Posse

Vrijdag 12:00 - 21:00
Zaterdag 11:00 - 21:00
- Ontbijt 11:00 - 14:00
- Diner 15:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Duur
Lang
Zippora A.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Fantastisch gegeten, mooie plek, grote ruimte in een pakhuis, leuk ingericht met allerlei collectors items en kunst. Maarrrr, bijzonder jammer dat ze voor kinderen echt helemaal niks hebben. Geen kleurpotloden, geen spelletje, terwijl de ruimte zich er erg voor leent. Ook wat eten betreft duidelijk niet aan kinderen gedacht. Jammer!
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hier op vrijdagmiddag geluncht met 3 collega's. De lunchkaart is beperkt, maar biedt voldoende keuze. De lunchgerechten werden binnen normale tijd geserveerd. De opmaak van de borden was mooi. Ik had de hamburger besteld. Deze was behoorlijk aan de maat, en toch perfect gebakken. De smaak was erg goed. De sfeer in posse is erg prettig, bijna een huiskamergevoel. Zeker een plek om nogmaals heen te gaan.
Ariane K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Entourage helemaal leuk, maar daar is dan ook alles mee gezegd. maar duur, buitensporig hoge prijs voor bijvoorbeeld een simpel krukje (€225,00)
Maar het allerergste waar je altijd iets aan kan doen: Chagrijnig personeel. Pastinaaktaart in de aanbieding. Hmm. nou lekker…. lijkt me. Haar eigen aanbeveling. Gewoon een kleffe plak taart met een rotte , slecht uitziende aardbei erop en een mini toefje nep-slagroom. ..en daar ook nog gewoon €5,00 voor vragen. Ongelofelijk wat slecht zeg. Zou het zeker niet aanbevelen, er zitten zat andere leuke tentjes waar het personeel wel goed eten serveert.
Arnovanreyn .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Op uitnodiging van Paul Posse een herkansing-bezoek gebracht aan dit prima eigenwijze restaurant op Katendrecht. Een aangename keuken-ervaring dit keer. Gastvrije ontvangst: brood met olie, vlotte bestelling van drankjes, het menu op een schoolbord gepresenteerd en toegelicht aan tafel. Voorgerechten met verse tonijn en vijgen smaakten ons goed; hoofdgerechten met buffel-entrecote en de herfststoofpot met zorg geserveerd en door ons goed gewaardeerd, fles tafelwater vanzelfsprekend. Dit alles in een gemoedelijke, ruimtelijke sfeer; waarin veel aandacht wordt besteed aan de inrichting/decor (o.a. prachtig fotowerk, indrukwekkende fietsenverzameling) op een rauwe Rotterdamse locatie. Bedankt!
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk buiten gegeten op bijzondere locatie. Kleine kaart op schoolbord, met leuke gerechten.Vooraf rauwe tonijn op japanse wijze is prima. Hoofdgerecht dorade met verschillende groente en zoete aarappel. Alleen gebakken aardappel erbij is wat vet. Apart gevraagde saus bij de biefstuk geen succes, maar stond ook niet op de kaart. Zelfgemaakte cheesecake na is super! Lekkere rose en goede espresso. Prima prijs kwaliteit. Binnen erg grappig ingericht met oude meubelen. Ik zou alleen de toiletten uitbreiden ( maar twee voor hele grote zaak) en wat updaten. Omgeving is leuk met brug naar hotel New York en aan gezellige deliplein. Posse is bezoekje waard!
Arnovanreyn .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
- lange wachttijden op 1e drankbestelling / menubord (beiden maar zelf nog eens gaan vragen)
- 3x na opnemen bestelling moeten wijzigen i.v.m. "niet meer verkrijgbaar"
- 1h45 moeten wachten na plaatsnemen op hoofdgerecht
- medewerker ging tafel afruimen in de overtuiging dat wij het hoofdgerecht al genuttigd
hadden
- de medewerker die onze bestellingen had opgenomen vroeg ons of wij iets "na" wilden nuttigen terwijl wij nog steeds in afwachting van het hoofdgerecht waren, inmiddels zittend
op een iets comfortabeler plaats
- de geserveerde gerechten waren het door ons gezelschap opgebrachte geduld niet waard:
weinig fantasie en creativiteit in bereiding en presentatie, de helft van het lamsvlees was te
rauw, pijlstaartinktvis ronduit smakeloos, talbot was matig, 2 kleine schaaltjes bijgerechten
voor 4 personen met zeer matige kwaliteit inhoud. Helaas voor ons een onvoldoende.

