private dining Huize Molenaar

Korte Nieuwstraat 6-8 3512 NM Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant private dining Huize Molenaar

Trudy P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Huize Molenaar is een fenomeen. Prachtig interieur, sfeervol en geschikt voor feest, vergadering, receptie. De service is quiet chique. Heren die je jas aannemen bij binnenkomst geven je bij vertrek zonder extra aanwijzingen je eigen jas weer terug. Rustig op de achtergrond en aanwezig als je ze nodig hebt. Het eten kan beter. Het is goed en smakelijk maar heeft niet de verfijning die past bij het interieur. Het eten wekt een beetje de indruk dat het bereid is voor de grote aantallen bij een massadiner.
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
In dit restaurant kun je alleen in groepen eten. Ik had het genoegen hier uitgenodigd te zijn voor een vergaderdiner. Tussen de gangen door bespraken we in een informele sfeer allerlei zaken… maar daar gaat hier niet om. Er was voor ons een menu samengesteld, dus we hoefden geen aandacht te besteden aan de keuze, alleen aan het eten zelf.
We startten met een amuse van kaas en een heel klein stukje geroosterd brood. Pittige kaas. Lekker.
Het voorgerecht was een stukje wildzwijnpaté met bospaddestoelenmoussaine. De paté had een goede beet, niet te grof. Smaak zeer verfijnd. Ook lekker.
Het hoofdgerecht bestond uit gegrilde roodpootpatrijsfilet met speculaascroute (bijzonder!), gerookte zuurkool, pommes saladaises en gevogeltejus met cranberries. De patrijs had een goed leven gehad en dat kon je proeven. Om zo te eindigen met al die fantastische lekkernijen om je heen is niet elke patrijs gegeven. Ik was blij dat ik deze ervaring met hem mocht delen. Voor mij iets feestelijker dan voor hem, dat wel. Een fantastisch herfstmaaltijd.
Het dessert bestond uit rozenbottel cheesecake met kastanjes, mocca met huisgemaakte friandises en chocolade. Hoewel ik niet zo van de desserts ben, was dit echt een mooie afsluiter van een heerlijk diner. Daarna nog een kopje koffie met een keuze uit chocolade en boterkoek. Kortom het eten was een feest en ik ben al weer vergeten waar de vergadering over ging.
Over de bediening kan ik kort zijn. Als een butler aanwezig en toch onzichtbaar.
Tot slot Huize Molenaar is een mooie locatie gelegen in hartje Utrecht, de authentieke sfeer van een oud herenhuis.
Ammar2014 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Via het werk een workshop gehad voor een dag met een man of 45. Keurige ouderwetse herenhuis. Bij binnenkomst worden de jassen aangenomen en stond een kop koffie met patisserie klaar. In de middag heerlijke broodjes met salade en als afsluiting nog geborreld met heerlijke hapjes, bediening was perfect en attent.