Posthoorn

Noordeinde 43 1141 AG Monnickendam Nederland Kaart

Over het restaurant Posthoorn

Verfijning op je bord

Uit eten bij de Posthoorn is een mijlpaal in je culinaire leven. Historische figuren als koningin Juliana, admiraal Dirksz en Napoleon verbleven als eens in het suitehotel waar het restaurant deel van uitmaakt. De grandeur van toen voel én proef je nog steeds. Avonden als deze kunnen niet lang genoeg duren dus geniet van elk moment.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Posthoorn

Bushalte Nieuwpoortslaan is nabij gelegen. Hiervandaan in 20 minuten van en naar het Centraal Station Amsterdam

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 23:30
- Ontbijt 09:00 - 10:30
- Ontbijt 09:00 - 10:30

9,2

Jouw recensie over het restaurant Posthoorn

Nel M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Het was heerlijk eten en de moeite waard om vanuit Zwolle naar monnikkendam te rijden.
Veel dank voor de gastvrijheid
Mirella B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Fantastisch eten prima bediening, vooral sommelier, ik kreeg het water in mijn mond als hij over de wijn vertelde, als een sprookje. En de stoelen zaten heerlijk
Wafae A.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
We vonden het een mooi eet avontuur , helaas vonden we de prijzen van niet alcholische dranken veels te duur. We begrijpen wel dat het een top restaurant is maar als je voor een glas tonic meer betaald dan glas wijn klopt er voor ons gevoel iets niet. Wellicht iets om over na te denken. Voor de rest prima gezellige avond gehad.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten, gastvrije bediening, mooie locatie
Gavin V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Top service, lekker eten maar duur. Zeker een aanrader voor speciale gelegenheden. De experience was uitstekend. Parkeren was lastig maar goed opgelost door het personeel.
Willem L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
De Posthoorn ligt prachtig in het pittoreske Monnickendam. Bij ontvangst kregen wij een tafel aangeboden naast een nogal luidruchtige groep, maar dat was geen probleem, we kregen direct een andere tafel.
Vier gangen menu gekozen, en begonnen met 4 amuses, die in hoog tempo werden opgediend. Daarna begonnen met ree en oa gele biet, echt een prachtig gerecht dat thuis hoort in een restaurant met een ster. Daarna vis, was ook mooi opgemaakt en verrukkelijk. Enthousiaste somnelier, die de wijnen net iets extra's meegeeft. Daarna Iberico ham met best wel stevig randje vet, en mooi dessert. Dus: tempo iets te hoog, maar wel prachtig eten en een inspirerende somnelier.
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
We boekten een kras arrangement; twee nachten en een vijfgangendiner. Het diner was uitstekend. . Heerlijk vers en warm brood met voortreffelijke boter. Fraaie amuses en heerlijke vis. De sauzen waren zeer geslaagd. De goede en spannende wijnkeuze werd door een enthousiaste sommelier toegelicht. Ik herinner me vooral de Langoustine met wasabi en een heerlijk stukje Spaans varken, de lardo di collonetta. OOk hier vond ik op de wijnkaart géén sauternes.... Jammer, want er was veel keuze en de bourgognes vielen op door kwaliteit en redelijke prijs.

We sliepen in een nette en schone kamer met alle gemakken die je op dit niveau mag verwachten. ..
Het ontbijt was goed maar zeker niet overdadig wanneer je dat met andere hotels vergelijkt de vraag "wilt u een wafeltje òf een biologisch yoghurtje" was gezien prijs en pretentie misplaatst. Ik ben gewend beide aangeboden te krijgen. Er was geen fruit en mijn vraag naar een tweede kleine croissant werd beantwoord met de opmerking dat gezocht moest worden of er een over was.... De Posthoorn pocht op koninklijke gasten maar het ontbijt was niet royaal.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Na een fijne ontvangst en een heerlijk aperitief, hebben wij genoten van een voortreffelijk zeven-gangen menu dat was aangepast aan onze wensen. De chef heeft ons de heerlijkste gerechten laten proeven en de sommelier heeft er wijnen bij uitgekozen met zo'n heerlijke geur, dat het bijna zonde was om ze leeg te drinken. Een heerlijke avond in een zeer gastvrij restaurant.
marja G.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Opnieuw heerlijk gegeten het menu van chef Jeroen was weer voortreffelijk gekozen en de bijpassende wijnen maakte alles compleet. Van ons een dikke 10
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Klassieke keuken op de Franse school geleest. Zoals wij ook gemeld hebben aan de patron was het dessert wat teleurstellend: alleen de bavarois en de bijpassende wijn waren heerlijk en aan elkaar gewaagd maar daardoor vielen de fletse smaken van het fruit en wittechocoladeijs erg weg.
Dé S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Superlatieven zijn niet toereikend om de kwaliteit te beschrijven. In één woord: geweldig!
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Een fantastische avond gehad bij de Posthoorn mede dankzij de 5 heerlijke gerechten en een aantal amuses. Begeleidend wijnarrangement was prima en bediening uiterst vriendelijk. Opbouw van het menu beginnend met gerookte zalm en stokvis, via tarbot naar een ravioli met parelhoen, een rosé gebakken stukje kalfsstaartstuk om af te sluiten met een voor mij iets te zoet nagerecht. De dessertamuse om de overgang naar het zoete dessert wat te vergemakkelijken werd door mijn vrouw wel erg gewaardeerd. Al met al een prima waardering voor dit restaurant met klassieke gerechten voorzien van een moderne twist.
Anita K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Wat een verwennerij. Heerlijk gegeten, verrassende gerechten, mooi in balans (6 gangen signaturen menu) .Ook het wijnarrangement is een aanrader. Plus topbediening. Wij komen terug.
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Het drie gangen diner was prima. Wellicht maakten de vele fijne amuses het geheel o.i. toch wat te duur!
Bediening was goed, hoewel een van de gastheren enigszins arrogant overkwam.
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
fantastisch wij hebben genoten.
prettig en gastvrij ontvangen, heerlijk in de lounge met een aperitief.
dan het diner incl amuses 8 gangen, alles vers en een veelheid van smaken. echt sterwaardig. Vergezeld door heerlijke wijnen.
de bediening was attent en vriendelijk.
kortom een aanrader, wij komen zeker terug.
Martin_Hanssen .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Geweldige eet ervaring. Het was een culinair feestje. Met recht een Michelin ster restaurant. Klassiek diner met alleen verse top gerechten. Een dikke aanrader
Edith R.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ik heb met vrienden de verkoop van mijn huis gevierd. Dat was de afspraak toen ik het enkele jaren geleden in de verkoop zette. Het was het wachten meer dan waard.
De gerechten met de bijpassende wijnen (onder andere uit Libanon) waren subliem.
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Zeer goed gegeten. Een geheel vernieuwd menu met overheerlijke gerechten vooral het Iberico varken. Het wijnarrangement was ook voortreffelijk. ...Al met al een heerlijke avond gehad. Snel weer !
Michael F.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zeer goed restaurant, met uitstekend bediening en kwaliteit. Het enige wat ik anders zou willen is het geluid. Het is vrij rumoerig, dus niet echt geschikt voor een romantisch diner.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Met een groep van plm 20 personen in de private dining room gegeten. Heerlijke gerechten en heerlijke wijnen. De amuses verrassend. Voorgerechten pekelvlees, griet. Fantastisch om te zien, te proeven maar ook om te ruiken. Timing voor de groep was ook perfect. Kortom heerlijke avond.