Prins Heerlijck

Hoofdstraat 23 9244 CL Beetsterzwaag Nederland Kaart

Over het restaurant Prins Heerlijck

Genieten in het groene hart van Friesland

Bij Prins Heerlijck eet je in een prachtige omgeving, in het groene hart van Friesland. De verschillende zalen zorgen voor een unieke eetervaring, waar je ook dineert. Naast een klassiek diner bieden ze ook een smaakvol lunchmenu aan. Laat je in de watten leggen door de vriendelijke bediening en kom even helemaal tot ontstpanning.

Meer informatie over restaurant Prins Heerlijck

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 21:00
- Lunch vanaf 11:30
Zaterdag en Zondag 13:00 - 21:00
- Lunch vanaf 13:00

E. D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Gezellig gegeten. Bediening degelijk,vormelijk wel wat. Het menu vond ik wat gewoontjes. Kan origineler.Wel goed bereid. Het geluidsnivo kon er net mee door. Later naast ons een tafel met 8 personen die beslist niet druk en luid aan het praten waren maar het was iets storend.
DuoTP .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hadden het actiemenu met een bon van AH. De bediening was vriendelijk en het eten beslist niet slecht. Maar gezien de prijs van € 36,50 voor een menu hadden we er meer van verwacht. Het viel ons eerlijk gezegd erg tegen. Alleen omdat het tweede menu gratis was, is de verhouding prijs- kwaliteit van ons alsnog voldoende.
mieke V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten voor de tweede keer. Goede bediening. Voorgerechten wel erg klein, heel weinig, wel met veel passie bereid. Goede kennis van wijn door het personeel evenals de gerechten. Wel veel wisselde tafeldames/heer.
HansDorsman .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We hebben enorm genoten. Met vrienden hebben we in een gezellige omgeving een heerlijk diner gehad. Het restaurant was gezellig ingericht. De bediening was vriendelijk. Het was in totaal een geslaagde avond.
Elleke M.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We kenden het restaurant niet en zijn via ah-restaurantactie hier terecht gekomen.
We hebben uitstekend gegeten en we komen zeer zeker terug. Zeer vriendelijke bediening!
Margarita S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Een mooie locatie, zeker een aanrader. Je kan in de buurt mooi wandelen. Lekker gegeten, alleen risotto was aan de zoute kant. De cheesecake was een topper!
woutdejong .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Attent ontvangst bij binnenkomst. Leuke en attente bediening. Lekkere gerechten en mooi gepresenteerd. Gezellige entourage in prachtig oud pand.
Bedankt voor uw reactie. Erg fijn te lezen, dat u het naar uw zin heeft gehad. Hopelijk tot ziens.
Geu L.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Gereserveerd via AH actie. Eten was goed, restaurantwaardig en niet minderwaardig t.o.v. normale kaart. Tussenpauzes tussen de gerechten konden m.i. wat langer. Service en bediening is de achilleshiel van deze zaak: niet weten wat de huiswijn is, jassen niet teruggeven bij vertrek/fijne avond wensen bij vertrek en ietwat rommelig bij binnenkomst. Entourage van de zaak is sfeervol. Bijpassend wijnarrangement was niet altijd echt bijpassend, maar een leek zal dat niet snel opmerken.
Bedankt voor uw reactie, de complimenten en fijn dat het u gesmaakt heeft. Jammer dat u de service niet geheel kon waarderen. Met twee zieke gastgevers hebben wij ons uiterste best gedaan alles soepel te laten verlopen. Inderdaad kon de beginnend medewerker de huiswijnen niet bij naam noemen. Wij denken, dat Welmoed, welke direct naar uw tafel is gegaan, dit uitstekend heeft opgelost. Alle wijnen van het arrangement zijn tijdig geserveerd, de tafel is steeds netjes gehouden en wijnen en gerechten werden keurig uitgelegd. Toegegeven het drukste moment, de binnenkomst, was onze grootste uitdaging. Chefkok Jaap heeft u binnen enkele minuten van binnenkomst tot aan uw tafel gebracht. Het helpen bij de jassen bij binnenkomst verzorgen wij. Bij vertrek doen wij dit niet daar dit voor vele gasten de drempel verhoogt; wij willen toegankelijk zijn voor een breed publiek. Een tot ziens wensen is toch wel gebeurd. De wijn-spijscombinatie is een persoonlijke smaak en dit is bij deze gerechten mijn favoriete keuze.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Mooi pand in mooie omgeving. Eten was goed, maar niet goed genoeg gezien de prijs. Bediening was zeer hulpvaardig en vriendelijk, maar bij vragen over de ingrediënten of mogelijke afwijkingen op het AH-actie menu moest er steeds teruggelopen worden naar de keuken. Wat meer kennis van wat er geserveerd wordt zou ik in een restaurant als dit wel verwachten.
