Post-Plaza Grand Cafe

Tweebaksmarkt 25 8911 KW Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Post-Plaza Grand Cafe

WAUW, dat gevoel krijg je als je binnenkomt. Het indrukwekkende houtenplafond maakt dat je vooral naar boven kijkt. Mis dan niet de barista’s in de grote centrale bar. Zij heten je van harte welkom! Het allerbelangrijkste los van het interieur en het historische karakter, is de kwaliteit van eten en drinken. Als in een klassieke Franse brasserie serveren wij de gerechten op stoere grote plateau’s. Royaal, maar wel op 1 bord. Zonder opsmuk noemen wij dat. De smaak is het allerbelangrijkste!

De lounge is de plek voor een latte machiato, gin-tonic of een goed boek. Voor meer licht, kun je bij de leestafel gaan zitten.

Meer informatie over restaurant Post-Plaza Grand Cafe

• Kom je met de auto?
    Onderweg naar ons Hotel & Grand Café en niet bekend met de stad en de route die je moet volgen? Wij assisteren je uiteraard graag. Kom je via de A7 - Heerenveen aangereden, volg dan de borden Leeuwarden-Zuid op de borden. Zodra je op de stadsring bent aan
  • : Bij Post-Plaza is het voor de deur betaald parkeren (per 2 uur bijbetalen, tussen 22.00 en 08.00 uur gratis). Daarnaast bieden wij jou de mogelijkheid tot toegang tot onze eigen parking. Voor € 12,50 per nacht, van incheck tot uitcheck-tijd heb je een eig

7,2

Jouw recensie over het restaurant Post-Plaza Grand Cafe

Ben B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Zaterdag 6 oktober met een groep vrienden geluncht in Post-Plaza Grand Café. We werden naar onze tafel gewezen en daarop stond een kaart met een vrolijke welkomsttekst.
Na wat wachten werd er een bestelling voor opgenomen voor de drank. Daar begon het al mis te gaan. De wijnkoelers werden niet gebruikt en aan het nadrukkelijke verzoek om karaffen met water op tafel te zetten werd genegeerd: de eigen (veel te dure) flessen werden neergezet. TIJDENS het inschenken van de wijn, zonder dat die aangeboden werd aan degene die de wijn met zorg had uitgekozen, werd nonchalant en zonder aan te tekenen de bestelling opgenomen, Dat ging dus helemaal mis en een collega mocht vervolgens na een tijd wachten de fout herstellen en de bestelling opnieuw opnemen. Met de verzekering erbij dat wij zeker om 14:00 uur in het Fries Museum konden zijn. Vervolgens eindeloos wachten, zonder enig bericht. De bestelde gerechten, die overigens wel smakelijk waren bereid, werden te laat uitgeserveerd om echt van te kunnen genieten. De locatie is prachtig (dat was één van de redenen om te reserveren), het eten smakelijk bereid maar de twee heren die ons van eten voorzagen hebben geen idee van gastheerschap, manieren en professionele dienstverlening. Dat heeft de sfeer negatief beïnvloed.
Javier D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Lekker eten en leuke locatie. Wel erg jammer dat de chef-kok zijn personeel zo vreselijk staat af te bekken en nog wel in het bijzijn van de gasten ook. Echt genant! Zo ga je niet met je personeel om en al helemaal niet ten overstaan van je gasten (is overigens niet de eerste keer dat ons dit bij ditzelfde heerschap opviel).
Daarom een lage waardering voor 'inrichting en sfeer' en 'Service'. Wij komen hier steeds minder graag :-(.
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Eerst buiten op het terras wat gedronken met lekkere bitterballen. Werden leuk ontvangen en bediend door een
leerling-kelner. Hierna binnen gedineerd was allemaal erg lekker en een goede witte huiswijn.
Ook hier werden we prettig bediend door dezelfde leerling-kelner.
Rieny V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Wachttijden zijn veel te lang. Entrecote is goed maar voor 28,50 verwacht je meer dan 1 champignon, 1 plakje courgette een halve ui en 8 krielaardappeltjes, de couscousmaaltijdsalade was 3 happen voor 8,50 en dus ook veel te duur. De hamburgers moesten terug naar de keukem omdat ze veel te droog waren. De huiswijn van 6 euro is niet te doen. Kortom, ik kom hier niet weer!
Goos E.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Aankomstdag late lunch genoten. Super! Lekker dikke boterham met dikke plakken gerookte zalm. Goed belegd aar ook combinatie van smaken was heerlijk. ‘s-avonds gedineerd. A la Carte van de kaart. Wij zijn dik tevreden wat het restaurant klaar maakt. 2e paasdag gebrunched, het kon niet op. Je kon uit de tomaten of een mosterdsoep kiezen maar dan zelfgemaakt. Daarna flamkuchen en verder waren er blinnies en kwam men langs met minihamburgertjes. Ev verder allerlei heerlijke broodjes met bijzonder heeeeerlijk beleg! Zelfgemaakte eiersalade en aaardappelsalade. En zelfgemaakte ijs. Het eten is niet alleen goed maar ook Fries, specialiteit is natuurlijk ook het Fries suikerbrood en loop dan langs de keuken want daar maken ze ook iets lekkers vd suikerbrood. En .... zeer Fries is, we binne net zûnig met het iten!
atzemeulen .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
prachtig ingericht restaurant en verder naar volle tevredenheid gegeten met familie/kinderen.

