Meer informatie over restaurant PretZels

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 00:00

Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Ik kan hier heel kort over zijn: ABSOLUTE AANRADER!

Het menu-boek is érg origineel. Genoeg variatie op de kaart; maar niet té veel. Daardoor wordt er veel aandacht geschonken aan de origineel samengestelde en leuk gepresenteerde gerechten. De gerechten zijn overigens dik in orde: zowel qua smaakbeleving áls qua portie.

De entourage is fantastisch; de bediening moet nog veel leren maar gastheer Bert weet dit perfect op te vangen. Een vakman die overduidelijk enorme passie heeft voor 'zijn toko'. De liefde voor zijn job spat er vanaf. Mooi om te zien.

Naast het heerlijke eten is er ook aan drankkeuze geen gebrek. De Whisky drinker komt in een speeltuin-voor-volwassenen terecht, maar ook de wijn- en bierliefhebbers komen aan hun trekken.

Voor mensen die snel overprikkeld zijn is dit wellicht niet de beste keuze en ook met ''een kleine portemonnee'' moet je niet bij Pretzels zijn; maar voor ieder ander geldt: snel reserveren!
Jolam .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Gisteren met 7 pers gereserveerd, De goeie herinneringen van lang geleden nog volledig terecht. Lekker gegeten in een informele gezellige entourage. Ontvangst en bediening ontzettend gastvrij, Bert informeert je gevraagd en ongevraagd over spijs en drank. (honderden flessen whiskey -Pretzels is ook whiskeybar- decoreern de wanden!) Gerechten prima bereidt en geserveerd. Niet heel uitgebreide kaart maar verrassend en gevarieerd. Het menu'boek' is al een avontuur. Koffie Pretzels, en een tafelgenoot 'a very old whiskey' als afsluiting. Een aangename herontdekking !.
Bertus11 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Twee keer vegetarisch hoofdgerecht (even vragen wat er mogelijk is op dat moment) en een tarbot zijn ons uitmuntend bevallen, mooi opgemaakt en met een uitgebreid palet aan smaken. Als amuse een minisoepje met garnaal, iets te koud, maar lekker. Zeer gevarieerde salade (behorend bij hoofdgerecht maar als tussengerecht opgediend) met .o.a. minitomaatjes, framboos, witlof ...en een heerlijke bescheiden dressing. Drie verschillende nagerechten gekozen waar we eveneens blij van werden. De sfeer van de inrichting zorgt voor grote ontspanning in een huiselijke sfeer. Dat geldt ook voor de bediening. Ons volgende bezoek komt er zeker van.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
De uitstraling aan de buitenkant doet niet vermoeden dat je hier echt goed kunt eten. Het lijkt op een eetcafé, de muren zijn vol "behangen" met Schotse-whiskyflessen, mèt whisky, die je kunt bestellen. Jammer dat mijn zes collega's en ik nog moesten rijden. Het eten was echt goed: na deze Schotse zalm wil ik nooit meer die uit de supermarkt. De whisky die er met een verstuiver op werd aangebracht, gaf een extra dimensie. We hadden verschillende hoofdgerechten genomen. Zowel de wildgerechten als het livarvarken waren mals en vielen zeer in de smaak. Vegetarisch was er weinig keus, maar de gerechten waren smakelijk, met aandacht voor de opmaak. De nagerechten leken ons wat zwaar, maar degene die de chocolademousse bestelde (grote portie), heeft ervan genoten. Flesje Spaanse huiswijn was ok. De ober was een beetje apart en niet zo oplettend, maar niet storend. De kok kwam nog even langs, wat we waardeerden. Voor de wc's moet je een steile trap op. Zeker de moeite waard.
Stoepie .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
We zijn hier al een aantal keer gaan eten en het bevalt altijd goed. Gezellige ongedwongen sfeer, lekker eten. Goede prijs kwaliteit.
JudithHuurdeman .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Heerlijk gegeten in een ontzettend gezellige entourage. Ontvangst en bediening ontzettend gastvrij, decor heel erg leuk! Tapas schotel als vooraf (echt een aanrader), Angus steak als hoofd. Alles perfect klaar gemaakt. Koffie PretZels en een whiskey plankje na.
Menukaart is een boekwerk dat de moeite van het doorbladeren waard is. Eigenaar is een geanimeerd verteller. Het is geen groot restaurant maar dat maakt het erg persoonlijk, we komen hier zeker nog eens terug.
Marcolesil .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