Bedankt voor uw reactie en opbouwende kritieken. Wij zullen hier zeker naar kijken. We vermoeden dat één van onze nieuwere medewerkers u heeft geholpen en dat deze inderdaad daarom veel ruggespraak nodig heeft gehad. We doen er alles aan om ook onze nieuwe gastheren/vrouwen zo snel mogelijk van de nodige kennis te voorzien. We hopen u in de toekomst weer te mogen ontvangen.
Fleur G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ik vond het eten meer dan slecht voor een restaurant als dit. Het voorgerecht waren 3 kroketjes die hoofdzakelijk naar aardappel smaakten, het hoofdgerecht was redelijk: 2 dikke plakken eendeborst, krap gebakkken en rose van binnen, goed dus, maar het geheel lag op een " bedje" van zegge en schrijven 1 groene asperge, 3 peultjes en 1 champignon in 3 plakjes. Ervoor, hilarisch, lag als een lak zegel een dun plakje biet. Erbij een bakje salade en een bakje krieltjes.
Het dessert wederom een aanfluiting: een flinke brok roomijs (jumbo???) met daaroverheen een reepje pannenkoek van 3 cm en een mierzoete saus (uit een flesje) ernaast nog een half peertje uit blik.
Thuis zou ik een dergelijk dessert qua kwaliteit niet op tafel zetten, het was veel roomijs en slechte ingrediënten. Ik heb het idee dat de prijs is aangepast voor AH kaart, want een persoon kan voor die prijs wel beter eten. Ik kom daar niet meer.
Bedankt voor uw reactie. We kunnen blijkbaar niet voor ieder mondje koken en jammer dat het u niet bevallen is. Bijzonder dat de kroketjes alleen naar aardappel zouden smaken; één ervan is met paddenstoel en inderdaad wat aardappel voor structuur. De andere twee zijn geitenkaas; daar komt geen aardappel aan te pas. U vergeet bij het hoofdgerecht te melden dat naast de vaste groenten er tevens een puree van knolselderij op het bord geserveerd wordt. Rode biet hebben wij nog nooit bij de eend geserveerd, dit was een smaak -en kleurmaker bij het voorgerecht. Over het dessert: de terrine van flensjes en vanilleparfait: de parfait van vanille is huisgemaakt! De flensjes zijn huisgemaakt! De suzettesaus is huisgemaakt en deze klassieker is inderdaad zoals die hoort mierzoet. De peertjes komen vers binnen, worden geschild, gesneden en gestoofd. Toch fijn te lezen, dat onze brigade dit zo goed bereid, dat het verward kan worden met kant en klaar producten.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Prima gegeten. Vooral de heerlijke kroketten van geitenkaas, champignons e.d. waren opvallend en erg lekker. Snelle en vriendelijke bediening, ook bij binnenkomst en vertrek.
Bedankt voor uw reactie en uw lovende woorden. Wij hopen u weer te mogen begroeten.
elske V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We waren er voor de tweede keer met de AH kaart. Het eten was prima, goede kwaliteit en voldoende keuze.
De sfeer en de bediening is prima. Zeker voor herhaling vatbaar.
Bedankt voor uw reactie. Erg fijn te lezen, dat u het wederom naar de zin is geweest. Wij hopen jullie weer te mogen begroeten.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Prima eten! Wel even afstappen van automatisme om gebakken krieltjes te serveren, in ons geval bij risotto… Verder mag inrichitng wel upgrade hebben, nu straalt het niet de kwaliteit uit van het geserveerde
Bedankt voor uw reactie. Erg fijn te lezen, dat het over het geheel genomen goed bevallen is. We begrijpen dat de combinatie van krieltjes bij de risotto niet goed aansluit, maar weten ook vanuit het verleden dat als we geen aardappelgarnituur serveren bij een dergelijk gerecht niet een ieder dit kan waarderen. Hopelijk tot ziens.
Femke S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We zijn geweldig gastvrijheid bediend en hebben heerlijk gegeten. Zeker een plek om naar terug te gaan. In een zeer mooie entourage.
