Over restaurant PRIMA

Oude platen van Prima Donna's en andere zwart-wit tafeleren verraden de naamkeuze. Hier is het uitgangspunt: weet wat je eet. Gerechten zijn daarom herkenbaar en lokaal, zo haalt de chef zijn producten bij de visspecialist, bakkerij, wijntherapeut, korenmolen. De keuken is verder vooral Europees, en dan is er nog het Veluws pallet wat inhoudt dat je je eigen menu en volgorde ervan samenstelt. Iets organiseren? Huur de stijlvolle feestzaal!

Meer informatie over restaurant PRIMA

vlakbij trein en busstation

Maandag 12:00 - 22:00
Dinsdag t/m donderdag 10:00 - 22:00
Vrijdag en zaterdag 10:00 - 00:00
Zondag gesloten in het naseizoen

Voordelig
Elize V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Restaurant doet zijn naam eer aan. Vriendelijk personeel, mooie inrichting maar vooral heerlijk eten! Op een mooie manier gepresenteerd.
Nhagen1976 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wij hebben hier gisteravond heerlijke gegeten voor ons 20 jarige huwelijksdag.
Vriendelijk ontvangen door de gastheer/eigenaar goede uitleg over hoe de kaart werkt etc heerlijke wijn bij het eten genomen is zeker voor herhaling vatbaar.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk 4 gangen verassingsmenu gegeten. De service was geweldig, er zat een mooie tijd tussen de gerechten in en er werd goed voor ons gezorgd. Uitstekende gerechten en een heerlijke avond op het terras gehad.
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Vanmiddag de ossenhaaspuntjes in pepersaus op. Kwaliteitsvlees met perfecte aardappelwedges. Hamburger ook geproefd en was ook smakelijk, hoewel wat stevig voor mijn smaak. Prima wijn erbij.
MaudiW .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Wij hebben onze bruiloft gevierd bij Prima, wat was dit ontzettend fijn! Wij kwamen eerder aan dan de geplande tijd, maar konden al heerlijk buiten zitten op het terras met een drankje terwijl ondertussen alles voor het diner klaargemaakt werd. Met onze daggasten hebben wij heerlijk gegeten, een 5-gangen diner. Vooraf met de eigenaar Justin de gerechten doorgelopen en mochten hier zoveel onze inspiratie in kwijt als dat wij zelf wilden. Bediening was top, ze zorgden er voor dat wij allen tegelijk ons eten kregen met een duidelijke uitleg aan iedereen wat er op het bord lag. 'S avonds ons feest ook hier gevierd, het kon eigenlijk niet meer perfect dan dit. Bediening was erg vriendelijk en niet teveel aanwezig, drankjes werd goed voor gezorgd en ook de verschillende hapjes welke rond gebracht werden waren verrukkelijk. Ontzettend bedankt voor deze fijne ervaring!
Huubke M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Tranen in mijn ogen van ontroering.
Wat is het prachtig om zo een gepassioneerde eigenaar in de bediening te zien.
En wat een keuken..... vers en lokaal.
Kortom .... een aanrader!
De honing zal mijn tante ook niet gauw vergeten.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
We hebben méér dan prima gegeten hier. We hadden het 4-gangen verrassingsmenu van de chef. Dit is echt een aanrader! Er werd uitstekend rekening gehouden met wat we absoluut niet lustten. Elke gang was goed op smaak en in balans. Je proeft overduidelijk dat alle producten vers bereid worden en dat er geen gebruik wordt gemaakt van pakjes en zakjes. De bediening was goed! Niet te aanwezig, maar wel oplettend. Hier komen we zeker nog eens terug als we in de buurt zijn.
