Posthoorn

Noordeinde 43 1141 AG Monnickendam Nederland Kaart

Over het restaurant Posthoorn

Verfijning op je bord

Uit eten bij de Posthoorn is een mijlpaal in je culinaire leven. Historische figuren als koningin Juliana, admiraal Dirksz en Napoleon verbleven als eens in het suitehotel waar het restaurant deel van uitmaakt. De grandeur van toen voel én proef je nog steeds. Avonden als deze kunnen niet lang genoeg duren dus geniet van elk moment.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Posthoorn

Bushalte Nieuwpoortslaan is nabij gelegen. Hiervandaan in 20 minuten van en naar het Centraal Station Amsterdam

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 23:30
- Ontbijt 09:00 - 10:30
- Ontbijt 09:00 - 10:30

Uitmuntend
9,2

Jouw recensie over het restaurant Posthoorn

Robert P.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
We boekten een kras arrangement; twee nachten en een vijfgangendiner. Het diner was uitstekend. . Heerlijk vers en warm brood met voortreffelijke boter. Fraaie amuses en heerlijke vis. De sauzen waren zeer geslaagd. De goede en spannende wijnkeuze werd door een enthousiaste sommelier toegelicht. Ik herinner me vooral de Langoustine met wasabi en een heerlijk stukje Spaans varken, de lardo di collonetta. OOk hier vond ik op de wijnkaart géén sauternes.... Jammer, want er was veel keuze en de bourgognes vielen op door kwaliteit en redelijke prijs.

