Over het restaurant PRIMA

Oude platen van Prima Donna's en andere zwart-wit tafeleren verraden de naamkeuze. Hier is het uitgangspunt: weet wat je eet. Gerechten zijn daarom herkenbaar en lokaal, zo haalt de chef zijn producten bij de visspecialist, bakkerij, wijntherapeut, korenmolen. De keuken is verder vooral Europees, en dan is er nog het Veluws pallet wat inhoudt dat je je eigen menu en volgorde ervan samenstelt. Iets organiseren? Huur de stijlvolle feestzaal!

Meer informatie over restaurant PRIMA

vlakbij trein en busstation

Maandag 12:00 - 22:00
Dinsdag t/m donderdag 10:00 - 22:00
Vrijdag en zaterdag 10:00 - 00:00
Zondag gesloten in het naseizoen

Marijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Mooi restaurant en lekker gegeten.
Corry Z.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Lekker gegeten.
Sjef A.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Restaurant prima bediening goed niet overdreven en uitleg bij het gerecht wat opgediend werd. Dat is het.
Elize V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Restaurant doet zijn naam eer aan. Vriendelijk personeel, mooie inrichting maar vooral heerlijk eten! Op een mooie manier gepresenteerd.
nhagen1976 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wij hebben hier gisteravond heerlijke gegeten voor ons 20 jarige huwelijksdag.
Vriendelijk ontvangen door de gastheer/eigenaar goede uitleg over hoe de kaart werkt etc heerlijke wijn bij het eten genomen is zeker voor herhaling vatbaar.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk 4 gangen verassingsmenu gegeten. De service was geweldig, er zat een mooie tijd tussen de gerechten in en er werd goed voor ons gezorgd. Uitstekende gerechten en een heerlijke avond op het terras gehad.
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Vanmiddag de ossenhaaspuntjes in pepersaus op. Kwaliteitsvlees met perfecte aardappelwedges. Hamburger ook geproefd en was ook smakelijk, hoewel wat stevig voor mijn smaak. Prima wijn erbij.
MaudiW .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Wij hebben onze bruiloft gevierd bij Prima, wat was dit ontzettend fijn! Wij kwamen eerder aan dan de geplande tijd, maar konden al heerlijk buiten zitten op het terras met een drankje terwijl ondertussen alles voor het diner klaargemaakt werd. Met onze daggasten hebben wij heerlijk gegeten, een 5-gangen diner. Vooraf met de eigenaar Justin de gerechten doorgelopen en mochten hier zoveel onze inspiratie in kwijt als dat wij zelf wilden. Bediening was top, ze zorgden er voor dat wij allen tegelijk ons eten kregen met een duidelijke uitleg aan iedereen wat er op het bord lag. 'S avonds ons feest ook hier gevierd, het kon eigenlijk niet meer perfect dan dit. Bediening was erg vriendelijk en niet teveel aanwezig, drankjes werd goed voor gezorgd en ook de verschillende hapjes welke rond gebracht werden waren verrukkelijk. Ontzettend bedankt voor deze fijne ervaring!
Huubke M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Tranen in mijn ogen van ontroering.
Wat is het prachtig om zo een gepassioneerde eigenaar in de bediening te zien.
En wat een keuken..... vers en lokaal.
Kortom .... een aanrader!
De honing zal mijn tante ook niet gauw vergeten.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
We hebben méér dan prima gegeten hier. We hadden het 4-gangen verrassingsmenu van de chef. Dit is echt een aanrader! Er werd uitstekend rekening gehouden met wat we absoluut niet lustten. Elke gang was goed op smaak en in balans. Je proeft overduidelijk dat alle producten vers bereid worden en dat er geen gebruik wordt gemaakt van pakjes en zakjes. De bediening was goed! Niet te aanwezig, maar wel oplettend. Hier komen we zeker nog eens terug als we in de buurt zijn.
Aad R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Prima idee om hier te lunchen met zijn vieren. Carpaccio i nruime hoeveelheid en kwalitatief OK, pasteitjes goed van smaak en een uitsmijter van onbesproken gedrag. Het onderscheid wordt hier gemaakt door de uitermate spontane bediening. locatie in mooi dorp ziet er goed uit
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Hier een diner gedaan. De amuse (olijfjes) was zout maar wel lekker. We kozen het verrassingsmenu. Je kan aangeven wat je wel of niet wilt en daar wordt rekening meegehouden. Zo begonnen we met een filet american (huisgemaakt) heel lekker. Daarna een maiskip goed gegaard en bijpassende groente, de ander had een sukada, malser kon bijna niet, topper! Het nagerecht waren verschillende gerechtjes (mousse, ijs, fruit). Allemaal prima. De bediening legde elk gerecht uit en was niet te aanwezig. De inrichting was amerikaans , wel leuk gedaan!
Tamarabosman93 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Prima. De amuse vonden wij wat te zout, nadat wij dit hadden gemeld werd er direct een alternatief aangeboden en gebracht zonder probleem. Dit viel erg in de smaak. Brood vooraf was erg lekker, heerlijk brood. Hoofdgerecht ook erg lekker. Aparte groenten erbij, smaakte ook erg goed. Zeker een aanrader!