Aad R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Prima idee om hier te lunchen met zijn vieren. Carpaccio i nruime hoeveelheid en kwalitatief OK, pasteitjes goed van smaak en een uitsmijter van onbesproken gedrag. Het onderscheid wordt hier gemaakt door de uitermate spontane bediening. locatie in mooi dorp ziet er goed uit
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Hier een diner gedaan. De amuse (olijfjes) was zout maar wel lekker. We kozen het verrassingsmenu. Je kan aangeven wat je wel of niet wilt en daar wordt rekening meegehouden. Zo begonnen we met een filet american (huisgemaakt) heel lekker. Daarna een maiskip goed gegaard en bijpassende groente, de ander had een sukada, malser kon bijna niet, topper! Het nagerecht waren verschillende gerechtjes (mousse, ijs, fruit). Allemaal prima. De bediening legde elk gerecht uit en was niet te aanwezig. De inrichting was amerikaans , wel leuk gedaan!
Tamarabosman93 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Prima. De amuse vonden wij wat te zout, nadat wij dit hadden gemeld werd er direct een alternatief aangeboden en gebracht zonder probleem. Dit viel erg in de smaak. Brood vooraf was erg lekker, heerlijk brood. Hoofdgerecht ook erg lekker. Aparte groenten erbij, smaakte ook erg goed. Zeker een aanrader!
Sieb D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Werkelijk heerlijk gegeten. Mijn vrouw en ik hadden beiden een 5 gangen verrassings menu. Als voorgerecht een heerlijke zalmsalade waarna we een zeer lekker uiensoepje in een proseco glas geserveerd kregen. Daarna een heerlijke quiche met ham en prei. Als tussendoor kregen we een lekkere aardbeien smoothie om onze smaakpapillen tot rust te laten komen. Als klap op de vuurpijl een overheerlijk tot in de perfectie gebakken tournedos geserveerd met een groentebed van witlof met kaas, wortels en gebakken aardappeltjes. Als toetje een heerlijke aardbeien sorbet met witte pudding en abrikozen. Dit restaurant doet absoluut niet onder voor menig Michelin restaurant en is zeer aan te bevelen. Verder is de bediening zeer vriendelijk en behulpzaam.
Blob .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Ik sluit mij bij de vorige beoordelingen aan, niet Prima maar Uitstekend. Heb hier nu twee keer geluncht, 1x met collega en 1x met manlief. Beide keren de huisgemaakte hamburger met heerlijk zelfgemaakte frites: lekker broodje (niet klef), goed stuk vlees, lekker gekruid, gebakken bacon, kaas en groentes (komkommer, sla, een heerlijk sausje, helemaal zoals het hoort). Het is gezellig om te zitten, en de prijzen zijn alleszins redelijk. Helaas wonen we te ver uit de buurt, anders hadden we graag de dinerkaart geprobeerd. Negatieve recensies zoals hierna zijn volkomen misplaatst, het heeft ons in ieder geval niet weerhouden, en we vonden de reactie van de eigenaar (wat niet vaak voorkomt) volkomen op zijn plaats.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij Prima. Uitermate vriendelijke ontvangst. We kregen eerst een amuse van ansjovis omwikkeld met salie gefrituurd in een krokant laagje, zeer smaakvol. Daarna had ik crosten met paddestoelen en als hoofd fazant met portsaus en pruimen, absoluut heerlijk en zeker passend in die omgeving. De opgediende wijnen (huiswijn) was heerlijk en de bediening gezellig maar niet opdringerig. Absolute aanrader...