De aandacht en focus was duidelijk naar de terrastafels buiten gericht, daarbij is de organisatie
niet ingericht op de hoeveelheid aanwezige stoelen binnen en buiten (bezetting was ongeveer
60%).
Beste Paul Posse, een toffe locatie inrichten met mooi foto en fietswerk in een aangename
vintagesfeer is een professie en het bestieren van een horeca-bedrijf in alle facetten vereist zeker ook professionaliteit.
Bovenstaande hebben wij besproken met de medewerker aan de kassa.
Het was mijn verjaardagsavond en nu voel ik mij moreel verplicht aan mijn gasten een nieuw
diner aan te bieden als compensatie.
Succes met uw bedrijf.
Beste Arno,
bedankt voor de reactie,
Ik had al iets vernomen via de bediening.
Maar neem graag even contact op via mail,
het was gisteren bovenverwachting druk en daardoor is er toch een en ander fout gegaan.
Ik wil een restaurant met max 40 couverts, ook al is de ruimte geschikt voor 140.
Kom als je dit wilt morgenavond op mijn kosten voor een herkansing.. of een andere avond.

groet Paul Posse
Happy-unicorn .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Diverse keren heerlijk gesmuld van de vegetarische lasagne. Met heel veel verse groenten, om blij van te worden! Superschattige jongen in de bediening en het decor supercreatief en gezellig. Dat je ongevraagd een fles water op tafel krijgt, verdient bij mij al bonuspunten. Als ik dan toch nog ergens kritisch over moet zijn, is dat de wijn wel erg zuinig geschonken werd, maar ik heb gemerkt dat het er maar net aan ligt wie er voor je inschenkt....
Roderick V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Afgelopen vrijdag samen met mijn partner bij Posse gegeten. We werden verwelkomt door vrolijke en vriendelijke bediening en kregen een tafeltje voor het raam. De voormalige loods is sfeervol ingericht met oud meubilair, mooie foto's en fietsen. We begonnen met een gin-tonic 'posse', voorzien van een beetje gember en een pepertje. Erg lekker. Vooraf hadden we pompoensoep en de vijgen. Allebei zeer smakelijk. Hoofdgerecht; vegetarische lasagne en dorade. Ook allebei erg lekker en ruime porties, goed gegarneerd en daarnaast nog gebakken aardappeltjes en een salade.
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Geweldig gegeten .,! En een volle zaak we Warren met zijn vijven ! En binnen vijftien minuten hadden we te eten ., in aller eenvoud super geweldig gegeten ! Leuke en lieve bediening in een te gekke omgeving ! Rotterdams Urbino op zijn best !
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Met zijn tweeën bij Pose gegeten op 28 maart 2016. Uit nieuwsgierigheid binnengelopen. Het restaurant zit in een deel van een oude fabriek of pakhuis. Decor geeft veel te kijken, houdt het midden tussen rommelhok, uitdragerij, fietsenstalling, foto-expositie, café en restaurant, informeel, gezellig rommelig, voldoende belicht door oude industrielampen. Tafeltjes en stoelen lijken gekocht bij een opkoper van oud meubilair, maar het zit goed genoeg. Dit soort interieur is een beetje trendy aan het worden, men mikt op niet al te oude, modegevoelige stadsbewoners, en die zaten er ook. De muziek past erbij, had wat ons betreft wel een tikje zachter gemogen.
We hadden net broodjes gegeten en geen grote trek meer, bestelden een salade caprese en een 'lamsstoof' om samen te delen. We kregen ongevraagd een grote fles water, en dat vind ik een plus. De bediening was sowieso zeer attent.
