Potsenmaeker Pannekoekenhuys

Zaterdag 12:00 - 20:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Ben K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Voor een gezellige avond uit eten zit je hier helemaal goed. Echt hollands met ruitjes kleedjes op tafel. De bediening is erg vriendelijk en snel, en de kaart is uitgebreid. Waar ik zelf de kip-kerry pannekoek zou aanraden.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Aan de pittoreske Groenmarkt in het prachtige Amersfoort is een al bijna even pittoresk pannenkoekenrestaurant gevestigd. De authenticiteit van dit restaurant komt zelfs in de naam tot uiting doordat de restaurateur de oude spelling 'pannekoek' hanteert. Naar de menukaart te oordelen is deze pannenkoekenbakker gespecialiseerd in pannenkoeken met pizza-achtige toppings maar gelukkig kunnen ook nog de traditionele 'Hollandse' pannenkoeken worden besteld. Voor mij dan een pizza, eh pannenkoek, met appel, banaan en boerenjongens. De na ruim een half uur geserveerde pannenkoek was flinterdun en goed bedekt met appel en banaan. Maar waar waren de boerenjongens? Boerenjongens zijn toch in brandewijn geweekte rozijnen? Op deze pannenkoek dreven de rozijnen in een flinke plas rum die vlak voor het serveren over de pannenkoek werd uitgestort. Daardoor werd het gerecht papperig en melig en smaakte iedere hap vooral naar alcohol. Helaas. Gelukkig hoefde ik niet naar huis te rijden.
Lucas S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Wat een heerlijk tentje! Ik heb zelden zulke lekkere pannenkoeken gegeten. Veel keus. Ze hebben zelfs een kip-kerrie pannenkoek. Een aanrader.
Vriendelijk en professioneel personeel en er hangt een goede sfeer. Beetje oud-hollands. Alsof het al honderd jaar het zelfde is. Ik heb genoten!
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Ik had mij zeer verheugd om hier te gaan eten met mijn vriend die van jongs af aan in Amersfoort heeft gewoond.
Vroeger veel in deze tent geweest en was erg te spreken over de authentieke smaak en kwaliteit.
Ik ben zelf fervent pannenkoekenliefhebster en heb bij veel verschillende gegeten in het land.
De service was prima, de sfeer intiem.
Helaas vielen de pannenkoeken ons zeer tegen, beide spek appel pannenkoeken genomen echter was de structuur niet goed; taai en zompig, ingrediënten erop gegooid ipv zorgvuldig verdeeld de smaak van pannenkoeken zelf erg flauw en er zat weinig contrast tussen de (te zure) appel en de zoutloze spekblokjes? (in meeste pannenkoekenrestaurants wordt spek in repen of plakken in pan gebakken waarna beslag erover wordt gegoten deze waren kort in een te hete pan gegooid waardoor spek niet knapperig was en aan 1 kant verbrand)
Service was prima niets op aan te merken, vriendelijke dames serveerden ons afwisselend.
Ander minpuntje was de Irish coffee, deze was niet voorzien van basterdsuiker waarmee op de kaart wordt geadverteerd echter kregen we er een zakje witte suiker bij en de whiskey was ver te zoeken.
Al met al een leuk avondje uit helaas vielen de pannenkoeken en Irish coffee tegen.
Hopelijk kan restaurant/chef iets met deze aanmerkingen.

Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Op een vrijdagavond gegeten met 4 personen. De pannenkoeken waren erg lekker. 3 verschillende geproefd en alle drie prima.Het was erg druk en waarschijnlijk daardoor was de aardige bediening niet helemaal zoals het hoorde. Bij 2 gezelschappen die later dan binnen kwamen werd de bestelling eerder opgenomen waardoor wij wat lang moesten wachten. De inrichting is erg simpel.
Wij vonden het een leuk restaurant maar niet een waar je een omweg voor gaat rijden.
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Wij komen hier regelmatig eten vanwege de goede ligging in het centrum van Amersfoort.
De inrichting is zoals je verwacht: veel hout. Maar dit is zeker niet storend !
Het eten is verrukkelijk, de bediening is vriendelijk en behulpzaam.
Wel hebben wij enige keren gehad dat de rekening niet klopte en wij driekwartier op de rekening moesten wachten.
Echter maakt het lekkere eten en de bediening dat weer goed.
Wel zou extra personeel wel een aanrader zijn.
Wij komen zeker terug.
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
ken u dat !?
u heeft op een mooie zomerse dag een lekker eindje gefietst en komt langs een pannenkoeken restaurant.
u denkt lekker, gaat zitten en u heeft meteen al spijt
schreeuwende/rondvliegende kinderen, louw slecht getapt bier en niet een keer de zelfde serveerster aan uw tafel.
alles waarom ik normaal gesproken pannenkoeken vermijd maakt dat ik hier juist graag wel kom.
pannenkoeken zijn uitmuntend, personeel is vriendelijk en snel, de sfeer is altijd goed, makkelijk te bereiken in de binnenstad van Amersfoort en niet ergens in een boerderij ver buiten het centrum, maar bovenal geen schreeuwende rondrennenden kinderen
Herat .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Heerlijke pannenkoeken zijn hier te verkrijgen, werkelijk niet normaal. Ze beschikken over een uitgebreide menukaart en de service is ook top!

Heerlijke plek in amersfoort1 Wij zullen dit tentje aan iedereen aanraden die we kennen.
Carolien Z.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Goed pannenkoekhuis! Mijn gezelschap had een specialiteit, ik had een spek-kaas-ui. Allebei waren erg lekker. Dun, luchtig, niet te vet. Grote pot degelijke stroop op tafel. Snelle service, bediening was vriendelijk, maar niet erg enthousiast. Sfeer gemoedelijk, gelukkig niet alleen op kinderen gericht.
Wilm6 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Een prima pannenkoekenhuis, gezellig donkerrood interieur. Heerlijke pannenkoeken en lekkere mogelijkheden om deze te vergezellen met een (speciaal)biertje.
Jan201 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
lekkere pannenkoek maar bedienig wat traag heel druk waaroor het een kippenhok lijkt en de tafels wel wat krap op elkaar
Elwin G.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2012
Top Top Top... Zonder ook maar enige pretenties al jaren top kwaliteit, zowel in eten, service en uitstraling. Kom hier echt al jaren en ben een trouwe fan van de inmiddels fameuze Kip Kerrie pannenkoek, heb zelfs mijn eigen kleine variant (met aanpassingen) gekregen... Menig internationale gast (zowel zakelijk als privé) heb ik hier naar toe meegenomen en allen waren ze aangenaam verrast, zelfs “Bretonnen” vonden het heerlijk, dus wat mij betreft, zonder enige twijfel is de Potsenmaeker het lekkerste pannenkoekhuys van Midden Nederland, if not heel Nederland
Vebbio .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
De lekkerste pannenkoek in ruime regio is hier te verkrijgen !! Gevuld, hand gebakken in open keuken, smaakvol en dus zoals het hoort maar tegenwoordig een uitzondering. Prettige service en traditionele sfeer.
Jacintha V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2012
Een ontzettend knus, gezellig ouderwets restaurant! Erg gezellig en met twee man runnen ze de hele toko. De pannekoeken zijn echt heerlijk!:) De open keuken is ook erg leuk. Ik kom hier zeker een keer terug!.
Linsie .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Pannenkoeken zijn prima, er staan bijzondere, lekkere combinaties op het menu. De inrichting is echt knus te noemen, zowel gezellig als nogal krap.
Maris -.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2012
Wij komen hier al járen en gemiddeld eens per 2 maanden. Even voor een snelle hap en een overheerlijke pannenkoek! Leuk ingericht, vriendelijk personeel. En ook lekkere nagerechten.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2012
De lekkerste pannekoeken met heerlijk verse ingredienten, niet van die dikke meelballen. Bij mooi weer heerlijk op de gezellige Groenmarkt eten. Een echte aanrader.
Doro .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Het is een gezellig, kindvriendelijk restaurant. De sfeer is ongedwongen. Het personeel heeft aandacht voor de gasten. De wachttijden zijn niet zo lang, ook niet als het drukker wordt. De pannenkoeken zijn zeer goed belegd.