Yvonnewashier .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Gisteravond met vrienden bij Prima gegeten. Allemaal het 5 gangen verrassingsmenu genomen. Echt SUPER... Alles heerlijk klaargemaakt en mooi opgediend. . Met uitleg erbij. Goede variatie in vlees en vis.. lekkere tussendoortjes. De prijs viel ons erg mee. Wij gaan hier zeker vaker eten !!!
Vinorosso1 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Bij toeval kwamen we terecht bij Prima, een uitstekende keuze bleek later. Vooraf een heerlijke gerookte wildzwijnham begeleid door een mooie fles Negro amaro. Vervolgens voor mij een perfect
gegrild stuk edelhert. Mijn vrouw had gekozen voor fazant. Helaas viel die wat droog uit. Mijn vrouw heeft dat ook gemeld. Nooit leuk maar wel zo eerlijk om dat niet achteraf anoniem op een site te zetten.De eigenaar bood zijn verontschuldigingen aan en rekende de aperitief wijn alsmede de koffie met digestief niet mee op de uiteindelijke rekening.Hoefde van ons niet maar toonde wel de klasse van de enthousiaste eigenaar. Wij hadden een meer dan genoeglijke avond en mochten we weer eens in de buurt zijn dan weten we Prima zeker te vinden!
Guido-en-Barbara .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Prima? Het was Uitstekend, maar dat deden ons cijfers al vermoeden. Mijn vrouw en ik zijn twee nachten van huis en verblijven in de Droomhoeve in Nunspeet en wilde graag lekker rustig, ontspannen en goed uit eten. Googelen op internet gaf ons vele hits, dus door onze gastvrouw werd Restaurant Prima ons aanbevolen. Volledig blanco liepen wij het restaurant binnen en bij de deur werden wij vriendelijk begroet en namen wij plaats in een goed doordachte inrichting. Strak gestucte wanden met mooie foto's en diverse wandvlakke met mooie design/retro-achtig behang. Kortom, een leuke en goede sfeer. De bediening was zeer vriendelijk. Wij vinden zelf een praatje altijd gezellig, je komt dan vaak wat meer te weten over het restaurant waar je bent of over het eten. De bediening stond hier open voor en we hadden gezellig maar respectvol contact.
En dan het eten........ De nieuwe kaart was binnen en werd gepresenteerd als een boekwerkje van vierkant glanzend papier; zeer onderscheidend! Er staan onder andere diverse wild gerechten op maar ook gewoon reguliere gerechten. Mijn vrouw en ik hadden allebei wild zwijn vooraf maar anders bereid van elkaar. Een heerlijk op een crostini en een in een salade. De ingrediënten waren vers en mijn ham van het zwijn was zeer goed van smaak. En dan het hoofdgerecht; ik had gekozen voor haasbout. In mijn leven geregeld wild gegeten, en helaas veelal erg droog. Het was dus afwachtend was ik voor me kreeg. Nou, het was geen boutje maar een echte bout, dat wil zeggen er zat veel vlees aan. De gaarheid was uitstekend en de bijgerechten paste PRIMA bij de haasbout. Voor mij is het hoofdgerecht alleen al een reden om een 10 voor het eten te geven. Dat de zelfgemaakte crème brûlée ook nog eens prima smaakte was met recht een "toetje op de taart". Bij vertrek zaten er diverse lokale mensen een bokbiertje en een goed glas wijn te drinken. Dus voor sfeer en eten is dit het adres waar u moet zijn.