Helaas vielen de gerechten wat tegen. Het was goed te eten, maar niet meer dan dat. Over de caprese zat iets te veel olie, het lamsvlees was tot draadjes gemalen of gegaard, wat de smaak niet ten goede kwam, en als er knoflook was gebruikt (toch onmisbaar bij lamsvlees) was dat niet te merken. De gesmoorde ui erbij was dan wel weer grappig. Het plakje ham taai, het plakje chorizo juist weer lekker bros - maar ook vet. Er kwamen reepjes in de schil gesmoorde aardappelen bij, wel lekker maar eigenlijk ook iets te vet, en een kom gevarieerde salade waarvan de variatie en versheid prima was, maar de dressing zuinig en matig - ook weer vooral olie. Er valt kortom aan de keuken nog wat te verbeteren. Omdat we al het een en ander hadden gedronken, hielden we het op water en valt er over de wijn dus niets te zeggen.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Het is een belevenis om hier te zijn! Het is een soort kunstzinnige, grote huiskamer, met personeel wat er precies bijpast: lief en volkomen zichzelf. De muziek is geweldig en ik kom hier dus bijzonder graag, want ook al is het midden op de dag en kom ik hier alleen: het voelt als uitgaan. Na een uurtje hier, kan ik er weer lang tegen. Aan de drankjes en gerechten wordt veel aandacht besteedt. Ik begrijp dat niet iedereen ze kan waarderen want Posse neemt risico. Ze lijken te experimenteren en zitten daarom soms op het randje van dat wat kan. Ik vind dat juist geweldig. Het is avontuurlijk eten en drinken hier, een waardevolle ontdekkingstocht! Ik beveel de pompoensoep van harte aan.
JanJansen .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Gisteren met een groep bij Posse gegeten. Eten is prima het decor is lekker rauw en industrieel, ziet er goed uit. Een echte min vond ik de temperatuur, het was gewoon koud binnen ik zat met een sjaal om te eten.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Geweldige ambiance en het eten echt geweldig.... Heerlijk verse vijgen met parmesam, inktvis a la planca en hoofdgerecht dorade met heerlijke bijlagen..... Echt heel lekker!!!!!! Beter dan aan de 'overkant' bij New York waar we gisteren gegeten hebben..., echt een aanrader ????
Richard2801 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Eindelijk eens naar binnen gewandeld in de reusachtige loods waar ik al een aantal keer lang ben gefietst op de Kaap. Wow wat een leuke zaak en mooi decor. Was behoorlijk druk maar gelukkig vonden we snel een mooie plek, De Hamburgers met geconfijte eend is echt een aanrader klonk zo lekker toen we deze tip van de stoere kelner kregen dat we die allebei hebben genomen. Echt blij met deze ontdekking wordt vaste prik op zondag.
René B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Mossellen & vongoles. Met pernod en venkel. Hertenfilet als hoofd. Pastinaak crème & dorade Royal. Wij zijn inmiddels wel wat gewend. Absoluut TOP! Fantastische, industriële omgeving. En het decor is niet uit te leggen. Een topfotograaf die een koffiebar begon en nu ook eten verkoopt. De kunst van het weglaten...wat een pure smaken. Mediterraans eten. Prijskwaliteit een 10! Ik ben altijd matig met hoge cijfers, maar deze verdient het echt. Superhippe zaak, in het trendy Katendrecht. Een aanwinst. Plat water gratis. Ga deze zaak bezoeken !!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Posse is een restaurant, espressobar, fotogalerie, museum, uitdragerij en fietsenhandel in één. Het zit in een oude loods in Katendrecht, ofwel 'De Kaap', net over de nieuwe Rijnhavenbrug, ook wel 'de Hoerenloper' genoemd. Rotterdammers zijn goed in bijnamen verzinnen. De bijnaam van de brug verwijst naar Katendrechts roemruchte verleden van penoze en prostitutie.

