Prachtig

Willemsplein 77 3016 DR Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Prachtig

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Prachtig

Marloes M.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Prachtig uitzicht, gewoon 'goed' eten, heerlijk dessert, goede wijn en vriendelijke bediening. Door de open keuken en open ruimte, is het soms rumoerig, maar je kunt elkaar prima verstaan.
yvo G.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Jammer dat het restaurant blijkbaar zo door het weer overvallen was dat het kopje koffie na een half uur op tafel stond. Zo’n mooi terras verdiend een betere organisatie. En als een deel van het terras gesloten is, is het handig om dat aan te geven.
Ashley W.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
De bediening liet te wensen over, er moest gevraagd worden naar eerder bestelde drankjes. De tap voor het bier was om 21.30 al afgesloten. Ook kon de bediening geen goede uitleg geven over de kaart of over verschillende soorten Gin Tonic.

Een van mijn tafelgenoten gebruikte haar grote vork bij het voorgerecht, legde deze netjes op het bord toen ze klaar was. Bij het afruimen werd deze 'vieze' vork weer terug gelegd op tafel voor het hoofdgerecht. Heel slecht.

De prijs-kwaliteitsverhouding van de gerechten was ook zeker niet in orde. Een voorgerecht kost gemiddeld 13 euro en een hoofdgerecht gemiddeld 25 euro. Dan verwacht je geen doorbakken steak, of plastic in je kabeljauw. De Côte de Boeuf (a €67,50) waren er nog maar 2 van beschikbaar terwijl we er 3 wilde bestellen. Volgens de kaart moest deze Côte de Boeuf 700 gram zijn, dit was zeker niet het geval.

Toen we eind van de avond onze feedback deelde met de bediening werd daar verder helemaal niks mee gedaan en ik kreeg ook niet het idee dat ze begrepen wat we zeiden.

