten als drankjes.
Dit is een restaurant voor scholieren die niets te besteden hebben. Als je avondje lekker uit eten wilt dan kom je hier bedrogen uit.
Judithlub .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Samen met mijn zus een driegangenmenu gegeten a 12,50 pp. Als voorgerecht carpaccio, erg lekker! Als hoofdgerecht hebben we een hamburger gegeten, deze is rijkelijk belegd en duidelijk een kwaliteitsburger. ALs toetje het chocoladetaartje. Heerlijk, wordt warm geserverveerd met een bolletje vanille-ijs in een bakje erbij.

Bediening is heel vriendelijk.

We konden buiten zitten, waar op dit moment de kermis werd opgetuigd. Prima uitzicht, al die hard werkende mannen! ;-)
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heerlijk 3-gangendiner voor slechts 12,50! En wie denkt dat het eten dan niet veel kan zijn heeft het mis! Heerlijk mals vlees, frisse salades, porties zijn prima! Vriendelijke bediening en gezellig druk. Om het geluid te dempen hebben ze zelf de tafels aan de onderkant bekleed met geluidsdempendmateriaal! Proeflokaak Bregje is een absolute aanrader!!
Wjbrink B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten. Was weer prima gelet op de prijsstelling. Fijne bediening. Het enige is dat de akoestiek heel slecht is. Als het vol zit (en dat was het beide keren) is het een kakofonie van geluid.
Bob B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Allereerst de acoustiek, dramatisch!
Het eten was slecht, kip niet gaar, varkenshaas doorgegaard, voorgerecht met gambas bleken kleine garnaaltjes te zijn, sinaasappelpers was stuk dus geen jus, een handje frites bij het hoofdgerecht,het bier is van Brand daar zit ook niemand op te wachten, en vooral veeeeel sla, enz enz.....
Al met al een slechte ervaring, thuis een paar boterhammen gesmeerd om de honger te stillen.
Juuplala .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Ondanks de vriendelijke bediening absoluut geen aanrader. De garnalenkroketjes waren erg papperig en melig. De hamburger was bremzout en van inferieure fabriekskwaliteit. En wat betreft de groenten: voor 3 personen kregen we een klein bakje slappe sla waar de dressing al te lang in was getrokken. Een glas kraanwater bij de wijn was onmogelijk..... absurd!
Voor hetzelfde geld kun je in Alkmaar bij verschillende gelegenheden veel beter/mooier/gezonder eten. Met het woord 'proeflokaal' probeert men waarschijnlijk een ambachtelijk tintje aan het geheel te geven maar van ambacht is hier in de verste verte geen sprake. Een echte afrader.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Proeflokaal Bregje is een ideale plek voor een goedkoop, simpel etentje met vrienden. En dat is precies wat we gedaan hebben. De bediening is prima, attent. Het eten voor de (goedkope) prijs ook. Het is wel een beetje een vreetschuur, maar ach voor zo'n prijsje neem je dat op de koop toe.
Richelle W.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in Alkmaar, goede bediening en zeker voor de prijs heerlijk gegeten! Chocolade taartje was goddelijk! Ga hier zeker vaker komen!!
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Lekker gegeten.Vooraf gamba's.Kabeljauw als hoofdgerecht omwikkeld in spek.Dit keer iets droog,vorige keer net iets beter.Chocolade taartje met bolletje ijs voortreffelijk.Personeel vriendelijk.Jammer dat het altijd zo druk is en er geen ruimte is voor op je gemak natafelen omdat je weer ruimte moet maken voor de volgende.
Arina V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Lekker eten, goede hoeveelheden en kwaliteit voor de prijs. Bij stukje zalm erg veel saus (zou ik apart serveren) en klein schaaltje sla en friet. Groenten minimaal.
Zahrah .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Eens, maar nooit meer!
