Proef!

Haven 43 2871 CL Schoonhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Proef!

Dinsdag t/m Vrijdag 09:00 - 18:00
Zaterdag 10:00 - 17:00
Zondag Gesloten

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen
Vief89 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
High tea gedaan bij Proef! op een woensdagmiddag en het was er gezellig druk. De dames van de bediening hebben erg hun best gedaan om het ons naar de zin te maken. Lekkere hapjes werden voor ons bereid, vooral de bonbons en de stroopwafeltruffels waren erg lekker. De thee was onbeperkt maar er werd niet regelmatig gevraagd of er bijgevuld moest worden, dat was jammer. Wel heel erg veel keuze in verschillende soorten thee. Misschien een idee om voor een high tea een aantal theesoorten te kiezen en deze op tafel te zetten met een gezellige theepot met water, zodat het zelf opgeschonken kan worden? Verder was het erg leuk, winkel/restaurant is gezellig ingericht, vriendelijk personeel en zeer mooie locatie!
CBaardwijk .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Proef! is zeker een aanrader. Een gezellige plek om bij te kletsen met vriendinnen onder het genot van een lunch of een high-tea. Onder andere de scones bij de high-tea met zelfgemaakte clotted cream en zelfgemaakte jam is heerlijk! Van maart t/m september heeft Proef! overheerlijk zilverijs en nog 10 andere smaken. Ook voor cadeaus kom ik er graag, vooral de bijzondere smaken thee in een zakje blijft leuk om cadeau te geven.
Benvanderschaaf .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Een bijzonder lunchadres, direct naast het historische stadhuis van Schoonhoven (gemeente Krimpenerwaard). Een modern restaurant op de locatie van een eeuwenoude vroegere herberg. Er is wifi, de krant van de dag ligt klaar en er is regionale toeristeninformatie te vinden.
De gastvrijheid is helemaal van deze tijd: vriendelijk, snel en attent. De koffie is hier een specialiteit. Het thee assortiment wisselt met de seizoenen, evenals de aantrekkelijke variatie aan lunchgerechten.
De lunch bij Proef! is een vast programmapunt bij onze bezoeken aan de Zilverstad.
Anneliesvanderheiden .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Een superleuk plekje in hartje Schoonhoven, heerlijk geluncht, leuke bediening en vriendelijk geprijsd! Dus zeker een aanrader.
Rhodezorge .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
En ontzettend leuke plek om langs te gaan om wat te eten of te drinken in de binnenstad van Schoonhoven. Zeker een aanrader. Heerlijke producten zoals bonbons, lunchgerechten, koffie, en heel veel bijzondere thee keus!
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Met een lunchbon van Gift For 2 (€32 voor twee personen) gereserveerd bij Proef. Wat een teleurstelling en ronduit belachelijke vertoning. Neem een broodje, gooi daar wat tonijn (uit blik) op, nog wat sla en kappertjes, noem dat een luxe broodje met verse produkten en reken €5,50. Doe daar dan twee kopjes thee en een glaasje verse jus bij en hoppa je geld is binnen. De "gemaakte" vriendelijkheid van het personeel gaf ons het gevoel van een paar schoolkinderen die op schoolreisje waren. We mochten zelfs twee theezakjes uitkiezen !!!!
Advies 1: als je pretendeert iets aparts te leveren besteed dan ook echt aandacht aan je produkt. Advies 2: doe iets met negatieve recenties.
Kortom : zwaar onder de maat !!!
Wat ontzettend jammer dat uw bezoek aan Proef! niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Verbaast ons en maken we (gelukkig) niet vaak mee.
Omdat we streven naar tevreden gasten, willen we u graag vragen contact met ons op te nemen zodat we samen kunnen kijken naar een goede oplossing!
HansuitWoerden .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Heerlijk geluncht met een Gift for 2 bij dit leuke tentje naast het stadhuis van Schoonhoven. Drukke zaak, dus we moesten even wachten. En hadden rustig de tijd om rond te kijken in het VVV informatiepunt achter in de winkel.
Wat een vriendelijk personeel, en een heerlijke luxe lunch met verse producten. Aanrader!
Gerbera64 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
We hadden onze ouders voor hun 25 jarige trouwdag een luxe lunchbon gegeven van Gift For Two van 35 euro, tot hun grote teleurstelling kregen zij daar 1 broodje pp voor met 1 plakje rosbief en 1 plakje ham, 1 schijfje komkommer en tomaat wat rucolasla en 2 jus d'orange en 2 cappuccino.Ik bedoel wauw was dat broodje van goud ofzo? waar is de salade kroketten en soep die er bij horen? wat n oplichters en wat jammer van ons cadeau belachelijk.
Geachte mevrouw. We hebben een aantal weken geleden telefonisch contact gehad met uw moeder over het arrangement, wat wij aanbieden via Giftfor2 en ik heb na dit gesprek uw zus in de winkel gesproken. Volgens haar hebben uw ouders het volledige arrangement gekregen van ons,waar zij recht op hebben,volgens de cadeaubon.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Hier geluncht met als toch wel de koffie die daar wordt geserveerd als topper, deze is met liefde gezet , daarbij de heerlijke bonbons en goede bediening maakt het plaatje compleet gezellige zaak in een leuk dorpje
Ron P.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
We hadden nog wat gele pluim bonnen liggen en besloten te gaan lunchen. Schoonhoven, de Zilverstad was voor ons redelijk in de buurt. Het parkeren is hopeloos maar toch ergens een plekje gevonden en we wandelden terug naar Proef!. Ontvangst was vriendelijk en we mochten met z'n vieren aan de grote tafel gaan zitten. Menukaart erbij en iets later werd uitgelegd wat we konden krijgen voor de gele pluim bon. We kozen voor het broodje bol beenham met honing mosterd dressing en een broodje beenham met zongedroogde tomaten met rucola. Daarbij kozen we voor vers geperst sinaasappelsap en de kids kozen voor thee waarbij de keuze niet makkelijk was omdat er 50 diverse soorten thee waren. Het winkeltje, niet groot maar gezellig, liep goed vol en de bediening is vriendelijk. Tevens kon je er bonbons kopen en High thee behoort tot de mogelijkheid. De drankjes werden als eerste geserveerd en wat later werden de broodjes opgediend op een mooi opgemaakt bord met komkommer en tomaat. Lekker van de lunch genoten en we konden nogmaals thee of vers jus krijgen. Met een tevreden gevoel nog even rond gekeken in de winkelstraat van het stadje.
M-i-r-j-a-m .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
wij hadden een bongo bon voor ontbijt met bubbels. Wij hebben alleen helemaal geen bubbels gehad. we mochten uit een lunchbroodje kiezen. en kregen daarbij een glas jus dórange en koffie. dat was het. We hadden hier meer van verwacht, erg jammer.
Tweemeiden .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Lekker gegeten in een klein maar gastvrij restaurantje dat ook dienst doet als vvv. Achterin is een winkeltje en je kunt er ook bonbons kopen, en in de zomer ijs.

