Post Plaza Grand Cafe

Meer informatie over restaurant Post Plaza Grand Cafe

Jouw recensie over het restaurant Post Plaza Grand Cafe

Henk P.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Lekker gegeten in het Grand Café PostPlaza, prachtig ingericht door veel van de oude ornamenten van het postkantoor te handhaven. Jonge, snelle bediening, uitzicht op de grote open keuken
Edith Z.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Redelijk teleurgesteld, eten was matig, kreeg 1 bord waarin alles was opgediend, stukje vis met aardappelpuree en een saus. Hierdoor was alles doordrenkt en had je heel zacht eten, smaken waren niet goed te proeven. Had dit gezegd en kreeg toen een nieuwe kans, de saus werd apart geserveerd maar de vis was veel te gaar, smaken niet goed herkend. Jammer.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Afgelopen vrijdag hier gegeten, Alma Tadema arrangement.
Voorgerecht soep, keuze hoofdgerecht vlees of vis en nagerecht.
Mochten zonder probleem een ander voorgerecht en nagerecht van de kaart kiezen. Heerlijke wijnen, goed advies.
Het eten was erg lekker. Bediening super vriendelijk. Dankjewel Vito. En er was live muziek een jongedame die gitaar speelde en zong, prachtige stem. We hebben genoten en komen zeker nog een keer terug.
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Post Plaza is een grootstedelijk en levendig Grand Café / Restaurant met aardige enthousiaste bediening. We werden vriendelijk verwelkomd toen we dit mooi verbouwde oude hoofdpostkantoor kwamen binnenlopen en mochten zelf een tafeltje uitzoeken. De wijnen waren per glas verkrijgbaar, interessant, en redelijk geprijsd tussen de 4 tot 6 euro. We begonnen met een lekker glas wit, een Italiaanse Trebbiano d'Abruzze en een Spaanse Godello.
Leuk dat ze hier kraanwater met naar wens een smaakje aanbieden, wij hadden een fles water met komkommer en munt die in een met ijs gevulde koeler aan onze tafel werd gehangen. Van de 2,50 gaat ook nog eens 1 euro naar een goed doel. Verdient navolging, veel beter dan al die geïmporteerde flessen water.
De afwisselende dinerkaart bevatte een negental hoofdgerechten, 3 vis, 3 vlees, 2 vegetarisch en 1 maal gevogelte, parelhoen.
Als special was er een Boeuf Bourguignon, mals en in een gietijzeren pannetje geserveerd met aardappelpuree en rode kool. Lekker.
Net zoals de Sukade van Fries weiderund, met knapperig gebakken zwezerik, wortel en spruitjes, hete bliksem en heerlijke huisgemaakte Piccalilly. De rode Tinto di Toro van Matsu was een perfecte begeleider van deze gerechten.
De verschillende aardige en enthousiaste jonge medewerkers kwamen steeds net op tijd langs om een bestelling op te nemen of een glas bij te vullen. De Tarte Tatin met kaneelijs zag er prachtig uit en is ook qua smaak een aanrader, de Misérable vond ik wat minder overtuigend. Al met al een heerlijk plek voor ontbijt, lunch of diner in Leeuwarden, en je kan er ook nog blijven slapen.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Een goede ontvangst in dit mooie restaurant met gezellige interieur. De kaart is compleet met voldoende keus. Gerechten worden mooi gepresenteerd en de smaken zijn erg goed samengesteld. Ook voor mijn glutenvrije gast voldoende keuze.Voor herhaling vatbaar
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
We hebben hier twee keer een lunch genuttigd. De eerste keer waren we verrast door de mooie inrichting en zagen we de schoonheidsfoutjes (bijv. erg lang op koffie en de rekening wachten) door de vingers. De tweede keer werden we toch wat kriegel van de bediening die er een vreemde manier van servicegerichtheid op na houdt. Een menukaart overhandigen en vervolgens niet meer langskomen om de bestelling op te nemen. De serveerster was ons gewoon 'kwijt'. Dan zelf maar even iemand aan de jas trekken. Nadat we onze lunch geserveerd kregen is er niemand meer langs geweest om te vragen of alles naar wens was (dat was het niet helemaal want ik miste de zoete mosterd bij de kroketten) en of we nog iets te drinken wilden. Toen we de rekening vroegen en kregen liep de serveerster weg terwijl ze zag dat ik geld uit mijn portemonnee haalde. Heel lang hebben we gewacht totdat ze terug zou komen maar dat kwam ze niet! Ze maakte haar "klusje" niet af, richtte haar aandacht op andere zaken... Dan maar naar de kassa. Zonde dat dit uiterlijk prachtige bedrijf (vol potentie!) er kennelijk moeite mee heeft om servicegericht personeel te vinden, en/of er moeite mee heeft om de bediening adequaat aan te sturen. Tip: zorg er voor dat de klant zich een welkome gast voelt!
De makreelsalade zat lekker vol met makreel alleen de krieltjes waren lang niet allemaal gaar en smaakten waterig. Voor een prijs van 13,50 mag je toch wel wat meer kwaliteit verwachten.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik verblijf geregeld in hotel Post-Plaza en het ontbijt is altijd in het Grand Cafe. Zijn hier omdat dat toevallig zo uitkwam ook een keer gaan lunchen.

