Proeflokaal Bregje Almere

• Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Gisteren hier gegeten. Eten was niet lekker en niet duur. ik ken genoeg restaurants die rond die prijs zitten en waar ik wel lekker eet. Hier kom ik niet snel weer.
Jicho .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Het eerste bezoek aan Bregje, een aangename verrassing! Redelijke keuze op de kaart, gezellige sfeertje, vriendelijk personeel, prima locatie. De porties lijken op het eerste zicht een beetje klein, uiteindelijk zijn we met een volle maag vertrokken. Eten smaakte prima. Op het voor-, hoofd- en nagerecht was niets aan te merken, zeker een herhaalbezoek waard.
Joey V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Afgelopen vrijdag maar weer eens gegeten bij Bregje in Almere. Attente service en een bedrijfsleidster met een goede drankenkennis. Ik zelf heb de beef tataki (heerlijk!) gegeten en als hoofdgerecht de eendenbout (nog lekkerder!) Als nagerecht had ik de cheesecake die simpel maar goed was.

Het enige nadeel vonden wij het rumoer in het restaurant. Dit kwam grotendeels door een grote groep die erg luidruchtig aan het praten en lachen waren.

Al met al hebben wij een top avond gehad (zoals altijd bij Bregje) en we komen zeker nog veel vaker terug!
DamoKless .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Met grote groep bij Bregje gegeten en het was ronduit slecht. Kip bij meerdere personen niet gaar, Ossehaas een klein portie, patat met aan elkaar gekleefde hompen erin, 50% slagroom en maar een beetje ijs bij Dame Blanche. Bediening ook niet heel attent.

Geen aanrader.
Wilma R.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Heerlijk gegeten voor een voortreffelijke prijs. Vooral de eendenbout en de spareribs waren erg lekker. Het lekkerste werd tot het laatst bewaard, het warme chocoladetaartje en appelgebakje waren om je vingers bij op te eten, alleen het stukje ijs had wel wat meer mogen zijn.
Het enige minpuntje is dat het er wel heel erg rumoerig is en dat je elkaar bijna niet kan verstaan.
Maar we hebben vooral een gezellig avond gehad.
Groep V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Wat een no-go. Naast dat de frietjes pas op tafel kwamen toen wij ons vlees al op hadden (met als excuus dat de frituurpan uit was) werd er tot 5 x toe door verschillende bediening gevraagd of er af afgeruimd kon worden terwijl we nog aan het eten waren.
Ook glazen waar nog drank in zat werd voor je neus weggenomen voordat je er erg in had. Daarnaast hadden we bij het afrekenen een rekening waar alleen de drank op berekend was, de 5x € 14,50 voor de menu's waren vergeten om aan te slaan.
De eerlijkheid gebood ons dit aan de kassa te melden en de enige reactie die daarop kwam was dat een ander dat gedaan had en er werd een nieuwe bon onder de neus geschoven zonder maar een bedankje. Verbolgen hierover (en die frietjes zaten ook nog diep) wilden wij niet meer dan 120 euro betalen (rekening was € 123,50) en na enig gesoebat (met nog een opmerking van een personeelslid; ja maar dan gaat dat van onze FOOI AF?) konden we uiteindelijk 120 euro betalen.
Kansloos. Wij gaan niet meer.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Gisteren wezen eten bij het vernieuwde Proeflokaal Bregje in Almere. Het restaurant is erg mooi geworden. De sfeer is er zeker op vooruit gegaan.
Lekker gegeten, zoals gewoonlijk.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met 8 personen bij Bregje gegeten. Eerst buiten op het terras geborreld en daarna binnen aan een grote tafel met zn allen gegeten. Het restaurant is recentelijk opgeknapt en dat is goed te zien. Fris geschilderd en er is veel aandacht aan de verlichting besteed. Dit laatste draagt enorm bij aan de gezellige sfeer. Als voorgerecht hadden we oa de carpaccio, de oosterse salade, wrap met zalm en de flamkuchen. Alleen maar blije gezichten. Hoofdgerecht : oa ossenhaas spiezen, hamburger en spareribs. Alles was prima in orde. Voldoende frites (4 bakken) en salade. Als dessert het appeltaartje en de cheesecake. Prima. Daarbij heerlijke wijntjes en biertjes. Kortom een prima avond en dat voor slechts 14,50 voor 3 gangen.
Lisavermeer .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Lekker gegeten in een ongedwongen sfeer. Correcte en oprecht vriendelijke bediening. Mooi terras, waar wij ons dessert konden nuttigen met een heerlijk kopje koffie.

