Proeflokaal Bregje Leiden

6,3
Erg voordelig
Jurjen K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij zijn vandaag voor het eerst in dit restaurant geweest. Wij vonden het erg lekker. De prijs - kwaliteitsverhouding was volgens ons niet oké. Wij vonden het té lekker voor té weinig. De porties zijn dan wel iets aan de kleine kant. We vonden het een hip en gezellig restaurant. Het personeel vonden wij niet zo sterk, ze zien het werk niet liggen en hangen rond de bar. Ze gingen niet op een juiste manier om met onze complimenten.

Wanneer jullie een restaurant in Groningen gaan openen komen wij als eerste een hapje eten!
Mevr D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heel lang wachten voor bizar kleine porties. Je moet een oogje dicht knijpen gezien de prijs maar dit kan echt niet. Service vergeet ons terwijl we de laatste vier tafels zijn en het eten is niet eens lekker waarschijnlijk voorgebakken en in de magnetron gedaan.
Esther_ZM .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gegeten! De verhouding prijs-kwaliteit is erg goed. Na drie gerechten zit je gewoon lekker vol: het is qua hoeveelheid precies goed. Enige minpuntje is dat het personeel duidelijk nog niet zo getraind is. Het duurde soms lang om hun aandacht te krijgen.
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Recent gegeten bij Proeflokaal Bregje in Leiden. Het concept is erg leuk en zeer betaalbaar, met z'n tweeën waren we €40 kwijt. Dit voor twee keer een drie gangenmenu, twee glazen wijn, twee biertjes en fris. Het restaurant is hip opgezet en ondanks dat het er groot is en tjokvol zit, is het restaurant wel sfeervol.

Er is voldoende keuze op de kaart. De gerechten zijn veelal simpel, maar goed. Zeker voor de prijs.

Het grootste minpunt van Bregje is de bediening, deze is ondermaats en onervaren. De bediening is erg traag, hangt rondom de bar en komt weinig achter in het restaurant. De bediening "overziet" het restaurant niet, ze zijn er niet wanneer je wat wilt vragen of iets wilt bestellen, je moet vervolgens gaan lopen wenken en bent zo tien minuten verder. Iets dat niet hoort en toch gaat storen. De bediening is overigens wel erg vriendelijk.

Ik kom graag eens terug. Als je wat langer de tijd hebt en daardoor de trage bediening voor lief neemt of met grote groepen goedkoop, maar goed en gezellig wilt eten, dan is Proeflokaal Bregje echt een aanrader.
De prijs-kwaliteitverhouding van het eten is zeer goed. De bediening echter kan flink beter.
Jan E.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Gisteravond ben ik voor mijn verjaardag naar Proeflokaal Bregje geweest. Wat een top tent! Heerlijk eten, hele vriendelijke bediening en een leuke sfeer. Een echte aanrader!
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Van de week heerlijk gegeten bij Bregje Leiden, het voorgerecht carpaccio was heerlijk en vers. De hoofdgerechten hebben een wat sobere opmaak maar desmaak is erg goed. ( ik had de ossenhaasspiesjes) .Chocoladetaartje als dessert was heerlijk! ik kom hier zeker vaker, de omgeving is fijn, het personeel vriendelijk en de cappuccino lekker. Het gevoel echt uit eten te zijn voor een heel schappelijke prijs.
Arend S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ontvangst is vriendelijk en we werden snel geholpen. keuze van de kaart uit verschillende soorten gerechten. ik vond de hamburger erg lekker en groot zat. waar eet je nog voor deze prijs. vlotte bediening van het personeel en een toetje als een dame blanch gaat er altijd in. kortom een aanrader !
Lengo V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Van de week weer heerlijk gegeten bij proeflokaal bregje leiden. Dit was in korte tijd alweer de 2e keer dat wij hier gegeten hebben.

Onverwacht kwamen wij vrijdagavond vroeg langs. Ondanks een vol gereserveerde avond hebben zij toch nog een plekje voor ons vrij kunnen maken. Het eten was gezien de prijs goed en ook de bediening was erg vriendelijk.