Naast de vlotte en vriendelijke bediening serveren ze hier absoluut de beste uitsmijter die ik sinds tijden heb gegeten. Gaan hier zeker ook een keer dineren.

Helaas is Leeuwarden erg ver van woonplaats Den Bosch maar het omrijden bijna waard.
jan c. K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Als Groninger zeer benieuwd naar her-inrichting van dit historische gebouw en de kwaliteit van het Grand Cafe in de Friese Hoofdstad. Daarom met familie gereserveerd op zaterdagavond. Vanuit een vakmatige (afkomstig uit toeristische sector) belangstelling mochten we vooraf nog even een blik werpen in het hotel en vlak voordat de gasten kwamen, in die ene kamer die nog vrij was. Allen die eraan gewerkt hebben, hebben hun creativiteit en vakkundigheid voor 100% benut om er een zeer sfeervol hotel van te maken met diverse leuke details die herinneren aan het voormalige postkantoor. Vervolgens naar het Grand Cafe om de kwaliteit van de keuken te ervaren.
Men is erin geslaagd de grote hal een warme sfeer te geven met een achtergrond muziek die ook echt op de achtergrond speelt. We konden perfect communiceren. De zeer attente bediening was vlot, attent en niet opdringerig. Vooraf even een uitstekend huiswijntje gedronken aan een ronde tafel met krukken en vervolgens naar de tafel gebracht.
Van de kaart namen drie van ons een gerecht van de Flammkuchen. Gevraagd werd, heel attent, of we mogelijk wilden delen wanneer het teveel zou zijn per persoon, maar spieden op andere tafels durfden we het wel aan. De "Klassiek", de "Geitenkaas" en de "Rookworst", geserveerd op een plank smaakten een ieder uitstekend en ook de "Carpaccio" werd door onze vierde tafelgenoot hoog gewaardeerd.
Het personeel was zeer oplettend en in de open keuken heerste rust en geen paniek. De keukenbrigade had duidelijk plezier in het werk.
We vervolgden met een Sucade van weiderund, een Kabeljauwloin, een Linguine Pancetta (aan tafel heel origineel bereid op een grote Parmezaanse kaas) en een mix onder de naam "Ik kon niet kiezen". En weer alle vier verrast door de heerlijke smaken en prima kwaliteit.
De afsluiting werd gevormd door 2 Dame Blanches (weer heel origineel afgemaakt aan tafel) en een Miserable en een Capuccino.
Wij kijken als Groningers zeer voldaan terug op een perfecte "culinaire excursie" bij de buren. Leeuwarden heeft er een pareltje bij.
Koelstra .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Gegeten met 4 personen. Ontvangst was prima en er was nog keus uit tafeltjes. Als voorgerecht Flammkuchen gedeeld. Zat meer mayonaise op dan mozzarella. Hoofdgerechten waren te karig, 2 gamba's bij de surf en turf....eendenborst ging terug naar de keuken want was niet weg te kauwen zo taai. Daarna lamsbout geprobeerd. Deze was vrij smakeloos, ook de tafelgenoten laten proberen. Volgens de bediening was het op te lossen met peper en zout op de tafel.
Bijgerechten moeten kennelijk apart besteld worden, er zit bijna niets bij het hoofdgerecht. Eén schaaltje friet, erg vet. Nabestelde salade was overgoten met mayonaise.
Water besteld zonder bubbels, maar ontvangen karaf had toch een (lichte) bubbel. Alleen de wijn werd ingeschonken, water niet. De huiswijn werd sterk aangeprezen (20 euro), even door de Vivino wijnscanner gehaald, normale winkelprijs 4.72 per fles...
Crème Brulee zei geen 'krak', overige drie nagerechten kwamen op een leistenen plaat. 'Ik zal u even bordjes brengen', zei degene die de toetjes serveerde, maar deze persoon niet meer teruggezien. Veel verschillende gezichten aan tafel gehad.
Restaurant ziet er prachtig uit en heeft veel potentie. Moet nog verder aan gewerkt worden.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Hier gaan wij niet nog eens naar toe. Hoewel het eten op zich niet slecht was, klopt de prijs/kwaliteit verhouding niet. Met alle respect Postplaza is niet minder, maar ook niet meer dan gewoon een eetcafé. Surf en turf: en dan 2(!!) scampi's bij de runderhaas. Bovendien "weiger" ik € 2,50 te betalen voor een fles "gefilterd kraanwater uit de tap" als ik expliciet om kraanwater vraag. Drankjes, bier en een glas wijn zijn echt te duur. Een aperol bleek € 7,50 te kosten (of was het 8,50, ik weet het niet meer precies). Kom op wat campari oid, scheutje prosecco met koolzuurhoudend water! Ook bier, wijn zijn te hoog geprijsd. De bediening was overigens plezierig, los van de onbevredigende onzin over het "gefilterde kraanwater uit de tap": Nederland beschikt over meer dan uitstekend kraanwater. De locatie, het oude hoofdpostkantoor, is een leuke plek, goed verbouwd.
infoGR .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Een heerlijke locatie om eens echt uit te zijn. Fijn dat je van de kaart kon kiezen. Een aanrader dus (al krijg ik de vereiste 120 woorden niet zo goed vol!)
Sanneke55 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Ik heb alleen nog maar geluncht in het Grand Cafe. Daar is deze beoordeling dan ook op gebaseerd!