Bedankt Bregje en tot snel!
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten en leuke attente bediening. Gezellige avond gehad. De ossenhaasspies was erg goed gebakken en als dessert is het chocoladetaartje echt een aanrader.
Sven D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
De zaak ziet er leuk uit en de sfeer is gezellig. Het eten is niet zo denderend. Tuurlijk €12,50 of €14,50 voor een 3 gangenmenu is goedkoop, maar binnen ditzelfde budget zijn betere maaltijden op hetzelfde plein te vinden. De porties zijn klein, maar ook niet heel smaakvol. Het desert de zogenaamde dame blanche was het dieptepunt... een heel klein beetje ijs, in een kommetje volgespoten met spuitbusslagroom en een beetje saus...
Er moet nog veel gebeuren daar en dan vooral in de keuken, of gooi de prijs iets omhoog en serveer kwaliteit....

Ben C.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Vanavond bij Bregje in Almere gegeten. Na een eerdere slechte ervaring zeer positief verrast. Geweldige prijs kwaliteit verhouding. Voor herhaling vatbaar.
KevinL .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Leuk restaurant en schappelijke prijzen. De gerechten zijn qua smaak wel ok maar verder ook niet heel bijzonder. Het Bregje heeft koks van het minimale niveau. De bereiding en de portiegrootte van de vleesgerechten zijn nog net acceptabel, maar de garnalengerechten waren echt een aanfluiting. Mijn vrouw had gebakken gamba's als voorgerecht besteld. Wat op tafel kwam was 4 kleine garnaaltjes op een berg met sla. Ze hadden het net zo goed salade met garnalen kunnen noemen. Ikzelf had gamba's als hoofdgerecht besteld, wat ik geserveerd kreeg was 2 satéstokjes met elk 3 kleine garnalen. Nu weet ik dat de kostprijs van gamba's wat hoger ligt. Maar als er geen grote gamba's binnen Bregje's (schappelijke) prijzen geserveerd kan worden, vraag er dan een toeslag voor om het wel te kunnen doen of serveer het helemaal niet...
Hoe ik mijn hoofdgerecht bij Bregje nu beschrijf is: 6 kleine garnalen op 2 satéstokjes. Zie je het al voor je...? Ik snap echt niet hoe de kok en de eigenaar dit over zijn of hun hart krijgt... Uiteindelijk vind ik hierdoor dat de prijs die Bregje vraagt, helemaal niet zo schappelijk is... Ik heb mezelf verder met friet vol moeten krijgen. De ene ster krijgen ze voor het feit dat het restaurant er nog best leuk uitziet...
Jokine .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
We zijn met een aantal collega's hierheen gegaan, we hadden vooraf gereserveerd (is ook nodig, want alles was bezet) en kregen een mooie plaats toegewezen. De entourage van de locatie is warm en knus, mooie kleurensamenstelling. De bediening was vriendelijk en snel. Alles liep gestructureerd. TOP! Het eten; meloen met ham, vispannetje en chocoladetaartje waren allemaal lekker. Wij hebben een gezellige tijd gehad en dat alles voor een hele mooie prijs.
Jannien A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Het eten is vrij weinig maar de kwaliteit is wel goed. Vooral het feit dat je bv maar 1 klein bakje frietjes krijgt met 3 personen is eigenlijk niet te doen. De jonge serveersters moeten nog wel een hele hoop leren en er gaat nog wel eens iets mis. bv geen appelmoes bij het kindermenu of het feit dat er bij het toilet geen zeep aanwezig was zijn toch irritatie puntjes. Gelukkig word het ook wel weer snel opgelost als je dit meld. Het is geen super eet je buik rond lokatie maar het is net an!
Randa-1976 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016

Afgelopen zaterdag ben ik samen met mijn moeder wezen eten bij Bregje. Normaal gesproken ga ik altijd met mijn vriend, maar omdat het altijd zo bevalt heb ik nu mijn moeder meegenomen naar dit restaurant.
Bediening is lief en attent, omdat mijn moeder last heeft van haar heup en wij niet plaats konden nemen op een van de bankjes in het restaurant, kwam een van de medewerksters een kussentje brengen. Lief!

Het eten is simpel, maar goed. Lekker no nonsense. Perfect om tussen door even te gaan eten. Ik ben hier, zoals ik al zei al vaker geweest, maar ben van plan om nog vele malen terug te komen.