Prins Heerlijk

Nieuwlandstraat 16 5038 SN Tilburg Nederland Kaart

Over restaurant Prins Heerlijk

In een van de mooiste en oudste winkelstraten van Tilburg vindt u Prins Heerlijk Lunchcafé: een sfeervolle zaak waar je vorstelijk kunt eten en drinken. Onze (leerling-)medewerkers zorgen voor een vriendelijke ontvangst; een deel van hen werkt in de keuken.
Prins Heerlijk Lunchcafé biedt alles voor een hapje of drankje tussendoor of een stevig middagmaal. Van smakelijke soepen, rijkelijk belegde broodjes en gevarieerde salades tot warme gerechten en zoete lekkernijen. Alles is vers, liefst uit de streek.

Ieder mens heeft behoefte aan ontplooiing en groei. Daarom bieden wij opleidingstrajecten op maat voor gemotiveerde jongeren met (ernstige) leerproblemen. Zo geven wij jonge mensen extra ontwikkelingskansen en krijgt de samenleving er gemotiveerde werknemers bij.

Meer informatie over restaurant Prins Heerlijk

Erg rumoerig
Erg lang
Jacson .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Vandaag bij Prins Heerlijk in de Nieuwlandstraat 2 x koffie met appelgebak besteld. Prijs € 3,- pp. We hadden plaats genomen op het ingerichte terras en al snel kwamen er 2 dames bij ons aan het tafeltje zitten. Nadat de 2 dames hadden besteld en inmiddels hun consumptie bijna op hadden, kwam ons appelgebak. Echter zonder de koffie. kwartier later toch maar eens om de koffie gevraagd. Deze zou per direct worden gebracht. Na 15 minuten nog geen koffie. Uiteindelijk naar binnen gegaan om af te rekenen. De koffie hoefden voor ons niet meer. Dat was dan € 7,- . Eenmaal buiten beseften ik dat dit bedrag niet klopte . De prijs was immers volgens het bord buiten koffie + appelgebak € 3,-. terug naar binnen. De "kassa dame " ( mi. niet beperkt ) gaf met enige moeite 1 euro terug. Uiteindelijk dus wel voor de koffie betaald maar niet gekregen. En daarnaast was de houding van het begeleidend personeel alles behalve professioneel. Het was duidelijk te merken dat men enige drukte niet kon handelen.
Tyas V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen in het centrum van Tilburg.
Wij kregen een heerlijke toren van 3 verdiepingen op tafel, met vers brood, allerei soorten vers beleg (o.a. hollandse garnalen) mooi gecombineerde salades voor op brood.
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Een "feestje" voor de vrijwilligers bij Prins Heerlijk. Al heel wat keren genoot ik van een lunch of high tea bij de Prins maar nog nooit van een hele maaltijd.
In overleg werd voor ons gezelschap de locatie aan de Nieuwlandstraat op vrijdagavond geopend. (je kunt ook reserveren in de villa een stukje verderop)

We waren met 20 personen en werden ontvangen met een drankje en een (tapas) hapjes buffet. Daarna als hoofdgerecht: sukade (perfect gegaard) met een stamppotje. Als afsluiting nog een heerlijk dessert en voor de liefhebbers koffie of thee.

Wij hadden geen spijt van onze keuze om " Prins Heerlijk" onze avond te laten verzorgen.
De Prins: Perfect initiatief in Tilburg. Alle jongeren krijgen een "leer en ervarings"kans om deelcertificaten te halen op horeca gebied. Heel bijzonder.
Trotamundos .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Vandaag geluncht bij Prins Heerlijk en gekozen voor "Van Alles Wè". Dit bestaat uit 3 soorten brood, gebakken door een Tilburgse bakker van meel, gemalen in een molen in Goirle.
Daarbij 4 soorten vlees/vis langs een bedje van "groen" en diverse notensoorten plus 3 schaaltjes salade (vis, vlees en ei).
Ook een schaaltje roomboter en tapenade.
Het geheel werd opgediend op een etagère.
Zowel het (warm opgediende) brood als het vlees en de vis smaakte uitstekend. Erg goede ambachtelijke kwaliteit.
Waar ik minder enthousiast over was, was de cappuccino. Deze werd gloeiend heet opgediend (ik hou wel van flink warm, maar dit was "te") en het schuim, dat uit dezelfde machine werd gespoten, was vrij snel weer verdwenen. Dit zou op dezelfde ambachtelijke wijze moeten gebeuren als het eten.

Zjusten .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Lekker gegeten hier. Prins Heerlijk zit in een mooi pand in Tilburg. De bediening is goed en vriendelijk. Mijn voorgerecht (erwtensoep met gerookte meerval) was behoorlijk zout, maar wel lekker. Het hoofdgerecht (kalfsribeye) was zeer goed bereid en erg lekker. Ook het eten van mijn tafelgenoot viel prima in de smaak.
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Op een koude winterse zaterdagmiddag hier geluncht. Een prima en vooral ruime locatie waar je rustig kan praten in een ongedwongen sfeer. Blijkbaar vonden meer mensen dat, want de zaak was goed gevuld. De door het gezelschap geconsumeerde club sandwich, luxe broodje zalm en koninklijke hamburger smaakten uitstekend en qua omvang goed. Ook het concept achter dit lunchcafé en restaurant (zie website) sprak ons erg aan. Kortom, voldoende redenen hier nogmaals te gaan lunchen.
Jla .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Voor de kerst met mijn moeder hier een high tea gedaan. Ontvangst was super, personeel was top. Het eten is gezond en heerlijk vooral de zelfgemaakte tomatensoep en kreeftenbisque! Op en TOP!... Zeker een aanrader!
Ibue .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Vandaag met een groep (9 personen) bij Prins Heerlijk wezen lunchen.. Netjes ontvangn, jassen werden aangenomen en we hadden plaatsgenomen aan de tafel die voor ons apart was gehouden. Alles was veel en groot! Grote cappucino voor 2.30 (dat is tegenwoordig vrij goedkoop!), grote verse jus voor 2.75 en vooral veel en lekker eten. We namen de 'van alles we', een etagere met van alles wat.. Kaas met balsamicostroop, ham met honingpijnboompitjes saus, gerookte zalm, rauwe ham, gerookte kipfilet met truffelsaus, verschillende salades; oa ei, makreel en nog een vissalade, groenten en nog wat rauwkost en allemaal verschillende soortn brood.. Het zag er heel mooi uit en smaakte allemaal erg lekker! Zonde probleem kregen we extra brood en gratis kraanwater. Na de lunch nog een cheesecake genomen, het bord was mooi opgemaakt en de taart was lekker; wel erg machtig en vullend!

Ondanks dat wij door iemand werdn geholpen 'zonder beperking' is het een goed en leuk concept, het zat dan ook aardig vol, reserveren lijkt me aanbevolen..

Wel jammer van die goudvis in een kleine vissenkom..
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Met een vriendin geluncht in dit bijzondere lunchcafe met opleidingsplaatsen voor ook bijzondere mensen. Rustige omgeving, prettig om met je lunchgezelschap in gesprek te zijn.
Zeer zorgvuldig werden we ontvangen, te woord gestaan en bediend. De bestelde broodjes waarvan een "een weekspecial",waren perfect in orde en werden mooi opgemaakt op het bord geserveerd.
Met liefde en aandacht klaar gemaakt.
Dat er dan bij de bon een rekenfoutje wordt gemaakt nemen we voor lief.

We willen Prins Heerlijk echt aanbevelen en onder de aandacht brengen: een heerlijke en eerlijke lunch en tevens een kans voor begeleide werk en leerervaring voor bijzondere mensen!