PRESSROOM

Nieuwezijds Voorburgwal 67 1012 RE Amsterdam Nederland Kaart
31-206275900

Over restaurant PRESSROOM

Restaurant PRESSROOM in Amsterdam is de perfecte plek voor elk moment van de dag. Of je nou een vroege vogel bent en van een uitgebreid ontbijt wilt genieten of liever voor een late-night diner met cocktails gaat, je kunt altijd bij het restaurant terecht.

PRESSROOM is gelegen in het voormalige gebouw van de krant De Tijd in Amsterdam. Deze unieke locatie fungeert als de woonkamer voor hotelgasten en een ontmoetingsplaats voor de lokale bevolking. Je voelt nog steeds de energieke vibe van de werkelijke perskamer van de oude dagen.

Benieuwd naar deze unieke locatie? Stap dan eens binnen bij restaurant PRESSROOM in Amsterdam.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant PRESSROOM

Tram: 1, 2, 5, 13 & 17 naar Nieuwezijds Kolk, Amsterdam.
  • : Q Park, betaald parkeren.

Raph .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Enige tijd geleden voor de lunch dit restaurant uitgeprobeerd.
Gelukkig nog een keer terug te keren voor het diner, want het was een fijne avond. Met kundig personeel dat zeer bereid is om meer te vertellen over de gerechten en de wijnen.

Het blijft bijzonder om te zien dat Amsterdam zich inmiddels op culinair gebied flink heeft ontwikkeld. Zo ook dit originele restaurant in het INK hotel. Als Amsterdammer voel ik me steeds meer thuis in de hotels van onze stad!
Ggbb .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het was leuke avond. Zit wat verscholen in een oude drukkerij.
Eten was echt lekker en de service ook fijn en prettig. De wijn smaakte goed en na hete eten nog een cocktail in de aangrenende bar gedronken. Prima vertier voor een avond op pad
Naomi S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Konden flexibel ons vier gangenmenu samenstellen. Er werden mooie begeleidende wijnen geserveerd. De tonijn met watermeloen was fantastisch. Voor de rokers is er een prachtige rustige binnenplaats. Mocht je voor een dessert gaan, neem dan het taartje met cake, passievrucht en gezouten karamel. Daar gaan we nog een keer voor terug.
Rvandun .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Zeer smaakvol een eerlijke gerechten bereid door Chefkok Tjitze in een heerlijke ontspannen ambiance. Dank voor dit avontuur in Hartje Amsterdam!
YvonneenWillem .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wat een geweldig diner! Wij hadden een 5 gangen chef menu heerlijk en voortreffelijk een sterrenrestaurant ( helaas zonder ster!) Een wijn arrangement erbij en je zit de hele avond met een mooi en heerlijk diner en goede wijn in een mooie ambiance.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Vanavond fantastisch gegeten bij Pressroom. Chef's menu gekozen. Verrassend lekkere gerechten, mooie smaakcomponenten en bijzonder opgemaakt opgediend.
Voorgerechten; tuna-tartaar met met melon en kokossoepje was heerlijk evenals de scalops die uitstekend werden gecombineerd met andere gerechten.
Hoofdgerecht: 2 verschillende soorten kalfsvlees en nagerecht een verrassende rabarbervariant.
Bediening was voortreffelijk. Spontaan, niet opdringerig maar aanwezig wanneer nodig.
Saracaris .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Hier met 3 vriendinnen gegeten. Op zoek naar iets nieuws en dicht bij CS hier terecht gekomen. Prachtig interieur van Concrete archtects uit Amterdam en heerlijk eten. Allemaal het chefs menu genomen met tartaar van tonijn en watermeloen, kalfs entrecote en wang als hoofd en en rabarber als nagerecht. Bediening was heel internationaal en erg aardig en goed. Aanrader
Bkkr .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Met 8 personen voortreffelijk gegeten van het 5-gangen menu van de chef.
We wilden eerst voor het 4-gangen menu gaan, maar vonden het zo goed dat we de 5e gang er toch hebben bijbesteld.
Prachtig opgemaakte borden en geweldig van smaak. Sterrenwaardig!
Zeker een aanrader!!!
Lukke V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Zwanger en allergisch voor tomaten paddenstoelen en garnalen, sommige restaurants hebben daar de grootste moeite mee. Gelukkig hier niet, sterrenkwaliteit eten, elk gerecht was fantastisch van het 5gangen chefs menu! De ramen met ei en pasta gevuld met draadjesvlees was heerlijk om te smullen en ook het gerecht met geitenkaas was een waar genot. Deze gerechten waren de toppers van de 5 gangen en de andere gangen waren ook al zo lekker! Komen zeker terug :)
Niels O.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Ik was hier dit weekend voor een moederdag lunch. Ondanks de kleine hittegolf was het lekker druk in het hotel en in het restaurant. De service was heel goed. Niet uit de hoogte zoals je bij sommige andere hotels in de stad ziet, maar ook niet te formeel.

