Prins van Terbregge

Bergse Linker Rottekade 323 3056 LL Rotterdam Nederland Kaart
31-104201087

Over restaurant Prins van Terbregge

Genieten aan de Rotte

Buiten het drukke centrum van Rotterdam ligt rivier de Rotte. Aan deze rivier heb je verschillende leuke tentjes waar je leuk kunt dineren, zoals Prins van Terbregge. Deze plek heeft een terras aan het water, waar je overdekt of in de zomer zonder dak kunt genieten van het zonnetje met een lekker glas wijn en heerlijk eten. Mocht het seizoen hier goed voor zijn halen ze ook de meest lekkere verse vis uit de streek in de keuken, waar de chef met zijn creaties op los gaat.

Meer informatie over restaurant Prins van Terbregge

Duur
Richardc71 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ralph G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten. 4 gangen met wijnarrangement waarbij de sommelier met verve uitleg kwam geven. 2 minpuntjes toch op te merken. Ten eerste was de tijd tussen de gangen wat ons betreft erg lang. Tussen het 2e gerecht en hoofdgerecht zat ruim 45 minuten. Het andere minpuntje is wellicht meer een kwestie van smaak. Het voorgerecht met o.a. eendenlever vond ik niet lekker. Maar goed ik beschouw mezelf niet als fijnproever. De overige gangen waren heerlijk en de begeleidende wijnen fantastisch passend bij de gerechten. Met name het hoofdgerecht was subliem.
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk eten zoals altijd! Zeer prettige en persoonlijke service. Smaakt altijd naar meer. Porties van voor en tussen gerechten mogen soms iets groter:)
Jaco R.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gewoon top. Erg Goed eten en heerlijke wijnen. Service prima, vriendelijk en kundig leuke uitleg over de wijnen. Geen opsmuk maar op z'n Rotterdams.
Happyson62 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad met voortreffelijk eten en een mooi bijpassend wijnarrangement. Het personeel en vooral de eigenaar zorgen voor een warme en ontspannen sfeer. De passie voor eten en wijnen straalt er vanaf en alles wordt naar wens voor de klant geregeld. Een waar feestje om daar een avond lang door te brengen!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Op 22/10 hier gegeten. De kwaliteit van de gerechten was deze keer matig. Van een 3 voor het voorgerecht (tonijn met een rauw kreeftje) , dat heeft de kok kennelijk zelf nooit geproefd! Droevig.
Het mooiste gerecht was de amuse, een 8. De overige gerechten scoorden (met name de visgerechten) , alle te ver door gegaard niet hoger dan een zes. De vleesgerechten beide een 7-. De bijlagen (groente etc) bij alle gerechten kwamen slechts op een magere 5 uit.
Dit terwijl wij hier 2x maal dit jaar hier heerlijk hebben gegeten met een score van 8,5.

Slechte performance dit maal van de keuken. Opletten geblazen, want zo hoeft het voor ons niet.Kennelijk had de kok een behoorlijke off day.

Goede bediening(8) en uitstekende wijn(9). De acoustiek in de zaak verdient aandacht, je kunt elkaar moeilijk verstaan.
Susan M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Zelfs de classics zijn hier heel bijzonder!
Emely M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Ik had het bijna niet aangedurfd door een opmerking van iemand hier over dat het vies was, maar gelukkig heb ik het toch geprobeerd. Ons erg goed bevallen. Eten was simpel echt goed en lekker. Bediening snel, professioneel. Ook in een opmerking van iemand over te uitgebreide wijnuitleg kan ik me niet vinden. Er is eenmaal uitleg geweest over wijn en dat was leuk om te horen en zeker niet overdreven lang. Ja, ik zag wat spatjes op de luxaflex, maar jemig, wat kunnen sommige mensen toch mierenneuken pfff. Wij hebben echt heerlijk gegeten, ook de wijnen waren echt uitstekend! Voor ons voor herhaling vatbaar.
Yoshua A. V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Vanavond heerlijk gegeten in dit restaurant! We zijn helemaal verrast dus elke gang was één grote verrassing. De wijnen die Simon (de eigenaar) bij elk gerecht inschonk waren subliem en zeer passend bij het gerecht. de hele 'brigade' heeft passie voor hun werk en dat zie, proef en voel je terug in het restaurant en in het eten. Kortom een geslaagde avond en tot snel! Groetjes Yoshua
Delixeu .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Toen ik zag dat dit restaurant meedoet met de restaurantweken hebben wij gelijk geboekt. Wij hebben hier een aantal keer eerder a la carte gegeten met een wijnarrangement en dat was heel goed bevallen. Helaas kunnen wij dit na afgelopen zaterdag niet meer zeggen. Integendeel, het was erg teleurstellen en wij komen hier bij de prutsers van Terbregge dan ook nooit meer terug.