Al met al een sfeervolle zaak, wat mij betreft zeker een aanrader voor een goedkoop en gezellig avondje uit!
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij hadden gereserveerd voor 5 personen via de site (bevestigingsmail hiervan ook ontvangen), bij aankomst werd er gezegd dat wij maar voor 4 hadden gereserveerd. Stoel bij de tafel gezet, erg krap maar het lukte opzich.
Leuk, aangekleed restaurant. Lekker modern en het concept is duidelijk.
Er kan natuurlijk niet verwacht worden dat je voor €14,50 uitgebreid, luxe kan eten.
De porties waren ook genoeg voor de prijs die je betaald.
Jammer was wel dat het vlees van onze bestellingen niet naar wens gebakken was en het brood bij de hamburger oud was. Ook de "100% rund" burger leek wel uit de diepvries te komen.
Bestellen en afruimen duurde vrij lang (wij stapelde onze borden alvast op).
Bij het voorgerecht en het hoofdgerecht extra moeten wachten op een vergeten bord.
Personeel was wel behulpzaam en vriendelijk maar vrij jong waardoor zij niet overal even goed op lette.
Al met al prima voor een goedkoop avondje, maar je moet van het eten en de service zeker niet teveel verwachten.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We hadden gereserveerd,en 3 x aangeven dat we stipt om 20.30 weg moesten zijn.
Geen probleem werd ons verteld
Voor gerecht en hoofdgerecht kregen we netjes optijd,na twee keer te hebben aangeven of we het dessert mochten hadden we om 20.35 nog geen dessert we zijn dus zonder dessert bregtje verlaten.
Het eten is duidelijk opgewarmd in oven en of magnetron (jammer want ze hebben een hoop mooie producten).
Of we er nog een keer heen zouden gaan?
Nee denk het niet!
Lideweij V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Afgelopen maand hoorde ik over het 'Bregje-concept'. Ik was direct nieuwsgierig, want ben dol op uiteten gaan (en voor zo'n prijs is dat niet eens een heel dure hobby). Echter verwachtte ik in eerste instantie niet veel van het eten; want hoe kan dat nou voor die prijs.
Eenmaal aangekomen werd ik ontvangen door Jara. Zij was onze gastvrouw van die avond; bij haar mochten wij de hele avond terecht met onze bestellingen ed. Wij vonden het heel leuk dat zij zich voorstelde. Onze gerechten kwamen vrij snel, ondanks de drukte. Top! Ook de smaak was top!
Kortom: meer dan tevreden, en dat voor deze prijs!
Mark_Star .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Op vrijdag begin van de avond gegeten bij Bregje Leiden. Na 20 minduten aan tafel te hebben gezeten maar eens gevraagd of we wat te drinken konden bestellen. Na het drankje weer een tijdje niks, zodat we onze bestelling pas na 30 (!) minuten konden opgeven, om vervolgens na een kwartier te horen dat een hoofdgerecht er niet meer was......
Het is een prachtige zaak en het eten is lekker, maar als je na twee en en half uur tafelen maar 2x drinken hebt kunnen bestellen (wat je dan ook nog zelf moet regelen), dan is dat niet fijn. De kffie hebben we dan ook maar overgeslagen. En we waren hierin niet de enigen, om ons heen werd er veel gezucht en geklaagd over het lange wachten.
Kortom: mooie zaak, lekker eten, maar voor de bediening moeten ze nog even in de leer bij bijvoorbeeld Bregje in Noordwijk.
Jokelien V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
In eerste instantie wat sceptisch over het proeflokaal maar wil je leuke gerechten, goede kwaliteit en gezellige bediening voor slechts 14,50 in het weekend dan zou ik het Proeflokaal aanraden. Voor ieder wat wils, redelijke porties en super gezellig!!!! Zeker voor herhaling vatbaar! Ook voor grote groepen een aanrader!!! Ga zo door.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Super goed concept! Goede prijs en genoeg keuze in gerechten.
Dit was nu de 2e keer in korte tijd dat wij hier hebben gegeten.
Beide keren zat de zaak zo goed als vol.
Er zijn meestal ook veel groepen (daar is dit concept ideaal voor).
Je krijgt altijd je eigen "Bregje" als tafeldame maar dat is soms net even onhandig als ze met (rook)pauze gaat en je dus even niets kan bestellen.
Prijs-kwaliteit verhouding is prima!
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Op basis van een goede ervaring met Bregje Den Haag deze nieuwe vestiging in Leiden geprobeerd. Denk niet dat je zonder reservering binnen lopen kunt. De zaak zit elke avond (zelfs op maandag!) mudvol! Gelukkig waren wij vroeg, dus mochten we aan een tafel die pas later op de avond was gereserveerd.

