Posthuys

Postweg 4 8899 BZ Vlieland Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Posthuys

Erg gunstig
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Posthuys

RobbertS .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Als belangrijk rustpunt tussen een lange fietstocht door de duinen en de rit naar de Vliehors gingen we lunchen bij het Posthuys. Het was lekker weer, dus iets te druk voor de bediening, zowel qua opnemen bestelling, afleveren als rekening vragen.
We hadden een broodje knakworst, dus dat was snel klaar.
Tip: houd rekening met de vertrektijden van de Vliehors express, vanwege de drukte hebben we niet uitgebreider besteld, anders hadden we ongetwijfeld meer besteld.
Monica C.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Het Posthuys heeft een uitstekend restaurant. Wij hadden ons voorgenomen om maar één avond tijdens ons verblijf van 3 nachten daar te eten maar hebben uiteindelijk alle avonden in het Posthuys gegeten. Meningsuiting dus gevarieerd en er worden uitgebreide garnituren met groenten en aardappeltjes geserveerd. Personeel uitermate vriendelijk.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Wat een heerlijke plek op deze locatie! Leuk dat het restaurant een lange geschiedenis heeft.
Heerlijk diner gehad: champignonsoep vooraf was prima, ovenschotel met aubergine en geitenkaas verrukkelijk, evenals de kabeljauw. Erg leuk dat dit geserveerd wordt met vijf bijgerechtjes om samen te delen. Vrij veel dus geen ruimte meer voor een nagerecht.
Het restaurant is gezellig ingericht! Sky Radio past niet zo in deze setting maar wellicht kunnen ze niets anders ontvangen in deze mooie uithoek.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Fijne avond gehad hier. De bediening is misschien wat kneuterig hier en daar, maar wel vriendelijk. En het eten is dik in orde, niet heel speciaal, al was Leonie's Stoofpotje (met cranberries natuurlijk!) aardig smaakvol.
Dandezemaar .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Van de week geluncht. Brood is gewoon van de supermarkt. Beleg was zeer karig. Geitenkaas waren 5 ronde miniplakjes voor 3 boterhammen. Voor het bedrag dat je hiervoor betaalt verwacht je iets meer dan dit.
Hendrik-J .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Twee dagen achtereen geweest. Prachtig eiland met zon, dan is eigenlijk altijd alles OK. Dames in de bediening prima echter niet in ogen eigenaresse. Eerste dag midden op het terras kreeg een collega een fikse uitbrander. De volgende dag wilden we ontbijten nog snel voor de Vleiland express vertrekt. Buffet stond nog, maar 10 uur 05 dus geen ontbijt meer want maximaal tot 10.00. Na overleg met twee meiden mocht ik dan toch nog vier broodjes pakken en vier plakken kaas van een medewerkster. Bij het afrekenen moest ik van de eigenaresse vier maal volledig ontbijt afrekenen aangezien het niet de bedoeling was om na tienen te ontbijten en ik dan maar het volle bedrag moest betalen!?!. Gastgerichte medewerker kreeg weer onder uit de zak in de keuken terwijl de deur open staat en ik daardoor getuige ben. Tja het zal wel bijna einde seizoen zijn. Vier koffie, vier jus, 4 broodjes kaas € 49,00
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Prima uitvalsbasis voor een tussenstop tijdens het fietsen, zo hebben wij het ook gebruikt.
Een drankje en een gebakje. Bestelling werd snel opgenomen en snel geleverd. Op tafel liggen wasknijpers waar de bon aan wordt bevestigd, zodat je bij meerdere bestelling ook door iemand anders aan de kassa kan worden geholpen.
Appeltaart met cranberrysaus prima, wel is de saus warm en moet je er als gast van houden.

M S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk terras. Vriendelijke bediening en ook binnen ziet het er aantrekkelijk uit met alle tijdschriften en boeken. Gewoon een toplocatie om even bij te komen na je fietstocht of wandeling over Terschelling. Ben hier al vele malen geweest en het blijft leuk en lekker. Had de geitenkaas salade met EigenWeiss (Vlielands witbiertje, van de tap). Tafelgenoot had prima hamburger.
ricksteen .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk een pannenkoek gegeten op het zonnige terras. Mooie locatie. Bediening was vriendelijk en behulpzaam. Er was ruime keuze en de pannenkoeken zijn zeker een aanrader!
Arno G.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Wij hebben vier heel mooie dagen mogen beleven in het hotel. Kammers echt heel netjes en met alles nodige voorzien. De laatste dag in het restaurant gegeten. Hebben heerlijk gegeten. Echte pure smaken uit grootmoeders keuken. Simpel en goed. Daar hou ik van.
Quintin W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Degelijk restaurant op een heel mooie locatie. Hoofdgerechten prima in orde. Ik had het stoofpotje van Schotse Hooglander waarin de cranberry een lekkere toevoeging was. Mijn vriendin had de gevulde portobello, die loeiheet geserveerd werd maar ook smakelijk was. Bediening vriendelijk, maar ziet je af en toe over het hoofd.
R B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Mijn vrouw en ik hadden allebei een hamburger met kaas besteld. Na vijf minuten stond onze bestelling al op tafel. De kaas op de burgers was nog niet eens gesmolten. Een minuut nadat we het op hadden, werd ons al gevraagd of we nog iets wilden bestellen.

