Poterne Restaurant (Fort Resort Beemster)

Nekkerweg 24 1461 LC Zuidoostbeemster Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Poterne Restaurant (Fort Resort Beemster)

Buslijn 129 naar Purmerend en Alkmaar
  • : eigen gratis parkeer gelegenheid

Elke dag van 8:00 tot 23:00 uur voor ontbijt,- lunch,- borrel & diner.

• MasterCard , Pin , Visa card

Jouw recensie over het restaurant Poterne Restaurant (Fort Resort Beemster)

Judith D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Prachtige lokatie! het eten was goed maar niet bijzonder of speciaal. Het gerecht met koriander en limoen, uitgesproken smaken, waren niet terug te vinden. De bediening is er volop, aardig maar een beetje 'gewoontjes'. Net niet dat extraatje.
Marrit Z.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Prachtige locatie nog wel wat slordigheidjes voor prijs-kwaliteit. Glazen en bestek poleren svp & aandachtiger luisteren naar de gast qua wensen mbt verrassingsmenu. Personeel kon ook geen goed advies geven over de wijnen.
Vanwege de toplocatie raden wij het aan om hier uit eten te gaan. Menu viel tegen qua bereiding aangezien er aangegeven wordt dat er veel lokaal geteelde ingredienten worden gebruikt. Zijn smaakvollere combinaties te bedenken waarin ook groente meer op waarde kan worden geschat.
nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk gegeten, in een prachtige ambiance! Enige verbeterpuntje wat ons betreft is, dat de bediening iets vlotter zou mogen!
Elly F.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Voor de 60e verjaardag van mijn lief met de familie (6) gegegeten in
Poterne restaurant. Opnieuw verrast en weer heerlijk gegeten. Wij hadden van te voren aangegeven dat er een persoon geen vis lust en een geen varkensvlees. Hier was rekening mee gehouden. De dames in de bieding waren erg vriendelijk, helaas niet zo veel kennis van de wijn. Wij hadden gekozen om bij ieder gerecht een bij passende wijn te drinken, deze werd alleen te laat ingeschonken, het gerecht was al op. Toen wij vroegen wat voor wijn er geschonken werd kon een van de dames allen de fles omhoog houden, uitleg had ze niet. Jammer we hebben dat wel eens beter getroffen.
A K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Exclusief en heerlijk gegeten. Echt een aanrader.
suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Vriendelijke bediening. Denken mee als je afwijkende wensen hebt.
G T.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Sinds de nieuwe kaart kun je kleine gerechtjes (10,00 euro) kiezen en tegen een meerprijs van 10,00 euro kun je enkele zelfde gerechtjes groter bestellen. Wij misten de aankleding/ garnituur en hadden na een paar echt kleine gerechtjes ( wel smakelijk) niet het gevoel gedineerd te hebben, maar leek het meer op enkele amuses/ voorgerechtjes.
De lunchkaart is prima. Het is er goed toeven en het restaurant heeft een prachtig terras voor zonnige dagen.
Wij komen daar graag weer dineren als het concept wordt veranderd.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Naast wellness biedt het Ford Resort Beemster ook het Poterne restaurant. Dit restaurant biedt de gelegenheid een heerlijke lunch te genieten van proeverijen. De ambiance is fraai en intiem door de ronde vorm van de plafonds. Behoudens de modderige parkeerplaats is dit zeker een aanrader!
Kaat00 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wat een mooie locatie! Eerst op het terras wat gedronken en daarna buiten gegeten. De menukaart is niet erg groot. Ik heb het 3 gangen-menu genomen, daarbij mijn wensen aangegeven en het eten was heerlijk.
Het zou ook leuk zijn als er een aparte kaart zou zijn met bijvoorbeeld saté of tapas voor op het lounche terras.
Bert4604 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
