Posthoorn

Noordeinde 43 1141 AG Monnickendam Nederland Kaart

Over het restaurant Posthoorn

Verfijning op je bord

Uit eten bij de Posthoorn is een mijlpaal in je culinaire leven. Historische figuren als koningin Juliana, admiraal Dirksz en Napoleon verbleven als eens in het suitehotel waar het restaurant deel van uitmaakt. De grandeur van toen voel én proef je nog steeds. Avonden als deze kunnen niet lang genoeg duren dus geniet van elk moment.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Posthoorn

Bushalte Nieuwpoortslaan is nabij gelegen. Hiervandaan in 20 minuten van en naar het Centraal Station Amsterdam

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 23:30
- Ontbijt 09:00 - 10:30
- Ontbijt 09:00 - 10:30

Uitmuntend
9,2
9,1

Jouw recensie over het restaurant Posthoorn

Veralie V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Heerlijk in de binnentuin gegeten. Vooral de langoustine was verrukkelijk bereidt!

We komen zeker weer terug een volgende keer.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Op basis van recensies voor dit hotel en restaurant gekozen. Het viel ons echter tegen. Wellicht was onze verwachting door de recensies en de Michelin ster te hoog. We hadden een 5 gangen verrassingsmenu en hebben duidelijk van te voren aangegeven om met oesters te willen beginnen. De amuses stonden echter binnen 5 minuten na het plaats nemen op tafel. Hierbij onder andere een behoorlijke lolly van geitenkaas die in onze ogen eerder een aanslag was op de smaakpapillen. Vermoedelijk werd door onze keuze voor oesters een tweede amuse weggelaten. De oesters en eerste twee gerechten waren erg smakelijk. Het tweede tussengerecht was veel te zout en hebben dit ook niet opgegeten. Uiteraard hebben we dit gemeld maar er werd geen alternatief geboden. Sterker nog er werd gezegd dat bijna alle gasten dit een lekker gerecht vonden. Het hoofdgerecht was goed maar niet bijzonder. Het dessert verruild voor kaas. Als bijgerecht twee stukjes brood en wat crackers (?), geen stroop of chutney of iets anders. De koffie tenslotte was misschien wel de grootste teleurstelling. Men was op de hoogte van de chocolade allergie van een van ons (er waren al aanpassingen in het menu gedaan) maar toch werd de koffie met bonbons/chocolade geserveerd. Gelukkig hadden we het zelf in de gaten.

Het hotel was goed maar ook hier een hogere verwachting. De ontvangst was onduidelijk, geen uitleg over het elektrische gordijn bijvoorbeeld. Ook geen minibar of koffie/thee faciliteit op de kamer. Wanneer de prijs van het gehele arrangement in ogenschouw wordt genomen dan was het voor ons tegenvallend. Wat ons betreft geen aanrader!
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Fantastisch gegeten met zeer verzorgde originele en smakelijke gerechten, geserveerd op prachtig afwisselend serviesgoed.
Zeer fijne ambiance en prima persoonlijke bediening. Kortom een topervaring.
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Weer een heerlijk diner bij de Posthoorn, zoals altijd superieure klasse. Veel gerechtjes met een heerlijke smaak.
Vriendelijke attente bediening, goed wijnadvies van de manager.
We hebben genoten, en gaan zeker weer.
Sijmon V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Prima eten, zeer goede persoonlijke service en erg goed ingespeeld op het feit dat we eerder wegmoesten. Echt een aanrader deze gelegenheid.
gert T.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
De prijzen passen niet meer bij de kwaliteit. 31 euro voor bv 2 glazen redelijke champagne is teveel. De start van wijnen en gerechten was super. Daarna zakte het in
T.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Heel gastvrij en informeel. goede uitleg over de wijnen en gerechten, die uitstekend op elkaar waren afgestemd. Vooral de fijne visgerechten waren fantastisch. De hele opbouw van het menu was voor ons een waar smaak avontuur. Wij hebben een geweldig diner gehad.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Heerlijk eten met zeer mooie gerechten. Wij hadden het 8 gangen menu maar vonden het te lang duren. Voor een twee persoons tafel is 4,5 uur ons inziens te lang. Een uur korter zou perfect zijn geweest voor ons.
V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Wat een heerlijk restaurant. Na een tussenpoos van vijf jaar weer naar Monnickendam gereden maakte de kok 4 gerechten klaar met als inspiratie asperges. Het smaakte geweldig lekker. De porties waren bovengemiddeld. Een goede reden om niet meer 5 jaar te wachten.
Pim H.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Zeer bijzondere gerechten die fantastisch worden opgemaakt, een feest voor het oog en voor de smaak. Bijzondere niet alledaagse wijnen in perfecte harmonie met de gerechten. Mooie verhalen achter de wijnen. Absoluut een aanrader voor een niet alledaagse gebeurtenis.
A.J.M D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Mooie smaaksensaties, diner is goed begeleid door bijzondere wijnen, ongekend niveau. Verrassend en heel prettig. Persoonlijke fijne bediening
Annie H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
In orde
steef.heerooms .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
geweldige ambiance en een gezellige avond mede door de gastvrijheid en service van de bediening, zowel bij de ontvangst als aan de tafel
Jan Jacob D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
We aten vanavond in dit restaurant met gasten uit het buitenland. Wat een heerlijke avond. Prettige ontvangst in een warme ambiance. Vantevoren gevraagd of er geen lange tijd tussen de gerechten zou zijn, omdat onze gasten al een lange reis achter de rug hadden. Daar werd, zonder dat het opviel, rekening mee gehouden. Wat een adequate, prettige bediening! Het eten was verrukkelijk, wat een smaken! Heerlijk. Ook de wijn paste uitstekend bij de gerechten. We komen heel graag terug.
Coen K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Zeer goed gegeten. Verrassende en weloverwogen combinaties aan gerechten. Wijn arrangement sloot tevens goed aan bij ons menu.
Lida T.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Gisteren genoten van een heerlijk 4-gangen diner met een wijnarrangement. Elke gang was weer verrassend lekker. En de juiste wijnen. Bediening en uitleg waren top! Echte aanrader.
De tafel van Hans D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Aanrader. Goede service. Vlotte bediening.
Simone D.
heerlijk gegeten, bediening was prima, lekkere stoelen om in te zitten
Tonnie V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, 4-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Was een heel fijne avond!
Amas .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Eten was goed, maar op ieder gerecht een saus, zonde voor de andere mooie smaken, die overruled werden door saus, vond ik

Hoog tempo van uitserveren en te vaak langs komen om te zien of je al klaar bent.
Bediening was te snel, afruimen als je nog niet klaar bent, niet ok.
Sabrina K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2018
8 gangen diner met wijn arangement. Optie tot halve glazen wijn voor wel de beleving maar niet te beschonken zijn.
Erg prettig.

Verassende smaak combinaties. Echt een beleving. Aan de prijs maar is het zeker waard.