Prachtig

Willemsplein 77 3016 DR Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Prachtig

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Prachtig

Roos V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
De kroketten waren keihard, we hebben ze terug gestuurd naar de keuken in de hoop op een betere versie te ontvangen maar deze bleek net zo hard gebakken. De service was wel heel keurig niks op aan te merken.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Snel moesten we met een groep van 5 iets eten, voordat ons concert in Ahoy begon. Dit restaurant zat voor ons hotel, en dus stapten we onbevangen naar binnen. Wat een goede zet! De bediening was uiterst hulpvaardig, hield rekening met onze tijdsdruk en kwam met werkelijk heerlijke tips. De vis die aan tafel ontdaan werd van zijn zoutkorst was een lust voor het oog maar vooral ook voor de smaakpapillen. Maar voor diegenen die geen vis wilden (maar uiteindelijk smakelijk toegaven dat deze wel heel erg lekker was) stond er ook een prachtig stuk vlees op tafel. Shared dining tot in de puntjes uitgevoerd. Combineer dat met een erg lekker wijntje en een ober die precies onze stemming wist aan te voelen, en het is duidelijk dat dit een perfect begin was van een fantastische avond. Niet goedkoop, wel iedere euro waard.
Doisneau .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Mooie locatie. Maar de akoestiek binnen is erbarmelijk. Op mijn vraag of de radio wat zachter mocht was het antwoord 'dat ik onder de speaker zat, dus dat was pech'. Daarbij wordt er achter de bar niet bepaald zachtzinnig met het servies omgegaan. Eten redelijk, maar prijzig. Niet voor herhaling vatbaar als je een gesprek wilt voeren.
René V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Naar aanleiding van een bericht op facebook over een nieuwe kaart, vandaag genoten van een kreeften bisque en een cote de boeuf als hoofdgerecht. Werkelijk super!
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Ik heb het vermoeden dat prachtig van eigenaar is veranderd, tenminste ik zie dat er dingen gewijzigd zijn het afgelopen jaar. De bediening is super goed in vergelijking met vorig jaar. Je wordt ook snel en correct geholpen. Dat was vroeger niet zo goed.
Farieda R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Prachtige locatie bij de Erasmusbrug. We zaten eerst buiten maar moesten naar binnen verhuizen ivm de regen. De wijn was erg goed, de bediening super vriendelijk en een mooie locatie om alle boten voorbij te zien varen.
Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Met dochterlief hier neergestreken na een bezoek aan ahoy. Dat is alweer een maand geleden, ik kon dit restaurant eerder niet vinden op iens.
Toevallig was het een mooie zonnige dag en op het terras van Prachtig was het zalig. Druk ook, maar geen stress of lawaai. Op het water kwam van alles voorbij, echt een heerlijke plek.
Bediening is vriendelijk en attent. Ondanks de drukte tijd voor een praatje. Nadat we een glas hadden omgegooid, werd het snel opgeruimd. We hadden allebei een tosti, dochter met warme choco en ik met koffie. Allemaal lekker. Ik kom hier zeker nog eens terug.
Louise J.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Een super locatie onderaan de Erasmusbrug. Met mijn moeder en tante hier een middag doorgebracht. Een aanrader om gezellig een drankje te doen en wij deden dan in combinatie met het Kaasplankje . Alles smaakte prima !! De bediening is gastvrij en zeer vriendelijk. Met het mooie weer kan je op het terras genieten van alles wat er gebeurd op en aan de Maas .
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Gisteren heeft mijn vrouw met groep vriendinnen heerlijk buiten gelunched bij Prachtig. De bediening was erg gastvrij en loste een misverstand professioneel en klantgericht. Lunch was prima, lekkere broodjes zalm en een pittige tomatensoep.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Gisteren hier gegeten en we hadden het "ongeluk" dat er een behoorlijk luidruchtige borrel aan de gang was met 100+ mensen. Toen wij aangaven dit toch wel heel veel lawaai te vinden en nog even na te denken of we wel wilden blijven kwam men met een prima financieel voorstel. Uiteindelijk nam ook het geluid wel wat af en zijn we gebleven, gelukkig maar.
De voorgerechten carpaccio en steak tartare waren heerlijk, ik zou zelf iets minder kaas op de carpaccio doen maar mn vrouw vond t heerlijk. Hoofdgerecht was voor beiden diamanthaas, supermals vlees met bearnaise saus. Ook prima ! Nagerecht was ook goed te doen maar was ik iets minder enhousiast over de mijne, de clafoutie (wist niet wat het was :-0), die van vrouw was top, mandarijn pana cotta. De bediening was uitstekend, voorkomend en ondanks de drukte hielden ze het echt goed bij. Wij zitten hier szomers wel eens voor een drankje en dan is het ook een top plek.
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
De bediening is erg wisselend. Sommigen maken zich er makkelijk vanaf of zijn incompetent, maar er zitten wel een aantal tussen die wél die extra stap zetten.
Het eten maakte veel goed. Heerlijk chef's menu gegeten en voor fouten (ik kreeg een ijsdessert bij mijn voorgerecht???) werden door het overige (wel competente en enthousiaste) personeel goed opgelost.
Het uitzicht is doet de naam van het restaurant eer aan: prachtig!
Loesveen .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gisteren gegeten bij Prachtig. Wat een leuke plek is dat toch. Het eten was top. Mmmmmmm oesters en voor vriendin lamsrack. Voor het hoofdgerecht de entrecote en de zalmfilet, heerlijk in een woord. Eigenlijk geen ruimte meer voor dessert maar het chocoladetaartje (de hemel op je tong) en het grand dessert konden we niet weerstaan. De bediening was heel vriendelijk en heeft ons flink in de watten gelegd. Dat alles in combinatie met de locatie maakt dat we hier snel terugkomen.
Lonny888 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Na een boottochtje lunchen op deze mooie plek. De drankjes kwamen snel, maar we moesten flink moeite doen om de aandacht te krijgen om de bestelling voor de lunch te laten opnemen, terwijl het niet druk was en genoeg personeel aanwezig.
Ik had een uitsmijter, drie mooi gebakken eieren, die bol over het brood lag. Lekker landbrood, maar met een twee centimeter dikke korst en een bot mes niet te eten. Meer het soort brood voor bij tapas.