Bedankt voor uw reactie. Prettig dat u het naar de zin heeft gehad. Hopelijk tot ziens.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Gezellig en smakelijk gegeten met vrienden. Via AH kaart een smakelijk menu met vriendelijke bediening. Is zeker voor herhaling vatbaar
Bedankt voor uw reactie. Erg fijn te lezen, dat u het naar de zin heeft gehad. Wij hopen u weer te mogen begroeten.
Marcel L.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Lekker gegeten in een prima sfeer. Zeer afwisselend menu.
Op menukaart wel gelezen dat er een Bob korting geldt voor het wijarragement. Vraaag mij af of je dat moet willen.
Bedankt voor uw reactie. Prettig te lezen, dat u het naar de zin heeft gehad. En inderdaad de wijnen zijn te lekker om maar een half glas van te drinken; echter als er nog gereden moet worden.. Hopelijk tot ziens.
anke1981 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
We hebben met 4 vriendinnen heerlijk gegeten. De ontvangst en service is top.
Het eten was erg lekker.
De Prosecco was behoorlijk duur. De bediening had de prijs per glas wel even mogen noemen.
Bedankt voor de complimenten; fijn dat het naar de zin is geweest. De proseccoprijs is voor deze kwaliteit prosecco redelijk normaal in een restaurant en het benoemen van de prijs aan tafel is niet echt gebruikelijk. Wel een tip: per fles ben je altijd gunstiger uit dan per glas in een restaurant.
hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Gezellig restaurant, tafeltjes een beetje dicht op elkaar dat viel omdat het helemaal vol was tijdens ons bezoek.
Heerlijk gegeten, een lux avondje uit met een gedekte tafel en linnen servetten.
M V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Eerste Kerstdag bij Prins Heerlijk gegeten. We werden aardig ontvangen. Deuren werden voor ons geopend, handig want een van ons in rolstoel. Voorgerecht en bouillon waren prima, vers en rechtstreeks uit de keuken. Buffet om verdrietig van te worden. Daar moet je je als kok en restauranthouder voor schamen. Puree, koud en behangplak, varkensvlees zanderig en taai. De herten biefstuk stond te pruttelen in een pot. Bedroevend. Op de gelikte vraag of alles gesmaakt had kregen we geen respons. We vertelden wat we er van vonden, zie hierboven. Daar kwam geen reactie op. Bij het afrekenen dezelfde vraag. Toen ik vroeg of onze klacht gehoord was werd er aanrzelend op ingegaan. Geen excuus of iets anders. Bij het vertrek konden we zelf de deur openhouden. Personeel in geen velden of wegen te bekennen. Wij ook niet meer. Dit was voor het laats Prins Heerlijk.
Laat ik beginnen met dat ik toch wel degelijk mijn excuses heb aangeboden bij het afrekenen en aangaf uw commentaar te waarderen. Van het begin af liep het niet echt lekker bij uw brunch daar u anderhalf uur na de officiële ontvangst arriveerde en dit voor ons behoorlijk druk op het vervolg van de eerste kerstdag geeft. Volgens u lag de schuld bij ons terwijl er meermaals contact over de tijd is geweest en dit ook in de info te vinden was. Vanaf dat eerste moment konden wij merken dat u (hierdoor) sowieso meer dan kritisch was. De aardappelpuree geven wij u gelijk in, dit had beter in kleinere hoeveelheden kunnen worden gepresenteerd op het buffet. Het varkensvlees is tevoren turfgerookt en daarbij sowieso volledig gegaard; misschien dat dat niet strookte met de verwachting? Toch even handig te melden dat het geen hertenbiefstuk betrof, maar een hertenstoofschotel en dat deze inderdaad dan ook heerlijk stond te pruttelen. Excuses dat er bij uw vertrek geen medewerker in de buurt was om de deur open te doen.
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk gegeten op 2e kerstdag. Leuk restaurant, sfeer en inrichting. Wij zaten rustig met 2 andere tafeltjes in een gedeelte van het restaurant. Alleen miste wij wel wat muziek. . . we konden zo de gesprekken van de andere 2 tafels volgen. Daardoor mist het iets aan privacy. . . .
Bedankt voor uw reactie. Erg fijn te lezen, dat u het naar de zin heeft gehad. De muziek is er wel altijd, maar kan of iets te acht hebben gestaan of overstemd worden door andere gasten. Een goede tip om hier beter op te letten. Wij hopen u weer te mogen begroeten.