Het menu is simpel. 3-gangen voor een fixed prijs. Keus genoeg, behapbare porties en spotgoedkoop. Al moet je voor dat geld geen hoogstandjes verwachten. De zalmcarpaccio vooraf is bijvoorbeeld meer toast dan vis. Al met al wel heel smakelijk gegeten.

Ook de inrichting van de zaak vond ik heel sfeervol. Beetje donker achterin, maar het oogt niet als een vreetschuur, terwijl het toch echt een fors restaurant is.

Enig minpuntje vond ik eigenlijk dat ze geen kraanwater schenken. En de lokatie in de binnenstad. Dat is, als je met de auto zou willen komen, eigenlijk niet te doen.

Malou K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Erg lekker gegeten bij Bregje. Voor 12,50 pp verwacht je misschien niet veel maar het was echt prima in orde! Meiden van de bediening ook prima. Leuk dat ze zich aan het begin van de avond even komen voorstellen: bedankt Vika en Alexandra! :-)
Tomvermaal .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdag uit eten geweest bij Bregje leiden. Dit is ons erg goed bevallen. Gerechten zijn wat simpel maar toch erg lekker. Bediening is erg vriendelijk en beleefd en kon mijn partner goed helpen bij haar noten allergie. Kortom erg lekker gegeten en zeker waar voor je geld!
Chefhans .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Zonder te overdrijven heb ik nog nooit zó een slechte bediening meegemaakt. Ongeintresseerde pubers die niks maar dan ook ècht niks weten van de horeca etiquette. Het is niet eens dat er te weinig personeel rondloopt, het loopt echter alleen maar rond zonder de gasten te helpen. De zogenaamde 'bedrijfsleider' zit ondertussen ongeintresseerd op zijn laptop midden in het restaurant terwijl men 50(!) Minuten moet wachten op het voorgerecht. Onze 3gangen-menu duurde uiteindelijk dik 2,5 uur terwijl je juist bij zo'n type restaurant zou verwachten dat je een vlugge hap kunt eten. Het was dan ook erg genant om te zien hoelang sommigen op hun eten moesten wachten.

Het eten zelf is opzich te doen, je moet niet teveel verwachten voor dit geld.
Bastiaanw .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Proeflokaal Bregje is spotgoedkoop. 15 euro voor drie gangen. Helaas betaal is, zoals zo vaak in het leven, alle waar naar z'n geld.
De gerechten zijn eetbaar, maar weinig bijzonder. Ook zijn de porties redelijk klein, dus je moet het hebben van de friet.
De bediening is ronduit slecht. Ze zijn langzaam en ongeïnteresseerd. We moesten nadat we gingen zitten meer dan een kwartier wachten tot er eindelijk iemand kwam voor drankjes. Een bestelde fles wijn werd echter niet gebracht; de aandacht trekken lukt niet, dus moet je zelf naar de bar. Ook wordt er niet gevraagd of alles gesmaakt heeft of naar wens was.
Ik snap dat je voor dit geld niet eet als een koning, maar klantvriendelijkheid is gratis.

Ik zou dit restaurant met klem willen afraden. Je kan beter een tientje meer betalen voor de vele betere restaurants in de omgeving.
Etensgenieter1 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Proeflokaal Bregje is geopend in Leiden; tijd om eens langs te gaan! Erg benieuwd en verrast naar dit concept. Eenmaal binnen werden we ontvangen door de bedrijfsleider (dachten we) waarna hij ons naar onze tafel bracht. Vervolgens duurde het minstens 15 minuten voordat we iets te drinken konden bestellen, dus toen zelf een serveerster maar aangehaald. Eerste minpuntje van de avond, maar we hadden er nog steeds zin in. We besloten wat te borrelen en bestelden olijven en wat brood. Helaas kwam het meisje ons vermelden dat de olijven op waren. En dat vonden wij raar, het was namelijk vrijdagavond; het weekend stond voor de deur. Foutje in de inkoop vonden wij. Na onze borrel heerlijk gegeten, 4 gangen voor 18,50; wij snappen niet hoe het kan. Maar elk gerecht smaakte heerlijk, echt niets op aan te merken. Wij komen zeker nog eens terug over een tijdje, als de bediening wat meer gewend is. Te lang moeten wachten op drankjes, en vooral om wat te kunnen bestellen. Hier loopt Bregje geld op mis, en dat is jammer.