Kortom: het kwam allemaal nogal gehaast over. Alsof we zo snel mogelijk plaats moesten maken voor de volgende. Hoewel de burgers echt prima waren, geeft dat een beetje een vervelende nasmaak.

Verder niets dan goeds over het Posthuys. De ligging is schitterend en een weekendje op het eiland is niet compleet zonder een lunch of diner daar. Dus ga zo door, maar blijf wel een beetje relaxed.
Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Een biertje genomen en 2 kroketteop brood. Wil u wit of bruin brood? Mag ik alle twee? Nee! Oh....
Kroketten waren prima, 3 sneeën brood (ok?), het garnituur van een beethe sla en ook augurk wat meestal op de kop van het bord ligt.....lag nu op een snee brood....begrijpt de keuken dan niet dat het brood daar niet beter op wordt? Wat stom! En hou op met die kleine plastic zakjes mosterd erbij te serveren.....die krijg je niet fatsoenlijk open? Prijs kwaliteit wat mij betreft niet in orde, een beetje de enige horeca in dit stukje dat zal het wel zijn, jammer
Aalberts .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Na een fietstocht hier even lekker uitblazen. Mooie locatie, prettige inrichting en de hamburgers waren heel lekker. Alleen een beetje medelijden met het personeel, de dame die -ik neem aan- de 2 jongere personeelsleden moest aansturen hield een toespraak op luide toon over hoe het wel en niet moet in de bediening terwijl toen wij net zaten van haar geen aandacht kregen en van de 2 jongeren wel, ik vond het een beetje zielig en gênant.
Ed L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
De Diamanthaas en "lijngevangen" Makreel waren subliem lekker en met een heerlijk wijntje, stijlvol en gezellig geserveerd door uiterst vriendelijk personeel in een sfeervolle omgeving waar je lekker tot rust komt in een warm en authentiek restaurant. Het was er zo lekker en goed dat we de dag erna ook weer zijn gaan eten!
Feiko B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Een prima pannenkoek gegeten. Wel erg jammer dat de keuken niet bereid was om een losse tomaat te verkopen voor onze zoon van 6 maanden die nog geen brood eet of pannenkoek. Daar wilden ze niet aan beginnen.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Wij hebben hier 2x geluncht. 1 keer kroketten, die zijn prima. Brood zijn gewone sneetjes en ietwat veel te simpele sla erbij. Koffie is mwaaah oké. Makreel (2x), ook weer met die saaie sla, is een 6'je. De hamburgers schijnen het best te zijn.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Toplocatie aan het einde. Prima bediening, zeer attent . Goede salades en die met verse sardines ( niet uit blik dus) waren zeer smakelijk. En een Chileense caramenere voor 15,75 de fles maken je dan helemaal blij. Het geld dus meer dan waard!
Alastair .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Hoogseizoen! Dat mag niet inhouden dat als het dan ook echt druk is dat er een soort paniekstemming onder het bedienend personeel uitbreekt. De drankjes worden opgenomen en voor ik een aanvullende vraag heb kunnen stellen is het meisje alweer letterlijk weggerend...De stroop voor de pannenkoeken wordt nog net niet op tafel gegooid, valt om maar ook deze dame stormt weer weg. Ook altijd de klant even aankijken en niet met de gedachten al bij de volgende tafel zijn. Wij hebben er uiteindelijk maar om gelachen maar het is niet wat je tijdens je vakantie wil meemaken. De sandwich makreel op zich goed maar een te klein bordje voor de 3 grote boterhammen en de berg sla. Nu alweer het zoveelste jaar dezelfde kaart misschien te overwegen deze een keer wat te vernieuwen. Volgende vakantie proberen we het nog een keer!
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Alhoewel we voor het hotel geboekt hadden, leek het ons ook wel makkelijk om hier te dineren. We begonnen vooraf met een romige, smaakvolle tomatensoep, en een vispaletje: drie soorten vis (makreel, paling, zalm) met en sla-variatie met dressing opgediend. Flinke part citroen erbij om uit te persen, en heerlijk als je een visliefhebber bent.
Als hoofdgerecht namen we beiden een coq-au-vin op zijn Vlielands, d.w.z. met aangepast huisrecept. Heerlijk opgediend in een uitgeholde Italiaanse bol, uitgeserveerd met diverse groenten, o.a. een heerlijke warme tutti-fruti. De bij geserveerde rijst ging terug. Het was voor ons net iets te veel, wellicht voor anderen ook.
Als dessert twee ijscoupes, een met heerlijke chocoladesaus, roomijs en slagroom, de andere met veel verse aardbeien, roomijs en slagroom. Twee klassiekers die nooit vervelen.
De tijd tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht was wat aan de korte kant, dat mag best wat langer zijn, en kan het eten even "zakken", en kan je genieten van het alom aanwezige duinlandschap om het Posthuys, dat daar op een unieke en rustige locatie zit.
Hotel en restaurant zijn prima verzorgd, zeker als je rust ambieert.
Komen we hier terug? Zeker!