Dit sympathieke restaurant bestaat al meer dan 30 jaar op de Herenstraat midden op de grachtengordel. Prego, wat alstublieft in het Italiaans betekent, staat voor de gastvrije service die je bij dit gezellige restaurant kunt verwachten. Anders dan de naam doet vermoeden, eet je bij dit gezellige en laagdrempelige restaurant niet alleen maar Italiaanse gerechten, maar kun je hier aanschuiven voor verschillende Mediterraanse gerechten. Denk aan een heerlijke kreeft met kerriemayonaise of een Spaanse tortilla, maar ook voor echte Hollandse garnalenkroketten zit je hier goed. De chef maakt bijna alles zelf, zo wordt het brood iedere dag vers gemaakt. Zeker even proberen dus! Wil je een wijntje bij je maal? Eigenaar Jeroen van der Slikke is een echte wijnfanaat en hij helpt je dan ook graag bij het uitzoeken van een mooie bijpassende wijn. Wat opvalt is dat de wijnen bijzonder vriendelijk geprijsd zijn.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Eten op de stoep van Prego betekent lekker mensen kijken. Een aanrader dus op een mooie zomeravond.

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Meer informatie over restaurant Prego

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

9,2

Jouw recensie over het restaurant Prego

Janine V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Na 20 jaar weer bij Prego gegeten, wat een feest! Fantastisch eten, echt heel erg goed. En zo’n adorabele service en sfeer. Mooi smaakvol restaurant. Zoveel fijner dan de nietszeggende interieurs die je vaak ziet. Aanrader!
M H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
We hebben met de AH-actie gegeten bij Prego en het was heel erg lekker. Een goede en gevarieerde menu-kaart. Aardige en professionele bediening. Zou hier zeker weer een keer eten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Een vriendelijke gastheer zorgde uitstekend voor ons.
We hebben heerlijk gegeten. De gerechten waren afwisselend, zeer smakelijk en mooi opgediend. De hoeveelheden waren ruim voldoende .
We komen zeker nog eens terug.
Nicoline H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
Gezien de prijs hadden wij verwacht culinair te eten. Helaas het hoofdgerecht was niet verfijnd, veel couccous weinig vis. Wij vroegen ipv een dessert koffie, maar dat ging niet.
De tafel van Euwema P.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Een oase in het centrum van Amsterdam. Heerlijk eten en prettige service.
D.H. V.
Uitstekend eten. Prima wijnassoortiment. Geweldige bediening.
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Lekker gegeten, fijne bediening en goede sfeer!
Astrid N.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Service zeer matig. Personeel let niet op de klant.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Het eten was zeer smaakvol, sfeer erg prettig. Tafel bij het raam (straatkant) was erg krap. Verder alles goed en een echte aanrader!
Magdala N.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Boa surpresa, simples, aconchegante e excelente comida !!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Warm restaurant al jaren goede kwaliteit
Cora J.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Lekker gegeten in een rustige ambiance. Fijn om bij te praten tijdens lekker en eerlijk eten.
Trudy D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijk gegeten met perfecte wijn
Nelleke Z.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Goede sfeer , de eigenaar was heel gastvrij en vriendelijk , de wijn was superlekker en het eten heerlijk ! We hebben fazant gegeten , fantastische combinatie met zuurkool .
De eigenaar adviseerde ons welke wijn hij ons aanraadde bij voorgerecht en hoofdgerecht en deed dat uitstekend . We hebben
genoten . Dit restaurant is echt een parel die het waard is om te blijven in het geweld van al die nieuwe restaurants . Zo ' n restaurant waar je de hele avond kunt tafelen , waar met liefde voor een goede maaltijd kwaliteit wordt geleverd . Zo' n restaurant waarvan je denkt als je naar buiten loopt : Hier kom ik terug !!!
Nelleke
Tsjitske D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Het is verrukelijk eten hier. En wij laten ons graag adviseren over bijpassende wijnen. De eigenaar weet altijd lekkere wijnen te schenken bij de gerechten.
Mylene V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Ontspannen sfeer en gewoon lekker eten
Renee V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Leuk restaurant met een zeer vriendelijke bediening.
Tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar, waardoor je weinig privacy hebt.
Marien D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Redelijk gegeten maar niet geweldig. Mijn hoofdgerecht was was aan de slappe kant (zeebaars) wellicht gekookt i.p.v. gebakken? Het voorgerecht van mijn vrouw (tagliatelle met eendenborst en bospaddestoelen) was droog, er zat geen saus o.i.d bij. Het kan allemaal een kwestie van smaak zijn maar ja... onze mening. Overigens was de bediening uitstekend.
Arnoud S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
heel prettige bediening. heerlijk gegeten. echt een aanrader...
Yolanda M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Verrukkelijk eten, een leuke mix van gerechten op het seizoen afgestemd, een mooie wijnkaart, plus een vriendelijke bediening in een fijne ambiance kortom het recept voor een gezellige avond uit.
Nora A.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Super verfijnd eten, en heerlijke, goed uitgekozen wijnen daarbij. De champagne sabayon is nog steeds mijn #1 dessert aller tijden.