Het ontvangst was aller hartelijkst. Bij de reservering is doorgegeven dat 1 persoon zwanger is en dat beiden geen varkensvlees eten. Dit werd aan tafel nogmaals bevestigd en gevraagd of er nog andere wensen zijn.
Na anderhalf uur wachten kregen wij eindelijk onze voorgerecht en dit bleek 2 keer een gerecht met tartaar te zijn. Nou ben ik geen fan van rauw vlees, maar als zwangere mag ik dit niet eten en is dit toch echt aangegeven en zojuist besproken. Mijn gerecht is meegenomen. Na lang wachten kreeg ik een ander voorgerecht, iets met kalfswang en buikspek. Nu is buikspek toch echt varkensvlees. Hierop heb ik aangegeven dat ik dit echt heel vreemd vind om na anderhalf uur wachten op een gerecht tot 2 keer toe iets geserveerd krijg wat ik niet wil. Excuses van de bediening en ze gingen het oplossen. Ik heb vervolgens hetzelfde bord teruggekregen waarbij de buikspek vervangen was door een ravioli met een zeer scherpe en zurige saus. Totaal niet lekker. Dit heb ik ook doorgegeven. Men zou het aan de keuken doorgeven. Gelukkig was het hoofdgerecht. halve kreeft en iets van gebakken vis filet en verschillende bereidingen van bloemkool erg lekker. Het dessert was ook lekker.

De ervaring was erg negatief vanwege de wachttijd van anderhalf uur. Wij kwamen om 19.30 binnen en niemand zat te eten. Het is onbegrijpelijk wat de keuken aan het doen was omdat er bijna geen eten geserveerd werd. Zelf hebben wij extra betaald voor brood. Dit is wel een aanrader als je anderhalf uur moet wachten. Daarnaast tot 2 keer toe een verkeerde voorgerecht terwijl men al weken op de hoogte had kunnen zijn van de bijzondere eet wensen. Wij hebben dik 100 euro afgerekend en dit niet veel voor het eten bij de Prins. Echter, mag je zelfs bij een actie wel verwachten dat zij hetzelfde niveau hanteren als bij a la carte eten. Er is gewoonweg te veel keus en concurrentie om dit soort fouten te vergeten. De bediening heeft excuses aangeboden en vonden het erg vervelend. Echter niet genoeg om ons maar ook iets aan te bieden van het huis.
Wij zijn na hierna nog naar een fastfood tent geweest want ik had nog steeds trek aangezien het voorgerecht niets was.
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Dinsdag 6 september geluncht bij restaurant de Prins van Terbregge in Rotterdam.
Wij hebben genoten, het eten was erg lekker. Een menu van de chef 3 gangen. Hier wordt met liefde gekookt. Mooi opgemaakte borden en de vrolijke bediening gaven een bijna feestelijk tintje aan de lunch. Het restaurant ligt aan hetwater dichtbij de Irene brug een sfeervol uitzicht, waar veel roeiers langskomen. Bij mooi weer zitje bij de Prins heerlijk op het terras?
Wessel V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
prima gegeten, leuke ontvangst en lekker op het terras gezeten. Wijnen waren erg lekker, maar beetje lange uitleg.. ;) Goed rekening gehouden met ons kleine mannetje van 5, die alles in kleinere porties kreeg. Een geslaagde avond.
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Dit blijft een restaurant wat je niet mag missen. Altijd vriendelijke ontvangst en bediening. Originele gerechten met mooie smaakcombinaties. De nieuwe najaarskaart heeft weer geweldige gerechten erop. De wijnkeuze maakt dit restaurant helemaal geweldig. Altijd is er weer een verrassende wijn gevonden bij een gerecht. Hier ontdek je onbekende wijnen die supergoed zijn.
Jaco R.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Top eten en gewoon Rotterdams gezellig op mooie plek in Rotterdam. Super wijnen welke met kennis toegelicht worden. Prijs pret verhouding is ook Rotterdams. Gewoon lekker normaal.
Ingeborg A.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten op een uniek plekje. Dankzij de enorme gastvrijheid van de gastheer (ontvangst alsof hij ons persoonlijk verwachtte) en de boeiende toelichtingen op de heerlijke wijnen was het een topavond.
De prijs kwaliteit verhouding van het zomermenu is een aanrader.
Janbe1 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gisteravond hier gegeten, leuke ambiance met uitzicht op de Rotte,
De start was met een koude soep “gazpacho” als amuse, lekker pittig.
We bestelden het 4 gangen verrassingsmenu en werden inderdaad verrast.
De eerste 2 gangen waren gebaseerd op vis en volgende gang was rund vlees op een green egg bereid en erg mooi.
Bij het menu hebben we een wijnarrangement genomen.
De rosé sprong er uit, gezien de kleur was de verwachting “een tamme wijn” die uiteindelijk
zeer duidelijk en prettig aanwezig was. Bij het rode vlees een Italiaanse wijn mooi en rijk van smaak.
De avond werd afgesloten met een dessert ook weer lekker en een kopje koffie.
Door de rumoerige omgeving was de uitleg van de gangen en de wijn vaak moeilijk te verstaan.
Maar bij elkaar een prettige avond.
Henkie13 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Gerechten met zorg bereid maar de prijs kwaliteit verhouding is niet in orde. Ik heb hier zeker beter gegeten als afgelopen week. De bediening is altijd correct en beleefd en ervaren wij altijd als prettig. Maar het decor is zeer onder de maat. Luxaflex scheef en niet schoon, zeer rommelig. De toiletten beneden alle standaard, goor, donker en kapot.. bahh.
Rob A.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vanwege de goede IENS recensies en het feit dat ik een terras aan het water zocht voor een verjaardag. Dit restaurant maar eens bezocht. Helaas vond ik het wat tegenvallen.

