Prego

Maandag t/m Donderdag 18:00 - 22:00
Vrijdag t/m Zondag

J.j. K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
uitstekende bediening ,vriendelijk ,voorkomend en correct .Al jaren constante hoge kwaliteit en met name service,Bij navraag ook nog top wijnen achter de hand . uistekende ambiance een goed gesprek is mogelijk !
Niet te trendy maar super. Mooi eten ook .
Jacques
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Zojuist heerlijk gegeten bij Prego. Lekker poussin met pancatta. Prego combineert het relaxte van een buurtrestaurant met een uitstekende Franse kaart voor een goede prijs. Vriendelijke bediening. E.e.a kan soms wat hipper, maar als je voor kwaliteit gaat zit je hier goed.
Rick1962 A.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Gisteravond weer eens gegeten in Prego. Sinds ik hiermee heb kennisgemaakt een paar maanden geleden ben ik er al vier keer wezen eten, en dan woon ik niet eens in Amsterdam. Mooi gelegen, sfeervol ingericht restaurant dat nooit teleurstelt. Heerlijke gerechten, en vooral heerlijke huiswijn. Erg prettige, rustige bediening. Gisteren vooraf een salade met kip en spekjes, waarvan vooral de dressing heerlijk was. Ik was gisteren niet zo gedurfd en nam een entrecote, die voortreffelijk bleek. En dan de toetjes................
Sander0 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gisteravond weer gegeten bij Prego en was als vanouds erg lekker en gezellig. Komen er al jaren en eigenlijk nog nooit een tegenvaller gehad. Goede kwaliteit, geen pretenties en een sfeer die me erg aanspreekt. Vooraf iets heerlijks met zalm en pesto. Hoofdgerecht van heerlijke zeebaars met tagliatelle in een saus van krab en rivierkreeftjes. Tot slot het grand dessert van pure chocolademousse, sorbet van bloedsinaasappel en een bijzonder chocoladetaartje. Aanrader!
Sienmulleners .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij restaurant Prego. We begonnen met een heerlijke Bretonse mosselsoep en een salade met eend. Daarna hebben we genoten van Fazant en voortreffelijke confit de Canard. We sloten af met de Gateau Chaud, Champagne sabayon en een heerlijke dessertwijn We hebben ontzettend genoten van het eten, de wijn en de gastvrijheid. Een echte aanrader! Wij komen zeker terug!
Steven C.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Prima restaurant. Wij genoten van een heerlijk voorgerecht (garnalenkroket en mosselsoep) en van een minstens net zo goed hoofdgerecht (fazant met hele zachte zuurkool, en kalfs cotelet met heerlijke verse groentes). De wijn (Chateau Musar) was subliem, en de bediening was erg vriendelijk en persoonlijk. Een aanrader!
Carlisa1 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Door omstandigheden waren we een tijdje niet geweest, maar gelukkig is er niets veranderd. Nog steeds als vanouds mooie en erg lekkere gerechten en een fijne bediening.
Moeten echt weer vaker komen genieten. Dank voor een fijne en smakelijke avond!
VellingaM .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Ik heb bij Prego erg lekker kunnen eten. De bediening was erg vriendelijk en het restaurant ziet er leuk en gezellig uit. Ik vond de lamsschouder dat ik als hoofdgerecht had het lekkerst. Wij kregen een lekkere wijn geserveerd dat goed paste bij het gerecht. Jammer is wel dat je niet zo goed kunt parkeren maar dat is overal in amsterdam.
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Een tegenvaller. Toevallig belandden we hier tijdens een wandeling door Amsterdam. De zaak ziet er redelijk gezellig uit en zat vol. Dat had echter duidelijk een negatieve uitwerking op de bediening. Weinig warmte en een gebrek aan persoonlijke touch en aandacht. De glazen waren vaker leeg dan vol en onze jassen moesten we na afloop zelf uit het nauwe garderobetje vissen. Van een gastvrij afscheid was geen sprake. Maar ja, 1 ervaren man en een hulpje op een vol restaurant is ook te beperkt.
Het eten is fatsoenlijk, maar niet meer dan dat. Het gemengde voorgerecht (aangekondigd als een afwisselende verzameling warme en koude hapjes) bestond uit drie kleine torentjes met verschillende vleeswaren, een kleine cocktail van Hollandse garnalen, twee lauwe gamba's en twee kleine garnalenkroketjes. Niet duur, maar drie keer garnalen is niet echt afwisselend. Dat zou veel beter kunnen. Hoofdgerechten (lamsbout met gratin, pasta met kabeljauw) waren exact wat er op de kaart werd aangekondigd: niks verrassends of speciaals. Wijnen waren ok. Het is allemaal redelijk, maar niets bijzonders en als de bediening dan steken laat vallen is de totaalbeleving toch niet meer dan matig. Geen reden om terug te komen.
