Over restaurant Posthoorn

Verfijning op je bord

Uit eten bij de Posthoorn is een mijlpaal in je culinaire leven. Historische figuren als koningin Juliana, admiraal Dirksz en Napoleon verbleven als eens in het suitehotel waar het restaurant deel van uitmaakt. De grandeur van toen voel én proef je nog steeds. Avonden als deze kunnen niet lang genoeg duren dus geniet van elk moment.

Meer informatie over restaurant Posthoorn

Bushalte Nieuwpoortslaan is nabij gelegen. Hiervandaan in 20 minuten van en naar het Centraal Station Amsterdam

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 23:30
- Ontbijt 09:00 - 10:30
- Ontbijt 09:00 - 10:30

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Michael F.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zeer goed restaurant, met uitstekend bediening en kwaliteit. Het enige wat ik anders zou willen is het geluid. Het is vrij rumoerig, dus niet echt geschikt voor een romantisch diner.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Met een groep van plm 20 personen in de private dining room gegeten. Heerlijke gerechten en heerlijke wijnen. De amuses verrassend. Voorgerechten pekelvlees, griet. Fantastisch om te zien, te proeven maar ook om te ruiken. Timing voor de groep was ook perfect. Kortom heerlijke avond.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het hoofdgerecht met kalf was zeer goed. Verder waren alle gerechten super. Het wordt met de dag beter. Mooie binnentuin.
Dewittepoort .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Sjiek en toch huiselijk; de sommelier praat wat binnensmonds maar probeert wel grappig te zijn; de menu's zijn afwisselend, spannend, verrassend en erg lekker
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben een buitengewoon fijne avond gehad. Alle gerechten van het Impressie menu waren verrassend in samenstelling maar niet over de top qua culinaire creativiteit. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Het wijnarrangement droeg zeker bij aan de prettige avond. Zeer verrassende wijnen en dat wil een ervaren wijndrinker graag bij restaurants als deze aantreffen.
De bediening was zeer vriendelijk en attent. Maar niet over de top qua pretenties.
Verder viel ons de prettige akoestiek op. Het is helaas vaak het geval dat je elkaar nauwelijks kan verstaan in een druk etablissement en dat wat hier prima.
Klein min puntje was de achtergrondmuziek, paste niet in de ambiance en was eerder storend dan aanvullend.
Jos.woudstra .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Ter gelegenheid van ons 15 jarig huwelijk een tafeltje gereserveerd bij de Posthoorn.
Had het niet beter kunnen treffen , en ook nog een verrassende toegift van de kok gekregen.
Had nog beter gekund als we ook nog een overnachting hadden genomen maar dat kwam onszelf helaas niet uit. Smaak sensatie in een stijvolle rustgevende ambiance en parkeren voor de deur.
aanrader !
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gisteren hebben wij voor het eerst gegeten bij de Posthoorn. De ontvangst is hartelijk en vriendelijk. De vriendelijke patron heeft de menu's uitgebreid beschreven voordat we een keuze maakten. Wij kozen voor het menu Inspiratie. We vonden het heel fijn dat het geen probleem is om een gerecht te veranderen als je dat niet wilt. Alle gangen waren voortreffelijk. De wijnkeuzes waren ook subliem. De sommelier vertelde op een zeer plezierige manier over de herkomst en de smaakpaletten van de wijnen. De sfeer in dit restaurant is gezellig. De entourage van dit monumentale pand maakt het helemaal af.
M.sedney .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De Posthoorn is altijd genieten, heerlijk eten, echt elke hap is een genot en bijpassende wijnen. Mooi om te zien dat jonge mensen worden opgeleid met veel geduld. Gewoon een ongewoon heerlijke avond!