met vier personen op een donderdagavond in dit restaurant gegeten; vooraf tapas hapjes gepakt; besteld voor 2 personen; en met 4 personen hiervan gesnoept. als hoofdgerecht kozen 3 personen de sate; een persoon koos voor zalm. leuke vlotte en attente bediening; gerechten goed van smaak; leuke presentatie; geen gestyleerde haute cuisine; maar dit is dan ook een eetcafe; grote porties; maar dat wisten we al; zijn al eerder hier geweest; en zal zeker niet de laatste keer zijn; al jaren een begrip in sittard; en blijft gewoon goed dit adres!
MrsAwesome .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Hier hangt een gezellige sfeer. Het is een klein restaurant met maar weinig plaatsen. De obers zijn heel aardig en professioneel en de baas loopt ook rond, praatjes maken met iedereen.
Het eten was lekker en veel. Wij hadden een voorgerecht, de tapas, wat erg veel was. Dus we zaten helemaal vol.
Ik ga hier graag nog eens terug!
Annabel27 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Fanatstisch gegeten !! Mega vega voor mij en mijn man heeft genoten van gerechten met whisky ! De verschillende soorten heeft hij helaas niet allemaal kunnen proeven ;-) top tent !! heel vriendelijk ook !
Ik kan me jullie nog herinneren ja, tafeltje aan de bar hè ?
Maar 506 whisky's is ook wat veel op een avond Annabel !
N. S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Goede gerechten. Heerlijk gegeten. Aardige bediening. Sfeer is ok. De inrichting is voor mij veel te druk en onrustig. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Gelukkig zijn onze gerechten ook een kwestie van smaak !
GuillaumeRijvers .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Bij toeval ontdekten we Pretzels aan de Putstraat in Sittard. Afzijdig van het horecagebeuren rond de markt ligt in een zijstraat dit gezellige huiskamerachtige restaurant. Achteraf hadden we geluk dat we er vroeg waren want er was nog net een tafeltje voor twee vrij. Tijdens het nuttigen van onze (gratis) amuse kwamen de andere gasten en waren in no-time alle tafels bezet. En achteraf helemaal niet verwonderlijk. Want wat hebben we heerlijk gegeten. Ondanks dat we zomaar en als onbekende binnen waren gekomen, nam gastheer Bert ook voor ons alle tijd om naar onze wensen te luisteren en ons te adviseren. Zeker wat whisky (hun specialiteit) betreft, ben ik om. Wat heeft de Bert een kennis op dat gebied!
We hebben een geweldige avond gehad want hoewel we als eerste binnen kwamen, zijn we als een van de laatsten vertrokken.
Boward .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Drie keer een 10 lijkt overdreven, maar hier voelden wij ons echt pas thuis (bij pa en ma dan wel) dus de eerste tien voor het decor, je komt ogen tekort en de zaak zit verstopt met allerlei grappen en humor waarderen wij nu eenmaal altijd!
De tweede 10 voor service. Glutenvrij was geen enkel probleem (zelfs glutenvrije pretzels), de chef erbij geroepen, zoek maar uit zei ze, ik kan alles voor je aanpassen, geen probleem, waar maak je dat nog mee? Ondanks dat de zaak vol zat was de bediening alert en attent, het woord wachten kennen ze blijkbaar niet. De baas maakte met iedereen een praatje als hij even tijd had, zo ook met ons, veel humor wederom, maar wat een drankenkennis heeft die man en wat praat hij er enthousiast over. En begrepen we het niet, nou dan liet hij ons toch even proeven, geweldig, dat maakt kiezen wel zo makkelijk.
De derde tien voor het eten zelf: vegetarisch was een belevenis (vier huisgemaakte gerechtjes, allemaal om te smullen, inclusief vegetarisch zuurvlees, hoe verzinnen ze het?). De maaltijdsalade was te mooi gemaakt om aan te beginnen, maar het water liep... heerlijk! Tournedos met een spuit vol whisky, origineel zeker, maar niet naar smaak, de vervangende peperroomsaus (geen enkel probleem meneer, maken we voor u) was super. De garnalen met Pernod, volgens tafelgenoot C. de lekkerste die hij ooit heeft gehad. Bijgerechten apart geserveerd, de salades voor je hoofdgerecht als een soort van tussengerecht volgens de eigenaar gesponsord door het ministerie van volksgezondheid: zo eten de mensen hun sla wel allemaal op. De frieten goed bruin gebakken en in een porseleinen zak, grappig! Nagerechten waren ook heerlijk en belangrijk: huisgemaakt. Behalve het ijs volgens de baas, dat moet je aan de grote jongens overlaten, die hebben ook grote machines en dat werkt nou eenmaal beter. Zelden iemand zo eerlijk horen praten. en zelden zo heerlijk gegeten!