Over restaurant Portugália

Op reis naar Portugal

Nog steeds verwarren veel mensen de Spaanse en de Portugese keuken met elkaar. Restaurant Portugalia brengt daar verandering in! Dit restaurant presenteert een originele authentieke kaart, zoals je ook in het land zelf aantreft. En net zoals de meeste restaurants in Portugal is dit echt een familierestaurant. Geniet van de ruime keuze van vlees- en visgerechten, allemaal met een heerlijke en verrassende smaak!

Meer informatie over restaurant Portugália

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 13:00 - 23:00

Robert C.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Zocht een niet al te duur restaurant in de buurt van het Leidseplein. Kende Portugalia niet, maar zal zeker teruggaan. Lekker Portugees eten, en goede bediening. Huiswijn erg goed en niet duur, met name de Vinho Verde. Varkensvlees van de zwarte varken heerlijk mals, en chorizo geflambeerd in vuurwater ook lekker.
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijk gegeten met team van werk. Erg lastig om te kiezen uit verschillende lekkere gerechten op kaart, dan weet je dat je goed zit. Enthousiaste ober maakte het nog lastiger door specialiteit van de maand aan te prijzen. Alle gerechten zagen er goed uit en smaakte prima. Leuk om echt typische Portugese gerechten te kunnen proeven, zeer smaakvol. Service was super vriendelijk en toegewijd.
Inrichting was tikkeltje oubollig, maar was wel weer in stijl. Kom hier zeker nog een keer terug!
Dini V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Fantastisch gegeten. Heel vriendelijk personeel.
Zeker een restaurant om vaak naar terug te gaan.
Bzeldenthuis .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wij zijn sinds jaren weer eens bij Portugalia geweest. Het is weer prima bevallen.
Wij hadden beperkt tijd om te eten omdat we naar het theater moesten. Dit hebben we keurig gemeld toen we aankwamen en hier is perfect rekening mee gehouden. We konden rustig eten en waren op tijd in het theater.
Rhiannon1978 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Zeer lekker en ruime porties, enkel de cataplana mocht iets rijker gevuld zijn. (Een aardappeltje meer,bijvoorbeeld)
Vriendelijke bediening,echter enkel in het engels of portugees. Iets verouderd decor maar daar kom je natuurlijk niet voor.
Joep D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Prima gegeten, originele kaart met nogal wat visgerechten maar ze bakken ook een prima biefstuk precies zoals je wilt, 'medium plus' is geen probleem. Bediening is vriendelijk maar spreekt nauwelijks Nederlands, met Engels kom je er wel. Interieur niet bijzonder, tikje donker. Prijs/kwaliteitverhouding dik in orde.
FRansB50 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
We hadden gereserveerd voor 17.00 uur, maar toen we er om even na vijven kwamen, was alles nog gesloten.Twee medewerkers van het restaurant zaten buiten, duidelijk ook te wachten tot de baas zou komen om de deur te openen.
Dat was meestal tegen half zes zeiden ze.
Inderdaad toen we om half zes terug kwamen, was het restaurant open.
Die valse start was het enige minpunt.
We hebben er een heerlijke vissoep gegeten, met ruimschoots brood en kruidenboter.
Als hoofdgerecht een heerlijke grilled mixed vis met een gemengde salade en een ruime hoeveelheid zelfgebakken aardappelchipjes.
Een prima hoeveelheid en toch niet te zwaar getafeld.
Daarna een prima dessert van geklopt eiwit met caramelsaus en een amandeltaart die vergezeld werd door vanilleijs met slagroom.
De bediening was erg prettig en niet te snel of te langzaam.
De sfeer is ontspannen en gemoedelijk, maar de inrichting zou wel een beetje spannender en uitdagender kunnen.
Zo nu en dan live fadomuziek zou ons vaker terug laten komen.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Het was alweer een jaar of 20 geleden dat ik hier voor het laatst gegeten had, en het is een beetje dom dat ik zo lang gewacht heb om weer terug te komen. We hadden vroeg gereserveerd omdat we erna nog naar een concert in Paradiso gingen, en we hadden de avond niet beter kunnen starten. Niet alleen het eten, maar vooral de bediening was super - vriendelijk, hartelijk, attent, met humor.
Ik was net een lang weekend in Port geweest, dus ik had kwa eten goed vergelijkingsmateriaal. Vooraf de sardientje en de kabeljauwkroektjes gekozen, klassieke portigese gerechten, en die maken ze hier uitstekend klaar. Als hoofgerecht had ik pulpo - naast de kaart zijn er nog daggerechten. Ook dit was prima.
het dessert was bijzonder: een spontane eigen variatie op de Mousse de chocolate, met een scheutje cognac en (gemalen) koffiebonen er doorheen. Heerlijk!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wij waren voor de tweede keer in dit restaurant omdat het de vorige keer prima was bevallen. Als voorgerecht hadden 4 de gamba's gekozen. 6 flinke gamba's in een prima saus. Een vingerkommetje met citroen zou daarbij wenselijk zijn. 1 koos de garnalen kroketjes die ook goed bevielen. Als hoofdgerecht kozen we 2 x speenvarken en 2 x het staartstuk en 1 x zalm. Alle gerechten vielen in de smaak al zijn het geen hoogvliegers. Zeker omdat de sla ( nauwelijks aangemaakt ) en de chips een magere 6 scoren. Hier is verbetering noodzakelijk. Als desert was de amandeltaart grof van structuur en smaak. De dame blanche was zoals bij veel restaurants niet met echte (stollende) chocolade. De chocolademousse was flauw. De huiswijnen ( wit uit de Douro ) en ( rood uit de Alentego ) zijn prima. Al met al een redelijke prijs / kwaliteit maar er valt nog wel wat te verbeteren.
Sandy D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Portugalia. We werden hartelijk ontvangen en kregen bij het kiezen van de wijnen een leuke suggestie. Het voorgerecht met de Vongole was echt verukkelijk en ook mijn tafelgenoten hebben genoten. De worst geflambeerd in vuurwater wordt aan de tafel bereidt en daarbij wordt ook wat verteld over de traditie! Als hoofdgerecht gekozen voor de cataplan tamboril erg smakelijk, verse vis en echt authentiek.
Kortom een aanrader voor iedereen.
Yin K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wat een parel in de Leidsepleinbuurt! Alles van reservering tot het einde van de avond verliep uitstekend. We hadden als voorgerecht de garnalenkroketjes en vongole in witte wijn/knoflook en die waren verrukkelijk. Als hoofdgerecht hadden we het speenvarken met chipjes en stokvis uit de oven welke ook perfect waren bereid. We waren echt heel erg verrast door de kwaliteit van het eten. Als nagerecht hadden we de Molotov en amandeltaart, waarvan de taart ietsje droog was, maar dat maakte de Molotov ruimschoots goed.

