Portugees Restaurant Costas

Oosterhaven 19 1671 AA Medemblik Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Portugees Restaurant Costas

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Omdat je in elke bistro of eetcafé wel een biefstuk (ook lekker) kan bestellen zijn wij vaak op zoek naar gelegenheden waar er geen 13 van in een dozijn zitten. Vandaar dat Costas onze aandacht trekt. Bij binnenkomst worden we hartelijk welkom geheten. We hebben niet gereserveerd, maar er is nog plek.
De tapa’s als voorgerecht lijken hier hard te lopen, maar wij kiezen voor iets anders. ‘Chouriço assado’ (Portugese worstjes) en ‘De soep van de dag (en misschien die van morgen)’. Als hoofdgerecht nemen we de ‘Espetada de Frango de churrasco’. Een Portugese specialiteit. Echt goed eten en zoals gezegd eens iets anders dan een biefstuk. Ook de witte huiswijn is van prima kwaliteit.
Het is duidelijk dat de gastvrouw de touwtjes hier strak in handen heeft, want alles verloopt vlekkeloos. De bediening is vriendelijk en alert.
De locatie aan de haven is ok, maar niet erg speciaal. Ook de inrichting is niet onze smaak, maar daar valt natuurlijk over te twisten.
Om kort te gaan hebben we hier gewoon een hele gezellige avond met prima eten tegen een redelijke prijs gehad. Zeker reden om een keer terug te komen.
Victor ?.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Heerlijk dinner op het terras net voor de gevel aan de Oosterhaven, helaas geen avond zon.
Gegeten als voorgerecht een tapas daarna een supermalse tournedos met rode portsaus en een soort kip spies met als dessert crème brûlée.
Heerlijk gegeten voor een acceptabele prijs. Bediening was erg goed. Wij komen hier zeker terug
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Hier gegeten met een groep van 40 personen. een fantastische avond. De diverse tapas voorgerechten waren uitstekend bereid. De vis- en tomatensoep werd door iedereen heerlijk gevonden. iedereen kon kiezen en proeven van verschillende hoofdgerechten, vis en vlees. Het grand dessert, speciaal de rabarber werd heel lekker gevonden. Al met al een geslaagde avond geen enkel onvertogen woord en een 9 voor de bediening die een keurige uitleg gaf bij alle gerechten, Een aanrader
John .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Toevallig terecht gekomen bij dit restaurant dat direct aan het water ligt waar wij tijdens onze zeiltrip in de jachthaven lagen. Je kunt er heerlijk buiten aan de kade eten; dat ligt wel aan de openbare weg, maar echt druk is die niet en ze is van het terras gescheiden door een walmuur.
Als voorgerecht hadden we beiden een smakelijke en rijkgevulde vissoep, vergezeld met versbrood en diverse tapenades. Mijn hoofdgerecht was de beroemde Portugese Cataplana: een visschotel uit de Algarve met o.a. tomaat, gestoofd in een koperen pan. Erg smakelijk! Mijn wederhelft koos voor de vis van de dag, wat een heerlijke roodbaarsfilet was. Als bijgerechten kregen we diverse warme en koude groentes en gekruide aardappeltjes. De hoeveelheden waren ruim voldoende, zodat we geen dessert meer hadden genomen. Al met al hebben we bijzonder lekker en authentiek gegeten, onder het genot van een zeer vriendelijke bediening, op een toplocatie en tegen een alleszins redelijke prijs. Hier komen we dus zeker nog eens terug.
RiePie .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
We hebben erg genoten van de Portugese tafel. Uitgebreid en diversiteit aan eten. Een heerlijke relaxte en smaakvolle avond gehad
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Al enkele malen eerder mogen genieten van een Portugese tafel bij Costas, ditmaal in een groot gezelschap. De voorgerechten zijn erg lekker, als je niet oppast en door eet ben je hierna al voldaan. De vissoep was heerlijk romig, de hoofdgerechten net zo goed als het voorgerecht. Dit alles volgens het shared dining concept wat ze hier al vele jaren hanteren. Het grand dessert is mijn absolute favoriet!
Grada69 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Het restaurant is prachtig gelegen, direct aan de haven. Het heeft een leuk, niet al te druk decor met een klein terras. De stoelen zaten niet prettig en de toilet is beneden, maar zeer netje. De auto kun je, vaak, niet kwijt voor de deur, maar het is niet ver lopen.