Een vriendelijke eet groet van Guido en Barbara uit Barendrecht (dus zeker geen bekende van de eigenaars mochten mensen dit bij 3 tienen gaan denken).
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Omdat we niet bekend zijn in deze omgeving eerst op Iens gezocht naar een geschikt restaurant. Bij binnenkomst werden wij verrast door het mooie interieur in de 50 jarige stijl. Prachtige zwart wit foto's aan de wand mooie kleurstelling en stoelen die lekker zitten. We werden welkom geheten door de eigenaar die ons ook de rest van de avond bediende en een goede uitleg gaf bij de gerechten die op tafel kwamen. Wij hadden gekozen voor het Prima Donna menu waar je laat verassen in vier gangen door de chef. Van te voren konden we onze wensen aangeven waar rekening mee gehouden werd. Er werd gestart met een heerlijke carpaccio. Een van de weinige keren dat ik zulke heerlijke carpaccio heb gegeten. Hierna had ik een heerlijk stukje vis met een knoflooksaus en mijn partner een overheerlijk stoofpotje. Na een drankje van proseco en limoen om de smaakpupillen tot rust te brengen (erg goed over nagedacht en nog heerlijk ook ) kwam het hoofdgerecht op tafel. Een heerlijk stukje t-bonen met een garnaal omwikkeld met rauwe ham, pastinaak puree met een roseval chipje, haricot verde met spek omwikkeld, ratatouille, gebakken aardappelen en een pepersaus. Een feest op een bord kan je wel zeggen. Als laatste nog een heerlijk toetje met drie verschillende hapjes op een mooie plank. Tijdens het eten werd er een heerlijke witte wijn bij geschonken. Wij hebben genoten van het heerlijke eten de ambiance en de service in dit restaurant.
Margreet P.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Helaas zijn wij niet erg positief over dit restaurant. De groentes bij de vis en het lamsstoofpotje waren vies en doorgekookt met een speksmaak bij de spercieboontes. De rest biv. de witlof was bitter. De aardappels vet en niet vers. ook de ambiance oubollig. Toen wij zeiden dat de groentes niet vers waren werd de schouder opgehaald. Er is weinig keuze in Nunspeet, maar hier gaan we niet meer heen.
Geachte mevrouw,
Het prettige aan uw recensie is dat ik u de hele avond persoonlijk heb bediend, van aankomst tot pin. Om die reden kan ik dan ook met 100% zekerheid en met een schoon geweten stellen dat ik nog nooit zo leugenachtig, achterbaks en moedwillig benadeeld ben als u nu doet.
Hier even de feiten op een rij.
A. Ik heb u de kaart van a tot z uitgelegd en elke vraag beantwoord
B. Uit eigen beweging hebben wij het spek van de boontjes verwijderd ivm met uw zoutloos dieet
C. Ik ben tijdens het diner bij uw tafel geweest om te vragen of alles naar wens was. Hier werd positief op gereageerd. Dit werd nog eens extra onderstreept door het feit dat toen ik de borden uit kwam halen deze leeg en schoon waren.
Ondanks deze feiten vond u dit blijkbaar het moment om de versheid van onze producten in twijfel te trekken. En hiermee ook mijn betrouwbaarheid aangezien ik deze vraag al had beantwoord aangaande uw zout dieet. Er werd met geen woord gerept over vies, vet en bitter. Ik heb u wederom netjes uitgelegd en op het hart gedrukt dat wij alles vers bereiden. En nu komt het mooiste van alles, ik heb u zelfs uitgenodigd in de keuken om de chef en zijn brigade aan het werk te zien en de producten die zij gebruiken. Ondanks het feit dat uw bord leeg was, er tussendoor positief is gereageerd heb ik de moeite genomen om uw twijfels weg te nemen door u de mogelijkheid te bieden alles met eigen ogen te zien. De enige die daar schouderophalend op reageerde was uzelf.
Ik vind het dan ook zeer kwalijk dat u uw persoonlijke frustratie afreageert op mijn bedrijf. Ten eerste schuift u mij persoonlijk zaken in de schoenen die niet gebeurd zijn. Ten tweede haalt u in uw recensie ineens zaken aan die nooit besproken zijn of compleet verzonnen. Als volgt,
- Door gekookte groenten? Wij serveren helemaal geen gekookte groenten
- Weinig keuze in Nunspeet? Nunspeet telt 25 a 30 eetgelegenheden. Niet verkeerd op een inwoner aantal van 22000
- Eten was ineens vies? Dat was tussendoor in ieder geval nog niet zo en de lege borden hadden ook een ander verhaal te vertellen. Het enige wat u aangaf waren uw twijfels over de versheid maar interesse in de waarheid had u niet aangezien u mijn uitnodiging afsloeg
- Inrichting oubollig?? Dat u op de negatieve tour was is inmiddels wel duidelijk. Maar had dan gewoon gezegd dat u mijn interieur niet mooi vind. Dit is een persoonlijke mening op basis van smaak. Door mijn inrichting oubollig te noemen geeft u een waarde oordeel. Het nadeel daarmee is dat dit dan wel onderbouwd moet worden met feiten. Echter de keiharde feiten aangaande mijn interieur zijn:
1. Interieur is splinternieuw en op basis van de laatste trends op het gebied van styling
2. Mijn stoelen zijn bekleed met Italiaans design. Patroon is notabene bedacht door 1 van de grote modehuizen in de wereld
3. Ik heb Dutch design lampen hangen
4. Ik heb 4 unieke en speciaal voor mijn bedrijf ontworpen behangpatronen in mijn zaak. Ontworpen in de style van de geldende trends op gebied van interieur en design