Het interieur en achtergrondmuziek maakt dit tot een heel fijn plekje om als koppel te eten, ook al zat de rest van het restaurant vol met ook wat grotere groepen. Het stoorde absoluut niet. Wij zijn fan en komen terug!
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij hadden als voorgerecht gebakken garnalen in een sausje die waren heerlijk als hoofdgerecht hadden wij speenvarken dat was een beetje zout wel lekker maar te weinig het toetje was dame blanco erg lekker
Marinkah .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Vooraf de grote sardientjes, heerlijk!
Daarna de cataplana met vis, ook super! En als dessert de flan. Leuke avond gehad, leuk familie restaurant en zeer aardig en informerend personeel.
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Bij binnenkomst waan je je gelijk in Portugal... het personeel spreekt Portugees, maar ook vloeiend Nederlands en Engels. De service gelijk heel goed, terwijl het heel druk was. We kregen gelijk brood en ons drankje. Het eten was heel Portugees; vooral de hoofdgerechten waren heerlijk. Mijn partner had een stuk speenvarken, vers van het spit! Mijn nagerecht, "bullo amendoa" bestond uit een heerlijk luchtig stuk home made taart met een bol vanille ijs. Jammer dat we bij het weggaan onze aardige, Portugees en 'n beetje Nederlands sprekende serveerster niet meer in het Hollands konden bedanken, bij deze: dank je wel en tot ziens !
Hansvanelmpt .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Eten erg lekker vooral de grote garnalen vooraf in een voortreffelijk sausje en toetje de flan ook erg lekker een aanrader mogen iets minder koreander gebruiken
A. D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Wij vonden de vongole en het gegrilde worstje het lekkerst. De sfeer was vrolijk, de bediening alleraardigst en kundig. Een aanrader voor kennissen.
Prinsen .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Leuk en ontspannen restaurant met ruime keuze en goed eten. Voorgerechten zoals chorizo en kaas, ham, meloen waren heerlijk. Het speenvarken als hoofdgerecht ietwat aan de vette kant, maar de bife da casa was super.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We hebben een heerlijk driegangen menu gegeten. De eerste gang hadden we alle vier iets totaal anders. De worst die geflambeerd geserveerd werd was een lust voor het oog en de tong. als hoofdgerecht aten we een lekker stukje speenvarken. Echt aan te bevelen.
Zondagavond D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Heel authentiek restaurant met super vriendelijke bediening op een prima locatie.
Wij hadden vissoep en de geflambeerde portugese worst als voorgerecht: heel smakelijk en perfecte portie grootte.
Hoofdgerecht de cataplana van vis en portugese biefstuk: niet te versmaden die orginele portugese smaak.
De toetjes waren super vooral de banantaart.
Wij waren er met de AH aktie en zijn warm onthaald en hadden keus uit de hele menukaart. Deze is niet heel groot maar met echte portugese gerechten en moeilijk uit te kiezen.
De gewone wijn is niet bijzonder maar gewoon lekker.
De dames van de bediening zijn echt portugees en maken dat we graag nog eens terug gaan en dan weer hun menu suggesties opvolgen!!
M.hermeling09 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het gerecht was smaakvol en de bediening zeer vriendelijk. We mochten zelf een menu van de kaart uitzoeken . Het goedkoopste menu werd in rekening gebracht. Dat vond ik heel klantvriendelijk. Het decor met uiteraard portugese motieven, zag er verzorgd uit. Verder was het toilet schoon wat ik heel belangrijk vind! Het ligt vrij centraal en dat vind ik ook een pré.