Sieb D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Werkelijk heerlijk gegeten. Mijn vrouw en ik hadden beiden een 5 gangen verrassings menu. Als voorgerecht een heerlijke zalmsalade waarna we een zeer lekker uiensoepje in een proseco glas geserveerd kregen. Daarna een heerlijke quiche met ham en prei. Als tussendoor kregen we een lekkere aardbeien smoothie om onze smaakpapillen tot rust te laten komen. Als klap op de vuurpijl een overheerlijk tot in de perfectie gebakken tournedos geserveerd met een groentebed van witlof met kaas, wortels en gebakken aardappeltjes. Als toetje een heerlijke aardbeien sorbet met witte pudding en abrikozen. Dit restaurant doet absoluut niet onder voor menig Michelin restaurant en is zeer aan te bevelen. Verder is de bediening zeer vriendelijk en behulpzaam.
blob .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Ik sluit mij bij de vorige beoordelingen aan, niet Prima maar Uitstekend. Heb hier nu twee keer geluncht, 1x met collega en 1x met manlief. Beide keren de huisgemaakte hamburger met heerlijk zelfgemaakte frites: lekker broodje (niet klef), goed stuk vlees, lekker gekruid, gebakken bacon, kaas en groentes (komkommer, sla, een heerlijk sausje, helemaal zoals het hoort). Het is gezellig om te zitten, en de prijzen zijn alleszins redelijk. Helaas wonen we te ver uit de buurt, anders hadden we graag de dinerkaart geprobeerd. Negatieve recensies zoals hierna zijn volkomen misplaatst, het heeft ons in ieder geval niet weerhouden, en we vonden de reactie van de eigenaar (wat niet vaak voorkomt) volkomen op zijn plaats.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij Prima. Uitermate vriendelijke ontvangst. We kregen eerst een amuse van ansjovis omwikkeld met salie gefrituurd in een krokant laagje, zeer smaakvol. Daarna had ik crosten met paddestoelen en als hoofd fazant met portsaus en pruimen, absoluut heerlijk en zeker passend in die omgeving. De opgediende wijnen (huiswijn) was heerlijk en de bediening gezellig maar niet opdringerig. Absolute aanrader...
yvonnewashier .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Gisteravond met vrienden bij Prima gegeten. Allemaal het 5 gangen verrassingsmenu genomen. Echt SUPER... Alles heerlijk klaargemaakt en mooi opgediend. . Met uitleg erbij. Goede variatie in vlees en vis.. lekkere tussendoortjes. De prijs viel ons erg mee. Wij gaan hier zeker vaker eten !!!
vinorosso1 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Bij toeval kwamen we terecht bij Prima, een uitstekende keuze bleek later. Vooraf een heerlijke gerookte wildzwijnham begeleid door een mooie fles Negro amaro. Vervolgens voor mij een perfect
gegrild stuk edelhert. Mijn vrouw had gekozen voor fazant. Helaas viel die wat droog uit. Mijn vrouw heeft dat ook gemeld. Nooit leuk maar wel zo eerlijk om dat niet achteraf anoniem op een site te zetten.De eigenaar bood zijn verontschuldigingen aan en rekende de aperitief wijn alsmede de koffie met digestief niet mee op de uiteindelijke rekening.Hoefde van ons niet maar toonde wel de klasse van de enthousiaste eigenaar. Wij hadden een meer dan genoeglijke avond en mochten we weer eens in de buurt zijn dan weten we Prima zeker te vinden!
Guido-en-Barbara .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Prima? Het was Uitstekend, maar dat deden ons cijfers al vermoeden. Mijn vrouw en ik zijn twee nachten van huis en verblijven in de Droomhoeve in Nunspeet en wilde graag lekker rustig, ontspannen en goed uit eten. Googelen op internet gaf ons vele hits, dus door onze gastvrouw werd Restaurant Prima ons aanbevolen. Volledig blanco liepen wij het restaurant binnen en bij de deur werden wij vriendelijk begroet en namen wij plaats in een goed doordachte inrichting. Strak gestucte wanden met mooie foto's en diverse wandvlakke met mooie design/retro-achtig behang. Kortom, een leuke en goede sfeer. De bediening was zeer vriendelijk. Wij vinden zelf een praatje altijd gezellig, je komt dan vaak wat meer te weten over het restaurant waar je bent of over het eten. De bediening stond hier open voor en we hadden gezellig maar respectvol contact.
En dan het eten........ De nieuwe kaart was binnen en werd gepresenteerd als een boekwerkje van vierkant glanzend papier; zeer onderscheidend! Er staan onder andere diverse wild gerechten op maar ook gewoon reguliere gerechten. Mijn vrouw en ik hadden allebei wild zwijn vooraf maar anders bereid van elkaar. Een heerlijk op een crostini en een in een salade. De ingrediënten waren vers en mijn ham van het zwijn was zeer goed van smaak. En dan het hoofdgerecht; ik had gekozen voor haasbout. In mijn leven geregeld wild gegeten, en helaas veelal erg droog. Het was dus afwachtend was ik voor me kreeg. Nou, het was geen boutje maar een echte bout, dat wil zeggen er zat veel vlees aan. De gaarheid was uitstekend en de bijgerechten paste PRIMA bij de haasbout. Voor mij is het hoofdgerecht alleen al een reden om een 10 voor het eten te geven. Dat de zelfgemaakte crème brûlée ook nog eens prima smaakte was met recht een "toetje op de taart". Bij vertrek zaten er diverse lokale mensen een bokbiertje en een goed glas wijn te drinken. Dus voor sfeer en eten is dit het adres waar u moet zijn.