In een schitterende ambiance van een fort dat nooit in gbruik is geweest, hebben we gisteren met z'n vieren heerlijk geluncht. Prachtige gerechtjes van de Proeverij gevolgd door een hoofdgerecht van de kaart en een nagerecht toe was de perfecte combinatie van een lichte lunch. Met een goede bereidwillige bediening was alles helemaal in orde.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het fort. Wat een ontzettend gave entourage!! Va het moment dat je aankomt is het een belevenis! Zeer vriendelijke ontvangst. Aardige bediening. Direct heerlijk vers (warm) brood met boter en olie. Kraanwater geen probleem. Sterker nog daar kwamen limoen en citroen parten bij! Jum. We kozen 5 gangen menu vd chef met wijnarrangement. Amuse vooraf: krokantje van serrano ham met gazpacho bavarois. Heerlijk. Toen kreeft met gele biet, asperges en beurre blanc met sinaasappel. Foutloos. Toen zeebaars met een coquille ook met beurre blanc en risotto van paddestoel en saffraan. Vis prima cuisson echter risotto wat te sterk van smaak icm de vis. Toen kalfsprocureur met lekkere jus en julienne van gele biet gemarineerd in suiker en azijn. Naar mijn idee smaakte de biet naar kauwgomballen. Iets te zoet dus... Toen het hoofdgerecht geweldige usa steak met asperges en voorjaars groente. Top! Tot slot kaasplateau van kef. Vier stukjes mooie kaas. Nr 3 de blauwader was echter veel sterker dan nr 4. De volgorde kan dus beter. Koffie en thee met friandises toe. Heerlijk gegeten. Paar tips: glazen pouleren! Borden vrij maken van vette vingerafdrukken! Felle spotlight vlak boven tafel gasten vermijden. Verder zo doorgaan. Veel potentie bij Poterne!!!
Chantalle1989 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Ik heb gisteren in het Poterne restaurant gegeten.
Mooie ambiance, vriendelijk personeel en correct weet veel.
Mooie gerechten en alles heerlijk vers gemaakt. echt een aanrader!
kom zeker terug!
Daphne G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wij werden aangenaam verrast door het menu van de chef. Compleet met amuse. De borden waren mooi opgemaakt, chef waardig. Het eten was verfijnd en smaakvol. Het kalfsvlees zacht en met mooie groenten, oa groene asperges. Het wijn arrangement bracht verrassende wijnen, waaronder een mooie frisse witte wijn uit Limburg voor bij het vis trio vooraf. De bediening was buitengewoon vriendelijk en professioneel.
D209 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Erg lekker gegeten, mooie kaart! Twee gerechten waren helaas niet aanwezig. (Vis) De wilde eend was erg rood, dus terug naar de keuken laten sturen. Verder erg tevreden!
A_P_ .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Het poterne restaurant verzorgt aan de andere kant van de keuken ook de eetgelegenheid van de wellness/spa. Het heeft dezelfde keuken en exact dezelfde menukaart. Alleen het personeel verschilt.
Afgelopen weekend at ik aan de wellness/spa-kant van het restaurant. Het was een aangename verrassing. De meeste saunavoorzieningen in Nederland hebben een horecavoorziening dat de naam nauwelijks waard is. In Fort Beemster heb ik geweldig gegeten. Een amuse van mousse van gele biet met een krokantje van ham. Het voorgerecht van harder was voor mij het klapstuk: prachtig vers met mooie seizoensgroenten en fraai opgemaakt op het bord. Een tussengerecht van op de huid gebakken griet had íetsje minder lang gebakken mogen zijn. Het hoofdgerecht van runderlende was prachtig gebakken. Helaas had mijn stuk wat peesjes, wat ten koste ging van de malsheid.
Nagerecht met citrus dat op verschillende wijzen terugkwam op het bord. De sinaasappelmarmalade was verrassend lekker bij het ijs en de mousse. De bediening was vriendelijk en erg vlot. Het zou voor sommigen wellicht té vlot kunnen zijn. Maar als je daarna nog lekker een sauna'tje wilt pakken, is het juist erg gewenst.
