Poterne Restaurant (Fort Resort Beemster)

Nekkerweg 24 1461 LC Zuidoostbeemster Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Poterne Restaurant (Fort Resort Beemster)

Buslijn 129 naar Purmerend en Alkmaar
  • : eigen gratis parkeer gelegenheid

Elke dag van 8:00 tot 23:00 uur voor ontbijt,- lunch,- borrel & diner.

Kaat00 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wat een mooie locatie! Eerst op het terras wat gedronken en daarna buiten gegeten. De menukaart is niet erg groot. Ik heb het 3 gangen-menu genomen, daarbij mijn wensen aangegeven en het eten was heerlijk.
Het zou ook leuk zijn als er een aparte kaart zou zijn met bijvoorbeeld saté of tapas voor op het lounche terras.
Bert4604 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
In een schitterende ambiance van een fort dat nooit in gbruik is geweest, hebben we gisteren met z'n vieren heerlijk geluncht. Prachtige gerechtjes van de Proeverij gevolgd door een hoofdgerecht van de kaart en een nagerecht toe was de perfecte combinatie van een lichte lunch. Met een goede bereidwillige bediening was alles helemaal in orde.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het fort. Wat een ontzettend gave entourage!! Va het moment dat je aankomt is het een belevenis! Zeer vriendelijke ontvangst. Aardige bediening. Direct heerlijk vers (warm) brood met boter en olie. Kraanwater geen probleem. Sterker nog daar kwamen limoen en citroen parten bij! Jum. We kozen 5 gangen menu vd chef met wijnarrangement. Amuse vooraf: krokantje van serrano ham met gazpacho bavarois. Heerlijk. Toen kreeft met gele biet, asperges en beurre blanc met sinaasappel. Foutloos. Toen zeebaars met een coquille ook met beurre blanc en risotto van paddestoel en saffraan. Vis prima cuisson echter risotto wat te sterk van smaak icm de vis. Toen kalfsprocureur met lekkere jus en julienne van gele biet gemarineerd in suiker en azijn. Naar mijn idee smaakte de biet naar kauwgomballen. Iets te zoet dus... Toen het hoofdgerecht geweldige usa steak met asperges en voorjaars groente. Top! Tot slot kaasplateau van kef. Vier stukjes mooie kaas. Nr 3 de blauwader was echter veel sterker dan nr 4. De volgorde kan dus beter. Koffie en thee met friandises toe. Heerlijk gegeten. Paar tips: glazen pouleren! Borden vrij maken van vette vingerafdrukken! Felle spotlight vlak boven tafel gasten vermijden. Verder zo doorgaan. Veel potentie bij Poterne!!!
Chantalle1989 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Ik heb gisteren in het Poterne restaurant gegeten.
Mooie ambiance, vriendelijk personeel en correct weet veel.
Mooie gerechten en alles heerlijk vers gemaakt. echt een aanrader!
kom zeker terug!
Daphne G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wij werden aangenaam verrast door het menu van de chef. Compleet met amuse. De borden waren mooi opgemaakt, chef waardig. Het eten was verfijnd en smaakvol. Het kalfsvlees zacht en met mooie groenten, oa groene asperges. Het wijn arrangement bracht verrassende wijnen, waaronder een mooie frisse witte wijn uit Limburg voor bij het vis trio vooraf. De bediening was buitengewoon vriendelijk en professioneel.
D209 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Erg lekker gegeten, mooie kaart! Twee gerechten waren helaas niet aanwezig. (Vis) De wilde eend was erg rood, dus terug naar de keuken laten sturen. Verder erg tevreden!
A_P_ .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Het poterne restaurant verzorgt aan de andere kant van de keuken ook de eetgelegenheid van de wellness/spa. Het heeft dezelfde keuken en exact dezelfde menukaart. Alleen het personeel verschilt.
Afgelopen weekend at ik aan de wellness/spa-kant van het restaurant. Het was een aangename verrassing. De meeste saunavoorzieningen in Nederland hebben een horecavoorziening dat de naam nauwelijks waard is. In Fort Beemster heb ik geweldig gegeten. Een amuse van mousse van gele biet met een krokantje van ham. Het voorgerecht van harder was voor mij het klapstuk: prachtig vers met mooie seizoensgroenten en fraai opgemaakt op het bord. Een tussengerecht van op de huid gebakken griet had íetsje minder lang gebakken mogen zijn. Het hoofdgerecht van runderlende was prachtig gebakken. Helaas had mijn stuk wat peesjes, wat ten koste ging van de malsheid.