Over 1 ding zijn we het in ieder geval wel eens. Dat is het feit dat u inderdaad nooit meer een stap over de drempel van mijn bedrijf hoeft te zetten. Ook zonder gasten, die het nodig vinden om achteraf een slechte ervaring te verzinnen, is het als starter al lastig genoeg. Ik stop mijn energie liever in gasten die eerlijk zijn en mij hetzelfde respect tonen als ik bij hen doe.
Tot slot wil ik graag de groeten doen aan uw partner. Want terwijl u al aangekleed in de deuropening stond met de deur open bedankte meneer mij persoonlijk voor de correcte en snelle service. Deze recensie zegt dan ook helemaal niks over mijn bedrijf maar des te meer over u.
Met vriendelijk groet,
Justin van Dongen
Eigenaar

Reactie van proever:

De reactie van deze restauranthouder zegt m.i. genoeg. Hij kan niet tegen kritiek. Mijn man en ik hadden erge honger, maar na dit eten erge buikpijn. Dit over het eten, ik weet niet wat voor woorden ik er nog aan vuil moet maken! Verder Iedereen mag zeggen over een inrichting wat hij ervan vindt. Wij vonden het spuuglelijk en donker! Wij hebben dit restaurant gekozen op basis van een 8.3 op Iens. Ik vind het echt onbetrouwbaar dit cijfer en ga daar nooit meer op af. Zeker vriendjes van deze mijnheer die het cijfer opgekrikt hebben. Ik zou zeggen probeer het zelf uit, of nog liever na zo'n reaktie weet je al wat je te wachten staat. Het eten is gewoon niet lekker en de restaurateur niet vriendelijk. Lees zelf maar.

anf 2e reactie van restaurant:

Geachte mevrouw,
Dat u mijn inrichting spuuglelijk vind is uw goed recht. Zoals ik al aangaf is dit een mening, over smaak valt tenslotte niet te twisten. Onze inrichting is nou niet bepaald een geheim en de huisstijl is overal in doorgevoerd( website, facebook) dus die informatie was van te voren bekent. Waar ik moeite mee heb is als er vervolgens een waarde oordeel aan gehangen wordt. Dat u een andere smaak heeft zegt niks over de kwaliteit van mijn bedrijf. Zo kan iemand Duitse auto’s niet mooi vinden maar feit blijft dat dit een van de beste auto’s ter wereld zijn. Probleem is dat ik hier niks aan kan doen.
Dit ligt anders als er, ook al is dit achteraf en de borden zijn leeg en tussendoor was alles koek en ei, getwijfeld wordt aan de versheid van mijn producten. Ik heb u namelijk uitgenodigd in de keuken, in het hart van mijn bedrijf om zelf te zien hoe en waar wij mee werken. Dat u dit compleet negeert en er nu zelfs een schepje bovenop doet is gewoon niet netjes.
U gaat nu zelfs zover dat u mijn andere recensies in twijfel trekt en daarmee beschuldigd u dus mijn andere gasten ervan onbetrouwbaar te zijn. Tevens stelt u dat ik niet tegen kritiek kan omdat ik mij het recht voorbehoudt een goed onderbouwde reactie te geven?
Wederom wil ik u uitnodigen. Kijkt u eens op de website van eet.nu waar mijn bedrijf met 87 recensies in 2 jr op gemiddeld een 9 staat. U zal hier ook een enkele recensies aantreffen waarbij de gast niet de ervaring heeft gehad die hij of zij verdient. Ook daar heb ik op gereageerd. Uit die reacties zal blijken dat ik kritiek zie als een leermoment, mijn excuses aanbied en verantwoording neem ook in de gevallen dat de schuld elders lag. Tevens geef ik aan welke acties wij gaan ondernemen en bied ik de gast, waar nodig, een passende compensatie.
Waar ik niet tegen kan is onrecht. Ik sta voor 100% achter mijn gasten, mijn personeel en mijn producten/bedrijf. Als er over een van deze 3 achteraf in een recensie onwaarheden worden verteld dan zal ik hier met hand en tand tegen in gaan. Zo ga je namelijk niet met elkaar om en dat stukje onbegrip spookt nu al vanaf zaterdag door mijn hoofd. Gelukkig kan ik de complimenten van uw partner voor de goede service in mijn zak steken. Hoog tijd om weer vooruit te kijken.
Veel geluk.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
We kwamen met hoge verwachtingen naar restaurant Prima. Omdat het heerlijk zomerweer was hebben we lekker buiten gedineerd. Wij kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu en het bleek een schot in de roos. Heerlijke smaken, top bediening, goede wijnen; kortom alles klopte. Het is lang geleden dat we zo lekker gegeten hebben en zo verwend zijn. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker terug!
Bernie V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
We waren bij Prima tijdens de hittegolf en de tafels op het terras waren gedekt, zodat we buiten konden eten. Een prima decor, dus.
Het personeel is zeer vriendelijk met een gezonde dosis humor. Op vragen bijv. een non-alcoholisch aperitief, werd zeer goed ingespeeld. Het eten was erg lekker en een feest op je bord.
De prijs/kwaliteit is zeer goed bij dit restaurant. Als we weer in de buurt zijn, gaan we er zeker weer eten. Dit is/wordt een toppertje