De grote zaal van PostPlaza is omgetoverd tot een prachtig grand cafe. Echt schitterend. Maar de tafels, en daarmee de mensen, vallen haast weg in de grote ruimte. Sommige hoekjes zitten kil en hebben geen sfeer. De kaart daarentegen is super! Wat een keuze. En de prijzen zijn prima. Zo heb ik al eens een tonijnsalade gehad, met verse tonijn. Echt top! En dat voor 9 euro, dat zijn gemiddelde prijzen. De broodjes zijn ook erg lekker.

Er is nog wel een slag te maken in het personeel: je wordt niet door iedereen opgemerkt als je binnen komt (komt ook wel door de grote ruimte en dus dat de deur wegvalt). Ook is niet iedereen even professioneel, sommige lijken dit werk 'erbij' te doen, maar hebben minder oog voor het vak. Anderen zijn weer heel erg vriendelijk en daaraan zie je dat ze hun werk met liefde doen! Groot verschil nog.. Maar zolang het eten goed is, kan ik hier wel mee leven.

Ik kom dan ook graag eens terug voor een diner!
michelbrander .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Lekker en goed gegeten, echter een paar kleine dingetjes. Wel een mooi decor prachtig restaurant. Kom zeker weer eens terug.
Johson01 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Met een gezelschap van 5 mensen op een donderdagavond gegeten. Wat is dit een prachtige zaak geworden! De presentatie van de menukaart is leuk. Met 5 mensen aan een tafel voor 4 is krap. Dit kwam omdat wij gereserveerd hadden, anders had ik persoonlijk een andere keuze gemaakt. Vooraf namen wij als groep de seranoham. Deze werd leuk gepresenteerd, maar was niet bijzonder. Hierna hebben wij als gezelschap twee flammkuchen besteld. Wat was dit leuk en lekker! De hoofdgerechten waren goed maar niet bijzonder. Zelfgemaakte frites waren lekker maar moet men apart bij bestellen. Wij hebben geen nagerecht genomen. De bediening was attent!
Danielle H.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Prima restaurant / grand cafe met sfeer. Verbouwd postkantoor met schitterend hoog houten plafond. Heel vriendelijke bediening. Gemeleerd publiek; van chique tot casual en gezinnen.
Prima kaart, redelijke prijzen. Prima gegeten ! Persoonlijke aanraders; de eend, de frietjes met truffelmayonaise en de "verdwaalde postbode".
Jenneke1960 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Wij hadden wat te vieren omdat er eindelijk na 4 jaar eens een positief bericht uit het ziekenhuis kwam. We vierden het met een etentje bij Post Plaza. We waren al fan van het ontbijt. Nu ook fan van de diner kaart. Alles klopte! Van ontvangst tot aan het afrekenen. Het gaf onze avond net dat extra feestelijke tintje. Bedankt daarvoor! Voor de ontbijtkaart nog een kleine tip....eggs benedict. Heel erg yummy!
Geert Jan C.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het was een top weekend in Leeuwarden. Wat een mooi pand heeft Post Plaza. We sliepen in het hotel en aten zaterdagavond in het restaurant, nadat we eerst wat hadden gedronken. Het concept is goed uitgewerkt. Een leuk menu, niet hoogdrempelig, wel verrassend. Mooie salades en voor wie niet kan kiezen 'de verdwaalde postbode'. We zagen bij Post Plaza alleen maar mensen met passie voor het vak. Iedereen had lol in zijn werk. En dat straalt uit. Conceptueel goed uitgewerkt. Heerlijke stoelen ook. En lekker veel gin tonic van de kaart. Goede prijs / kwaliteitverhouding en een aanwinst voor het mooie Leeuwarden!