Varga .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Leuk restaurant, basic ingericht. Lekker gegeten met verse lokale producten. Opmaak neigt naar automatisme. Vriendelijke bediening. Wijn-spijs combinatie heerlijk.
Marianne A.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Gisteren met een gezelschap heerlijk gegeten bij de Posthoorn in Monnickendam. We werden ontvangen op het terras met champagne en heerlijke amuses. Daarna een uitgebalaceerd 4 gangendiner waarbij ieder gerecht met aandacht is bereid en fraai wordt gepresenteerd. Daarbij werden uitstekende wijnen geserveerd. De bediening heeft kennis van de gerechten en de wijnen en speelt in op wensen van de gasten. Gecombineerd met de entourage van een fraai monumentaal pand hebben we genoten van een mooie avond op hoog culinair niveau.
Marc282 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wij dineren sinds jaren bij de Posthoorn en het is fantastisch om te ervaren hoe men het hoge niveau weet vast te houden. We vinden het altijd een feest, en dat gaat niet alleen om de gerechten maar zeer zeker ook over de passie en aandacht van het personeel.
Svendrig .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Prima gegeten en heerlijke avond gehad, om 11 uur leek de bediening wel een beetje haast te hebben. Rekening lag op tafel zonder erom gevraagd te hebben
Dank voor de fijne review. Moet wel een onjuistheid rechtzetten. Uw tafelgenoot vroeg mij (persoonlijk!) om de rekening op te maken. Wij zouden dit nooit zonder verzoek doen. Wij verzoeken u dit maar even bij hem na te vragen en een correctie in uw review wordt dan op prijs gesteld. Tevens hadden wij geen enkele haast. De andere gasten in de lounge hebben nog heerlijk gezeten tot 00:00.
Pui Yin O.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een tijdje terug hebben we hier gegeten voor mijn verjaardag. We hadden de Menu Sensatie genomen, een 7-gangen menu. Dat was een hele goede keuze geweest. De ene gerecht was nog beter dan de andere. Ook de mocktail die mijn zwager en zusje hadden waren erg lekker. Volgens de serveerster leek de smaak op kindercola waar beide eens waren. De pauzes tussen de gerechten waren recht. Op een gegeven moment waren we de tel kwijt van de aantal gangen die we gehad hadden. Ook werd er goed rekening gehouden met onze allergieën. Vooral toen de rest van het gezelschap de kazen kregen en ze zagen wat ik ervoor in de plaats kreeg. Een soort cocktail, wat erg lekker was en zoet, waar ik van houd. Het was een geweldige avond en we zouden er zo weer terug gaan.
Sycheung3011 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het eten en de bediening waren zeer goed. Goed uitleg over wat we kregen voorgeschoteld en de mensen met allergieën kregen volwaardige alternatieven.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Met zn tweeën gegeten op 25 juni. Van te voren gekozen voor het sterrenmenu. 5 gangen, mooie porties, we konden het hoofdgerecht ook als voorgerecht-portie krijgen. Mooie voorgerechten met zalm (oa met citroengras), zeebaars, en kip met een mooie lichte saus van kerrie-kokos. Hoofdgerecht kalfsstaartstuk, met o.a tuinboontjes en een smaakvolle saus van rode wijn.
Mooie amuses. Bediening is ontspannen, maar accuraat. Net iets meer dan 100 eu per persoon. Dat was het meer dan waard.
Liamariabolte .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk gegeten in de Posthoorn. De bediening was uitstekend. De sommelier kan lekker smeuïg vertellen. De amuses zijn kleine kunstwerkjes. Goed op elkaar afgestemde gerechten.
Verrassend dichtbij Amsterdam en Monnickendam als toegift.
Jowiho .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We hadden een verrassingsmenu uitgekozen. Het was inderdaad verrassend. Het werd gehoord naar onze wensen. Eten en bediening was goed. Vega verrassingsmenu was perfect.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten, 5 gangen en we zaten vol met heeeerlijk eten. Goede en vriendelijke bediening. Borden waren netjes opgemaakt. Ze hebben zelfs een goede taxi-chauffeur geregeld die ons naar huis heeft gebracht.
Karlijn D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten bij de posthoorn. We hadden een 5-gangen verrassingsmenu, elk gerecht vond ik super. Smaken goed op elkaar afgestemd, echte smaaksensaties. En ook erg lekkere wijnen! De bediening vond ik niet zo, 1 serveerster vond ik erg vriendelijk, de ander niet. Ze zei niets bij het ophalen van de borden, dat vond ik jammer. De sommelier vloekte toen er iets misging, dit vonden wij vervelend en onprofessioneel.
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij hebben echt ontzettend heerlijk gegeten. Vol lof aan de keuken. Het 7 gangen menu met bijpassende wijnen was een feestje !
Bijzonder ook dat voor de vegetarier onder ons, iedere gang ook geweldig was, afwisselend en verrassend.
Ook het wijnarrangement, super !
Alle gerechten waren een echte smaaksensatie, een genot voor het oog, lekkere krokantjes, echt geweldig.
We waren al fan, maar zijn nu een nog grotere fan geworden !