Qua inrichting en decor is het leuk en onverwachts. Het gebouw zit in een gekke soort van hoek waardoor het er verrassend uit ziet. Fijne comfortabele stoelen en bankjes. Modern met veel sfeer.

Eten was heerlijk. We hadden een menu en begonnen met carchutterie. Heerlijke verse zalm, salami en geitenkaas mooi opgediend. Vervolgens een aspergesoep, goed van smaak, puur en niet te romig. Daarna diverse broodjes waarvan de favoriet boekwijt pannenkoekjes met tonijn en zongedroogde tomaatjes waren. Als afsluiter hadden wij gekozen voor verse aardbeitjes wat prachtig was opgemaakt met witte chocolade en een vanille creme.

En niet geheel onbelangrijk, goede koffie!

Echte aanrader, en ik ga snel terug voor de cocktails.
Femmy Valentina O.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Restaurant Pressroom in het Ink hotel in Amsterdam was een verrassing en een aanwinst voor het prachtige Ink Gallery hotel.
Wij hadden een 3 gangen menu van chef kok Tjitske van der Dam. Voor-hoofd-nagerecht was met zorg opgemaakt en smaakte voortreffelijk. Uiteraard wilden wij weten wie de chef kok was en hebben kennis met hem gemaakt en bedankt voor het diner. Niet onbelangrijk was om laat op de avond te zien hoe het restaurant zorgvuldig werd schoongemaakt. Daar kunnen veel restaurants een voorbeeld aan nemen.
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gisteravond met z'n drieën bij Pressroom gedineerd. Het driegangen menu bestaande uit tonijntartaar vooraf, entrecôte als hoofdgerecht en een dessert van in koffie en curry gemarineerde pruimen was prima, maar niet heel bijzonder. Met uitzondering van het nagerecht, dat was wel wat apart en niet geheel onze smaak.

Het restaurant maakt onderdeel uit van een hotel. Het is leuk ingerecht en straalt een hippe sfeer uit. Alleen stond de muziek vrij hard waardoor het wat lastig was een gesprek te voeren. Na dit te hebben aangegeven, werd ons verteld dat dit bewust zo is bepaald door de manager. Wij vonden het echter een beetje storend en niet per sé sfeerverhogend.

De bediening was heel vriendelijk, maar nogal traag. Ons diner heeft zo'n vier uur geduurd, wat iets aan de lange kant is voor drie gangen. En dat terwijl het niet helemaal vol zat er voldoende personeel rond leek te lopen.

Al met al een gezellige avond gehad, maar wel een beetje een rommelige eerste indruk gekregen van Pressroom.
Jurjen P.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Heerlijk gegeten met ze tweetjes. Erg mooie tafel voor ons geregeld voor ons iets verlate valentijnsdiner. Bedankt Karel van Dijk voor het fantastische eten!
YvonneenWillem .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat een geweldige plek om te eten ! Alles klopt elk gerecht is een smaak belevenis en alles overheerlijk! Hier kan geen sterrenrestaurant aan tippen. Gekozen voor het 5 gangen menu. In 1 woord grote klasse met dank aan de chef Tjitze en zijn uitstekende team.
Beste Yvonne en Willem,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om over uw fantastische ervaring bij PRESSROOM|amsterdam te schrijven op Iens. In het bijzonder bedank ik u voor de lovende woorden over ons restaurant en het ons toegewijde team. Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen bij PRESSROOM|amsterdam voor meer geweldige diner ervaringen.