We kwamen binnen, werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. Drinken besteld waar we vervolgens 30minuten op hebben moeten wachten. Vervolgens het door ons gekozen menu besteld. Het voorgerecht kwam 30 minuten later. Het tussengerecht 3 kwartier na het voorgerecht. Beide gerechten waren erg lekker en was het lange wachten waard hoewel de porties wel wat klein waren. Maar goed, dat kun je verwachten voor zo weinig geld. Het hoofdgerecht kwam 1 uur en 1 kwartier na het tussengerecht, we hadden intussen al gevraagd waar het bleef en waren not amused voor wat betreft de lange wachttijd. Er werden excuses en een gratis drankje aangeboden, wat toch wel weer heel erg vriendelijk was. Het hoofdgerecht was werkelijk van zeer slechte kwaliteit. De rundersteak leek alsof deze opgewarmd was in de magnetron samen met de saus, geen smaak, gewoon vies. De kipsaté is niet eens opgegeten, deze leek op diepvries saté waarin vet en water zat. De satésaus was zurig. De frietjes hadden een bijsmaak tevens de kroepoek. Alsof alles in hetzelfde frituurvet was gebakken. Nadat we klaar waren met het hoofdgerecht, hielden we het voor gezien. We hadden geen zin om nog eens 1 uur te moeten wachten op t nagerecht. Op het personeel valt echt niets aan te merken verder. Maar kwaliteit van t eten, was niet goed. Dan hebben we liever betere kwaliteit voor een wat hogere prijs. Maar is dat ieder voor zich uiteraard.
Dick T.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Proeflokaal Bregje. De bediening was erg vriendelijk vlot en attent. Het interieur doet een beetje Vlaams aan, inclusief uitgebreide bierkaart! Wel jammer dat het woord "lokaal" wel erg letterlijk genomen (erg gehorig!) is. Verder wel gezellig ingericht!
Het eten was ook gewoon goed, zeker als je naar de prijs kijkt (hoge prijs/kwaliteit verhouding).
Vooraf eerst een broodje met gezouten roomboter en tapenade (smaakte prima!). Daarna als vooraf garnalenkroketjes (met soort mayonaise) en een hollandse garnalen cocktail (met toast) die allebei heerlijk waren. Het hoofdgerecht was ook zeker erg goed: We hadden rundersteak met portsaus en beenham met Brand Imperiator saus gekozen. Hierbij werd een salade en franse frietjes geserveerd (nog mooier zou zijn: Vlaamse Frieten!).
Als toetje hadden we tenslotte een klein appeltaartje met een bolletje vanille ijs en een Dame Blance met slagroom en chocoladesaus (appart).
Dit alles koste 14,50 euro p.p. en op maandag t/m woensdag zelfs maar 12,50 euro. Zeker een aanrader! Alleen als u last heeft van uw gehoor kan u beter wat anders zoeken...
Duif56 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Met een groep van bijna 60 personen, gingen we naar dit restaurant. We werden enthousiast welkom geheten. Er was voldoende ruimte gemaakt voor de groep. Ook was er rekening gehouden met het aantal rolstoelen. Iedereen kon kiezen uit een grote hoeveelheid gerechten. Dat hadden we vooraf gedaan. Keurig werden alle gekozen gerechten geserveerd. Ook werd er prima rekening gehouden met de dieetwensen. De gerechten waren heerlijk van smaak. Iedereen heeft een fijne avond gehad. Graag een woord van dank aan het zeer gastvrije personeel.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met zijn drieen hier gegeten na afloop van een mooi concert. In het weekend 3-gangen menu voor € 14,50 Dat wilden wij eens proberen. In verband met draaien van meerdere shifts op een avond hadden wij 1,5 uur de tijd. Dat liep helemaal goed. het eten was van goede kwaliteit alleen de groente en friet is voor 2 personen net zoveel als voor voor 3 personen, een beetje schraal! Verder niets op het eten aan te merken. Enige andere noot, doe iets aan de gehorigheid in de zaak, het vergaat je van de herrie. Zeker aan te bevelen.