Voor herhaling vatbaar, heerlijke gerechten en snelle service.

Kan dit van harte aanbevelen
Goos E.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Ik wil nog een aanvulling schrijven. Gek genoeg maakten wij het hele paasweekend alleen vriendelijk maar goed oplettend personeel mee (in 2017 ook). Goede sfeer maar ook klantvriendelijkheid en aandacht. Wij wonen in het Westen, dat is met een zaklantaarn nog te zoeken. En als je zo’n restaurant gevonden hebt blijf je dit restaurant bezoeken. Ook lees ik dat men vindt dat de patat/aardappels en groenten standaard er bij geserveerd moet worden. Ik weet niet waar deze ‘fijnproevers’ dineren maar ik weet niet beter. Dit wordt echt vaak gehanteerd maar misschien is men dat gewend. Tegenwoordig wordt er veel eten weggegooid en met name frieten en sla. Voor een klein bedrag bijbetalen besef je tenminste wat het normaal kost en hopelijk wat je anders zou laten staan. Ik erger mij hier vreselijk aan. Met de Paasbrunch ook, hoeveel mensen eten lieten staan. Het valt mij op als er een vast bedrag betaald wordt is eten weggooien niet erg maar o wee als het A la Carte is.
De Neliskes A.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
High tea besteld en gevraagd ivm babyshower om blauw/roze muisjes. Gingen ze regelen maar helaas niks gezien...voor 4 personen net te weinig hapjes!
C.A. B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
We hadden een arrangement inclusief driegangendiner. Jammer genoeg konden we hierbij niet kiezen tussen vlees of vis. Er werd alleen gevraagd naar allergieën. Het werd dus vis, hoewel sommigen lieve vlees hadden gehad. Zowel het voor- het hoofd- en het nagerecht zagen er leuk uit, maar waren wat vlak van smaak.
LoHo .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Het was erg koud in het restaurant, wellicht door de koude temperaturen is het hoge gebouw niet goed warm te stoken. De sfeer is prima, het is een prachtig imposant gebouw.
Voorgerecht was prima, lekker en leuk om met elkaar te delen. Het hoofdgerecht (Boeuf) was echt summier, bijbestelde patat was ronduit slecht. Hard en bruin.
Het toetje, de brownie zat in een hoog glas, je kreeg dit zonder bordje en vork, met een lepel moest je in het hoge glas de grote brokken eruit zien te vissen. Klungelig en onhandig. De stukken zijn ook veel te groot om zonder te snijden in je mond te stoppen. De bediening was vriendelijk maar ook niet meer dan dat. Er is door de bediening niet eenmaal gevraagd of we nog iets wilden drinken...
Prachtig restaurant maar toch teleurgesteld wat betreft het eten en de prijs/kwaliteit.
Trudy B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Om eerlijk te zijn, niet echt tevreden over de high tea. Bijvullen van de thee duurde érg lang. Tussen de eerste en de tweede ronde zat ook heel veel tijd. Verder viel het aanbod aan hapjes ook tegen in vergelijking met de prijs. Helaas was ook niet alles even lekker en daardoor hadden wij allemaal zelfs nog wat trek na afloop.
Beste Trudy,
Bedankt voor je recensie op Iens. Jammer om te moeten lezen dat je niet tevreden bent over de High Tea. Ik begrijp dat je de tijden tussen de gerechten wat te lang vond, dit hebben wij intern besproken met het Grand Café. Bij Post-Plaza staan wij voor 100% achter onze producten, daarom kunnen wij ons niet vinden in je mening over de hapjes die geserveerd worden. Met vriendelijke groet, Remi, Post-Plaza
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Vriendelijke bediening, mooie locatie en heerlijk geluncht.
Telefonisch gereserveerd, op het laatste moment aantal personen aan kunnen passen.
Er stond een mooie tafel voor ons klaar.
Top, leuk om te horen! Dank je wel.
Graag tot de volgende keer!
Nynke Nicolai, Post-Plaza
Amarens D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
De high tea was zeer uitgebreid. We kregen niet alleen de typische hapjes zoals scones en muffins maar ook apparter lekkers zoals worteltaart, bananenbrood, muffins en een flammenkuche met appel en zoete aardappel. Allemaal super lekker! Met als kers op de taart de vriendelijke en behulpzame bediening!
Hoi Amarens,