Met vriendelijke groet,

Vesper .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Pressroom.
Tjitze van den Dam maakte voor mijn vriendin en mij een 4-gangen menu.
Alle gangen waren heerlijk , maar het eerste gerechtje met krab sprong er voor mij uit.
Mooie smaken bij elkaar , heel verfijnd !
De bediening vond ik aan het begin van de avond alerter dan later op de avond. Ik vond de bediening wel heel aardig en voorkomend.
Minpuntje : de wijn bij het voorgerecht vond ik niet koud genoeg en de koffie aan het eind was lauw.
Pressroom is echt een aanrader!
Beste Vesper,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring bij PRESSROOM|amsterdam met ons te delen. Om te beginnen met de feedback, deze is gecommuniceerd naar ons toegewijde team. Door reviews zoals deze, kunnen wij onze service en product verbeteren voor toekomstige gasten, vriendelijk bedankt hiervoor. Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen om van een goede, een uitstekende diner ervaring te maken.

Met vriendelijke groet,

Tjitze van der Dam - Executive Chef

Ik ben blij om te horen dat u het 4-gangen menu zo goed heeft ervaren.
Sannecim .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Obv de goede cijfers op iens hier op af gegaan. Maar kan niet anders zeggen dan dat het teleurstellend was qua kwaliteit. Het was niet slecht, maar zéker niet goed! En voor een menu van €45 verwacht ik goede kwaliteit. Daarnaast is heel de kaart alleen in het Engels beschikbaar (er is niks mis met mijn Engels, maar vind het toch irritant.. 'Trout' .. Wat is dat ook al weer?)

Nou, 1 ding was de 'trout' iig: flauw en smaakloos. Net als de linzensalade met tomaat en paprika. Miste echt smaak. De signature salade was wel erg goed.
De Ribeye was vrij vet, de kip mooi mals, maar tja. Kip is kip en vind ik gewoon niet heel bijzonder. Nog een aardig maar eveneens flauw visje ging ook de 2e ronde niet redden. De kropsla die als bijgerecht geserveerd werd daarentegen, was weer verrassend goed aangemaakt met een klassieke goede dressing obv een zachte azijn.
Het dessert was de teleurstelling van de avond: vreemde structuur van het 'cake-je', de witte chocolademousse was geschift en leek niet goed. Met het terugsturen naar de keuken werd dit ook bevestigd. Overigens keurignetjes opgelost door aanbieden en vd rekening halen van enkele drankjes, maar toch. Dit had ik op basis van alle lyrische recensies allesbehalve verwacht.

De setting is aardig. Best mooi zelfs. Maar heeeeeel standaard quasi-hippe-hotel-lobby achtig. Niet onderscheidend.

De dame in de bediening was erg losjes/nonchalant . Maar iig heel authentiek en niet vervelend aanwezig. Wij konden haar 'eigenheid' wel waarderen. Op haar bediening na bleef alles heel afstandelijk en zonder extra beleving.

Onderaan de streep: eten was qua kwaliteit écht beneden verwachting. Zo ver dat een 2e kans er niet in zit wat ons betreft.
Beste Sannecim,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een gedetailleerde review te schrijven over uw ervaring bij PRESSROOM Amsterdam. Om te beginnen met de feedback, deze is zeker door gecommuniceerd naar ons groeiende team. Dankzij reviews zoals deze, kunnen wij onze service en product verbeteren voor toekomstige gasten. Wij hopen dat u ons wederom een kans wil geven, om onze passie en expertize te kunnen laten zien @PRESSROOM|amsterdam.