Eerst alleen bezocht voor koffie. Ook gelijk maar wat brood met geitenkaas crème en olijfolie genomen om ze al wat te kunnen inschatten. Hier kreeg ik al wat twijfels. Op mijn vraag... Wordt het geserveerd met verschillende soorten brood? Ook bruin? Was het antwoord.....Nee alleen lichtbruin. Lichtbruin? Nou..... gewoon wit is het. Ik probeer nog grappig... Hoe lichtbruin vindt u dit? Kreeg ik als antwoord dat dit gewoon lichtbruin was! Haha.... ja de korst! En i.p.v. mijn subtiele vraag/klacht op waarom geen donkerder brood erbij leuk te beantwoorden. Kreeg ik te horen dat nog nooit iemand dat had gevraagd en dat ze anders teveel brood moesten weggooien. Ook is dat lastig omdat ze het vers bakken?Beetje vreemde soort van discussie.

Maar goed. De cappuccino was goed. Dus toch maar een tafel gereserveerd op het terras, aan het water. Voor de volgende dag.
Beide keren 's-middags daar gezeten. En dus van de lunchkaart gegeten.
Dan blijkt wederom dat het personeel moeite heeft met simpele communicatie taken. Er bleek nl echter geen tafel aan het water gereserveerd te zijn. Weliswaar op hetzelfde (toch wel kleine) terras. Maar niet aan het water. De reden dan vervolgens... Dat doen we nooit. Reserveren aan het water.
Vreemd, want toen wij weggingen waren wij de enigste nog op het terras en wilden wat net gearriveerde fietsers op het terras wat drinken. En kon dit niet want het was gereserveerd voor een grote groep die straks zou komen??  Het wordt ook hier snel een wat geïrriteerd gesprek met deze fietsers. Ik vind het ook vreemd dat mij bij het reserveren niet vermeld werd dat aan het water niet gereserveerd kon worden.

Kortom diverse onnodig vreemde discussies. Terwijl als men gewoon sorry zegt. Hebben wij verkeerd begrepen. Wilt u misschien koffie van het huis? Los je zoiets sneller/prettiger op denk ik.

Wat ik ook niet zo goed vond is het bedienen. Je moet ze echt in de gaten houden en dan gelijk aanspreken, anders gebeurt er weinig. De tijd tussen de laatste twee van de vijf bestelde gerechten is ook te lang.
Om het aanvullen van het (gratis) water moesten we steeds vragen. Ondanks we toch steeds ook betaalde drankjes bestelden.

De kwaliteit van het eten is best goed. Maar oogt rommelig en onsamenhangend.
Bijvoorbeeld het lunchgerecht: GeitenkaasSainte-Maure de Touraine, tomaat, basilicum, oude aceto.
Klinkt heerlijk en smaakt ook goed.
Maar is toch gewoon een salade met een stuk brood met gesmolten kaas. Vind het zelf persoonlijk prettiger als een gerecht gewoon duidelijker beschreven worden. Dit was gewoon een salade. Overigens heerlijk.
Ook viel mij de verschillen op bij het brood met geitenkaas crème. De hoeveelheid crème is dag twee beduidend minder. Ook zit het de tweede keer in een onhandig glaasje met lepeltje ipv het potje met mesje de dag eerder. De dag ervoor ook een potje speciaal zout. Wederom met handig lepeltje. En nu een simpel AH zoutmolentje. Gelukkig was het witte brood nu wel allemaal vers.

Als afsluiter o.a. cappuccino's en espresso's besteld. En wat toch negatief opviel dat de espresso's wel erg klein waren. Een soort van bodempje in een espresso kopje. En waarom er bij de espresso's geen koekje zat terwijl bij de cappuccino wel heb ik maar niet gevraagd.
Al met al een wisselend gevoel. De naam, de kaart, het restaurant, de bedrijfskleding doet luxe aan.
Het terras, de bediening, de locatie, de wat verwarrende kaart weer niet. Het match niet echt. Is het een goed en luxe restaurant zo net buiten Hillegersberg aan de Rotte? Of gewoon een soort (mini grand) café in Terbregge?
Op de fiets langs de Rotte. En dorst en trek? Prima.
Wil je goed en verzorgd eten? Minder.