Over het restaurant Portugália

Op reis naar Portugal

Nog steeds verwarren veel mensen de Spaanse en de Portugese keuken met elkaar. Restaurant Portugalia brengt daar verandering in! Dit restaurant presenteert een originele authentieke kaart, zoals je ook in het land zelf aantreft. En net zoals de meeste restaurants in Portugal is dit echt een familierestaurant. Geniet van de ruime keuze van vlees- en visgerechten, allemaal met een heerlijke en verrassende smaak!

Meer informatie over restaurant Portugália

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 13:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Portugália

Erika V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk Portugees eten. Elke schotel ziet er over herlijk uit. Perfect afgekruid.
roeween K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Een zeer smakelijke herontdekking, deze klassieke en kwalitatief uitstekende Portugese zaak. Jammer genoeg ongeveer 15 jaar niet geweest dat zal zeker niet weer gebeuren. Als hoofdgerecht hadden we de rijk gevulde cataplana en zeer malse lamshaas. Ook de voorgerechten, de huiswijn en amandeltaart met ijs waren
voortreffelijk.
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Eerlijk eten en smakelijk
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Het eten was lekker en bijzonder aangezien het ook smaken zijn die je niet snel tegen komt. Eigenlijk maakte de bediening de ervaring completer: verhalen over waar het vandaan komt, waarom bepaalde smaken zijn gecombineerd. Jammer dat het Portugese gevoel niet doorgetrokken is tot aan het toetje. Kies dan ook alleen voor Portugese toetjes en plaats er niet de geeikte dame blanche tussen.
Anjo H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Ik had kip piri piri, dit waren 4 droge niet verse stukjes kip. Er lag bovenop de kip een ondefinieerbare cocktailsaus op zonder rijst, aardappel oid. De biefstuk was een geprikt en geslagen stukje vlees die de kok tot 2 x toe niet medium kon bakken. Alles fantasieloos, dus als je een stukje vis besteld krijg je een visje op je bord en echt NIETS meer. Het nagerecht (bananentaart) was wel lekker. Echt een touristenmenu.
Anjo H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Christa L.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Goede sfeer.
Roy D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Op vrijdagavond met 8 personen voor het eerst hier gegeten. Restaurant was vol, maar bediening was prima. Ook de (huis)wijn en het portugese eten was heerlijk. Komen zeker weer terug
Rudy M.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Zeer vriendelijke bediening. We hebben de specialitieiten gekozen en die waren zeer goed. De Licor Beirao, de likeur van kersen, en het desert maakten het helemaal af.
Dit is de tweede keer dat wij hier hebben gedineerd en het is weer goed bevallen. We komen zeker weer eens als wij in Amsterdam zijn.
Muito bom! Ate proxima.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Echt heerlijk gegeten en de sfeer precies Zoals in Portugal waar wij jaren achtereen naar toe zijn gegaan
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in Portugalia. Als voorgerecht de gegrilde sardientjes. Het verkleinwoordje 'tjes' kan worden weggelaten want het waren behoorlijk grote sardienen, goed van smaak en goed gegrild. Als hoofdgerecht de favorieten Speenvarken en Gestoofd lamsvlees. Beide gerechten gingen er met smaak in. Tenslotte als toetje het Amandeltaartje en de Chocolademousse. Met name het amandeltaartje was een heerlijke verrassing.
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Het eten was prima, met name de biefstuk was excellent!
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Fijn restaurant met heerlijke portugese gerechten.
Miranda T.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Zeer gastvrij en heerlijk gegeten, qua inrichting waan je je in Portugal
Robert C.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Zocht een niet al te duur restaurant in de buurt van het Leidseplein. Kende Portugalia niet, maar zal zeker teruggaan. Lekker Portugees eten, en goede bediening. Huiswijn erg goed en niet duur, met name de Vinho Verde. Varkensvlees van de zwarte varken heerlijk mals, en chorizo geflambeerd in vuurwater ook lekker.
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijk gegeten met team van werk. Erg lastig om te kiezen uit verschillende lekkere gerechten op kaart, dan weet je dat je goed zit. Enthousiaste ober maakte het nog lastiger door specialiteit van de maand aan te prijzen. Alle gerechten zagen er goed uit en smaakte prima. Leuk om echt typische Portugese gerechten te kunnen proeven, zeer smaakvol. Service was super vriendelijk en toegewijd.
Inrichting was tikkeltje oubollig, maar was wel weer in stijl. Kom hier zeker nog een keer terug!
Dini V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Fantastisch gegeten. Heel vriendelijk personeel.
Zeker een restaurant om vaak naar terug te gaan.
bzeldenthuis .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wij zijn sinds jaren weer eens bij Portugalia geweest. Het is weer prima bevallen.
Wij hadden beperkt tijd om te eten omdat we naar het theater moesten. Dit hebben we keurig gemeld toen we aankwamen en hier is perfect rekening mee gehouden. We konden rustig eten en waren op tijd in het theater.
Rhiannon1978 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Zeer lekker en ruime porties, enkel de cataplana mocht iets rijker gevuld zijn. (Een aardappeltje meer,bijvoorbeeld)
Vriendelijke bediening,echter enkel in het engels of portugees. Iets verouderd decor maar daar kom je natuurlijk niet voor.
Joep D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Prima gegeten, originele kaart met nogal wat visgerechten maar ze bakken ook een prima biefstuk precies zoals je wilt, 'medium plus' is geen probleem. Bediening is vriendelijk maar spreekt nauwelijks Nederlands, met Engels kom je er wel. Interieur niet bijzonder, tikje donker. Prijs/kwaliteitverhouding dik in orde.