mariabt .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Tijdens een heerlijke sauna en wellness-dag in de herfstvakantie gegeten in dit restaurant. Vooraf namen we gamba- en kalfskroketjes; die waren bijzonder smakelijk. Het was attent dat de bediening er een extra liet komen, want de reguliere portie bestaat uit 3 stuks.
Mijn maatje nam als hoofdgerecht: de salade gravad lachs met extra coquilles. Bijzonder was dat er nauwelijks dressing in de salade zat. Er werd wel extra mayonaise gebracht, toen we er om vroegen. Ik had de salade kip, en die was bijzonder smakelijk, redelijk op smaak gebracht. Zaten wel enkele minder verse blaadjes sla tussen.
Door de drukte moesten we af en toe op bediening wachten, dat was wel te begrijpen. Ik kom hier regelmatig en heb de indruk dat kwaliteit van het eten achteruit gaat. Jammer! Blijft een van de mooiste sauna's van NL.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Ondanks de wisselende en soms matige beoordelingen kozen we ervoor om na de sauna in het Poterne restaurant te gaan eten. En dat bleek een succesvolle keuze. Al vrijwel direct na binnenkomst kregen we een aantal goede broodjes met boter en olijfolie. Het voorgerecht, de moerkalf met tonijn, was anders dan de verwachte vitello tonato maar smaakte uitstekend en was prima van omvang. Vervolgens het hoofdgerecht (rode poon met linzen) was al even spannend en ook hier goed van smaak en omvang. Vanwege de variatie in de gerechten kozen voor de huiswijnen en die zijn goed. De bediening was attent en persoonlijk. De inrichting van het restaurant is goed qua stoelen, de aankleding van de tafels maar de ruimte (een grote T) maakt het wat minder gezellig. Alhoewel de bar met de lamp van Marcel Wanders erboven ziet er schitterend uit. Kortom hier komen we terug.
Carry K.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Jammer..het eten viel enorm tegen. We hebben eerder hier gegeten maar het eten wordt al minder. Zo jammer dat hier de keuken achteruit gaat. De locatie is fantastisch en het personeel is zo vriendelijk! Een makreelmaaltijdsalade en een vega maaltijdsalade besteld, beide smaakloos , zo jammer
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wij hebben gegeten in dit restaurant als onderdeel van een culinair verwen arrangement. Hierbij zat een maaltijdsalade in het wellness restaurant. Zowel de zalmsalade met dik gesneden zalm/gravad lax en de oosterse salade met biefreepjes waren prima en ook gul qua portie. Na afloop van de wellness sessie hadden we een driegangen diner. Dat was naar keuze in het wellness restaurant of in het Poterne restaurant, waarbij wij kozen voor het Poterne restaurant. Bij het driegangen diner hebben wij een wijnarrangement genomen. Het voorgerecht (gemarineerde zalm en gepocheerde oester), het hoofdgerecht (heerlijk zachte Bavette) en het nagerecht met diverse zoete lekkernijen waren prima. De wijnen waren aardig, maar niet heel bijzonder.
Jurdd .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
In wellness gedeelte gegeten. 1x beemstertosti en 1x salade met paddestoelen en biefstukreepjes. De tosti bestond uit twee dikke en vooral droge sneden brood met een half plakje ham en de kaas was ver te zoeken. Gevraagd om wat mayonaise (die was wel lekker) om het eetbaar te maken. De salade zag er prachtig uit, veel verse groenten, taugé, wortel, paprika, sla (die hier en daar niet zo fris was) biefstuk en een halve kastanjechampignon, dat was het dan ook, GEEN DRESSING of andere smaakmaker...Beetje jammer dus, maar goed, hier bood de mayonaise ook uitkomst. Om ook nog iets positiefs te schrijven, de bediening was erg vriendelijk EN het glutenvrijebrood erg lekker.