Fokko K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Zoals zo vaak vandaag weer heerlijk bij Prego gegeten. Oesters vooraf en confit de canard als hoofdgerecht. Toe de kazen. Uitstekend bediend in het gezellige kleine restaurant.
Maurice D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Hebben met kerst a la carte gegeten .
Tong met zwezerik besteld.
Zwezerik was nergens te bekennen!
Bediening zogenaamd vriendelijk maar niet gemeend of gastvrij en tegen het brutale aan. Men probeerde alleen het kerstmenu (te copieus) te verkopen terwijl bij het reserveren juist de mogelijkheid om a la carte te eten was besproken. Huiswijn aan de zure kant. Terwijl het restaurant nog halfvol was werd de keukenvloer al geschrobt en rook men het schoonmaakmiddel.
Zeker te duur voor wat het was.
Al met al voor ons de laatste keer , hier komen wij nooit meer.
Arjan H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
We zagen dat Prego de menukaart veranderd had; reden om weer eens naar dit prima restaurantje te gaan. Ook deze keer hebben we er weer heerlijk gegeten (én gedronken).
Na een amuse van gerookte makreel met stukjes biet en vinaigrette, kozen we als voorgerecht voor oesters en een salade met parelhoenlevertjes en prosciutto - mooi gebakken en niet droog.
Als hoofdgerechten namen we kalfslever met hete bliksem - die gelukkig op de kaart was gebleven - en - buiten de kaart om - haas met rode kool en stoofpeer; beide smaakten geweldig, met name de stoofpeer - zo lekker nog nooit geproefd !
We besloten de maaltijd beiden met kaas, mooie bordjes met prettige stukjes kaas, waarbij uitdrukkelijk werd gezegd, dat we mochten bijvragen omdat 't restaurant wilde voorkomen dat ze kaas weg zou moeten gooien.
We verlieten ons qua wijnkeuze op 't advies van sommelier Jeroen, en kunnen dat iedereen aanbevelen. Hij heeft vele mooie wijnen onder zijn kurken staan. Geen enkele reden om je eigen wijn mee te nemen (kurkegeld €15) zoals uitdrukkelijk als mogelijkheid wordt geboden op de wijnkaart.
Bsmeets .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Een groots restaurant in een kleine Amsterdamse straat. Gastvrijheid, vriendelijkheid en aandacht voor de gasten zijn net zo fantastisch als het eten en de wijnen. De gerechten worden mooi gepresenteerd en de combinaties van smaken zijn verrassend. Garnalenkroketten met gefrituurde peterselie bijvoorbeeld. Dit restaurant is een échte aanrader.
Frifri .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Een gezellig restaurant met een huiskamer gevoel. Lekker brood en amuse vooraf gekregen. Het eten was prima, maar voor die prijs verwacht ik net wat meer kwaliteit. Er zaten veel draden in het vlees helaas. De saus was goed. De wijn niet heel bijzonder. De vorige keren dat ik bij Prego heb gegeten was de bediening bijzonder aardig, nu waren ze vooral druk wat niet goed was voor de service. De borden bleven erg lang op tafel staan, er werd niet gevraagd of het gesmaakt had en het was niet makkelijk een tweede glas wijn te bestellen. De volgende keer ga ik toch ergens anders eten.
Frederik V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
We waren vrij laat, pas na half negen schoven we in restaurant Prego, dat we bij toeval ontdekten, aan tafel.
We hadden net een druk bezochte receptie achter de rug dus besloten we ons te beperken tot een licht menu: hoofd- en nagerecht.
Dat bleek een goed besluit: we kozen voor vis. Onze borden waren opgemaakt met een mooie moot kabeljauw, met venkel en bospeen en puree en saus van beurre blanc. Dat bleek een heerlijke en lichtvoetige combinatie.
Het glas Verdicchio Castelli Jesi paste daar prima bij. We kozen voor verschillende, ook lichte nagerechten: sorbetijs met heerlijk fris rood fruit en cheesecake met ijs.
Dat we even moesten wachten voor onze maaltijden werden opgediend namen we als laatkomers uiteraard voor lief.