De ontvangst door de gastvrouw was hartelijk. Wat wij persoonlijk iets minder vonden, was dat er (te) vaak gevraagd werd of we nog iets wilden drinken.
Twee personen hadden als voorgerecht Petitas Costa, een proeverij wat aan te bevelen is, vooral het tonijnsmeerseltje. Eentje had de Chourica Assado, een geflambeerd worstje. Dit was een stuk minder, het worstje was taai en aan sommige kanten verbrand, dus bleef er niet veel over van het gerecht.
Als hoofdgerecht had iemand een heerlijke zeebaars filet en de andere Twee personen hadden een gegrilde visschoteL, wat ook lekker was.
Al met al een netje restaurant, leuke gastvrouw en goed gegeten. Maar dat kun je wel meer in deze omgeving. Niet slecht maar ook niet uitzonderlijk goed dus.
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Met de boot naar Medemblik en daarna op zoek naar een lekker restaurant. We zijn al in diverse andere restaurants in deze plaats geweest, maar we werden getipt om nu eens naar Costas te gaan.
We namen het menu: vooraf een aardappelsalade met ham en garnering, gemaakt van Opperdoezer aardappels, als hoofdgerecht namen wij de Iberische scharrelvarkenshaasmedaillons met paddenstoelen en als dessert was er een aardbeiensoepje met onder meer ijs en slagroom.
Wat een geweldige prijs-kwaliteitsverhouding en wat hebben we genoten van het heerlijke eten!
De huiswijnen, zowel wit als rood, vielen perfect samen met dit geheel. Daarnaast vrolijke en vriendelijke bediening, dus wat wil je nog meer? We zaten binnen, omdat het wat regende, maar ook voor terrasgasten is dit een heerlijke belevenis. We hopen hier zeker nog terug te komen! Een pluim voor de bediening en de keukenbrigade!
Janussteen .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Leuke ontvangst. Tafel on een warm hoekje ivm een pijnlijke rug. Voorgerecht aubergines met tomaat en ui en kaas on de oven. Erg lekker. Brood met kruidenboter en pesto en tonijntappenade. Hoofdgerecht voor de een 3 botfilets gebakken met een lekkere saus. Voor de ander varkenshaas gegrild met gamba s en een lekkere saus. Hierbij geserveerd lekkere warme groeten en aardappels op portugese wijze bereid en een lekkere salade. Hierna koffie toegenomen aangezien we het nagerecht niet meer op kregen. Dit was het maandmenu. Kortom een gezellige en geslaagde avond. Bedankt Costa. Tot de volgende keer.
CEM .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2013
Hier kun je echt heel erg lekker vis eten. Ook de Portugese tafel is aan te bevelen, dan krijg je een proeverij van allerlei Portugese gerechtjes. Heerlijk. Vergeet niet de zelfgemaakte friet te bestellen, die moet je apart bestellen, maar is zeker de moeite waard. De huiswijn is uitstekend, heerlijke salade, leuke kindermenuutjes en heerlijke vis. Wij eten hier regelmatig en de kwaliteit is altijd goed. Uitstekende sanitaire voorzieningen. Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat de bediening geen uitleg geeft bij het kaasplankje, e weet dus niet precies wat voor kaas je aan het eten bent.
Marleen R.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Een restaurant waar wij al vele jaren komen. Constante kwaliteit, degelijke keuken, grote porties vinden wij, goede sfeer. Geen culinaire hoogstandjes maar prima eten en altijd goed bezet dus reserveren is zeker aan te bevelen wil je niet teleurgesteld worden.
J. W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2012
Prima prijs/prestatie verhouding. Eten was gewoon prima. Geen cullinair portugees hoogstandje, maar wel degelijk een kaart die inhoudt wat je verwacht van een portugees in een provinciestadje als Medemblik.
Plezierig personeel. Plezierige inrichting en ongewoon nette sanitaire voorziening.
CEM .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Je kunt hier echt heel lekker vis eten. Een echte aanrader aan de haven van medemblik. Fijn personeel en als toetje een echte portugese port met kaasplankje ... Dat is echt heerlijk.
Leblanc01 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
Stokvis en witte huiswijn waren lekker. Bediening was vriendelijk en charmant maar in de war. De inrichting en de muziek waren niet Portugees maar toch wel gezellig. We zaten op het terras en keken uit op mooie bootjes.