Toen er werd afgeruimd (zonder de vraag of het gesmaakt had) wees ik de serveerster op de dikke overgebleven korsten op mijn bord. Ik was niet de eerste die dat meldde, zei ze. Ik heb het al met de keuken besproken. Sorry!
Lekker dan...

De rommel die een gezin met jonge kinderen achter liet, werd keurig opgeruimd, behalve de vloer, die nog bezaaid lag met etensresten. Doodleuk zet de ober op de tafel een bordje met 'gereserveerd'. Ook de andere serveersters lijken het niet op te merken. Het geheel kwam nogal nonchalant over.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Schandalige bediening. Eten wordt gedumpt zonder bestek. Tafel wordt na een uur nog niet afgeruimd. Niemand vraagt of het gesmaakt heeft. Beneden alle peil.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
In tegenstelling wat hiervoor is geschreven heb ik hier een prima maaltijd gehad en een vlotte bediening. Ruim 2 weken geleden gereserveerd en een goede plek op het terras gekregen. Als hoofdmaaltijd nam ik de geitenkaas salade.
Compliment aan de bediening gegeven.
Véronique D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Geluncht op het terras bij Prachtig, en inderdaad, je zit er prachtig! We moesten 3x vragen of we geholpen konden worden, duurde een kwartier voordat we de aandacht hadden, dat was beetje jammer maar daarna kregen we vlot de bestelling. Allebei club sandwich kip en die was gewoon goed.
caroline S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij zitten hier geregeld in Prachtig! Het is een van de mooiste locaties van Rotterdam en zeker de moeite waard om eens heerlijk te lunchen of dineren maar ook met de borrel komen wij graag! Wellicht niet de service die je op een klein terras krijgt maar het personeel staat geen seconde stil en doet toch alles om het ons naar de zin te maken! Bestel gewoon lekker gelijk een fles wijn en een fles water en een salade garnalen, dan zit je gewoon voor een uur goed! daarna portie bitterballen met nog een tweede flesje! In de zomer in ieder geval een super plek!
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Na teleurstellende ervaring bij ander restaurant naar terras van prachtig gegaan. Salade met garnalen genomen was heerlijk net als de salade met zalm die mijn andere tafelgenoten namen. Wijn was top, bediening superaardig en locatie en weer konden niet beter.
Brezy_Z .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Op een prachtige locatie onderaan de Erasmusbrug, bij mooi weer op het terras. Je kan je bijna geen mooiere plek voorstellen in Rotterdam. Ik was in burgermode, dus heb ik na een thais kippensoepje (lekker), met brood een Angus beef burger besteld. Of ik ook brood wilde. Ok - maar dat werd wel meteen heel veel, ongeveer een volledige maaltijd - en aan de prijs. De burger was prima, maar ook weer veel brood. Conclusie: eten was prima, maar zonder het 'brood met smeersels' vooraf was het qua hoeveelheid en prijs een betere keuze geweest.
karin F.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het blijft, wat mij betreft, een beetje tobben met Prachtig. Het eten is goed, daar gaat het niet om. Maar hoe een aantal van het bedienend personeel zich denkt te kunnen gedragen, vind ik echt beneden peil. Een heel erg groot terras en heel erg mooi weer (een keer). Het terras nog zo goed als leeg. Mijn tafelpartner had last van de in de ogen schijnende zon. Maar denk maar niet dat er een parasol open kon. Nee. Want andere gasten (die er echt nog niet waren) wilden die zon wel. Het aanbieden van een minder 'zonnige' plaats kwam niet in deze persoon op. Het is echt een beetje jammer dat je als een soort van oud vuil wordt behandeld in plaats van als de gast die je bent. Heel erg goedkoop is dit restaurant ook niet. Daarnaast vermoed ik dat deze jongeman zijn dag niet had, want het chagrijn waarmee hij aan de tafel stond was werkelijk beneden alle peil. Jammer jammer. Maar dit was voor mij echt de laatste keer. Ik kom hier niet meer.