Proeflokaal A. van Wees

Herengracht 319 1016 AV Amsterdam Nederland Kaart
31-206254334

Over het restaurant Proeflokaal A. van Wees

In de officiële proeverij A. van Wees is de ambiance ongekend. Natuurlijk leveren het prachtige pand en het sfeervolle interieur daar een grote bijdrage aan. Maar het is ook de uitzonderlijk hoge kwaliteit die je hier meteen omarmt. Kwaliteit van eten en drinken, maar zeker ook van het personeel. Dat is wel nodig ook, want ze serveren maar liefst 15 soorten jenevers, 62 soorten likeuren en de populaire Van Wees Gin & Tonics. Wat neem jij?

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Top kaasfondue!
Katja B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Kaasfondue was zalig! Appeltaart niet zo bijzonder. Wijn en biertjes heerlijk. Sfeervolle tent!
Aldo S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Lekker en gezellig gegeten met en groep van 12 personen
passie van B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Het eten en de sfeer was top! 1 ober liet ons alleen niet welkom voelen en deed erg bot en kortaf. Hierdoor hebben wij geen fooi gegeven, sorry.
Martin T.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Top tent met goede sfeer, goede bediening, lekkere mosselen, prima steak, mooie uitzicht op de Herengracht en mooie geneverstokerij.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Zeer mooie eetgelegenheid in een oud koetshuis aan de Herengracht. Eten goed en de likeuren maken het natuurlijk af.
puffin .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Wij komen hier wel vaker. Het is echt een gezellige plek om naartoe te gaan. Sateh lekker als vanouds en de salade een aanrader! Onze Engelse vrienden waren onder de indruk van de bijzondere sfeer en prima ontvangst!
BasUitOost .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Proeflokaal A. van Wees lijkt niet in de eerste plaats restaurant, maar we bleken er wel degelijk heel aangenaam te kunnen eten. De kaasfondue die wij bestelden was uitstekend. Hij had de goede mix van zachte en kruidige smaken, waardoor we bleven indopen tot de bodem van de pan was bereikt. Heerlijk bier erbij (Little Sumptin', import uit Californië) en heerlijke jenever erna (uiteraard van Van Wees zelf, import uit de Jordaan, bijna om de hoek).
De sfeer van het proeflokaal zit in de richting van een klassiek Amsterdamse café (let op de schitterende toogkast!), maar voelt lichter aan. Het is duidelijk een plek waar iedereen zich welkom voelt.
De bediening is professioneel, rustig en met vriendelijke aandacht voor iedereen. Wij zaten binnen, op de lange bank met marmeren tafeltjes. Volgende keer proberen we misschien een tafeltje in het grote portiek, met uitzicht op de gracht. Want terugkomen doen we zeker.
Nicolas W.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Hier al heel vaak voorbij gelopen als buurtbewoner maar nog nooit geweest. Zonde, want sfeer was erg goed. Mooi uitzicht op de gracht en prima gerechten en goede bieren voor een redelijke prijs. We komen zeker terug.
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Het personeel is de kers op de taart bij van Wees. Ze vertellen je van alles over de drank en het eten met veel kennis en humor. Ze laten je van alles proeven zonder opdringerig te worden. Dank voor een smakelijke en gezellige avond. Flip, Gijsbert en Herman.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Mosselen heerlijk mits minder zout, patat uitstekend en h41 Heineken is onweerstaanbaar....
Een mooie zaak met vriendelijke bediening kom zeker terug.
Schoonhsalonlorelei B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Erg leuk, heerlijke kaasfondue, voor herhaling vatbaar.
Huigen S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Kaasfondue voor 3 personen was echt veel te weinig! Het veel te kleine bakje groenten en paar stukjes vleeswaren waren nog niet eens voor de helft op.
Gevraagd om wat meer omdat het echt te weinig was, stond gewoon op de rekening.
Het was wel lekkere kaasfondue!
mathijs S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Met twee vrienden hier gegeten. Allemaal iets anders genomen. Een biefstuk, lever, varkenshaas,...en allemaal lekker. Het is geen haute cuisine, wellicht mag je het eetcafe eten noemen, maar dan van prima kwaliteit. Bistro-achtig. Er valt veel te zien in het restaurant. Oude tonnen waarin het gedestilleerd werd opgeslagen, glaswerk, alles wat met een proeflokaal te maken heeft. Je zit zelfs op banken gemaakt uit vaten, gescheiden door lamellen gemaakt van deuvels. Uiteraard keus genoeg uit wijnen en gedestilleerd. Wat magere keus in desserts en die vond ik ook wat prijzig, maar zeker de moeite waard om hier eens gegeten te hebben en wellicht nog terug te komen ook,
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Hier moet je eens in je leven geweest zijn, het proeflokaal van de distilleerderij De Ooieveaar en v Wees de laatste nog inwerking zijnde van Amsterdam, prachtige locatie met de sfeer van Jenever en oud Mokum, het menu is redelijk tot goed maar doet er minder toe gezien de toegevoegde waarde.