Nagerecht met citrus dat op verschillende wijzen terugkwam op het bord. De sinaasappelmarmalade was verrassend lekker bij het ijs en de mousse. De bediening was vriendelijk en erg vlot. Het zou voor sommigen wellicht té vlot kunnen zijn. Maar als je daarna nog lekker een sauna'tje wilt pakken, is het juist erg gewenst.
Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Tijdens een heerlijke sauna en wellness-dag in de herfstvakantie gegeten in dit restaurant. Vooraf namen we gamba- en kalfskroketjes; die waren bijzonder smakelijk. Het was attent dat de bediening er een extra liet komen, want de reguliere portie bestaat uit 3 stuks.
Mijn maatje nam als hoofdgerecht: de salade gravad lachs met extra coquilles. Bijzonder was dat er nauwelijks dressing in de salade zat. Er werd wel extra mayonaise gebracht, toen we er om vroegen. Ik had de salade kip, en die was bijzonder smakelijk, redelijk op smaak gebracht. Zaten wel enkele minder verse blaadjes sla tussen.
Door de drukte moesten we af en toe op bediening wachten, dat was wel te begrijpen. Ik kom hier regelmatig en heb de indruk dat kwaliteit van het eten achteruit gaat. Jammer! Blijft een van de mooiste sauna's van NL.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Ondanks de wisselende en soms matige beoordelingen kozen we ervoor om na de sauna in het Poterne restaurant te gaan eten. En dat bleek een succesvolle keuze. Al vrijwel direct na binnenkomst kregen we een aantal goede broodjes met boter en olijfolie. Het voorgerecht, de moerkalf met tonijn, was anders dan de verwachte vitello tonato maar smaakte uitstekend en was prima van omvang. Vervolgens het hoofdgerecht (rode poon met linzen) was al even spannend en ook hier goed van smaak en omvang. Vanwege de variatie in de gerechten kozen voor de huiswijnen en die zijn goed. De bediening was attent en persoonlijk. De inrichting van het restaurant is goed qua stoelen, de aankleding van de tafels maar de ruimte (een grote T) maakt het wat minder gezellig. Alhoewel de bar met de lamp van Marcel Wanders erboven ziet er schitterend uit. Kortom hier komen we terug.
Carry K.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Jammer..het eten viel enorm tegen. We hebben eerder hier gegeten maar het eten wordt al minder. Zo jammer dat hier de keuken achteruit gaat. De locatie is fantastisch en het personeel is zo vriendelijk! Een makreelmaaltijdsalade en een vega maaltijdsalade besteld, beide smaakloos , zo jammer
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wij hebben gegeten in dit restaurant als onderdeel van een culinair verwen arrangement. Hierbij zat een maaltijdsalade in het wellness restaurant. Zowel de zalmsalade met dik gesneden zalm/gravad lax en de oosterse salade met biefreepjes waren prima en ook gul qua portie. Na afloop van de wellness sessie hadden we een driegangen diner. Dat was naar keuze in het wellness restaurant of in het Poterne restaurant, waarbij wij kozen voor het Poterne restaurant. Bij het driegangen diner hebben wij een wijnarrangement genomen. Het voorgerecht (gemarineerde zalm en gepocheerde oester), het hoofdgerecht (heerlijk zachte Bavette) en het nagerecht met diverse zoete lekkernijen waren prima. De wijnen waren aardig, maar niet heel bijzonder.
Jurdd .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
In wellness gedeelte gegeten. 1x beemstertosti en 1x salade met paddestoelen en biefstukreepjes. De tosti bestond uit twee dikke en vooral droge sneden brood met een half plakje ham en de kaas was ver te zoeken. Gevraagd om wat mayonaise (die was wel lekker) om het eetbaar te maken. De salade zag er prachtig uit, veel verse groenten, taugé, wortel, paprika, sla (die hier en daar niet zo fris was) biefstuk en een halve kastanjechampignon, dat was het dan ook, GEEN DRESSING of andere smaakmaker...Beetje jammer dus, maar goed, hier bood de mayonaise ook uitkomst. Om ook nog iets positiefs te schrijven, de bediening was erg vriendelijk EN het glutenvrijebrood erg lekker.
Annemiek H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Wat een prachtige ambiance !!!!!! Heel sfeervol. Zowel het sauna als het restaurant gedeelte. Het wellness restaurant bedoel ik. het was voor mij de tweede keer en ook dit maal was de salade niet goed gelukt.
makreelsalade met sla die niet fris was, eerder slap. Wel veel groen trouwens. Hier en daar een plukje makreel. De prijs kwaliteit verhouding, 17 euro voor een maaltijd salade, was ver te zoeken. De eerste keer had ik een geitenkaas salade.....zonder tarwe alstublieft. tot mijn verbazing zat er toch een wit broodje onder de kaas. Bij navraag was het broodje zonder gluten.....ik had zonder tarwe gevraagd.......De Sla was ook toen niet fris, vrij slap. Een smakeloos geheel. Jammer, jammer, jammer. Vanwege de geweldige sauna afdeling wil ik graag terug komen alleen het wellness restaurant houd mij tegen. ga hier iets aan doen mensen, dit is doodzonde .