We sliepen in een nette en schone kamer met alle gemakken die je op dit niveau mag verwachten. ..
Het ontbijt was goed maar zeker niet overdadig wanneer je dat met andere hotels vergelijkt de vraag "wilt u een wafeltje òf een biologisch yoghurtje" was gezien prijs en pretentie misplaatst. Ik ben gewend beide aangeboden te krijgen. Er was geen fruit en mijn vraag naar een tweede kleine croissant werd beantwoord met de opmerking dat gezocht moest worden of er een over was.... De Posthoorn pocht op koninklijke gasten maar het ontbijt was niet royaal.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Na een fijne ontvangst en een heerlijk aperitief, hebben wij genoten van een voortreffelijk zeven-gangen menu dat was aangepast aan onze wensen. De chef heeft ons de heerlijkste gerechten laten proeven en de sommelier heeft er wijnen bij uitgekozen met zo'n heerlijke geur, dat het bijna zonde was om ze leeg te drinken. Een heerlijke avond in een zeer gastvrij restaurant.
marja G.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Opnieuw heerlijk gegeten het menu van chef Jeroen was weer voortreffelijk gekozen en de bijpassende wijnen maakte alles compleet. Van ons een dikke 10
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Klassieke keuken op de Franse school geleest. Zoals wij ook gemeld hebben aan de patron was het dessert wat teleurstellend: alleen de bavarois en de bijpassende wijn waren heerlijk en aan elkaar gewaagd maar daardoor vielen de fletse smaken van het fruit en wittechocoladeijs erg weg.
Dé S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Superlatieven zijn niet toereikend om de kwaliteit te beschrijven. In één woord: geweldig!
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Een fantastische avond gehad bij de Posthoorn mede dankzij de 5 heerlijke gerechten en een aantal amuses. Begeleidend wijnarrangement was prima en bediening uiterst vriendelijk. Opbouw van het menu beginnend met gerookte zalm en stokvis, via tarbot naar een ravioli met parelhoen, een rosé gebakken stukje kalfsstaartstuk om af te sluiten met een voor mij iets te zoet nagerecht. De dessertamuse om de overgang naar het zoete dessert wat te vergemakkelijken werd door mijn vrouw wel erg gewaardeerd. Al met al een prima waardering voor dit restaurant met klassieke gerechten voorzien van een moderne twist.
Anita K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Wat een verwennerij. Heerlijk gegeten, verrassende gerechten, mooi in balans (6 gangen signaturen menu) .Ook het wijnarrangement is een aanrader. Plus topbediening. Wij komen terug.
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Het drie gangen diner was prima. Wellicht maakten de vele fijne amuses het geheel o.i. toch wat te duur!
Bediening was goed, hoewel een van de gastheren enigszins arrogant overkwam.
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
fantastisch wij hebben genoten.
prettig en gastvrij ontvangen, heerlijk in de lounge met een aperitief.
dan het diner incl amuses 8 gangen, alles vers en een veelheid van smaken. echt sterwaardig. Vergezeld door heerlijke wijnen.
de bediening was attent en vriendelijk.
kortom een aanrader, wij komen zeker terug.
Martin_Hanssen .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Geweldige eet ervaring. Het was een culinair feestje. Met recht een Michelin ster restaurant. Klassiek diner met alleen verse top gerechten. Een dikke aanrader
Edith R.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ik heb met vrienden de verkoop van mijn huis gevierd. Dat was de afspraak toen ik het enkele jaren geleden in de verkoop zette. Het was het wachten meer dan waard.
De gerechten met de bijpassende wijnen (onder andere uit Libanon) waren subliem.
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Zeer goed gegeten. Een geheel vernieuwd menu met overheerlijke gerechten vooral het Iberico varken. Het wijnarrangement was ook voortreffelijk. ...Al met al een heerlijke avond gehad. Snel weer !
Michael F.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zeer goed restaurant, met uitstekend bediening en kwaliteit. Het enige wat ik anders zou willen is het geluid. Het is vrij rumoerig, dus niet echt geschikt voor een romantisch diner.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Met een groep van plm 20 personen in de private dining room gegeten. Heerlijke gerechten en heerlijke wijnen. De amuses verrassend. Voorgerechten pekelvlees, griet. Fantastisch om te zien, te proeven maar ook om te ruiken. Timing voor de groep was ook perfect. Kortom heerlijke avond.
Monique L.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Sjiek en toch huiselijk; de sommelier praat wat binnensmonds maar probeert wel grappig te zijn; de menu's zijn afwisselend, spannend, verrassend en erg lekker
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben een buitengewoon fijne avond gehad. Alle gerechten van het Impressie menu waren verrassend in samenstelling maar niet over de top qua culinaire creativiteit. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Het wijnarrangement droeg zeker bij aan de prettige avond. Zeer verrassende wijnen en dat wil een ervaren wijndrinker graag bij restaurants als deze aantreffen.
De bediening was zeer vriendelijk en attent. Maar niet over de top qua pretenties.
Verder viel ons de prettige akoestiek op. Het is helaas vaak het geval dat je elkaar nauwelijks kan verstaan in een druk etablissement en dat wat hier prima.
Klein min puntje was de achtergrondmuziek, paste niet in de ambiance en was eerder storend dan aanvullend.
jos.woudstra .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Ter gelegenheid van ons 15 jarig huwelijk een tafeltje gereserveerd bij de Posthoorn.
Had het niet beter kunnen treffen , en ook nog een verrassende toegift van de kok gekregen.
Had nog beter gekund als we ook nog een overnachting hadden genomen maar dat kwam onszelf helaas niet uit. Smaak sensatie in een stijvolle rustgevende ambiance en parkeren voor de deur.
aanrader !
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gisteren hebben wij voor het eerst gegeten bij de Posthoorn. De ontvangst is hartelijk en vriendelijk. De vriendelijke patron heeft de menu's uitgebreid beschreven voordat we een keuze maakten. Wij kozen voor het menu Inspiratie. We vonden het heel fijn dat het geen probleem is om een gerecht te veranderen als je dat niet wilt. Alle gangen waren voortreffelijk. De wijnkeuzes waren ook subliem. De sommelier vertelde op een zeer plezierige manier over de herkomst en de smaakpaletten van de wijnen. De sfeer in dit restaurant is gezellig. De entourage van dit monumentale pand maakt het helemaal af.
m.sedney .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De Posthoorn is altijd genieten, heerlijk eten, echt elke hap is een genot en bijpassende wijnen. Mooi om te zien dat jonge mensen worden opgeleid met veel geduld. Gewoon een ongewoon heerlijke avond!

varga .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Leuk restaurant, basic ingericht. Lekker gegeten met verse lokale producten. Opmaak neigt naar automatisme. Vriendelijke bediening. Wijn-spijs combinatie heerlijk.