De bediening was buitengewoon gastvrij en vriendelijk, zodat we konden terugzien op een plezierige rustige en smakelijke afsluiting van een vermoeiende namiddag en avond.
E-Draaijer .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Woensdag, 13 aug. Een dagje Amsterdam met onze zoon die werkzaam is bij een bekend boutique en design hotel aan de Keizersgracht. Door hem uitgenodigd voor een etentje bij Prego die hij als echte aanrader adviseerde op ongeveer 200 meter loopafstand. Het blijkt een niet al te groot, maar chique en toch knus zaakje in de gezellige Herenstraat te zijn.
De ontvangst was hartelijk, bediening van Jeroen vriendelijk, adequaat en plezierig. Hij neemt de tijd om even aan tafel een praatje te maken en is duidelijk geïnteresseerd in wat je als gast wilt.
Met de zeven gerechten op de kaart is met wel voor ieder wat wils.
Vooraf vers brood en een gratis karaf water en kort daarna een heerlijke amuse van zalm en kaviaar.
Voor het hoofdgerecht werd kozen voor de gegrilde tournedos met rosemarijn en gratin. De keuze voor de wijn lieten wij – ook weer advies van zoonlief - over aan het advies van Jeroen. Het werd een Minervoir. Een rode wijn met een body die een stevige en toch weer zachte nadronk heeft en naadloos aansloot bij het vlees dat overigens heerlijk gegaard was. Evenals het daarbij geserveerde gekaramelliseerde witlof en andere elementen op het bord. Een heel goed en doordacht wijnadvies bij dit gerecht dus. De policy is duidelijk. De gast zal het naar zijn zin hebben.

Laat het etablissement niet groot zijn. Het gerecht was kwalitatief hoogwaardig en de behandeling zeer klantvriendelijk. Prego is op mijn menukaart komen te staan v.w.b. heerlijk en gezellig uit eten in Amststerdam.
Leon P.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Prego was ooit een aanrader maar is nu niet meer dan een tourist trap. Op de website staat dat er een dagmenu is maar bij aankomst blijkt er uitsluitend a la carte gegeten te kunnen worden. Het decor is gedateerd en het bovengedeelte heeft geen airco wat bij deze hitte gewoon echt niet kán. Het diner is redelijk maar overpriced. Slechts 2 gangen en tóch bijna Eu 110,-- is écht te veel.
De bediening is abominabel. Een weliswaar zeer aardige maar hilarisch stuntelend studentje. De witte huiswijn is nogal zurig. Dan wordt vragend gekeken bij het bestellen van een rode Minervois die op de kaart staat. En vervolgens wordt de rode wijn in het gebruikte witte wijnglas geschonken. Konden we nog net voorkomen. Gevraagd om water krijgen we 2 flesjes blauwe spa. Gelukkig konden we na het openen van de eerste voorkomen dat ook de tweede werd geopend. Kraanwater is dus geen standaard. 6 glaasjes wijn blijken op de rekening opeens 7 glaasjes te zijn geworden. De dagschotel is een vrij simpele pasta met zalm en beloofde groene asperges. We zijn vroeg in het restaurant maar toch lijken de groene asperges niet aanwezig. Dat wordt niet aangekondigd maar ontdekken we zelf als geserveerd wordt. Als we daarover klagen krijgen we even later wat lekker gebakken witlof. Lekker maar anders dan besteld immers. En doodleuk blijft men de daghap aanprijzen bij de tafel naast ons en vertelt opnieuw niet dat de groene asperges er niet zijn.
Als dan ook op de rekening blijkt dat een dubbele espresso Eu 4,50 kost besluiten we dat het de laatste keer bij Prego was voor ons. Jammer. Het was ooit echt een prettig betaalbaar restaurantje.
Ronaldus .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Wederom verjaardag gevierd met onze vader. We hebben heerlijk asperges gegeten en ook de overige gerechten waren weer heel goed. Lekkere huiswijnen, goede ambiance en zeer goede bediening.
Foodielicous .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Samen met een vriend gegeten. Hele vriendelijke en behulpzame bediening. Goede menukaart met lekkere gerechten. Heerlijk gedineerd!
Rickenkarin .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Na 8 jaar geleden te hebben gegeten bij Prego weer teruggegaan bij ons bezoek aan Amsterdam. Mooi setting, culinaire gerechten, met pure smaken en ingrediënten waarbij we door de zeer gepassioneerde gastheer goed zijn geadviseerd over bijpassende wijn bij onze gerechten. Alles klopt in dit in heerlijke restaurant. Wij komen hier graag een keer terug.