Jacobs704 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Wat een beleving! Wij hadden gebruik gemaakt van het Fortuinlijk Arrangement (1x dag Wellness, 1 x overnachting, 1x ontbijt en 1x 3 gangen verrassingsdiner). TOP, TOP en nog eens TOP. Na een hele lekkere dag ontspannen in dit prachtige Wellness Centrum, lekker gaan eten. Denise (serveerster) en Roy (kok) hebben er een feestje van gemaakt. Wat een prachtig eten met zeer goede kwaliteit producten uit de regio. Smaakcombinaties die we zelf niet zouden kiezen maar voortreffelijk samen kwamen. Er werd oprechte interesse getoond en waren niet opdringerig. Op deze manier kwamen ze er achter dat we die dag 20 jaar getrouwd waren en kregen een speciaal voor ons gemaakt dessert. Nogmaals, Dank voor alles!
K J.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Er wordt goed gekookt in Fort Beemster. Behoorlijk originele gerechten, veel groenten, vakkundig klaargemaakt. De locatie is onverwacht. Het fort uit 1913, dat deel uitmaakte van de door tot Unesco Werelderfgoed uitgeroepen Stelling van Amsterdam, is beslist het bezoeken waard. Met veel smaak en verbeeldingskracht is het omgebouwd tot hotel, restaurant en saunacomplex, met een restaurant dus. Ik ben in Nederland nog geen sauna tegengekomen waar je zo lekker kan eten. Wij aten gerookte en gestoomde makreel met gemarineerde “riso nero”, rettich en limoencrumble. Voorts een langzaam gegaarde kalfssucade met geroosterde oerwortel, zoete aardappel en sjalot. Voor pakweg 20 euro per gerecht hadden wij daar een smakelijke maaltijd aan. De bediening was in het algemeen gemoedelijk maar jong, en wij hadden herhaaldelijk moeite om iemand aan onze tafel te krijgen.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Wellness restaurant; Leuke sfeer rond vijf waar het gezellig wordt. Ik had de smoothie met pastinaak-broccoli-appel-spinazie. Verrassend lekker en gezond. Heb daarna de cheesecake gegeten wat ik apart vond. De bodem was van chocola? en gele gelei bovenop de cheesecake? Heel raar maar goed... naar mijn mening niet echt lekker/speciaal.
Lindajaja .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Lekker eten, goed op smaak! Wel alleen vlees en vis, slechts 1 vega gerecht. Dat was lekker maar zo weinig keuze qua vega is echt niet meer van deze tijd. Bediening weinig vriendelijk en kan weinig over de gerechten uitleggen... Er zou wel een vega groenten salade zijn. Zonder kaas, noten, ei, soja of een ander soort eiwit. Slechte kok als je bij vega gerechten alleen het vlees/vis weglaat, zonder eiwit. Dat is een incomplete maaltijd.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Hier in sauna geweest, heerlijk rustige sfeer overigens en daarna een vijfgangenmaal. Gerechten waren goed op elkaar afgestemd, gastheer wist ook wat te vertellen. We hebben bijpassend wijnarrangement gekregen, wat nog niet op de kaart stond, dus maar gelijk die tip gegeven. Ambiance schitterend en de gerechten waren uitstekend.
Moreno M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
"Fort in Polder"

voor en hoofd gegeten op het buitenterras van het restaurant. Het lijkt alsof je aan de kust zit, maar als je over de dijk heenkijkt dan zie je de snelweg en polder. Setting: 3 personen, 4 voorgerechten, 3 hoofdgerechten, 2 desserts.

Eten: verrassende gerechten. mooie portionering van de kabeljauw met bisque schuim, maar mischien iets uit balans met de garnering qua hoeveelheden. Aardbei en cheesecake vallen tegen. Trilogy van lam en staartstuk heel goed.

Service: Allemaal hele aardige mensen, maar het eten verdiend wel meer gastronomie.

Decor: .Alles mooi afgewerkt, goede kwaliteit materialen. te veel verschil met binnen en buiten (welness restaurant)
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
De verjaardag van mijn vrouw begon met koffie op het prettige terras. Omdat ik twee weken hiervoor een ontdooid stukje appeltaart kreeg voorgeschoteld belde ik van tevoren of er vers gebak zou zijn. Een dergelijk signaal komt goed over en we hebben er van genoten. Aangevuld met een uitstekende lunch gingen we enkele uren later voldaan weer naar huis.