Irene M.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Je loopt het hotel in om naar het restaurant te gaan. Ontzettend mooi en leuk ingericht. Er is bij het restaurant een hele grote bar en een gedeelte waar je heerlijk onderuitgezakt kunt zitten.
De menukaart was alleen in het Engels. Beetje jammer, ik ben Amsterdamse en als ik uit eten ga in mijn eigen stad wil ik een Nederlandse menukaart. De bediening sprak Engels en een klein beetje Nederlands. Ik weet dat in de binnenstad van Amsterdam een groot deel van de mensen toeristen en anderstaligen zijn. Maar kom op, zorg dat een tafel met 4 Nederlanders een serveerster krijgt die je iets in het Nederlands kan vertellen.
Na het glaasje bubbels besloten we een menu te nemen . We kregen een gerecht met gamba's. Aangezien er onder de gamba's iets appeligs lag met daarover een dressing was dit niet helemaal mijn ding. ( ik hou niet zo van fruit en zout) Mijn man vond het heerlijk.
Daarna kregen we een ribeye. Heerlijk mals en zalige garnering. Als dessert hadden we tarte tartin die ook heel erg lekker was. Al met al een erg lekker menu.
We komen hier vast en zeker nog een keertje terug.

Beste IreneMaria,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om over uw ervaring bij PRESSROOM|amsterdam met ons te delen. Om te beginnen met de feedback, deze is zeker door gecommuniceerd naar ons groeiende team. Zo zijn wij onder andere druk bezig om onze gasten ook met een Nederlandse menukaart kunnen voorzien. Bedankt voor uw lovende woorden over het menu, met in het speciaal onze Ribeye. Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen in PRESSROOM|amsterdam om wederom een uitstekende diner evaring voor u te kunnen verzorgen, we hebben net een nieuw menu met heerlijke seizoensgebonden gerechten.

Annievino .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Omdat wij in de buurt wonen hadden wij een kortingskaart ontvangen. Ondanks de slechte recensie van Hiske Verspille in het Parool wilden wij het toch uit proberen. En dat was prima. We hebben gekozen voor het tasting menu. Beginnend met een voorgerechtje wat uit 3 gerechtjes bestaat om te delen. Daarna nog meer gerechtjes zoals getrancheerde steak, maar ook mooie vis en lekkere boerenkool. Toen we eigenlijk al voldaan waren kregen we ook nog een dessert om te delen. Al het eten was goed, alleen misten we iets van pit. Er had wat meer peper over gemogen, maar wellicht is dat een keus van de chef.
Beste Annievino,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw PRESSROOM ervaring bij ons te delen op Iens. Om te beginnen met de feedback, deze is zeker door gecommuniceerd naar ons groeiende team. Dankzij reviews zoals deze, kunnen wij onze service en product verbeteren voor toekomstige gasten, vriendelijk bedankt hiervoor. We hopen u snel weer te mogen verwelkomen in PRESSROOM om van een goede, een uitstekende diner ervaring te maken.

Laura H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
We hebben hier met z'n vijven erg lekker gegeten. Helaas was er iets misgegaan met het gerecht van een van ons, maar ons wachten werd beloond met een cocktail van het huis. Fijne ambiance, goede bediening en ook heel leuk dat aan het einde van de avond de dj lekkere muziek draait. Ik kom hier zeker terug!
Beste Laura,

Het is goed te horen dat jullie lekker hebben gegeten. Jammer dat er iets fout is gegaan, maar blij dat het voor jullie goed hebben opgelost.
We zien elkaar snel weer!

Culinaire groet,

Tjitze van der Dam
Chef Kok Pressroom
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Afgelopen zaterdag lekker laten verwennen bij de Pressroom. De open keuken zorgt ervoor dat het contact met de koks een vanzelfsprekendheid is. Wel fijn dat de sous-chef even ons welkom heet en de gerechten telkens even komt toelichten. Wij hadden een soort mix menu met 4 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en een toetje. Heerlijke hapjes met allemaal een eigen smaak. Zelfs de bijgerechten (salades) waren verrassend van smaak en erg lekker. Zeker de moeite waard om een keer (of vaker) te gaan eten. #echte aanrader!
Beste Ben,

Hartelijk dank voor de mooie woorden. Ik ben enorm trots dat wij als team van PRESSROOM uw een mooie avond hebben bezorgd!
Hopelijk zien wij u snel weer.

Culinaire groet,

Tjitze van der Dam