Een vriendelijke eet groet van Guido en Barbara uit Barendrecht (dus zeker geen bekende van de eigenaars mochten mensen dit bij 3 tienen gaan denken).
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Omdat we niet bekend zijn in deze omgeving eerst op Iens gezocht naar een geschikt restaurant. Bij binnenkomst werden wij verrast door het mooie interieur in de 50 jarige stijl. Prachtige zwart wit foto's aan de wand mooie kleurstelling en stoelen die lekker zitten. We werden welkom geheten door de eigenaar die ons ook de rest van de avond bediende en een goede uitleg gaf bij de gerechten die op tafel kwamen. Wij hadden gekozen voor het Prima Donna menu waar je laat verassen in vier gangen door de chef. Van te voren konden we onze wensen aangeven waar rekening mee gehouden werd. Er werd gestart met een heerlijke carpaccio. Een van de weinige keren dat ik zulke heerlijke carpaccio heb gegeten. Hierna had ik een heerlijk stukje vis met een knoflooksaus en mijn partner een overheerlijk stoofpotje. Na een drankje van proseco en limoen om de smaakpupillen tot rust te brengen (erg goed over nagedacht en nog heerlijk ook ) kwam het hoofdgerecht op tafel. Een heerlijk stukje t-bonen met een garnaal omwikkeld met rauwe ham, pastinaak puree met een roseval chipje, haricot verde met spek omwikkeld, ratatouille, gebakken aardappelen en een pepersaus. Een feest op een bord kan je wel zeggen. Als laatste nog een heerlijk toetje met drie verschillende hapjes op een mooie plank. Tijdens het eten werd er een heerlijke witte wijn bij geschonken. Wij hebben genoten van het heerlijke eten de ambiance en de service in dit restaurant.