Het pand is schoongemaakt en dat was de voornaamste ingreep, denk ik. De industriële omgeving, gecombineerd met museale attributen, geeft een bijzonder sfeer. Vrijwel alles is te koop. Industriële lampen, schoolbanken, fietsen, een Vespa uit de jaren 80. Er staan kachels te loeien. De vele foto's tonen vooral schaars geklede vrouwen. De toiletten zijn een aanfluiting, oude rommel en vies; en bij de heren is het fonteintje afgeplakt met een vuilniszak. Paul, doe er wat aan, dit kan niet in een eetgelegenheid.

Posse (de achternaam van eigenaar Paul) is hip. Het is Kreuzberg, maar dan beter. Kortom, het is Rotterdam op zijn best. Het ongedwongen publiek bestaat uit hipsters, een swag geklede reclamejongen met - uiteraard - een tot in de puntjes verzorgde baard, hier en daar jongens en meiden met dreadlocks, een paar gearriveerde vijftigers en zestigers en wij.

De bediening is perfect; vriendelijke, hippe meisjes, gekleed in 'uniform'. Ze weten wat ze serveren, en ook wat de biologische wijn is. Hun kleding is te koop.

Het eten is echt goed. Een beknopte kaart, maar wat er op staat is lekker. Wij hadden vegetarische lasagne, die gewoon af was. Echt erg lekker. En we aten een gewaagde combinatie: gegrilde, hele dorade op een bedje van zuurkool en met heerlijke gebakken aardappelen in de schil. De bijgeleverde salade was ook top. En dan de huiswijn, geen rode slobber, maar een biologische Nero d' Avola, heerlijk.

We namen espresso na, want Posse is begonnen als espressobar. Tja, die kon beter, warmer, en we kregen dan ook direct een nieuwe aangeboden. We moesten naar de film, dus die krijgen we een volgende keer. En terugkomen doen we zeer zeker! Laten we hopen dat de beleidsmakers bij de gemeente Rotterdam dit initiatief ook als waardevol zien. Behouden, dat pand èn de inhoud! Een aanwinst voor De Kaap.
Dirkjanp .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Al voor de tweede keer erg prettig verrast door een diner bij Posse. Blij dat ik ze heb 'ontdekt' want ze communiceren nog niet zo duidelijk dat je er ook voor een diner terecht kan: de kaart is beknopt en op een schoolbordje gekrijt maar dat doet niets af aan de kwaliteit. Bijzondere en erg lekkere gerechten door geïnspireerde koks, zeer schappelijke prijzen en erg betrokken, vriendelijke bediening. Het bijzondere interieur maakt eten bij Posse nog leuker: het oude pakhuis staat vol met hele mooie dingen uit vergane tijden, het dubbelt als kunst galerie en als showcase voor stoere retro fietsen. Als je op zoek bent naar een inspirerende plek met een ongedwongen sfeer met erg goed eten moet je zeker Posse eens proberen. Het enige minpuntje was dat het beide keren dat ik er gegeten heb behoorlijk rustig was: zo'n toffe plek verdiend veel meer rumoer. Hopelijk geven ze er snel wat meer ruchtbaarheid aan: de noemer "Espressobar" is een gigantische understatement.
Conny D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
heerlijk geluncht in deze leuke zaak. De hamburger was heerlijk en de kipsaté was supermals, erg lekker gekruid en geserveerd met maar een klein beetje overheerlijke pindasaus. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar juist de subtiele hoeveelheid maakte dit gerechtje af. Voeg daarbij de interessante omgeving en de goede bediening en je hebt een mooi geheel.
Josien H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Heerlijke kalkoensalade en broodjes ribeye, tonijn e.d. Er is veel te zien, dus als je even moet wachten kijk je gewoon even rond in de zaak. Bediening absoluut top. Ook iets buiten de kaart bestellen geen probleem. Informele sfeer in combinatie met gastvrijheid en lekker eten, komen zeker terug.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Hamburger en salade met kalkoen erg lekker. Koffie uitmuntend. Locatie met mooi uitzicht! Jammer dat ze alleen zaterdag en zondag open zijn....