Bedankt voor je enthousiaste reactie! Graag tot de volgende keer!
Nynke Nicolai, Post-Plaza
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Toen ik reserveerde voor een high tea gaf ik telefonisch aan dat mijn zusje die dag jarig was. Ik vroeg specifiek om er een beetje aandacht aan te besteden. De dame aan de telefoon zei dat dit geen probleem was en dat ze nog wel wat sterretjes over hadden van oud en nieuw en dit bij de high tea zouden serveren. De sterretjes hebben wij helaas niet gezien en ook niks anders waaruit bleek dat er rekening werd gehouden met haar verjaardag. Erg vervelend als je wacht op een verrassing die nooit komt.
Hoi Iris,
Bedankt voor je reactie op IENS! Jammer om te horen dat wij niet aan je verwachtingen hebben voldaan. Het was inderdaad super leuk geweest voor je zusje als we sterretjes hadden gedaan bij de High Tea. Onze excuses dat dit niet goed is gecommuniceerd! Laat het de volgende keer even weten aan de bediening, dan kunnen we het ter plekke oplossen. Graag tot ziens! Nynke Nicolai, Post-Plaza
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Tja, prachtige plek om af te spreken om te borrelen met een garnituur. Daarna besloten we te blijven om te eten en dat hadden we beter niet kunnen doen. De pasta dreef in een bad van olijfolie. Een opmerking daarover werd beantwoord met 'ik zal hert doorgeven aan de kok'. Het vega-gerecht (geroosterde pompoen met geroosterde groenten) was erg mager v.w.b. hoeveelheid maar ook als gerecht erg sober te nomen. Gezien de prijs verwacht je een hoofdgerecht dat vullend is. Nu had ik nog behoorlijke trek en er lagen precies twee strookjes pompoen op m'n bord. De smaak was OK maar eigenlijk was ik niet tevreden. Een opmerking daarover werd beantwoord met: 'ja, maar dat is wel het gerecht'. Kortom, voor borrelen komen we terug, voor eten gaan we volgende keer elders heen.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Vanmiddag bij het Grand Café geweest voor lunch. Het duurde echt veelte lang voordat de drankjes en gerechten geserveerd werden. Bediening kijkt niet om naar de gasten en gaat aan een tafel midden in het Grand Café met elkaar zitten!/staan kletsen. Ik heb zelfs gasten zien weg lopen, omdat ze niks konden bestellen terwijl je bediening bij de tafel naast hen was! Gerechten werden niet uitgehaald en wij kregen niet de mogelijkheid iets nieuws te bestellen terwijl het hartstikke rustig was! Bediening is totaal niet service en gastgericht. Erg jammer want de ambiance is prachtig. Vooral door je prijzen die op de kaart staan verwacht je wel wat meer met name van de bediening. Dit kon echt niet!
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Zeer slechte uitvoering van een lunch. De zalmsalade bleek een huzarensalade met hier en daar een stukje zalm. Eea was saai uitgevoerd, zonder garnering. De inrichting is prachtig, bediening aardig. Maar voor het eten hoef je hier niet heen..
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Lekker gegeten in het Grand Café PostPlaza, prachtig ingericht door veel van de oude ornamenten van het postkantoor te handhaven. Jonge, snelle bediening, uitzicht op de grote open keuken
Edith Z.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Redelijk teleurgesteld, eten was matig, kreeg 1 bord waarin alles was opgediend, stukje vis met aardappelpuree en een saus. Hierdoor was alles doordrenkt en had je heel zacht eten, smaken waren niet goed te proeven. Had dit gezegd en kreeg toen een nieuwe kans, de saus werd apart geserveerd maar de vis was veel te gaar, smaken niet goed herkend. Jammer.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Afgelopen vrijdag hier gegeten, Alma Tadema arrangement.
Voorgerecht soep, keuze hoofdgerecht vlees of vis en nagerecht.
Mochten zonder probleem een ander voorgerecht en nagerecht van de kaart kiezen. Heerlijke wijnen, goed advies.
Het eten was erg lekker. Bediening super vriendelijk. Dankjewel Vito. En er was live muziek een jongedame die gitaar speelde en zong, prachtige stem. We hebben genoten en komen zeker nog een keer terug.