Leuke vlotte bediening, deze meiden maken er wat van. Zo zie je het niet vaak in Nederland...

Bedankt Proef, we komen zeker nog een keertje terug!
Josjeenfred .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Leuk en hip tentje in een oude herberg midden in Schoonhoven. Sowieso een leuk plaatsje om te bezoeken! Handig ook dat Proef een infocafé heeft, we kregen er een gratis routekaartje aangeboden en fietsroutes. Goede service!

De zaak was lekker vol en gezellig. Nog een paar vaste klanten gesproken die hier vaak kwamen en ons de high tea aanraadden. Gaan we zeker een keer proberen!

Nu aten we een broodje gezond, een clubsandwich en allebei een groot glas verse jus. Prima service, vriendelijk personeel en lekker vlot geholpen.
Na afloop nog een goede koffie en cappuccino (ze maken die naar wens op sterkte voor je) en de stad in gelopen.

Goed adresje, we komen zeker binnenkort een keer terug!
Gen1eter .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2012
De heerlijke clubsandwich bij Proef is een echte aanrader! Vriendelijke bediening en leuke tips gekregen over de vele fietsroutes rondom Schoonhoven.
Proef! is zeker een bezoek waard.
B.J. D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Met een gele pluim voucher een lunch all-in voor twee besteld.
Vriendelijke ontvangst. Klein tafeltje met weinig ruimte.
De jus d'orange was vers geperst maar lauw. Het bruine broodje met beenham/mosterd kwam pas na een lange tijd wachten.
De oorzaak was duidelijk, er moest iemand vliegensvlug naar de slager om wat plakjes ham te halen...Onze buren moesten ook lang wachten, want de bruine bolletjes moesten bij de bakker worden gehaald..Jammer, het had zo mooi kunnen zijn, maar Proef is kennelijk niet berekend op veel eters. O ja, de koffie kwam loeiheet op tafel, dus moesten we nog langer wachten en blazen.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
We hebben hier onze bongo-ontbijtbon besteed: verse jus, bubbels (zonder alcohol), koffie en een broodje naar keuze. Erg prettig dat je je eigen broodje kon kiezen. De Italiaanse bol en het bruine broodje zalm smaakten prima. Ook uitstekende cappuccino en latte macchiato. De bediening is heel vriendelijk, maar ook wat moeizaam. Ze kunnen het met z'n tweeën maar nauwelijks aan. Daardoor moeten gasten soms erg lang wachten.