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Ik heb er nu twee keer gegeten, 1 keer een voor- en hoofdgerecht van de kaart en de laatste keer met de wijn- en spijswandeling. Ik merk ook een groot verschil in ervaring/geen ervaring bij personeel. Niet iedereen reageert even alert en/of vriendelijk en adequaat. Wij hadden een paar verbeterpunten (juist positief bedoeld!) maar daar werd erg verdedigend op gereageerd.. Jammer! De prijs/kwaliteitsverhouding is nog niet in balans.. Het 'hapje' wat wij voorgeschoteld kregen bij de wijn/spijswandeling (21/2) was vrij smakeloos; ik noemde het 'een liefdeloos hapje'. Ik moest aan mijn vader (kok/restauranthouder)) denken en die zou hebben gezegd dat het niet 'met liefde' was gemaakt :) De basis van het koken: liefde voor je vak!
Het is een prachtig pand, met veel potentie! Ik hoop oprecht dat dit Grand Café een topper gaat worden! Loes Havinga
Helga S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Eindelijk een grand café terug in Leeuwarden met dezelfde sfeer als in het verleden Het Haersma Huys had! Prachtige entourage, heerlijk eten en goede bediening. Nog wel een tip wanneer een klant geen huiswijn neemt bied dan standaard de wijnkaart aan zodat deze kan lezen wat hij kiest én wat voor prijskaartje hieraan hangt. Dan had de eindrekening een keuze geweest en geen koude douche. Ondanks dat genoten!
Bonny_Dijkstra .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Sinds de opening van grand café Post Plaza ben ik er bijna elke dag geweest. Niet alleen vanwege het goede eten en de fantastische sfeer, maar ook voor het oogstrelende decor. Het maakt niet uit of je daar voor je ontbijt, lunch of diner komt, het personeel staat je altijd correct te woord. Er is werkelijk geen enkel moment geweest waar ik commentaar op kan hebben. In vergelijking met alle andere restaurants in Leeuwarden mag het grand café Post Plaza zichzelf zeker wel in de top tien plaatsen.

Deze nieuwe plek in de Leeuwarder horeca moet zich inderdaad nog bewijzen. Ze moeten bewijzen dat ze hier zijn om te blijven. Dat zij zich in willen zetten voor een leuker en zeker ook mooier Leeuwarden. Ik heb het begin meegemaakt en kan je vertellen dat de toekomst er goed uitziet. Leeuwarden mag blij zijn en de nieuwe hotspot van de stad met open armen verwelkomen.
Na het lezen van enkele misplaatste reviews op deze site wilde ik ook wat schrijven. De zogenaamde “foodies” die zichzelf de rol aanmeten van connaisseurs storen mij enorm. Gezonde kritiek is altijd goed, want daar kan het restaurant op inspelen. Er was echter één “foodie” die het nodig vond om kritiek te leveren op de getatoeëerde arm van een hardwerkende serveerster.
Beste Meneer die zichzelf profileert als foodie. We leven in een multiculturele samenleving waar we iedereen accepteren zoals ze zijn. Van alle mensen moet juist ú weten hoe moeilijk het is om geaccepteerd te worden voor wie we zijn en wat we mooi vinden. Post Plaza neemt hier een duidelijk standpunt in en laat ons zien dat we elkaar moeten accepteren. Hier moeten we ze juist voor bedanken.
Voor mij is het duidelijk! Grand Cafe Post Plaza is hier om te blijven en hard op weg om dé hotspot van Leeuwarden te worden!
De stem en steun van Bonny Dijkstra hebben ze in ieder geval wel.