Een teleurstellende ervaring voor ons.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Gegeten op eerste kerstdag en kan niet anders zeggen dan dat t super was! De zaak was helemaal in sfeer aangekleed en buiten een warm vuurtje, met uitzicht op de erasmusbrug: Rotterdamser wordt t niet ;). Gekozen voor 't 5 gangen menu en de chef heeft zich goed uitgeleefd. Amuse van Serranoham en roomkaas was heerlijk daarna Steak tartare, een bisque, coquille, rump steak en een heerlijk dessert. Gerechten waren top bereid en t vlees was geen lullig stukje! De bediening was hartelijk, stelde zich netjes voor aan 't begin, hield t eettempo in de gaten ("ik wacht even met het volgende gerecht anders staat u om 20 uur weer buiten" ;)) en wist bij alle gerechten een uitstekende wijn te adviseren, niet alleen passend, maar ook wat het bijzondere er aan was ("dessertwijn van overrijpe druifjes (rozijnen?) etc. We voelden ons volledig in de watten gelegd, en kan niks bedenken waar wat op aan te merken was. Dank voor de leuke avond in fijne entourage, goed eten, correcte bediening en lekkere wijntjes. Prachtig
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
De kroketten waren keihard, we hebben ze terug gestuurd naar de keuken in de hoop op een betere versie te ontvangen maar deze bleek net zo hard gebakken. De service was wel heel keurig niks op aan te merken.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Snel moesten we met een groep van 5 iets eten, voordat ons concert in Ahoy begon. Dit restaurant zat voor ons hotel, en dus stapten we onbevangen naar binnen. Wat een goede zet! De bediening was uiterst hulpvaardig, hield rekening met onze tijdsdruk en kwam met werkelijk heerlijke tips. De vis die aan tafel ontdaan werd van zijn zoutkorst was een lust voor het oog maar vooral ook voor de smaakpapillen. Maar voor diegenen die geen vis wilden (maar uiteindelijk smakelijk toegaven dat deze wel heel erg lekker was) stond er ook een prachtig stuk vlees op tafel. Shared dining tot in de puntjes uitgevoerd. Combineer dat met een erg lekker wijntje en een ober die precies onze stemming wist aan te voelen, en het is duidelijk dat dit een perfect begin was van een fantastische avond. Niet goedkoop, wel iedere euro waard.
Doisneau .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Mooie locatie. Maar de akoestiek binnen is erbarmelijk. Op mijn vraag of de radio wat zachter mocht was het antwoord 'dat ik onder de speaker zat, dus dat was pech'. Daarbij wordt er achter de bar niet bepaald zachtzinnig met het servies omgegaan. Eten redelijk, maar prijzig. Niet voor herhaling vatbaar als je een gesprek wilt voeren.
René V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Naar aanleiding van een bericht op facebook over een nieuwe kaart, vandaag genoten van een kreeften bisque en een cote de boeuf als hoofdgerecht. Werkelijk super!
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Ik heb het vermoeden dat prachtig van eigenaar is veranderd, tenminste ik zie dat er dingen gewijzigd zijn het afgelopen jaar. De bediening is super goed in vergelijking met vorig jaar. Je wordt ook snel en correct geholpen. Dat was vroeger niet zo goed.
Farieda R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Prachtige locatie bij de Erasmusbrug. We zaten eerst buiten maar moesten naar binnen verhuizen ivm de regen. De wijn was erg goed, de bediening super vriendelijk en een mooie locatie om alle boten voorbij te zien varen.
Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Met dochterlief hier neergestreken na een bezoek aan ahoy. Dat is alweer een maand geleden, ik kon dit restaurant eerder niet vinden op iens.
Toevallig was het een mooie zonnige dag en op het terras van Prachtig was het zalig. Druk ook, maar geen stress of lawaai. Op het water kwam van alles voorbij, echt een heerlijke plek.
Bediening is vriendelijk en attent. Ondanks de drukte tijd voor een praatje. Nadat we een glas hadden omgegooid, werd het snel opgeruimd. We hadden allebei een tosti, dochter met warme choco en ik met koffie. Allemaal lekker. Ik kom hier zeker nog eens terug.
Louise J.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Een super locatie onderaan de Erasmusbrug. Met mijn moeder en tante hier een middag doorgebracht. Een aanrader om gezellig een drankje te doen en wij deden dan in combinatie met het Kaasplankje . Alles smaakte prima !! De bediening is gastvrij en zeer vriendelijk. Met het mooie weer kan je op het terras genieten van alles wat er gebeurd op en aan de Maas .
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Gisteren heeft mijn vrouw met groep vriendinnen heerlijk buiten gelunched bij Prachtig. De bediening was erg gastvrij en loste een misverstand professioneel en klantgericht. Lunch was prima, lekkere broodjes zalm en een pittige tomatensoep.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Gisteren hier gegeten en we hadden het "ongeluk" dat er een behoorlijk luidruchtige borrel aan de gang was met 100+ mensen. Toen wij aangaven dit toch wel heel veel lawaai te vinden en nog even na te denken of we wel wilden blijven kwam men met een prima financieel voorstel. Uiteindelijk nam ook het geluid wel wat af en zijn we gebleven, gelukkig maar.
De voorgerechten carpaccio en steak tartare waren heerlijk, ik zou zelf iets minder kaas op de carpaccio doen maar mn vrouw vond t heerlijk. Hoofdgerecht was voor beiden diamanthaas, supermals vlees met bearnaise saus. Ook prima ! Nagerecht was ook goed te doen maar was ik iets minder enhousiast over de mijne, de clafoutie (wist niet wat het was :-0), die van vrouw was top, mandarijn pana cotta. De bediening was uitstekend, voorkomend en ondanks de drukte hielden ze het echt goed bij. Wij zitten hier szomers wel eens voor een drankje en dan is het ook een top plek.
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
De bediening is erg wisselend. Sommigen maken zich er makkelijk vanaf of zijn incompetent, maar er zitten wel een aantal tussen die wél die extra stap zetten.
Het eten maakte veel goed. Heerlijk chef's menu gegeten en voor fouten (ik kreeg een ijsdessert bij mijn voorgerecht???) werden door het overige (wel competente en enthousiaste) personeel goed opgelost.
Het uitzicht is doet de naam van het restaurant eer aan: prachtig!
Loesveen .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gisteren gegeten bij Prachtig. Wat een leuke plek is dat toch. Het eten was top. Mmmmmmm oesters en voor vriendin lamsrack. Voor het hoofdgerecht de entrecote en de zalmfilet, heerlijk in een woord. Eigenlijk geen ruimte meer voor dessert maar het chocoladetaartje (de hemel op je tong) en het grand dessert konden we niet weerstaan. De bediening was heel vriendelijk en heeft ons flink in de watten gelegd. Dat alles in combinatie met de locatie maakt dat we hier snel terugkomen.
Lonny888 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Na een boottochtje lunchen op deze mooie plek. De drankjes kwamen snel, maar we moesten flink moeite doen om de aandacht te krijgen om de bestelling voor de lunch te laten opnemen, terwijl het niet druk was en genoeg personeel aanwezig.
Ik had een uitsmijter, drie mooi gebakken eieren, die bol over het brood lag. Lekker landbrood, maar met een twee centimeter dikke korst en een bot mes niet te eten. Meer het soort brood voor bij tapas.

Toen er werd afgeruimd (zonder de vraag of het gesmaakt had) wees ik de serveerster op de dikke overgebleven korsten op mijn bord. Ik was niet de eerste die dat meldde, zei ze. Ik heb het al met de keuken besproken. Sorry!
Lekker dan...

De rommel die een gezin met jonge kinderen achter liet, werd keurig opgeruimd, behalve de vloer, die nog bezaaid lag met etensresten. Doodleuk zet de ober op de tafel een bordje met 'gereserveerd'. Ook de andere serveersters lijken het niet op te merken. Het geheel kwam nogal nonchalant over.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Schandalige bediening. Eten wordt gedumpt zonder bestek. Tafel wordt na een uur nog niet afgeruimd. Niemand vraagt of het gesmaakt heeft. Beneden alle peil.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
In tegenstelling wat hiervoor is geschreven heb ik hier een prima maaltijd gehad en een vlotte bediening. Ruim 2 weken geleden gereserveerd en een goede plek op het terras gekregen. Als hoofdmaaltijd nam ik de geitenkaas salade.
Compliment aan de bediening gegeven.
Véronique D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Geluncht op het terras bij Prachtig, en inderdaad, je zit er prachtig! We moesten 3x vragen of we geholpen konden worden, duurde een kwartier voordat we de aandacht hadden, dat was beetje jammer maar daarna kregen we vlot de bestelling. Allebei club sandwich kip en die was gewoon goed.